Ne mond már!
Na jó lesz, ha Te nézel utána! Mit gondolsz? Miért írtam, hogy Budapesten is járt Szu. tengeralattjáró, igaz nem ATOM!
De legyen!
Ha, lesz folyamatosan internet hozzáférésem kikeresem az összes zsilip adatot! Pedig van több tucat. Segítségemre lesz egy igazi hajós.
Még annyit, hogy nem csak háromszáz mélyen közlekednek a cápák! Igen csak tudják szabályozni a merülésüket, igaz korlátozva, a vízfelszínen is. A Fehér-tenger és a Volga folyó között igaz, hogy van vagy három cipőkanál méretű.....

Nem én mondom, hanem az ENSZ Kék Könyve az európai víziutakról, ami a fenntartók adatait összegzi:
http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/doc/2012/sc3wp3/ECE-TRANS-SC3-2012-inf07e.pdf

Szerintem hanyagold ezt a témát, mert csak szánalmat keltesz magad iránt.
 
Egy pici tengeralattjáró, lehet fel tud úszni a Dunán.

A vad képzelgései talán azon az igazságmorzsán alapulhatnak, hogy az első világháború idején, az óbudai hajógyárban gyártottunk tengeralattjárókat, igaz azokat darabokban szállítottuk vasúton Fiumébe végszerelésre.
 
Találtam még írást Duna és tengeralattjáró összefüggésben. Elméletben lehetséges, hogy a szovjetek is folyami utat választottak.
???
http://www.mohacsiujsag.hu/mohacs/hir/helyi-hireink/ma-kezdik-meg-a-mohacsnal-elsullyedt-nemet-u-boot-kiemeleset---vilagszenzacio-lehet
 
Találtam még írást Duna és tengeralattjáró összefüggésben. Elméletben lehetséges, hogy a szovjetek is folyami utat választottak.
???
http://www.mohacsiujsag.hu/mohacs/hir/helyi-hireink/ma-kezdik-meg-a-mohacsnal-elsullyedt-nemet-u-boot-kiemeleset---vilagszenzacio-lehet

Véletlenül április elsején került ki a cikk ?
Sok itt a véletlen :)
 
<blockquote rel="Mackensen">Egy pici tengeralattjáró, lehet fel tud úszni a Dunán.

A vad képzelgései talán azon az igazságmorzsán alapulhatnak, hogy az első világháború idején, az óbudai hajógyárban gyártottunk tengeralattjárókat, igaz azokat darabokban szállítottuk vasúton Fiumébe végszerelésre.</blockquote>

Link, amit betettél, nemzetközileg hajózható vizekről szól...
A többi megjegyzésed, meg.... Inkább kutakodj tovább, hátha lesz eredménye és nem hallgatod el! Szívesen olvasom értékes bejegyzéseid fáradtan munka után. Most megyek dolgozni egy kicsit, mert az eszmefuttatásodból nem tudok megélni.
 
Igen, lehetséges, hogy április elsejei vicc. A dátumot meg se néztem:)
 
Találtam még írást Duna és tengeralattjáró összefüggésben. Elméletben lehetséges, hogy a szovjetek is folyami utat választottak.
???
http://www.mohacsiujsag.hu/mohacs/hir/helyi-hireink/ma-kezdik-meg-a-mohacsnal-elsullyedt-nemet-u-boot-kiemeleset---vilagszenzacio-lehet

Az első vh-ban, (vagy a másodikban?) feljött a Dunán egy Szovjet mini tengó. Valahol olvastam róla. Elfogtuk. Azt hiszem 18-ban volt, UH-1, vagy valami ilyesmi néven rendszeresítettük.
 
Ilyen lett volna az Uljanovszk
fefc08df0b369e3c0cf566a86c58990c.png
 
http://www.origo.hu/techbazis/20160303-oroszok-es-amerikaiak-harcolnak-az-indiai-hadihajoert.html

Az origo megint összehordott hetet havat.
 
A kommentek cirka 80%-is veretes ökörség. Félelmetes, hogy az átlag tudtatlan gyök2 kommentelőnek mennyire fogalma nincs arról, hogy mi a difi az álmaik és a valóság között...
 
A technológia átadás szép dolog, de India helyében itt biztosan nem az orosz tervet fogadnám el. Az oroszok 30 éve építettek hordozót, a franciák ekkorát még sosem, szerintem a britek és az amerikaiak között fog eldőlni a verseny.
 
És ki mindta, hogy az utolsó kettő egyáltalán indul ilyenen? Az évekkel ezelőtt felröppen Kitty Hawk eladás is kacsa volt. 50+ éves ősrégi CV techet nem akartak átadni, majd pont fognak nekik építeni egy korszerű CVN-t... A brite QE osztály is olyan, amilyen...

Az én szememben a nem CATOBAR hordozó egy vicc.
 
És ki mindta, hogy az utolsó kettő egyáltalán indul ilyenen? Az évekkel ezelőtt felröppen Kitty Hawk eladás is kacsa volt. 50+ éves ősrégi CV techet nem akartak átadni, majd pont fognak nekik építeni egy korszerű CVN-t... A brite QE osztály is olyan, amilyen...

Az én szememben a nem CATOBAR hordozó egy vicc.

Valtoznak az idok es valtozik a helyzet is. Ha az kell az indiaiak taborba allitasahoz vagy eppen hogy ne a masik taborhoz csatlakozzanak akkor kepnek technologiat.

A helyzet donti el az az a politika/
 
Molni

Meghívást kaptak a tenderre, a britek szerintem biztos indulnak, arról meg pl már volt hír, hogy az amerikaiak hajlandóak eladni az EMALS-t Indiának.
 
A QE azért lett ilyen, mert a britek így döntöttek. Egyszer megváltoztatták a terveket, tárgyalni kezdtek az F-35C-ről, a módosított tervek is elkészültek, aztán rájöttek, hogy túl drága lenne hagyományosan építeni a két hordozót, és visszatértek az F-35B-hez és a sánchoz.
9213523515_22c2c99704_o.jpg

 
2025 év végén írhatják alá az új orosz repulogéphordozó beszerzésérol a szerzodést-mondta Jurij Boriszov. 3 projekt áll rendelkezésukre amibol kiválasztják a legjobbat.
 
Project 23 000E "Storm"
Hossz 330 m, Szélesség 40 m, merülés 11 m, vízkiszorítás 90 000-100 000 tonna, max. sebessége 54 km/h, cirkáló sebessége 36 km/h, legénység-személyzet 4 000-5 000 fő, autonómia 120 nap, meghajtás hagyományos, vagy atom, 80-90 repülő eszköz, két elektromágneses katapult.
b504470f180ab4cceddb34eeb0155160.jpg
 
Persze, hogy ezt is teletömték rakétafegyverzettel. Nem látom sok értelmét, persze ha nincs ami megvédje egy kötelékben akkor hasznos. De alapvetően ami mindenre jó az semmire sem jó.
Másik, hogy oroszok ezzel a hajóval akarnak lapot emelni, holott a Ford-nál is törekedtek a lehető legjobban automatizálni mindent és csökkenteni a legénységet példának okáért.