Arra viszont jó volt a Yak-38, hogy rengeteg tapasztalatot szerezhettek a VTOL repülőgépekkel kapcsolatosan.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem sokat, csak kilencvenet gyártottak le belőle! Még, hogy nem állították rendszerbe? Két anyahajóra (rep'hordozóra) valót (Admiral Gorskov volt az egyik). Azért két tonna fegyverterhelés már nem mosolyogni való! Még valami: az USA miért vette meg a teljes tervdokumentációját? A radar még a hatvanas évek végén még nem játszott akkora szerepet a rep'gép rendszereiben, hogy fanyalogva szóvá tegyed.A Jak-38 Forger már új korában is legfeljebb mint kísérleti gép lehetett sikeres, éles helyzetben a NATO-flották gépeivel szemben reménytelen helyzetben lett volna. Légvédelmi feladatra abszolút alkalmatlan volt, nem volt benne lokátor így lokátor-vezérlésű fegyverzete sem lehetett, és lassú is volt, ráadásul túl kis hatótávolságú. Csapásmérő feladathoz megint a kis hatótávolság szabott durva korlátot, na meg a rendkívül gyenge fegyverzeti lehetőség. A szovjet légierő lapja szerint kísérleti fedélzeti üzemeltetést folytattak velük, de hivatalosan soha nem állították hadrendbe a gépet a flottánál, tehát harcászatilag nem számoltak vele.
Milyen két tonna...? Papíron nem volt képes annyira, nemhogy a valóságban. Afganisztánban asszem 2 db 250 kilóssal magasabb területen alig bírt felszállni. A Yak-38-nak gyakorlatilag nem volt harcértéke abban a korban, mikor már rendszerbe lehetett volna állítani...Nem sokat, csak kilencvenet gyártottak le belőle! Még, hogy nem állították rendszerbe? Két anyahajóra (rep'hordozóra) valót (Admiral Gorskov volt az egyik). Azért két tonna fegyverterhelés már nem mosolyogni való! Még valami: az USA miért vette meg a teljes tervdokumentációját? A radar még a hatvanas évek végén még nem játszott akkora szerepet a rep'gép rendszereiben, hogy fanyalogva szóvá tegyed.
A legyártott darabszám nekem nem egyértelmű, "kb. 100 db"-tól 231-ig többféle adatot is olvastam (az első az szovjet adat), én nem voltam ott (sajnos, pedig szívesen dolgoztam volna rajta már csak úgy kíváncsiságból is), így nem tudom eldönteni. Két tonna fegyverzet az tényleg nem vicc, csak épp a Jak-38 engedélyezett max terhelése 4x250 kg, ami nálam 1 (egy) tonna (Avijacija i koszmonavtyika szerint ami akkoriban a szovjet légierő lapja volt, ők már csak tudhatták, és a 80-as évek vége felé már meg is írhatták, hiszen 91-re tervezték a kivonását - a Jak-141 rendszeresítésekor). R-60 infravörös önvezérlésű LL-rakéták, ZB-500 gyújtóbomba, UPK-23-500 gépágyú-konténer, UB-16-57 és UB-32-57 rakéra-sorozatlövő blokkok, max 250kg-os bombák és a Delta-rendszerrel vezérelt H-23 rádió-távvezérlésű rakétákból állhatott a hagyományos fegyverzet. A legütősebb fegyver, amit az AiK szerint bevethetett (volna), az az RN-28 típusú atombomba, csak ahhoz, hogy ezzel megközelítsen egy USA CBG-t sokkal nagyobb hatótáv kellett volna, meg hatékony vadászkíséret, ami lokátor nélküli géppel reménytelen lett volna (ha a radar nem játszott túl nagy szerepet a 70-es években egy vadászgépben, akkor vajon miért is pazarolták már az 50-es évektől a Jak-25-ben és -28P-ben, MiG-17PF-ben, a -19PM-ben, a Szu-9/11/15-ben, és a 21PF-től az összes együléses változatban, MiG-23-ban és -25-ben, hogy a nyugati megfelelőikről ne is beszéljünk). Arról meg, hogy az USA egyetlen centet is fizetett volna a Forger terveiért, nem ártana egy linket közölni. Ne keverd a (Jak-141) R-79 hajtómű-terveinek a felvásárlásával, azt tényleg megvették, és rendesen profitáltak is belőle az F-35 hajtóművének tervezésekor.Nem sokat, csak kilencvenet gyártottak le belőle! Még, hogy nem állították rendszerbe? Két anyahajóra (rep'hordozóra) valót (Admiral Gorskov volt az egyik). Azért két tonna fegyverterhelés már nem mosolyogni való! Még valami: az USA miért vette meg a teljes tervdokumentációját? A radar még a hatvanas évek végén még nem játszott akkora szerepet a rep'gép rendszereiben, hogy fanyalogva szóvá tegyed.
Ezt ebben a topikban senki nem is állította, a jenkik meg kb. azért nézték meg Jak-141, mert fillérekért megvehették. Az F-35 emelőhajtóműve egészen más. Erről is volt már szó.Arról meg, hogy az USA egyetlen centet is fizetett volna a Forger terveiért, nem ártana egy linket közölni. Ne keverd a (Jak-141) R-79 hajtómű-terveinek a felvásárlásával, azt tényleg megvették, és rendesen profitáltak is belőle az F-35 hajtóművének tervezésekor.
Az utolsó mondatoddal teljesen egyetértek! Igazad van mert spongyán fogalmaztam.A legyártott darabszám nekem nem egyértelmű, "kb. 100 db"-tól 231-ig többféle adatot is olvastam (az első az szovjet adat), én nem voltam ott (sajnos, pedig szívesen dolgoztam volna rajta már csak úgy kíváncsiságból is), így nem tudom eldönteni. Két tonna fegyverzet az tényleg nem vicc, csak épp a Jak-38 engedélyezett max terhelése 4x250 kg, ami nálam 1 (egy) tonna (Avijacija i koszmonavtyika szerint ami akkoriban a szovjet légierő lapja volt, ők már csak tudhatták, és a 80-as évek vége felé már meg is írhatták, hiszen 91-re tervezték a kivonását - a Jak-141 rendszeresítésekor). R-60 infravörös önvezérlésű LL-rakéták, ZB-500 gyújtóbomba, UPK-23-500 gépágyú-konténer, UB-16-57 és UB-32-57 rakéra-sorozatlövő blokkok, max 250kg-os bombák és a Delta-rendszerrel vezérelt H-23 rádió-távvezérlésű rakétákból állhatott a hagyományos fegyverzet. A legütősebb fegyver, amit az AiK szerint bevethetett (volna), az az RN-28 típusú atombomba, csak ahhoz, hogy ezzel megközelítsen egy USA CBG-t sokkal nagyobb hatótáv kellett volna, meg hatékony vadászkíséret, ami lokátor nélküli géppel reménytelen lett volna (ha a radar nem játszott túl nagy szerepet a 70-es években egy vadászgépben, akkor vajon miért is pazarolták már az 50-es évektől a Jak-25-ben és -28P-ben, MiG-17PF-ben, a -19PM-ben, a Szu-9/11/15-ben, és a 21PF-től az összes együléses változatban, MiG-23-ban és -25-ben, hogy a nyugati megfelelőikről ne is beszéljünk). Arról meg, hogy az USA egyetlen centet is fizetett volna a Forger terveiért, nem ártana egy linket közölni. Ne keverd a (Jak-141) R-79 hajtómű-terveinek a felvásárlásával, azt tényleg megvették, és rendesen profitáltak is belőle az F-35 hajtóművének tervezésekor.
https://sputniknews.com/military/201704271053079123-shtorm-supercarrier-development/
Nem hogy szükség nincs rá de nem is menne nekik + azt el is kell látni repcsikel is az újabb évtizedet vesz igénybe
A poject 22350 fregattok építését kéne felgyorsítani
Kiderül a cikkből, hogy átgondolták a Kuznyecov besorolását:
"Indeed, the Russian Navy officially categorizes the Admiral Kuznetsov as a heavy aircraft-carrying cruiser, not an aircraft carrier."
Illetve kiemelték, hogy egy intenzív harci beavatkozáshoz nem elég 20-30 repülőgép.
Ha megkezdődik a szükséges hazai gyártású gázturbina sorozatgyártása, akkor a Gorskovok problémái jórészt megoldódnakhttps://sputniknews.com/military/201704271053079123-shtorm-supercarrier-development/
Nem hogy szükség nincs rá de nem is menne nekik + azt el is kell látni repcsikel is az újabb évtizedet vesz igénybe
A poject 22350 fregattok építését kéne felgyorsítani
Ha megkezdődik a szükséges hazai gyártású gázturbina sorozatgyártása, akkor a Gorskovok problémái jórészt megoldódnak
Ez addig igaz, amíg van rajta (tök feleslegesen) ASM. Azután, hogy mitől lenne cirkáló, az hományos...Kiderül a cikkből, hogy átgondolták a Kuznyecov besorolását:
"Indeed, the Russian Navy officially categorizes the Admiral Kuznetsov as a heavy aircraft-carrying cruiser, not an aircraft carrier."
Illetve kiemelték, hogy egy intenzív harci beavatkozáshoz nem elég 20-30 repülőgép.
Nekem úgy rémlik, hogy mikor a Boszporusz nemzetközi kereskedelmi és hadihajó-forgalmát szabályozó Montreaux-i Egyezményt megkötötték (30-as évek?), akkor született a repülőgéphordozók forgalmának korlátozása, ezért hívják hivatalosan cirkálónak az összes szovjet/orosz hordozót. További furcsaság, hogy korlátozták ugyan a nagy kaliberű fegyverekkel ellátott hajók forgalmát is így csatahajók nem haladhattak át, de akkor atomfegyver még nem létezett, és mivel ma már egy atomtöltet is simán belefér kisebb kaliberméretbe, így azzal át lehet hajózni.Ez addig igaz, amíg van rajta (tök feleslegesen) ASM. Azután, hogy mitől lenne cirkáló, az hományos...