Orosz repülőgép-hordozó tervek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Külön tipust nincs értelme 2-3db 40-50Ktonnas hordozóra fejleszteni. Ezért hülyeség.

Ettől még belefoghatnak, nem ez lenne az első hülyeség. De erőprojekcióra bőven elég és kész a Mig-29K. Ha meg tényleg durvát akarnak akkor navalizált Su-57.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Ilyen hordozók mellé azért egy normális kísérőflotta sem árt. Mondjuk nem szar, ha egy hordozót egy kirov kísérget, csak azért az még nem a világ.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ilyen hordozók mellé azért egy normális kísérőflotta sem árt. Mondjuk nem szar, ha egy hordozót egy kirov kísérget, csak azért az még nem a világ.
Hordozó mellé területvédelem dukál ha hatásosságot akarnak, az meg min. 3-4 kísérőhajót jelent.
 
M

molnibalage

Guest
Ilyen hordozók mellé azért egy normális kísérőflotta sem árt. Mondjuk nem szar, ha egy hordozót egy kirov kísérget, csak azért az még nem a világ.
Milyen konfigú Kirov osztályú hajó? Mert a jövőbeli átalakításoknál a műszaki tartalom még ködös, hogy akkor milyen SAM lesz rajta és mennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 678
113
Mottó: Laikusként akkora marhaságot írok, amilyet akarok, meg bírok!:D

Az állítólag tervezett új orosz VTOL repülőgép hírének kapcsán.

Az én meglátásom szerint a VTOL repülőgépek fejlesztésébe a hidegháború idején a briteken kívül gyakorlatilag mindenkinek beletört a bicskája.
Pedig igény, akarat, meg próbálkozás vót' rá!
Mondhatni a számtalan műszaki megoldás ellenére szerintem egy igazi oka volt, hogy csak nekik sikerült: Csak nekik volt - valamennyire - alkalmas hajtóművük rá.
Másnak nem volt meg a megfelelő tolóerő/tömeg arány, fogyasztás, kialakítás stb.
A kiegészítő emelőhajtóművek meg csak a zűrzavar fokozására voltak jók.
S akkor most térjünk vissza a (szovjetekhez)oroszokhoz:
A Jak-36-os két hajtóműve éppen arra volt elég, megemelje a gépet, de a fogyasztása hatalmas volt, így a hatótávolsága meg 500 km.
Gondolkoztam azon, hogy nem lett volna e akkoriban megoldás - egy méretkategóriával feljebb lépve - a Ljulka Al-7-essel megismételni a koncepciót, hiszen bár a gép tömege nőtt volna, de a pilóta és az őt kiszolgáló rendszerek tömege nem ( műszerek, életfenntartó és mentő rendszerek), így talán még UB-blokkok is mehettek volna rá!:hadonaszos:
Viszont ha jól tudom, pár "apró" probléma volt vele:
- Azt a hajtóművet eleinte így sem győzték gyártani.
- A Szuhojok peregtek miatta - is - mint a krumpli.
- A fajlagos fogyasztása ugyanakkora volt, mint a Tumanszkijnak így meg csak megismételve lett volna a MiG-21/Szu-7,-9 páros rövidlábúsága.
- Túl nagy lett volna a Kamov helikopterek méretéhez "szokott" haditengerészetnek.
A problémát újabb problémák produkálásával oldották meg a Jak-38 elkövetésével.
Ugye csak egy Tumanszkij, de az erejét rendesen csökkentette az osztott fúvócső, az emelőhajtóművek meg ugye khm...
A továbblépést a Jak-141 jelentette nagyon ravasz módon: Méretkategória átlépéssel, kevesebb veszteséget okozó fúvócsővel, erőteljesebb hajtóművel, stb.
Mi több, tervbe volt az NK-321 alkalmazása is...
Az emelőhajtómű továbbra is problémák forrása volt, de:
1, Azért pár világcsúcsot fel tudtak vele állítani
2, A problémát a Lockheed megoldotta:D

Térjünk vissza a Jak-36-oshoz!
A típussal bő fél év alatt eljutottak az első felszállástól a vízszintes repülésbe való átmenethez!!!
http://www.aerofriends.hu/repules-t...lybol-felszallo-repulogep-nato-kodja-freehand
Semmi Fly-by-wire, semmi FADEC! Vagy talán éppen azért;)
Véleményem szerint a vektorálható AL hajtóművekkel, meg kompozit anyagokkal, stb. ma már "gyerekjáték" lenne ezt a koncepciót megismételni - inkább a vezérlőszoftverek megírásával menne el az idő...
Mi több, a "30"-as gyártmányt meg sem említettük!
A Jak 36-oson megjelenő, az égésgázok visszaáramlás problémáját a 38-sal, 141-essel nagyrészt megoldották a gördülő felszállással, az emelőhajtómű meg így már nem lenne problémák forrása (a repülés nagy részében holt teher, hőterhelést okoz a törzsközéprésznek, függesztményeknek, nehéz összehangolni a főhajtóművel stb., csak a baj van vele).
Az F-35 - szerintem amúgy zseniális - emelőventilátora bár ezeket a problémákat megoldja, de azért meglehetősen komplikált szerkezet, istenments', hogy később előjöjjön valami drágán módosítható gondja...
A méret: Ahogy a Szu-57 is kisebb külméretekkel rendelkezik, mint a 27-es családfa, mégis a nagy madár hajtóművei vannak benne, a Jakovlev (nek neveznék valószínűleg) gép még attól is kisebb lehetne valamennyivel, akár a MiG-29 méretet sem tartom elképzelhetetlennek.
Egy VTOL gépnek amúgy sem a szárnyfelület fogja megmenteni az "életét" gördülő felszállásnál...

Radar elhelyezése. Most persze nem találom, de volt olyan koncepció, ami a 36-os elrendezését igazította úgy, hogy radar is lehessen benne.
Amúgy pedig akik ilyen fantáziával rendelkeznek, azokat nem féltem:
http://www.boxartden.com/gallery/in...ev-V-STOL/Yakovlev-VSTOL-fighters_Page_33-960

Miért írtam mindezt le:
Mert vagy tényleg van valami frappáns, """viszonylag""" gyorsan kivitelezhető ötletük a VTOL-ra, s akkor képesek megvalósítani.

Vagy csak álmodoznak és blöffölnek:eek:
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
594
506
93
Kétlem, hogy hivatalos forrásból eredt volna az infó.

Vagy én vagyok "1xű"(-en hülye : - ), vagy nem, DE miért nem jó nekik (másnak, bárkinek) a startrakéta ???

Kb 50 éve megcsinálták, sok helyen használják, mégsem...


???

U.i: Vadászgép méret-közeli drónoknál használják!

???​
 
M

molnibalage

Guest
Mottó: Laikusként akkora marhaságot írok, amilyet akarok, meg bírok!:D

Az állítólag tervezett új orosz VTOL repülőgép hírének kapcsán.

Az én meglátásom szerint a VTOL repülőgépek fejlesztésébe a hidegháború idején a briteken kívül gyakorlatilag mindenkinek beletört a bicskája.
Pedig igény, akarat, meg próbálkozás vót' rá!
Mondhatni a számtalan műszaki megoldás ellenére szerintem egy igazi oka volt, hogy csak nekik sikerült: Csak nekik volt - valamennyire - alkalmas hajtóművük rá.
Másnak nem volt meg a megfelelő tolóerő/tömeg arány, fogyasztás, kialakítás stb.
A kiegészítő emelőhajtóművek meg csak a zűrzavar fokozására voltak jók.
S akkor most térjünk vissza a (szovjetekhez)oroszokhoz:
A Jak-36-os két hajtóműve éppen arra volt elég, megemelje a gépet, de a fogyasztása hatalmas volt, így a hatótávolsága meg 500 km.
Gondolkoztam azon, hogy nem lett volna e akkoriban megoldás - egy méretkategóriával feljebb lépve - a Ljulka Al-7-essel megismételni a koncepciót, hiszen bár a gép tömege nőtt volna, de a pilóta és az őt kiszolgáló rendszerek tömege nem ( műszerek, életfenntartó és mentő rendszerek), így talán még UB-blokkok is mehettek volna rá!:hadonaszos:
Viszont ha jól tudom, pár "apró" probléma volt vele:
- Azt a hajtóművet eleinte így sem győzték gyártani.
- A Szuhojok peregtek miatta - is - mint a krumpli.
- A fajlagos fogyasztása ugyanakkora volt, mint a Tumanszkijnak így meg csak megismételve lett volna a MiG-21/Szu-7,-9 páros rövidlábúsága.
- Túl nagy lett volna a Kamov helikopterek méretéhez "szokott" haditengerészetnek.
A problémát újabb problémák produkálásával oldották meg a Jak-38 elkövetésével.
Ugye csak egy Tumanszkij, de az erejét rendesen csökkentette az osztott fúvócső, az emelőhajtóművek meg ugye khm...
A továbblépést a Jak-141 jelentette nagyon ravasz módon: Méretkategória átlépéssel, kevesebb veszteséget okozó fúvócsővel, erőteljesebb hajtóművel, stb.
Mi több, tervbe volt az NK-321 alkalmazása is...
Az emelőhajtómű továbbra is problémák forrása volt, de:
1, Azért pár világcsúcsot fel tudtak vele állítani
2, A problémát a Lockheed megoldotta:D

Térjünk vissza a Jak-36-oshoz!
A típussal bő fél év alatt eljutottak az első felszállástól a vízszintes repülésbe való átmenethez!!!
http://www.aerofriends.hu/repules-t...lybol-felszallo-repulogep-nato-kodja-freehand
Semmi Fly-by-wire, semmi FADEC! Vagy talán éppen azért;)
Véleményem szerint a vektorálható AL hajtóművekkel, meg kompozit anyagokkal, stb. ma már "gyerekjáték" lenne ezt a koncepciót megismételni - inkább a vezérlőszoftverek megírásával menne el az idő...
Mi több, a "30"-as gyártmányt meg sem említettük!
A Jak 36-oson megjelenő, az égésgázok visszaáramlás problémáját a 38-sal, 141-essel nagyrészt megoldották a gördülő felszállással, az emelőhajtómű meg így már nem lenne problémák forrása (a repülés nagy részében holt teher, hőterhelést okoz a törzsközéprésznek, függesztményeknek, nehéz összehangolni a főhajtóművel stb., csak a baj van vele).
Az F-35 - szerintem amúgy zseniális - emelőventilátora bár ezeket a problémákat megoldja, de azért meglehetősen komplikált szerkezet, istenments', hogy később előjöjjön valami drágán módosítható gondja...
A méret: Ahogy a Szu-57 is kisebb külméretekkel rendelkezik, mint a 27-es családfa, mégis a nagy madár hajtóművei vannak benne, a Jakovlev (nek neveznék valószínűleg) gép még attól is kisebb lehetne valamennyivel, akár a MiG-29 méretet sem tartom elképzelhetetlennek.
Egy VTOL gépnek amúgy sem a szárnyfelület fogja megmenteni az "életét" gördülő felszállásnál...

Radar elhelyezése. Most persze nem találom, de volt olyan koncepció, ami a 36-os elrendezését igazította úgy, hogy radar is lehessen benne.
Amúgy pedig akik ilyen fantáziával rendelkeznek, azokat nem féltem:
http://www.boxartden.com/gallery/in...ev-V-STOL/Yakovlev-VSTOL-fighters_Page_33-960

Miért írtam mindezt le:
Mert vagy tényleg van valami frappáns, """viszonylag""" gyorsan kivitelezhető ötletük a VTOL-ra, s akkor képesek megvalósítani.

Vagy csak álmodoznak és blöffölnek:eek:
A VTOL az én szememben nagyobb tévút, mint a variaszárny.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Vagy én vagyok "1xű"(-en hülye : - ), vagy nem, DE miért nem jó nekik (másnak, bárkinek) a startrakéta ???

Kb 50 éve megcsinálták, sok helyen használják, mégsem...


???

U.i: Vadászgép méret-közeli drónoknál használják!

???​
Napokban jelent meg, hogy az oroszok VTOL gépet fejlesztenek. Erre írtam, hogy kétlem, hogy a hír bármilyen komolyan vehető forrásból eredne.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 021
113
Napokban jelent meg, hogy az oroszok VTOL gépet fejlesztenek. Erre írtam, hogy kétlem, hogy a hír bármilyen komolyan vehető forrásból eredne.
Dehogy a napokban. Már a MAKSZ 2017-en elhangzott Jurij Boriszov szájából, aki ugyebár az orosz VM helyettese( beszerzésekért, új fejlesztésekért felel), hogy vizsgálják egy új orosz VTOL gép létrehozásának-fejlesztésének lehetőségét.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Dehogy a napokban. Már a MAKSZ 2017-en elhangzott Jurij Boriszov szájából, aki ugyebár az orosz VM helyettese( beszerzésekért, új fejlesztésekért felel), hogy vizsgálják egy új orosz VTOL gép létrehozásának-fejlesztésének lehetőségét.
Ok. Hát, nem is tudom, lehet valami pénzszerzéssel kapcsolatos stratégia része lehetett a dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
594
506
93
Ok. Hát, nem is tudom, lehet valami pénzszerzéssel kapcsolatos stratégia része lehetett a dolog.
Én ide venném a pénz költés funkciót is(az ellenfelek pénze), beugrasztani "többieket" egy felesleges, iszonyú drága fegyver-fejlesztésbe.

Dezinformáció, "lazán" kinézem az oroszokból :)

(Amcsik is csinálták: "Csillagháborús fejlesztések(??? ;) ???)"!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 021
113
Ok. Hát, nem is tudom, lehet valami pénzszerzéssel kapcsolatos stratégia része lehetett a dolog.

Legutoljára november végén nyilatkozott ezzel kapcsolatban Jurij Boriszov már az új állami fegyverbeszerzési csomag(2018-2027) kapcsán. Azt mondta, hogy benne lesz a programban a VTOL gép fejlesztése. Ismét leírom, hogy a végleges programot Putyin hagyja jóvá.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Russia’s Deputy Minister of Defense Yuri Borisov was quoted by Zvezda last month that Russia is working on a new vertical take-off and landing (VTOL) aircraft that will replace the MiG-29 and Su-33.

"The Ministry of Defense will develop vertical takeoff aircraft for the aircraft carrier
The plans are being discussed in the context of the draft state arms program and the measures planned in it.
The work on creating vertical takeoff aircraft for the aircraft carrier is underway. This was reported by Deputy Minister of Defense of Russia Yuri Borisov.
"There are such plans: with a short take-off and landing and with vertical take-off," Borisov said.
Borisov suggested that the MiG-29 and Su-33 models could become obsolete morally in ten years. Therefore, according to him, it is logical that in the future it will require the creation of a new aircraft. He added that the plans are being discussed in the context of the draft state arms program and the measures planned in it.
Earlier, the head of the committee of the Council of Federation on Defense and Security Viktor Bondarev said that the agreed amount of the state armaments program for 2018-2025 is 19 trillion rubles. According to him, the state program is in the final stage. He clarified that in some areas of work in the new GPV prolonged until 2027.

https://tvzvezda.ru/news/forces/content/201711232106-gpni.htm
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Russia’s Deputy Minister of Defense Yuri Borisov was quoted by Zvezda last month that Russia is working on a new vertical take-off and landing (VTOL) aircraft that will replace the MiG-29 and Su-33.

"The Ministry of Defense will develop vertical takeoff aircraft for the aircraft carrier
The plans are being discussed in the context of the draft state arms program and the measures planned in it.
The work on creating vertical takeoff aircraft for the aircraft carrier is underway. This was reported by Deputy Minister of Defense of Russia Yuri Borisov.
"There are such plans: with a short take-off and landing and with vertical take-off," Borisov said.
Borisov suggested that the MiG-29 and Su-33 models could become obsolete morally in ten years. Therefore, according to him, it is logical that in the future it will require the creation of a new aircraft. He added that the plans are being discussed in the context of the draft state arms program and the measures planned in it.
Earlier, the head of the committee of the Council of Federation on Defense and Security Viktor Bondarev said that the agreed amount of the state armaments program for 2018-2025 is 19 trillion rubles. According to him, the state program is in the final stage. He clarified that in some areas of work in the new GPV prolonged until 2027.

https://tvzvezda.ru/news/forces/content/201711232106-gpni.htm


Ez ugyanaz a hír, mint amit Boki linkelt korábban.
 
  • Tetszik
Reactions: boki

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 021
113
Napokban megjött az orosz elnöki adminisztráció hivatalába az új 2018-2027 állami fegyverbeszerzési program végleges tervezete, amit Putyinnak már csak alá kell írnia.

Szóval benne van az új VTOL gép tervezése is az új orosz repülőgép-hordozóhoz.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 188
60 017
113
"Szóval benne van az új VTOL gép tervezése is az új orosz repülőgép-hordozóhoz."

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
 
  • Tetszik
Reactions: Roni