<blockquote rel="Montezuma">Hülye mérnökként lenne két kérdésem:
R-77 és R-27 kombó alkalmazható-e egy gépen egy időben, mint függesztmény?
Az R-27 legújabb verziói ezek szerint a világ jelenleg legjobb félaktív rakétái?
A válaszokat nagyon várom, ez ugyanis alapvetően árnyalja az eddigi sommás véleményeket a kérdésben.
<i>(A mottóm meg ismeritek: a többit majd a VH eldönti.
)</i>
Az R-27 család minden bizonnyal a világ legjobb SARH légiharc rakétái, mert más tényleg nem tart rendszerben a számunkra elérhető adatok szerint rendszerben már ilyet. Az, hogy ha nagyon muszáj lenne, bármilyen most még előre nem látható taktikai okból, a legutolsó Sky Flash-t, Sparrow ot, hogy az mit tud, meg van e, és mennyi, csak a jó ég tudja. Tény, hogy másnak ilyen már rendszerben nem nagyon van.
Másik kérdésre a válaszom szintén csak "okoskodás", abból kiindulva, hogy USAF gépeken lehetett látni régebben vegyes Sparrow - Amraam kombót, ill. egyéb ismereteim alapján, én nem látom semmilyen problémába ütközőnek azt, hogy egyszerre lehessen használni ARH és SARH rakétát. Garancia persze nincs arra amit írok...
Azért igen komolyan elvigyorodnék, ha kiderülne, hogy bizony van olyan harci - taktikai helyzet, ahol bizony reálisan előnyt lehet kovácsolni az SARH vezérlésből, az ARH -val szemben, s a többiek meg leálltak a fejlesztésével...
Pl. Hogy lesajnálták 25 éve a hosszú hullámhosszt használó "elavult-régi-kohószökevény" P-18 UHF frekvencián dolgozó radarokat, mire kiderülni látszik, hogy bár rengeteg előnyük van a sokkal gyorsabb számítási kapacitású, kisebb méretű, hight tech félvezető technológiát használó hiper szuper X sávban működő radaroknak, csak épp azt nem tudják, amit a régi "szarok", detektálni a csökkentett észlelhetőségű célokat, pont a fizikai különbségek miatt, ami a két rendszer hullámhossza közt van.
Jellemzően már KÍNA is fejleszti ezt a vonalat, ha jól tudom.
Nehogy valami ilyen pofátlan Orosz rafkósság legyen itt is a SARH vezérlés megőrzése miatt. Csak agymenés, de azért de...
Én úgy tudom, egy légiharc rakétába való aktív radar, a kis helyből adódó nehézségek miatt, valószinű nem UHF, sokkal inkább valamilyen magasabb frekvenciás sávon fog tudni inkább üzemelni.
Már mondjuk, egy viszonylag nagyobb méretű repülőgép, szárnybelépő élében elhelyezett nagyobb méretű radarból kisugárzott alacsonyabb frekvenciás, nagyobb hullámhosszú jelet felfogni képes SARH rakétát építeni, valószinű könnyebb, mint olyat, ami ugyan erre a helyre beépítve kell magával cipeljen még egy UHF sugárzó modult is, hogy ARH legyen a vezérlése. Nem egyszerű feladat, de mindenképpen könnyebb.
Szóval ez csak agymenés, de aztán meg nehogy valami hasonló legyen mögötte, hogy nem kapkodtak annyira eddig az R-77 el otthonra, és a Pak-Fa sem abszolút prioritás, legalább is nekem úgy tűnik...
</blockquote>
Zsolt!
Nem véletlen írtam az egyik hozzászólásomban, hogy a mikroelektronikában is a mikro elektroncsövek "nélkülönhezhetetlen"! A jel/zaj viszonyban semmi nem múlja felül!
A tanulmányaim során a félvezetők mindíg is másodsorban szerepeltek. A félvezetők jelentős szerepe a mikronizállásban rejlik.
Mit gondoltok, miért kerül annyiba, amennyi egy csöves előerősítő?
Kapaszkodjatok meg! A P 18 majdnem harminc centis csövekkel dolgozik kimenő oldalon, nem csak a teljesítmény miatt!