Orosz szárazföldi erők és fegyverzetük

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 032
14 035
113


"Kiindulási alapnak" egész jó:
  1. az oldalvédelme mérete alapján --a kategóriában-- jónak, élenjárónak tűnik,
  2. a felnyitható/tetőrész védelme csak névleges/kevés, a mai --"drónos" időkben-- minimum járna egy NERA+ERA kombináció,
  3. a hátsó résznél nehéz/lassú/felszereléssel együtt lehetetlen kiszállni --a tervező sosem próbálta ki--,
  4. a hátsó résznél már a 60-70 évvel ezelőtti BTR-nél is tudtak sokkal/"gazdaságosabb", jobb védelmet (üzemanyag-tartály-"páncél"),
  5. ha hátlap lefelé nyílik, az sok problémát megold, sokkal gyorsabb =>hatékonyabb a deszantolás, és kevés problémát (műszaki megoldás, ár) hozz be,
  6. végre nem a BTR 1-2-3 késpenge lánctalpa van, ami felázott terepen sokkal rosszabb, a későbbi továbbfejlesztést akadályozza!
A "javasolt +NERA és +ERA súlyát az oldalakon egy habban kitöltött és pót-páncélként is funkcionáló oldalelemmel könnyen/gyorsan lehet ellensúlyozni, nem veszne el a többlet-védelem miatt az úszóképesség!

Egy 3-4 éves HTKA-s -- +autodidakta-- felsőfokú ( ;) )képzés után ez tűnik logikusnak! ...Nekem.

Nektek???


.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
Érdekes twittersorozat az orosz teherautóállományról és annak használatáról:


Rendben, hölgyeim és uraim, fiúk és lányok, itt az ideje egy újabb logisztikai „teherautóknak” az ukrajnai orosz invázió részeként.

Ebben a szálban megvitatjuk az "üzemi elhasználódás" fogalmát, amelyet az orosz hadsereg harci teherautóira alkalmaznak. A rosszul karbantartott, olcsó kínai teherautó-abroncsokról szóló, ma már széles körben olvasott témakörömben elmagyaráztam, hogyan veszíti el Oroszország a teherautókat és a mobilitást azáltal, hogy nem karbantartja járművei abroncsait.

A „lövés nélküli” járművek elvesztését „működési elhasználódásnak” nevezik. Ez azt jelenti, hogy pusztán a járművek üzemeltetése során néhányat elveszítenek, mert eltörnek.

Harcban sokkal rosszabb. Egy katonai teherautó által egy háborúban megtett minden mérföld 10-20 mérföld normál kopásnak felel meg. Ez egyszerű. A kamionsofőrök túlterhelik a járműveket, mert nem akarnak meghalni. 2003 és 2008 között az Egyesült Államok hadseregének három „Reset” programjában voltam kapcsolatban, hogy megjavítsák az összes közepes taktikai járműcsalád (FMTV) teherautót, amelyek a „Punch it Chewy” évét tapasztalták.

Alacsony beosztású DCMA (Defense Contract Management Agency) fickóként el kellett végeznem az IED (improvizált robbanóeszköz) robbanásában megsérült teherautók kezdeti ellenőrzését. Egyik jármű sem vezetett, főleg alkatrésznek gyűjtötték. Nem volt sok kilométerük, de kifolyt az olaj, volt sár, nem tömítették le a hűtőket, a motorokban felhalmozódott a szén, a lengéscsillapítók meg teljesen a pokolban voltak. Ez a hadseregben volt, ahol hivatásos altisztek éltek, lélegeztek és ettek megelőző karbantartást, mint a vallási katekizmus. Az Egyesült Államok hadserege pedig kényszerpihenőidőket ír elő járművezetői számára, mert kellő gondot fordított arra, hogy a jövőbeni hadműveletekhez rendelkezzenek emberekkel és felszereléssel.

Ezek egyike sem vonatkozik az orosz hadseregre.
2012 és 2022 között az orosz hadsereg legtöbbször nem karbantartotta teherautóit. Az oroszoknak nincs hivatásos altisztük, így ők sem csinálnak ilyet. Az orosz logisztika első számú prioritása a tüzérségi lőszer szállítása. Minden teherautót bármilyen állapotban, lőszerrel túlterhelve küldenek. A motorok fehérek, és az elmúlt három hétben senki nem ellenőrizte az olajat vagy más folyadékokat, nemhogy olajat cserélt. Az oroszok mindenek fölé helyezték a „Teljesitse a tervet most” parancsot, és ennek valós következményei vannak a fáradt sofőrök számára. Nem csak a konvojban történt láncbalesetek. De még a sofőr is elalszik a volán mögött, és történnek vele dolgok, például leesik a hídról. A tüzérségi lőszerrel ellátott, túlterhelt teherautók korábban megsemmisült kötelékeken való áthajtása pedig még a jó gumiabroncsokat is felszakítja, és felfogja az úttörmeléket a CTIS-ben (Central Blowing System) és a pneumatikus féktömlőkben. Ezen túlmenően, egy ilyen felületen való közlekedés/átvezetés több időt vesz igénybe.

És akkor ott van a "besorozottak faktora". Szerinted ki húzta őket az orosz helikopterek vontatásáról készült videón? Természetesen orosz hadkötelesek. Mit jelent a pánik evakuálás? Olyan gyorsan vontatták a helikoptereket, amilyen gyorsan csak tudták, hogy 15 km-re - a tüzérségi hatótávolságon kívülre - vigyék őket. Abban a pillanatban a helikopterek már hulladéknak számítottak. Ezt követően azonban ezek a srácok lelassítottak, és időt szakítottak arra, hogy ezeket a helikoptereket a bevetésük helyére vontatsák, hogy legyen annyi "biztonságos idejük" a következő tüzérségi lőszerszállításig.

Mindezen tényezők kumulatív hatásai az orosz katonai teherautó-flotta ijesztő mértékű működési kimerüléséhez vezetnek.

Röviden: 6-8 hét további harc az orosz hadsereg teljes katonai teherautó-flottájának funkcionális időkorlátja. Az ukrán hadsereg 2022. április végétől május közepéig MINDENHOL tud ellentámadást végrehajtani. Mert SOHA Ukrajnában, 20 mérföldnél / 30 km-nél távolabb a határtól, nem lesz olyan hely, ahol az orosz csapatoknak ne fogyna ki az élelem és a lőszer. Hadd emeljem ki, ahogy Vít Solnář mai hozzászólásában kijelentette: az orosz hadsereg elkezdte kivonni régi és tárolt járműveit a raktárakból. Én személy szerint egyáltalán nem várom el, hogy átvigyék őket a határon (valószínűleg vasúton viszik a határig).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 387
113
Érdekes twittersorozat az orosz teherautóállományról és annak használatáról:


Rendben, hölgyeim és uraim, fiúk és lányok, itt az ideje egy újabb logisztikai „teherautóknak” az ukrajnai orosz invázió részeként.

Ebben a szálban megvitatjuk az "üzemi elhasználódás" fogalmát, amelyet az orosz hadsereg harci teherautóira alkalmaznak. A rosszul karbantartott, olcsó kínai teherautó-abroncsokról szóló, ma már széles körben olvasott témakörömben elmagyaráztam, hogyan veszíti el Oroszország a teherautókat és a mobilitást azáltal, hogy nem karbantartja járművei abroncsait.

A „lövés nélküli” járművek elvesztését „működési elhasználódásnak” nevezik. Ez azt jelenti, hogy pusztán a járművek üzemeltetése során néhányat elveszítenek, mert eltörnek.

Harcban sokkal rosszabb. Egy katonai teherautó által egy háborúban megtett minden mérföld 10-20 mérföld normál kopásnak felel meg. Ez egyszerű. A kamionsofőrök túlterhelik a járműveket, mert nem akarnak meghalni. 2003 és 2008 között az Egyesült Államok hadseregének három „Reset” programjában voltam kapcsolatban, hogy megjavítsák az összes közepes taktikai járműcsalád (FMTV) teherautót, amelyek a „Punch it Chewy” évét tapasztalták.

Alacsony beosztású DCMA (Defense Contract Management Agency) fickóként el kellett végeznem az IED (improvizált robbanóeszköz) robbanásában megsérült teherautók kezdeti ellenőrzését. Egyik jármű sem vezetett, főleg alkatrésznek gyűjtötték. Nem volt sok kilométerük, de kifolyt az olaj, volt sár, nem tömítették le a hűtőket, a motorokban felhalmozódott a szén, a lengéscsillapítók meg teljesen a pokolban voltak. Ez a hadseregben volt, ahol hivatásos altisztek éltek, lélegeztek és ettek megelőző karbantartást, mint a vallási katekizmus. Az Egyesült Államok hadserege pedig kényszerpihenőidőket ír elő járművezetői számára, mert kellő gondot fordított arra, hogy a jövőbeni hadműveletekhez rendelkezzenek emberekkel és felszereléssel.

Ezek egyike sem vonatkozik az orosz hadseregre.
2012 és 2022 között az orosz hadsereg legtöbbször nem karbantartotta teherautóit. Az oroszoknak nincs hivatásos altisztük, így ők sem csinálnak ilyet. Az orosz logisztika első számú prioritása a tüzérségi lőszer szállítása. Minden teherautót bármilyen állapotban, lőszerrel túlterhelve küldenek. A motorok fehérek, és az elmúlt három hétben senki nem ellenőrizte az olajat vagy más folyadékokat, nemhogy olajat cserélt. Az oroszok mindenek fölé helyezték a „Teljesitse a tervet most” parancsot, és ennek valós következményei vannak a fáradt sofőrök számára. Nem csak a konvojban történt láncbalesetek. De még a sofőr is elalszik a volán mögött, és történnek vele dolgok, például leesik a hídról. A tüzérségi lőszerrel ellátott, túlterhelt teherautók korábban megsemmisült kötelékeken való áthajtása pedig még a jó gumiabroncsokat is felszakítja, és felfogja az úttörmeléket a CTIS-ben (Central Blowing System) és a pneumatikus féktömlőkben. Ezen túlmenően, egy ilyen felületen való közlekedés/átvezetés több időt vesz igénybe.

És akkor ott van a "besorozottak faktora". Szerinted ki húzta őket az orosz helikopterek vontatásáról készült videón? Természetesen orosz hadkötelesek. Mit jelent a pánik evakuálás? Olyan gyorsan vontatták a helikoptereket, amilyen gyorsan csak tudták, hogy 15 km-re - a tüzérségi hatótávolságon kívülre - vigyék őket. Abban a pillanatban a helikopterek már hulladéknak számítottak. Ezt követően azonban ezek a srácok lelassítottak, és időt szakítottak arra, hogy ezeket a helikoptereket a bevetésük helyére vontatsák, hogy legyen annyi "biztonságos idejük" a következő tüzérségi lőszerszállításig.

Mindezen tényezők kumulatív hatásai az orosz katonai teherautó-flotta ijesztő mértékű működési kimerüléséhez vezetnek.

Röviden: 6-8 hét további harc az orosz hadsereg teljes katonai teherautó-flottájának funkcionális időkorlátja. Az ukrán hadsereg 2022. április végétől május közepéig MINDENHOL tud ellentámadást végrehajtani. Mert SOHA Ukrajnában, 20 mérföldnél / 30 km-nél távolabb a határtól, nem lesz olyan hely, ahol az orosz csapatoknak ne fogyna ki az élelem és a lőszer. Hadd emeljem ki, ahogy Vít Solnář mai hozzászólásában kijelentette: az orosz hadsereg elkezdte kivonni régi és tárolt járműveit a raktárakból. Én személy szerint egyáltalán nem várom el, hogy átvigyék őket a határon (valószínűleg vasúton viszik a határig).
És ezt az MH fejlesztésénél is igencsak figyelembe kénbe venni.Plusz a modern harci tapasztalat,hogy nemcsak strapabirónak,hanem védetnek és önvédelemre képesnek lennie is kell tudnia a hadtápvonat járműveinek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 420
84 317
113
Érdekes twittersorozat az orosz teherautóállományról és annak használatáról:


Rendben, hölgyeim és uraim, fiúk és lányok, itt az ideje egy újabb logisztikai „teherautóknak” az ukrajnai orosz invázió részeként.

Ebben a szálban megvitatjuk az "üzemi elhasználódás" fogalmát, amelyet az orosz hadsereg harci teherautóira alkalmaznak. A rosszul karbantartott, olcsó kínai teherautó-abroncsokról szóló, ma már széles körben olvasott témakörömben elmagyaráztam, hogyan veszíti el Oroszország a teherautókat és a mobilitást azáltal, hogy nem karbantartja járművei abroncsait.

A „lövés nélküli” járművek elvesztését „működési elhasználódásnak” nevezik. Ez azt jelenti, hogy pusztán a járművek üzemeltetése során néhányat elveszítenek, mert eltörnek.

Harcban sokkal rosszabb. Egy katonai teherautó által egy háborúban megtett minden mérföld 10-20 mérföld normál kopásnak felel meg. Ez egyszerű. A kamionsofőrök túlterhelik a járműveket, mert nem akarnak meghalni. 2003 és 2008 között az Egyesült Államok hadseregének három „Reset” programjában voltam kapcsolatban, hogy megjavítsák az összes közepes taktikai járműcsalád (FMTV) teherautót, amelyek a „Punch it Chewy” évét tapasztalták.

Alacsony beosztású DCMA (Defense Contract Management Agency) fickóként el kellett végeznem az IED (improvizált robbanóeszköz) robbanásában megsérült teherautók kezdeti ellenőrzését. Egyik jármű sem vezetett, főleg alkatrésznek gyűjtötték. Nem volt sok kilométerük, de kifolyt az olaj, volt sár, nem tömítették le a hűtőket, a motorokban felhalmozódott a szén, a lengéscsillapítók meg teljesen a pokolban voltak. Ez a hadseregben volt, ahol hivatásos altisztek éltek, lélegeztek és ettek megelőző karbantartást, mint a vallási katekizmus. Az Egyesült Államok hadserege pedig kényszerpihenőidőket ír elő járművezetői számára, mert kellő gondot fordított arra, hogy a jövőbeni hadműveletekhez rendelkezzenek emberekkel és felszereléssel.

Ezek egyike sem vonatkozik az orosz hadseregre.
2012 és 2022 között az orosz hadsereg legtöbbször nem karbantartotta teherautóit. Az oroszoknak nincs hivatásos altisztük, így ők sem csinálnak ilyet. Az orosz logisztika első számú prioritása a tüzérségi lőszer szállítása. Minden teherautót bármilyen állapotban, lőszerrel túlterhelve küldenek. A motorok fehérek, és az elmúlt három hétben senki nem ellenőrizte az olajat vagy más folyadékokat, nemhogy olajat cserélt. Az oroszok mindenek fölé helyezték a „Teljesitse a tervet most” parancsot, és ennek valós következményei vannak a fáradt sofőrök számára. Nem csak a konvojban történt láncbalesetek. De még a sofőr is elalszik a volán mögött, és történnek vele dolgok, például leesik a hídról. A tüzérségi lőszerrel ellátott, túlterhelt teherautók korábban megsemmisült kötelékeken való áthajtása pedig még a jó gumiabroncsokat is felszakítja, és felfogja az úttörmeléket a CTIS-ben (Central Blowing System) és a pneumatikus féktömlőkben. Ezen túlmenően, egy ilyen felületen való közlekedés/átvezetés több időt vesz igénybe.

És akkor ott van a "besorozottak faktora". Szerinted ki húzta őket az orosz helikopterek vontatásáról készült videón? Természetesen orosz hadkötelesek. Mit jelent a pánik evakuálás? Olyan gyorsan vontatták a helikoptereket, amilyen gyorsan csak tudták, hogy 15 km-re - a tüzérségi hatótávolságon kívülre - vigyék őket. Abban a pillanatban a helikopterek már hulladéknak számítottak. Ezt követően azonban ezek a srácok lelassítottak, és időt szakítottak arra, hogy ezeket a helikoptereket a bevetésük helyére vontatsák, hogy legyen annyi "biztonságos idejük" a következő tüzérségi lőszerszállításig.

Mindezen tényezők kumulatív hatásai az orosz katonai teherautó-flotta ijesztő mértékű működési kimerüléséhez vezetnek.

Röviden: 6-8 hét további harc az orosz hadsereg teljes katonai teherautó-flottájának funkcionális időkorlátja. Az ukrán hadsereg 2022. április végétől május közepéig MINDENHOL tud ellentámadást végrehajtani. Mert SOHA Ukrajnában, 20 mérföldnél / 30 km-nél távolabb a határtól, nem lesz olyan hely, ahol az orosz csapatoknak ne fogyna ki az élelem és a lőszer. Hadd emeljem ki, ahogy Vít Solnář mai hozzászólásában kijelentette: az orosz hadsereg elkezdte kivonni régi és tárolt járműveit a raktárakból. Én személy szerint egyáltalán nem várom el, hogy átvigyék őket a határon (valószínűleg vasúton viszik a határig).
Milyen hülyeség ez?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 165
33 387
113
Nem te Dudi, hanem ez a Trent Telenko. Szerinte a háború a gumiabroncsok miatt veszett el.
Nem azt irta.A felkészületlen logisztikai rendszer miatt.
És bizony,ha a teherautókhoz nincs elég gumiabroncs,akkor nem fognak terhet szállitani.De ez csak egy része az orosz logisztika problémáinak.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan and Catles

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 561
11 321
113
Nem azt irta.A felkészületlen logisztikai rendszer miatt.
És bizony,ha a teherautókhoz nincs elég gumiabroncs,akkor nem fognak terhet szállitani.De ez csak egy része az orosz logisztika problémáinak.
Ja, az orosz jármüpark nincs karban tartva 2012 ôta stb. Ezt honnan a szarból veszi? Azért mert élesben elofordulhat hogy elszáll az abroncs, vagy a féltengely, kilöhetik a kereket. Meg hogy a soförok fáradtak vezetni, sajnos igen egy háborùba elöfordulhat hogy fáradtak vagyunk. Mi a problémája azzal ha egy kurva drága helikoptert gyorsan akarnak biztonságos zónába vontatni?
Szerinte ez az Ukrik nyerni fognak mert a ruszkiknak nem lesz se kajájuk se löszerük. Mókás fiú ez a Trent.
Ennek ellenére talán az orosz logisztika nincs kellöképp felkészülve, nem is anyagi vagy alkatrész , hanem szervezési szempontból, ez nem egyszerü dolog.
Ne felejtsük el a hadmüvelet mértékét, hány ezer teherauto lehet szétszórva egy baszott nagy hadmüveleti területen, ahol full terepen is közlekednek, lönek rájuk, aknára futhatnak, gumigyilkos útakadályok ésatöbbi.
Szóval csak azért mert látunk néhány! kidöglött teherautót AZ rohadtul nem as képet az általános karbantartottsági színvonalról.
Mint sok mindenröl, erröl sincs infónk, szóval totál hülyeseg az olcsó kínai abroncsról , meg a jármüvek szar állapotáról dumálni.
Föleg amerikából
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Hát ha jól értem a srác a US Army logisztikai rendszerében dolgozott és a terület szakértője. Amit mond összességében szintén logikusnak tűnik:
1. Az ilyen intenzív háború nagyon megterheli a logisztikai eszközöket.
2. Az orosz haderőben valószínűleg még rosszabb a logisztika szervezettsége az US -hez képest, ergó itt még erősebben erodálódnak a dolgok.
3. Egy bizonyos idő után kritikus szintet ér el a logisztikai eszközök kimerülése, ami miatt elegendő ellátmány nélkül maradnak a csapatok, tehát harcképességük jelentősen csökkenni fog.
4. Emiatt az ukránok képesek lesznek hatásos ellentámadásokat indítani.

Önmagában ez nem egy rendkívüli gondolatmenet.

Azzal lehet mondjuk vitatkozni, hogy miért pont "6-8 hét" szerinte ez az időszak.
Ha valaki megnézi az orosz hadsereg szervezeti felépítését/felszereltségét, különös tekitnettel a logisztikai eszközökre, azok teljesítményére és várható élettartamára bizonyos körülmények között, az elszenvedett veszteségeikre, valamint az ukrajnában harcoló orosz csapatok logisztikai szükségleteire, azért össze lehet dobni egy becslést azzal kapcsolatban, hogy felmerülhet-e ilyen probléma, s ha igen, mikor.
Azt viszont meg kell hagyni, hogy elvileg neki van tapasztalata ezen a területen, szóval utánaszámolás nélkül valószínűleg ő jobb becslést tud erre adni, mint a laikusok.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 420
84 317
113
Ja, az orosz jármüpark nincs karban tartva 2012 ôta stb. Ezt honnan a szarból veszi? Azért mert élesben elofordulhat hogy elszáll az abroncs, vagy a féltengely, kilöhetik a kereket. Meg hogy a soförok fáradtak vezetni, sajnos igen egy háborùba elöfordulhat hogy fáradtak vagyunk. Mi a problémája azzal ha egy kurva drága helikoptert gyorsan akarnak biztonságos zónába vontatni?
Szerinte ez az Ukrik nyerni fognak mert a ruszkiknak nem lesz se kajájuk se löszerük. Mókás fiú ez a Trent.
Ennek ellenére talán az orosz logisztika nincs kellöképp felkészülve, nem is anyagi vagy alkatrész , hanem szervezési szempontból, ez nem egyszerü dolog.
Ne felejtsük el a hadmüvelet mértékét, hány ezer teherauto lehet szétszórva egy baszott nagy hadmüveleti területen, ahol full terepen is közlekednek, lönek rájuk, aknára futhatnak, gumigyilkos útakadályok ésatöbbi.
Szóval csak azért mert látunk néhány! kidöglött teherautót AZ rohadtul nem as képet az általános karbantartottsági színvonalról.
Mint sok mindenröl, erröl sincs infónk, szóval totál hülyeseg az olcsó kínai abroncsról , meg a jármüvek szar állapotáról dumálni.
Föleg amerikából
El van kényelmesedve a fiú az afganisztáni meg iraki asszimetrikzs harcoktól, ahol kvázi laktanyából jártak ki 1-2 napra feladatot végrehajtani, de ha a 3. nap már nem tudott forró vízben zuhanyozni akkor fel volt háborodva.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Lator

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 420
84 317
113
Hát ha jól értem a srác a US Army logisztikai rendszerében dolgozott és a terület szakértője. Amit mond összességében szintén logikusnak tűnik:
1. Az ilyen intenzív háború nagyon megterheli a logisztikai eszközöket.
2. Az orosz haderőben valószínűleg még rosszabb a logisztika szervezettsége az US -hez képest, ergó itt még erősebben erodálódnak a dolgok.
3. Egy bizonyos idő után kritikus szintet ér el a logisztikai eszközök kimerülése, ami miatt elegendő ellátmány nélkül maradnak a csapatok, tehát harcképességük jelentősen csökkenni fog.
4. Emiatt az ukránok képesek lesznek hatásos ellentámadásokat indítani.

Önmagában ez nem egy rendkívüli gondolatmenet.

Azzal lehet mondjuk vitatkozni, hogy miért pont "6-8 hét" szerinte ez az időszak.
Ha valaki megnézi az orosz hadsereg szervezeti felépítését/felszereltségét, különös tekitnettel a logisztikai eszközökre, azok teljesítményére és várható élettartamára bizonyos körülmények között, az elszenvedett veszteségeikre, valamint az ukrajnában harcoló orosz csapatok logisztikai szükségleteire, azért össze lehet dobni egy becslést azzal kapcsolatban, hogy felmerülhet-e ilyen probléma, s ha igen, mikor.
Azt viszont meg kell hagyni, hogy elvileg neki van tapasztalata ezen a területen, szóval utánaszámolás nélkül valószínűleg ő jobb becslést tud erre adni, mint a laikusok.
Hülyeséget beszél!
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 561
11 321
113
Hát ha jól értem a srác a US Army logisztikai rendszerében dolgozott és a terület szakértője. Amit mond összességében szintén logikusnak tűnik:
1. Az ilyen intenzív háború nagyon megterheli a logisztikai eszközöket.
2. Az orosz haderőben valószínűleg még rosszabb a logisztika szervezettsége az US -hez képest, ergó itt még erősebben erodálódnak a dolgok.
3. Egy bizonyos idő után kritikus szintet ér el a logisztikai eszközök kimerülése, ami miatt elegendő ellátmány nélkül maradnak a csapatok, tehát harcképességük jelentősen csökkenni fog.
4. Emiatt az ukránok képesek lesznek hatásos ellentámadásokat indítani.

Önmagában ez nem egy rendkívüli gondolatmenet.

Azzal lehet mondjuk vitatkozni, hogy miért pont "6-8 hét" szerinte ez az időszak.
Ha valaki megnézi az orosz hadsereg szervezeti felépítését/felszereltségét, különös tekitnettel a logisztikai eszközökre, azok teljesítményére és várható élettartamára bizonyos körülmények között, az elszenvedett veszteségeikre, valamint az ukrajnában harcoló orosz csapatok logisztikai szükségleteire, azért össze lehet dobni egy becslést azzal kapcsolatban, hogy felmerülhet-e ilyen probléma, s ha igen, mikor.
Azt viszont meg kell hagyni, hogy elvileg neki van tapasztalata ezen a területen, szóval utánaszámolás nélkül valószínűleg ő jobb becslést tud erre adni, mint a laikusok.
Azt mondani hogy túlpakolják a jármüveket mert nem akarnak meghalni , na ez szakértelemre vall.
Jól írta @dudi , talán a saját Afgán vagy Iraki kalandjairól mesélt.
Valójában egyébként én sem hiszem hogy az Orosz logisztika tökéletesen müködik, az Amcsikhoz képest sokkal kevesebb pénzük is van, de belejönnek majd, ha igazak a hírek akkor sok parancsnok lett leváltva, ez nem véletlen.
A túlpakolt jármüvek az egy parancsnoki döntés is lehet,(mint sok más egyéb dolog is) ami rosszul is elsülhet. Szóval mert van néhány kép szarrá pakolt löszeres kamionokrol számomra ez nem mérvadó.
Föleg hogy semmit pontosat nem tudunk.
Esetleg @boki vagy más ruszofil, orosznyelvü gru-s, verébiskolát végzett stb. fórumtársunk felvilágosithatna minket az orosz logisztikai csapatokról és müködésükröl.
Nem tudom hogy ez a fickó végzett e már harctéri jármü mentést, vagy látta e már egy kihelyezett javitó alegység munkáját tábori körülmények közt, azt sugallja az írásában hogy csak az amcsik értenek ehhez mert vannak civil profi szerelöik, ezek viszont biztosan nem frontszolgálatosak. A mühelyben meg ugye minden egyszerübb.
Ahogy elnézem egyébként a fickót, a mühely nem lehetett messze a tábori McDonald's tól
 

Üveges Huba

Well-Known Member
2021. szeptember 9.
44
425
53
Gondoltam, itt az ideje, hogy hadtörténész szemmel végignézzem a kusza és általában - így, vagy úgy, de - rendkívül elfogult nemzetközi híranyagot és elemzéseket és egy nagy, részletekbe menő elemzést készítsek, amely tárgyilagos áttekintést ad a 21. század eddigi legnagyobb katonai konfliktusáról. A sorozat célja az orosz-ukrán háború első hónapjának részbe menő bemutatása és elemzése lesz.
Az első részben az előkészületekről; a két szemben álló haderőről; az orosz, illetve az ukrán hadrendről; valamint az erőviszonyokról beszélek.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 788
17 573
113
Háát, az eddigi közel két hónapalapján az orosz haderő megközelítőleg sem képes azt a szintet hozni amit az előlt évtized propagandájaalapján vártunk volna.

Van néhány potens rendszerük, de alapvetően nem sokat fejlődtek a HH vége ill. Grúzia óta.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 387
19 782
113
Háát, az eddigi közel két hónapalapján az orosz haderő megközelítőleg sem képes azt a szintet hozni amit az előlt évtized propagandájaalapján vártunk volna.

Van néhány potens rendszerük, de alapvetően nem sokat fejlődtek a HH vége ill. Grúzia óta.

Lényegében a 80-as évek végénnek Vörös hadseregét látjuk, új egyenruhában és személyi felszerelésben. Megspékelve pár új fegyverrel, de azok is kis számban. Grúziában is ezt láttuk 2008-ban. Azonban akkor elintéztük annyival, hogy oda elég volt az az isten háta mögötti, Kaukázussal szembeni, elhanyagolt orosz haderő is, ami arrafelé állomásozott. Most szembe jött a valóság. Az ország gazdasági teljesítményéhez mérhető annak hadereje, állapota is. Az orosz hadsereg ezt tükrözi most. Azért megy még most is a T-72, BMP-1-2, Gvozdika, Akacia, mert ez a nagy átlag. Kevés a T-90, MBP-3, stb. Légierejük erősen a közepes kategória. Flottájukról pedig eddig is tudtuk, az nem mérkőzhet a NATO haditengerészeti erőkkel. Messze még a vége, de ha a most feltehetően hamarosan bekövetkező Kelet ukrajnai offenzívájuk elakad, vagy elbukik, akkor az hatalmas kudarc lesz, aminek a következményeit Oroszországra nézve, még el sem tudjuk képzelni. Jelenleg nálam, 50-50 % hogy mi lesz a vége.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 788
17 573
113
Háát, az eddigi közel két hónapalapján az orosz haderő megközelítőleg sem képes azt a szintet hozni amit az előlt évtized propagandájaalapján vártunk volna.

Van néhány potens rendszerük, de alapvetően nem sokat fejlődtek a HH vége ill. Grúzia óta.

Lényegében a 80-as évek végénnek Vörös hadseregét látjuk, új egyenruhában és személyi felszerelésben. Megspékelve pár új fegyverrel, de azok is kis számban. Grúziában is ezt láttuk 2008-ban. Azonban akkor elintéztük annyival, hogy oda elég volt az az isten háta mögötti, Kaukázussal szembeni, elhanyagolt orosz haderő is, ami arrafelé állomásozott. Most szembe jött a valóság. Az ország gazdasági teljesítményéhez mérhető annak hadereje, állapota is. Az orosz hadsereg ezt tükrözi most. Azért megy még most is a T-72, BMP-1-2, Gvozdika, Akacia, mert ez a nagy átlag. Kevés a T-90, MBP-3, stb. Légierejük erősen a közepes kategória. Flottájukról pedig eddig is tudtuk, az nem mérkőzhet a NATO haditengerészeti erőkkel. Messze még a vége, de ha a most feltehetően hamarosan bekövetkező Kelet ukrajnai offenzívájuk elakad, vagy elbukik, akkor az hatalmas kudarc lesz, aminek a következményeit Oroszországra nézve, még el sem tudjuk képzelni. Jelenleg nálam, 50-50 % hogy mi lesz a vége.


A vicc az, hogy eközben vagy 3-400mrd dollárjukat foglalták le, vagyis bőven lett volna pénz a fejlesztésre..

Csak arra, hogy az összes aktív harckocsijuk (kb. 3000db) T90 legyen elég lett volna 15-20 mrd dollár, de ők még a T72 modernizációt is elspórolták.

A drón területen sem tartanak sehol, még az irániak is lekörözik őket.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 517
113
Érdekes twittersorozat az orosz teherautóállományról és annak használatáról:


Rendben, hölgyeim és uraim, fiúk és lányok, itt az ideje egy újabb logisztikai „teherautóknak” az ukrajnai orosz invázió részeként.

Ebben a szálban megvitatjuk az "üzemi elhasználódás" fogalmát, amelyet az orosz hadsereg harci teherautóira alkalmaznak. A rosszul karbantartott, olcsó kínai teherautó-abroncsokról szóló, ma már széles körben olvasott témakörömben elmagyaráztam, hogyan veszíti el Oroszország a teherautókat és a mobilitást azáltal, hogy nem karbantartja járművei abroncsait.

A „lövés nélküli” járművek elvesztését „működési elhasználódásnak” nevezik. Ez azt jelenti, hogy pusztán a járművek üzemeltetése során néhányat elveszítenek, mert eltörnek.

Harcban sokkal rosszabb. Egy katonai teherautó által egy háborúban megtett minden mérföld 10-20 mérföld normál kopásnak felel meg. Ez egyszerű. A kamionsofőrök túlterhelik a járműveket, mert nem akarnak meghalni. 2003 és 2008 között az Egyesült Államok hadseregének három „Reset” programjában voltam kapcsolatban, hogy megjavítsák az összes közepes taktikai járműcsalád (FMTV) teherautót, amelyek a „Punch it Chewy” évét tapasztalták.

Alacsony beosztású DCMA (Defense Contract Management Agency) fickóként el kellett végeznem az IED (improvizált robbanóeszköz) robbanásában megsérült teherautók kezdeti ellenőrzését. Egyik jármű sem vezetett, főleg alkatrésznek gyűjtötték. Nem volt sok kilométerük, de kifolyt az olaj, volt sár, nem tömítették le a hűtőket, a motorokban felhalmozódott a szén, a lengéscsillapítók meg teljesen a pokolban voltak. Ez a hadseregben volt, ahol hivatásos altisztek éltek, lélegeztek és ettek megelőző karbantartást, mint a vallási katekizmus. Az Egyesült Államok hadserege pedig kényszerpihenőidőket ír elő járművezetői számára, mert kellő gondot fordított arra, hogy a jövőbeni hadműveletekhez rendelkezzenek emberekkel és felszereléssel.

Ezek egyike sem vonatkozik az orosz hadseregre.
2012 és 2022 között az orosz hadsereg legtöbbször nem karbantartotta teherautóit. Az oroszoknak nincs hivatásos altisztük, így ők sem csinálnak ilyet. Az orosz logisztika első számú prioritása a tüzérségi lőszer szállítása. Minden teherautót bármilyen állapotban, lőszerrel túlterhelve küldenek. A motorok fehérek, és az elmúlt három hétben senki nem ellenőrizte az olajat vagy más folyadékokat, nemhogy olajat cserélt. Az oroszok mindenek fölé helyezték a „Teljesitse a tervet most” parancsot, és ennek valós következményei vannak a fáradt sofőrök számára. Nem csak a konvojban történt láncbalesetek. De még a sofőr is elalszik a volán mögött, és történnek vele dolgok, például leesik a hídról. A tüzérségi lőszerrel ellátott, túlterhelt teherautók korábban megsemmisült kötelékeken való áthajtása pedig még a jó gumiabroncsokat is felszakítja, és felfogja az úttörmeléket a CTIS-ben (Central Blowing System) és a pneumatikus féktömlőkben. Ezen túlmenően, egy ilyen felületen való közlekedés/átvezetés több időt vesz igénybe.

És akkor ott van a "besorozottak faktora". Szerinted ki húzta őket az orosz helikopterek vontatásáról készült videón? Természetesen orosz hadkötelesek. Mit jelent a pánik evakuálás? Olyan gyorsan vontatták a helikoptereket, amilyen gyorsan csak tudták, hogy 15 km-re - a tüzérségi hatótávolságon kívülre - vigyék őket. Abban a pillanatban a helikopterek már hulladéknak számítottak. Ezt követően azonban ezek a srácok lelassítottak, és időt szakítottak arra, hogy ezeket a helikoptereket a bevetésük helyére vontatsák, hogy legyen annyi "biztonságos idejük" a következő tüzérségi lőszerszállításig.

Mindezen tényezők kumulatív hatásai az orosz katonai teherautó-flotta ijesztő mértékű működési kimerüléséhez vezetnek.

Röviden: 6-8 hét további harc az orosz hadsereg teljes katonai teherautó-flottájának funkcionális időkorlátja. Az ukrán hadsereg 2022. április végétől május közepéig MINDENHOL tud ellentámadást végrehajtani. Mert SOHA Ukrajnában, 20 mérföldnél / 30 km-nél távolabb a határtól, nem lesz olyan hely, ahol az orosz csapatoknak ne fogyna ki az élelem és a lőszer. Hadd emeljem ki, ahogy Vít Solnář mai hozzászólásában kijelentette: az orosz hadsereg elkezdte kivonni régi és tárolt járműveit a raktárakból. Én személy szerint egyáltalán nem várom el, hogy átvigyék őket a határon (valószínűleg vasúton viszik a határig).




Ennyi fszságot?! :D:D
 
  • Tetszik
Reactions: dudi