És zzerinted fajlagosan melyik a költséghatékonyabb?de ahhoz kellene egy 50-60 000 tonnás hordozó, inkább katapultos ráadásul, a VTOL géphez meg kisebb sima fedélzetes is elég....
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
És zzerinted fajlagosan melyik a költséghatékonyabb?de ahhoz kellene egy 50-60 000 tonnás hordozó, inkább katapultos ráadásul, a VTOL géphez meg kisebb sima fedélzetes is elég....
Oroszéknak mindkettő túl drága jelenleg..... Szu 57 baromi csigalassúan fejlődik, nem hogy a navalizált verzió. Azt se felejtse el senki, hogy mit takar az a bizonyos navalizált verzió. Katapultos? Akkor szinte az egész gépet át kell tervezni. "Sima" siugró sáncos? Akkor meg semmi értelme, mert pont úgy járnának mint Szu 33-al, a valós képességek töredékét nem fogja kihozni magából a verzió. Azon kívül rendszerben kellene gondolkodni. Önmagában sem Szu 57 tengerészeti verzió, sem az új VTOL gép nem ér semmit sem. Mindkettőhöz a hozá szükséges hajó is kell. Félreértések elkerülésére, a Kuznyecov már a Szu 33-hoz is kicsinek minősíttetett, s mire a Szu 57 naval megépül, na addigra pont nyugdijas lesz. Tehát ide is új egység kellene. Oroszéknak pedig egyenlőre inkább van hajó fronton modellépítő kapacitásuk, mint valós hajóépítő.... Tehát nem biztos hogy a költséghatékonyság jutna az eszembe erről a szituról elsőre, hanem inkább az álmodozás....És zzerinted fajlagosan melyik a költséghatékonyabb?
Mindent. De hát mi a gond? Ígérni ingyen van.Összeszedné valaki az elmúlt mondjuk 5-6 évben mit ígért meg hivatalosan a TASSZ ?
köszönöm.
És sok ezer napja ugyanaz az évszám.
Mert tart még az 1984-es év.
Összeszedné valaki az elmúlt mondjuk 5-6 évben mit ígért meg hivatalosan a TASSZ ?
köszönöm.
És sok ezer napja ugyanaz az évszám.
Mert tart még az 1984-es év.
Katapultos indithatosaghoz mit kell teljesen attervezni rajta? Mert a leszallashoz minimum reselni kell a flaperonokat es a tarolhatosaghoz fel kell hajtani a szarnyat. Ez utobbi a joval kisebb Rafale M-nel nem kellett. De a katapultos indithatosag miatt nem kell komolyabban attervezni a sarkanyt. A futo se ok nelkul olyan rovid es nezd meg, vegul mit kellett a kinaiaknak atalakitani a J-15-osukon ahhoz, hogy a katapultalhato verziot kiprobalhassak. Az ilyen gepek titka az orrfuto es annak bekotese, de nem tobb.
Azért én folytatnám ott hogy orrfutó.... Meg az orfutó bekötése az aktuális törzs kerethez, meg az aktuális törzykeret megerősítése a más igénybevételhez, meg az aktuális törzskeret kapcsolódásának a megerősítése a teljes szerkezethez, meg a komplett futómű rendszer megerősítés a "becsapódás" szerű landolásokhoz. Attól hogy a külső burkolaton nem látod, attól még a J 15 is nagy valószinüség szerint alaposan meg van erősítve a törzs szekcióknál is. De ha tudsz valamit arról, hogy a Szu 57-et már eleve így tervezték, akkor azt lécci tedd közkincsé. Ja és az erősített korrózióvédelemről talán nem is beszélnék.....
+ a fékező horog bekötésének a környékéről sem kellene elfeledkezni.Azért én folytatnám ott hogy orrfutó.... Meg az orfutó bekötése az aktuális törzs kerethez, meg az aktuális törzykeret megerősítése a más igénybevételhez, meg az aktuális törzskeret kapcsolódásának a megerősítése a teljes szerkezethez, meg a komplett futómű rendszer megerősítés a "becsapódás" szerű landolásokhoz. Attól hogy a külső burkolaton nem látod, attól még a J 15 is nagy valószinüség szerint alaposan meg van erősítve a törzs szekcióknál is. De ha tudsz valamit arról, hogy a Szu 57-et már eleve így tervezték, akkor azt lécci tedd közkincsé. Ja és az erősített korrózióvédelemről talán nem is beszélnék.....
Tudod mennyi a különbség a Rafale C és a Rafale M között? 500kg. A Szu-27 és a Szu-33 között ez már másfél tonna, de a gép is nagyobb eleve és itt a szárny is felhajtható, a flaperonok is osztottak és réseltek, a lehajtható belépőél felülete is nőtt, a szárny húrhossza is, a vezérsíkok is. Masszivabb a futómű, megjelent a fékhorog is de ez a 33-as ettől még valóban nem katapultálható. Viszont egy ekkora gépnél is belefértek másfél tonna pluszba. És hidd el, a leges legkevesebb ebből a korrózióvédelem.Azért én folytatnám ott hogy orrfutó.... Meg az orfutó bekötése az aktuális törzs kerethez, meg az aktuális törzykeret megerősítése a más igénybevételhez, meg az aktuális törzskeret kapcsolódásának a megerősítése a teljes szerkezethez, meg a komplett futómű rendszer megerősítés a "becsapódás" szerű landolásokhoz. Attól hogy a külső burkolaton nem látod, attól még a J 15 is nagy valószinüség szerint alaposan meg van erősítve a törzs szekcióknál is. De ha tudsz valamit arról, hogy a Szu 57-et már eleve így tervezték, akkor azt lécci tedd közkincsé. Ja és az erősített korrózióvédelemről talán nem is beszélnék.....
Soha ne vitatkozz... khmm... "világtalanokkal", mert legyőznek a rutinjukkal.Tudod mennyi a különbség a Rafale C és a Rafale M között? 500kg. A Szu-27 és a Szu-33 között ez már másfél tonna, de a gép is nagyobb eleve és itt a szárny is felhajtható, a flaperonok is osztottak és réseltek, a lehajtható belépőél felülete is nőtt, a szárny húrhossza is, a vezérsíkok is. Masszivabb a futómű, megjelent a fékhorog is de ez a 33-as ettől még valóban nem katapultálható. Viszont egy ekkora gépnél is belefértek másfél tonna pluszba. És hidd el, a leges legkevesebb ebből a korrózióvédelem.
Hanem a PAK-FA egy másik világ. Azon túl, hogy itt is biztos réselni kell a flaperonokat és a szárnyak felhajthatósága miatti kiváltások sem úszhatók meg, azért árulkodó dolog, a Rafale, MiG-29K és Szu-27-es gépekre jellemző hosszú orrfutószár helyett itt már eleve a katapultálható hajófedélzeti gépekre jobban jellemző rövidebb kialakítással dolgoztak, ami sejteti, hogy magánál a bekötésnél már számolhattak az orrfutónál átadandó húzó igénybevétellel is.
Mindez csak népi megfigyelésre alapozott spekuláció, de a lényegen nem változtat. A Szu-57K eleve a 33-as és a 29K között helyezkedim el méretben, miközben energetikailag még a fentebb leírt áttervezés után is kedvezőbb paraméterekkel rendelkezik egy ugrósáncos üzemnél is, de egy leendő karapultosnál mindenképp. És sokksl hamarabb megvalósítható, mint egy leendő VTOL/STOL gép. Aminek használhatósága eleve kétséges...
Soha ne vitatkozz... khmm... "világtalanokkal", mert legyőznek a rutinjukkal.
Ezt légyszíves ne folytasd.Ő pár ugyan csak repülőszerelőt(vagy mérnököt,nem tudom ki micsoda itt)leszámítva jobban ért ehhez mint mi mindannyian(téged is beleértve) összesen valaha tudni fogunk!
Nézd Dudi! Az hogy it ki, kicsoda, az nem mindig derül ki elsőre. Valószinüleg igazad van, mert régebb óta koptatod itt a billentyűket. Amikor nemrég a HTKA-t megtaláltam, nagyon örültem, mert egy olyan téma amit kölök orom óta szeretek (8évesen a legbecsesebb szerzeményem a Haditecnika 1974/3-as ujságja volt, saját zsebpénzből), főleg a haditechnikai részét. Azt viszont többedszerre is nehezen viselem, hogy egy fórum átmegy személyeskedésbe, s itt NEM Allesmor-al van gondom. Mindenkinek tisztelem a tudását, s mindenkinek kijár a tisztelet. Az is adassék meghogy véleményem legyen, s ha nem igaz meggyőzhető vagyok.....
Tudod mennyi a különbség a Rafale C és a Rafale M között? 500kg. A Szu-27 és a Szu-33 között ez már másfél tonna, de a gép is nagyobb eleve és itt a szárny is felhajtható, a flaperonok is osztottak és réseltek, a lehajtható belépőél felülete is nőtt, a szárny húrhossza is, a vezérsíkok is. Masszivabb a futómű, megjelent a fékhorog is de ez a 33-as ettől még valóban nem katapultálható. Viszont egy ekkora gépnél is belefértek másfél tonna pluszba. És hidd el, a leges legkevesebb ebből a korrózióvédelem.
Hanem a PAK-FA egy másik világ. Azon túl, hogy itt is biztos réselni kell a flaperonokat és a szárnyak felhajthatósága miatti kiváltások sem úszhatók meg, azért árulkodó dolog, a Rafale, MiG-29K és Szu-27-es gépekre jellemző hosszú orrfutószár helyett itt már eleve a katapultálható hajófedélzeti gépekre jobban jellemző rövidebb kialakítással dolgoztak, ami sejteti, hogy magánál a bekötésnél már számolhattak az orrfutónál átadandó húzó igénybevétellel is.
Mindez csak népi megfigyelésre alapozott spekuláció, de a lényegen nem változtat. A Szu-57K eleve a 33-as és a 29K között helyezkedim el méretben, miközben energetikailag még a fentebb leírt áttervezés után is kedvezőbb paraméterekkel rendelkezik egy ugrósáncos üzemnél is, de egy leendő karapultosnál mindenképp. És sokksl hamarabb megvalósítható, mint egy leendő VTOL/STOL gép. Aminek használhatósága eleve kétséges...
Én úgy gondolom,hogy nem voltam sértő,ha igen akkor bocsánat.Az a helyzet,hogy AO akkora tudással rendelkezik bizonyos témákban,hogy a mi szintünkön kb szent írás amit mond.
Én még mindig azt mondom, hogy a kb 1500 kg-os plusz a Szu-33-ason (ami igen valószínű, hogy átöröklődött a kínai J-15-ösre) egész biztos tovább nő, ha a 33-as katapultos lenne. És emiatt kell megnézni iránymutatónak a katapultálható J-15-ös tömegét.
És akkor lássuk, mit is tudok én valójában. Nos, az, hogy a Rafale M esetében csak 500kg volt a növekmény, és ennek nagy részé a futómű és annak bekötései és azok megerősítései, azért érdekes, mert ez kevés. És nem gondolom, hogy a Rafale C is ilyen erős elemekkel bír alapból, csak mert egyszerre tervezték őket. A titok inkább a kisebb méret és a szárnymozgatás teljes elhagyása.
A J-15 katapultálható verziójának tömegéről semmit sem tudok, ahogy arról sem, hogy jó-e minden ezzel a géppel, vagy már meg is jelentek az első repedések. Majd kiderül.
Végezetül a Szu-57 hajófedélzeti változatáról.
Fogalmam sincs, hogy meddig jutottak vele, amit írtam, ugyanis az én következtetésem azok alapján amit a kezdetek óta látok.
Az én értelmezésem szerint ha valami, hát a Szu-57-es az, ami igazán jó alap egy új orosz hajófedélzeti gépnek. Akármilyen startmódra is készítik fel. A szárny, a vektorálás, a mechanizáció, futómű, keró kapacitás, tolóerő felesleg, minden alapján.
Ez minden.
Csak ne hagyd figyelmen kívül, hogy a Szu-57-es szerkezeti tömegéhez a Szu-33-asnál több, mint tíz négyzetméterrel nagyobb szárnyfelület tartozik és a tolóerő/tömeg aránya is minden más gépét felül fogja múlni, de úgy hogy TVC segíti és extrém jól mechanizált felületei vannak. Ezezk azok a faktorok, amelyek a hajófedélzet ilyen vagy olyan módú elhagyásakor igazán számítanak.
Az F-15-ös család annyiban érdekes, hogy sokan a Szu-27-esekkel azonos tömegűnek hiszik őket, csak mert kb azonos a méretük. Az F-15 anno hihetetlenül könnyű gép volt a maga 12 tonnájával, csak példaképp, ez a jóval kisebb MiG-29K tömege. Az E gépek 14 tonnája pedg még mindig több, mint két tonnával marad el az alap, legkönyebb Szu-27P gépek 16.5 tonnájától.
Az F-14D volt kifejezetten nehéz és mostanság az F-22. Ez utóbbi a jóval nagyobb MiG-31-es szerkezeti tömegéhez van közel.