Puma IFV / SPz (Németország)

Szerintem ez még nincs eldöntve.
A 3x14+2 még nem lenne gond, de 8 SPM nagyon kellene mögéjük!

Az lenne 3x44 IFV +3x8 SPM azaz 132+24 és még a SHORAD meg néhány támogató jármű. Úgy 180 PUMA és PUMA bázisú gép.

A gyalogság létszáma meg a dd-ben: 396 + 792 elvben. Ennyi gyalogost talán tudnánk is toborozni megfelelő minőségben!
 
Csak azért ide teszem ezt, mert a Pumával kapcsolatos a legnagyobb meglepetés:
A problémás cseh IFV tender követelményváltoztatása ellenére a PSM is meghívást kapott az ASCOD 2, a Lynx, és a CV90 mellett a végső fordulóba, ami a pályázó járművek paramétereinek véglegesítésével, valamint az ajánlatok pénzügyi és szolgáltatási részének kidolgozásával foglalkozik.
Most kell majd figyelni a híreket, mivel egészen szem nyilvánosak az infók. Valószínűleg konkretizálódnak a lehetséges support verziók is a PSM-től.
 
Puma IFV Infantry Fighting Vehicle production line Rheinmetall Unterlüß Germany

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A 3x14+2 még nem lenne gond, de 8 SPM nagyon kellene mögéjük!

Az lenne 3x44 IFV +3x8 SPM azaz 132+24 és még a SHORAD meg néhány támogató jármű. Úgy 180 PUMA és PUMA bázisú gép.

A gyalogság létszáma meg a dd-ben: 396 + 792 elvben. Ennyi gyalogost talán tudnánk is toborozni megfelelő minőségben!
Draco tornyot a Pumára és meg van oldva a SHORAD, SPG, C-RAM, meg minden!
 
Puma IFV Infantry Fighting Vehicle production line Rheinmetall Unterlüß Germany

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A Puma belső tér elrendezése
bvp_puma_unor_2018_2.jpg
 
Gondolom egy kumulativ HK aknat nem fog meg max IED et?

Nem létezik és nem is létezhet olyan jármű ami egy kumulatív akna ellen védelmet nyújt.500mm-es páncélátütése van ezeknek az aknáknak,ennyit a harcjárművek oldalára sem raknak nemhogy a fenekére.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem létezik és nem is létezhet olyan jármű ami egy kumulatív akna ellen védelmet nyújt.500mm-es páncélátütése van ezeknek az aknáknak,ennyit a harcjárművek oldalára sem raknak nemhogy a fenekére.
A hk elleni aknák laposabb, szélesebb kumulatív töltettel rendelkeznek, mint a rakéták. A fókusztávolságukat a fenékpáncélok átlagos magasságára méretezik (40-50 cm), meg hát általában azért vékony földréteg fedi őket. A 70-80-as évek harckocsi elleni aknái 40-50 mm-es acélt ütöttek át ekkora fókusztávolságon. Azért van ennek jelentősége, mert ha túl mélyre teszik, vagy nem merőleges a töltet szimmetria tengelye a fenékpáncélra akkor csökken a hatékonyság. Persze ezek tökéletesen elegendőek voltak az akkori harckocsik 20-30 mm vastag fenéklemezei ellen. Sem a Leopard, sem az orosz tankok nem rendelkeznek ettől vastagabb lemezzel a torziós tengelyeket rejtő fenék részen. Valóban, szinte minden aknára futás ami a test alatt robbant az végletesnek bizonyult a lőszer, üzemanyag berobbanása miatt. A STANAG 4569 a robbanótöltet tömegében adja meg a védelem szintjét (test középvonalában és kerék alatt a, illetve b). Valójában tényleg a töltet mennyisége a meghatározó az aknáknál, a kumulatív hatás kisebb, mint a hagyományos hosszabb, kedvezőbb (tölcséresebb) tölteteknél. Sokszor egy keményfém gyűrűt, vagy valamilyen erős idomdarabot helyeznek a robbanótöltet elé, robbanáskor az nagyobb felületen szakítja át a vékony fenéklemezt (pl szerb, orosz aknák egy része is ilyen.) Ezek ellen a vastagabb lemez, energiaelnyelő rétegek valamelyest védelmet jelentenek, ezeket tesztelik és a STANAG szerint hitelesítik (tanúsítványa van) szinte minden korszerű nyugati járműnél.
 
A hk elleni aknák laposabb, szélesebb kumulatív töltettel rendelkeznek, mint a rakéták. A fókusztávolságukat a fenékpáncélok átlagos magasságára méretezik (40-50 cm), meg hát általában azért vékony földréteg fedi őket. A 70-80-as évek harckocsi elleni aknái 40-50 mm-es acélt ütöttek át ekkora fókusztávolságon. Azért van ennek jelentősége, mert ha túl mélyre teszik, vagy nem merőleges a töltet szimmetria tengelye a fenékpáncélra akkor csökken a hatékonyság. Persze ezek tökéletesen elegendőek voltak az akkori harckocsik 20-30 mm vastag fenéklemezei ellen. Sem a Leopard, sem az orosz tankok nem rendelkeznek ettől vastagabb lemezzel a torziós tengelyeket rejtő fenék részen. Valóban, szinte minden aknára futás ami a test alatt robbant az végletesnek bizonyult a lőszer, üzemanyag berobbanása miatt. A STANAG 4569 a robbanótöltet tömegében adja meg a védelem szintjét (test középvonalában és kerék alatt a, illetve b). Valójában tényleg a töltet mennyisége a meghatározó az aknáknál, a kumulatív hatás kisebb, mint a hagyományos hosszabb, kedvezőbb (tölcséresebb) tölteteknél. Sokszor egy keményfém gyűrűt, vagy valamilyen erős idomdarabot helyeznek a robbanótöltet elé, robbanáskor az nagyobb felületen szakítja át a vékony fenéklemezt (pl szerb, orosz aknák egy része is ilyen.) Ezek ellen a vastagabb lemez, energiaelnyelő rétegek valamelyest védelmet jelentenek, ezeket tesztelik és a STANAG szerint hitelesítik (tanúsítványa van) szinte minden korszerű nyugati járműnél.

A HAK 1M nek valami 40-50mm rétegelt páncélt adnak meg.Ez homogén páncélon ennek a többszöröse kell,hogy legyen.
Mondjuk igen a kumulatív akna teljesen máshogy működik.