Orosz szárazföldi erők és fegyverzetük

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 859
11 013
113
Hát szememben azt jelenti , hogy léptek vagy 3-4 lépést előre de 10-el voltak lemaradva ! Amúgy az a klasszik Ural egy primitív célszerszám , ha valaki elfogadja a korlátait akkor sok mindent megtud oldani vele ! Ha az Ural Next futóműve és hajtásképlete nem változott akkor tényleg csak szebb lett !
Elvileg változott a futómű is,de csak egyszer néztem végig. A Ladáról meg annyit,hogy Priorám van. 11 éves. 150 ezer km felett volt benne,amikor vettem. Idén április végétől beleraktam 16000km-et, hiba nélkül. Mondjuk novemberben belejött oldalról egy jogosítvány nélküli részeg (annyira részeg volt, hogy a rendőrök külföldinek hitték, és kiemelkedően magas értéket fújt a szondába),de arról nem a kocsi tehet. A kollégáim csak "tank"-nak hívják, mert továbbra is használható maradt :D
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 918
29 985
113
pereprava_2015_dsc_3888.jpg

1018380340.jpg
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 047
6 252
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 047
6 252
113
Arról van valakinek valami infója, hogy az oroszoknál hogy milyen formába van JTAC szerű csapat, hogy mivel dolgoznak ? etc etc
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 431
113
BT-3F APC
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


"Kiindulási alapnak" egész jó:
  1. az oldalvédelme mérete alapján --a kategóriában-- jónak, élenjárónak tűnik,
  2. a felnyitható/tetőrész védelme csak névleges/kevés, a mai --"drónos" időkben-- minimum járna egy NERA+ERA kombináció,
  3. a hátsó résznél nehéz/lassú/felszereléssel együtt lehetetlen kiszállni --a tervező sosem próbálta ki--,
  4. a hátsó résznél már a 60-70 évvel ezelőtti BTR-nél is tudtak sokkal/"gazdaságosabb", jobb védelmet (üzemanyag-tartály-"páncél"),
  5. ha hátlap lefelé nyílik, az sok problémát megold, sokkal gyorsabb =>hatékonyabb a deszantolás, és kevés problémát (műszaki megoldás, ár) hozz be,
  6. végre nem a BTR 1-2-3 késpenge lánctalpa van, ami felázott terepen sokkal rosszabb, a későbbi továbbfejlesztést akadályozza!
A "javasolt +NERA és +ERA súlyát az oldalakon egy habban kitöltött és pót-páncélként is funkcionáló oldalelemmel könnyen/gyorsan lehet ellensúlyozni, nem veszne el a többlet-védelem miatt az úszóképesség!

Egy 3-4 éves HTKA-s -- +autodidakta-- felsőfokú ( ;) )képzés után ez tűnik logikusnak! ...Nekem.

Nektek???


.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 728
15 078
113
Érdekes twittersorozat az orosz teherautóállományról és annak használatáról:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Rendben, hölgyeim és uraim, fiúk és lányok, itt az ideje egy újabb logisztikai „teherautóknak” az ukrajnai orosz invázió részeként.

Ebben a szálban megvitatjuk az "üzemi elhasználódás" fogalmát, amelyet az orosz hadsereg harci teherautóira alkalmaznak. A rosszul karbantartott, olcsó kínai teherautó-abroncsokról szóló, ma már széles körben olvasott témakörömben elmagyaráztam, hogyan veszíti el Oroszország a teherautókat és a mobilitást azáltal, hogy nem karbantartja járművei abroncsait.

A „lövés nélküli” járművek elvesztését „működési elhasználódásnak” nevezik. Ez azt jelenti, hogy pusztán a járművek üzemeltetése során néhányat elveszítenek, mert eltörnek.

Harcban sokkal rosszabb. Egy katonai teherautó által egy háborúban megtett minden mérföld 10-20 mérföld normál kopásnak felel meg. Ez egyszerű. A kamionsofőrök túlterhelik a járműveket, mert nem akarnak meghalni. 2003 és 2008 között az Egyesült Államok hadseregének három „Reset” programjában voltam kapcsolatban, hogy megjavítsák az összes közepes taktikai járműcsalád (FMTV) teherautót, amelyek a „Punch it Chewy” évét tapasztalták.

Alacsony beosztású DCMA (Defense Contract Management Agency) fickóként el kellett végeznem az IED (improvizált robbanóeszköz) robbanásában megsérült teherautók kezdeti ellenőrzését. Egyik jármű sem vezetett, főleg alkatrésznek gyűjtötték. Nem volt sok kilométerük, de kifolyt az olaj, volt sár, nem tömítették le a hűtőket, a motorokban felhalmozódott a szén, a lengéscsillapítók meg teljesen a pokolban voltak. Ez a hadseregben volt, ahol hivatásos altisztek éltek, lélegeztek és ettek megelőző karbantartást, mint a vallási katekizmus. Az Egyesült Államok hadserege pedig kényszerpihenőidőket ír elő járművezetői számára, mert kellő gondot fordított arra, hogy a jövőbeni hadműveletekhez rendelkezzenek emberekkel és felszereléssel.

Ezek egyike sem vonatkozik az orosz hadseregre.
2012 és 2022 között az orosz hadsereg legtöbbször nem karbantartotta teherautóit. Az oroszoknak nincs hivatásos altisztük, így ők sem csinálnak ilyet. Az orosz logisztika első számú prioritása a tüzérségi lőszer szállítása. Minden teherautót bármilyen állapotban, lőszerrel túlterhelve küldenek. A motorok fehérek, és az elmúlt három hétben senki nem ellenőrizte az olajat vagy más folyadékokat, nemhogy olajat cserélt. Az oroszok mindenek fölé helyezték a „Teljesitse a tervet most” parancsot, és ennek valós következményei vannak a fáradt sofőrök számára. Nem csak a konvojban történt láncbalesetek. De még a sofőr is elalszik a volán mögött, és történnek vele dolgok, például leesik a hídról. A tüzérségi lőszerrel ellátott, túlterhelt teherautók korábban megsemmisült kötelékeken való áthajtása pedig még a jó gumiabroncsokat is felszakítja, és felfogja az úttörmeléket a CTIS-ben (Central Blowing System) és a pneumatikus féktömlőkben. Ezen túlmenően, egy ilyen felületen való közlekedés/átvezetés több időt vesz igénybe.

És akkor ott van a "besorozottak faktora". Szerinted ki húzta őket az orosz helikopterek vontatásáról készült videón? Természetesen orosz hadkötelesek. Mit jelent a pánik evakuálás? Olyan gyorsan vontatták a helikoptereket, amilyen gyorsan csak tudták, hogy 15 km-re - a tüzérségi hatótávolságon kívülre - vigyék őket. Abban a pillanatban a helikopterek már hulladéknak számítottak. Ezt követően azonban ezek a srácok lelassítottak, és időt szakítottak arra, hogy ezeket a helikoptereket a bevetésük helyére vontatsák, hogy legyen annyi "biztonságos idejük" a következő tüzérségi lőszerszállításig.

Mindezen tényezők kumulatív hatásai az orosz katonai teherautó-flotta ijesztő mértékű működési kimerüléséhez vezetnek.

Röviden: 6-8 hét további harc az orosz hadsereg teljes katonai teherautó-flottájának funkcionális időkorlátja. Az ukrán hadsereg 2022. április végétől május közepéig MINDENHOL tud ellentámadást végrehajtani. Mert SOHA Ukrajnában, 20 mérföldnél / 30 km-nél távolabb a határtól, nem lesz olyan hely, ahol az orosz csapatoknak ne fogyna ki az élelem és a lőszer. Hadd emeljem ki, ahogy Vít Solnář mai hozzászólásában kijelentette: az orosz hadsereg elkezdte kivonni régi és tárolt járműveit a raktárakból. Én személy szerint egyáltalán nem várom el, hogy átvigyék őket a határon (valószínűleg vasúton viszik a határig).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 957
35 030
113
Érdekes twittersorozat az orosz teherautóállományról és annak használatáról:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Rendben, hölgyeim és uraim, fiúk és lányok, itt az ideje egy újabb logisztikai „teherautóknak” az ukrajnai orosz invázió részeként.

Ebben a szálban megvitatjuk az "üzemi elhasználódás" fogalmát, amelyet az orosz hadsereg harci teherautóira alkalmaznak. A rosszul karbantartott, olcsó kínai teherautó-abroncsokról szóló, ma már széles körben olvasott témakörömben elmagyaráztam, hogyan veszíti el Oroszország a teherautókat és a mobilitást azáltal, hogy nem karbantartja járművei abroncsait.

A „lövés nélküli” járművek elvesztését „működési elhasználódásnak” nevezik. Ez azt jelenti, hogy pusztán a járművek üzemeltetése során néhányat elveszítenek, mert eltörnek.

Harcban sokkal rosszabb. Egy katonai teherautó által egy háborúban megtett minden mérföld 10-20 mérföld normál kopásnak felel meg. Ez egyszerű. A kamionsofőrök túlterhelik a járműveket, mert nem akarnak meghalni. 2003 és 2008 között az Egyesült Államok hadseregének három „Reset” programjában voltam kapcsolatban, hogy megjavítsák az összes közepes taktikai járműcsalád (FMTV) teherautót, amelyek a „Punch it Chewy” évét tapasztalták.

Alacsony beosztású DCMA (Defense Contract Management Agency) fickóként el kellett végeznem az IED (improvizált robbanóeszköz) robbanásában megsérült teherautók kezdeti ellenőrzését. Egyik jármű sem vezetett, főleg alkatrésznek gyűjtötték. Nem volt sok kilométerük, de kifolyt az olaj, volt sár, nem tömítették le a hűtőket, a motorokban felhalmozódott a szén, a lengéscsillapítók meg teljesen a pokolban voltak. Ez a hadseregben volt, ahol hivatásos altisztek éltek, lélegeztek és ettek megelőző karbantartást, mint a vallási katekizmus. Az Egyesült Államok hadserege pedig kényszerpihenőidőket ír elő járművezetői számára, mert kellő gondot fordított arra, hogy a jövőbeni hadműveletekhez rendelkezzenek emberekkel és felszereléssel.

Ezek egyike sem vonatkozik az orosz hadseregre.
2012 és 2022 között az orosz hadsereg legtöbbször nem karbantartotta teherautóit. Az oroszoknak nincs hivatásos altisztük, így ők sem csinálnak ilyet. Az orosz logisztika első számú prioritása a tüzérségi lőszer szállítása. Minden teherautót bármilyen állapotban, lőszerrel túlterhelve küldenek. A motorok fehérek, és az elmúlt három hétben senki nem ellenőrizte az olajat vagy más folyadékokat, nemhogy olajat cserélt. Az oroszok mindenek fölé helyezték a „Teljesitse a tervet most” parancsot, és ennek valós következményei vannak a fáradt sofőrök számára. Nem csak a konvojban történt láncbalesetek. De még a sofőr is elalszik a volán mögött, és történnek vele dolgok, például leesik a hídról. A tüzérségi lőszerrel ellátott, túlterhelt teherautók korábban megsemmisült kötelékeken való áthajtása pedig még a jó gumiabroncsokat is felszakítja, és felfogja az úttörmeléket a CTIS-ben (Central Blowing System) és a pneumatikus féktömlőkben. Ezen túlmenően, egy ilyen felületen való közlekedés/átvezetés több időt vesz igénybe.

És akkor ott van a "besorozottak faktora". Szerinted ki húzta őket az orosz helikopterek vontatásáról készült videón? Természetesen orosz hadkötelesek. Mit jelent a pánik evakuálás? Olyan gyorsan vontatták a helikoptereket, amilyen gyorsan csak tudták, hogy 15 km-re - a tüzérségi hatótávolságon kívülre - vigyék őket. Abban a pillanatban a helikopterek már hulladéknak számítottak. Ezt követően azonban ezek a srácok lelassítottak, és időt szakítottak arra, hogy ezeket a helikoptereket a bevetésük helyére vontatsák, hogy legyen annyi "biztonságos idejük" a következő tüzérségi lőszerszállításig.

Mindezen tényezők kumulatív hatásai az orosz katonai teherautó-flotta ijesztő mértékű működési kimerüléséhez vezetnek.

Röviden: 6-8 hét további harc az orosz hadsereg teljes katonai teherautó-flottájának funkcionális időkorlátja. Az ukrán hadsereg 2022. április végétől május közepéig MINDENHOL tud ellentámadást végrehajtani. Mert SOHA Ukrajnában, 20 mérföldnél / 30 km-nél távolabb a határtól, nem lesz olyan hely, ahol az orosz csapatoknak ne fogyna ki az élelem és a lőszer. Hadd emeljem ki, ahogy Vít Solnář mai hozzászólásában kijelentette: az orosz hadsereg elkezdte kivonni régi és tárolt járműveit a raktárakból. Én személy szerint egyáltalán nem várom el, hogy átvigyék őket a határon (valószínűleg vasúton viszik a határig).
És ezt az MH fejlesztésénél is igencsak figyelembe kénbe venni.Plusz a modern harci tapasztalat,hogy nemcsak strapabirónak,hanem védetnek és önvédelemre képesnek lennie is kell tudnia a hadtápvonat járműveinek.