Te hol élsz? Az egyik oldalról a gép berepül NEZ-en belülre és az ellen meg közbe pipázik? Ne röhögtess. Az első gép szart se fog tudni csinálni mert a NEZ-en kívüli ARH indítások simán arra késztetik, hogy meneküljön. Mire a SARH veszélyes lenne addigra az ARH bőven aktív fázisban lesz ha korábban indították, ahogy mondtam, akkor meg kiröhögi az indítást mert tökmindegy.
Nem olvasol? Az írtam, hogy a közelébe, és nem hogy bele. Bolond lenne berepülni a NEZ-be.
Ha meg 1 v 1 van akkor beszoptad. Na akkor mivan?
A trágárkodástól még nem lesz igazad. 1 az 1 ellen is az a kérdés, hogy kinek van több üzemanyaga, rakétája, kinek job a taktikája stb... Az aktív rakéta nem dönti el a helyzetet. Ha egyik sem olyan bolond hogy berepüljön a NEZ-be, akkor patthelyzet amíg valaki nem hibázik.
Nem tudom miből gondolod, hogy a félaktív rakétás gép tehetlen lenne.
Kezdjük ott, hogy az R-27ER hatótávolsága némileg nagyobb, mit az AIM-120C7-é. Kicsit távolabbról lehet indítani. Azután tegyük hozzá, hogy az égésvégi sebessége és az átlagsebessége is némileg nagyobb. Azaz egyidejű indításnál gyorsabban ér a másik gép közelébe. Tegyük hozzá, hogy a félaktív rakéta önirányító feje távolabbról is fog be. Mi történik? Az R-27-ER-t mondjuk 5 km-el távolabbról indítják. A nagyobb átlagsebesség miatt még azonos indítási táv esetén is a céltól meghatározott (befogási) távolságra abban a pillanatban érne, amikor az AMRAAM még 5 km-el távolabb van a saját céljától. Ezen kívül a befogási távolsága is 5-10 km-el nagyobb. Ezek összeadódnak. Az R-27ER gyakorlatilag találatig, vagy legalábbis a cél közvetlen közelébe vezérelhető, mire az AMRAAM egyáltalán befog. Ha mindkét rakéta befogás után biztosan megsemmisíti a célt, akkor ha az orosz gép végig viszi a vezérlést mindketten lelövésre kerülnek. Ez döntetlen.
(Ugye amíg MCG vezérlés megy, addig mindkét gép kb. hasonló mértékben tud kitérni, a radarja felderítési szögtartománya által korlátozottan.)
Ha viszont az önirányító fej befogása nem egyenlő a találattal (márpedig nem az), akkor ha a nyugati gép csak akkor fordul ki, kezd intenzív manőverezésbe, amikor a saját rakétája már önállóan befogott, akkor az orosz rakétát teljesen magára endegi, ami növeli a találat esélyét. Az orosz rakéta x % valószínűséggel talál. Majd az orosz gépnek - amit még éppen hogy befogtak a rakétája fent említet előnyei miatt - van ideje kitérő manőverekre, zavarásra, csalizásra. Jobb a túlélési esélye.
Persze a legtöbbször a pilóta nem akar közel biztos találatba belefutni. Tehát az orosz meg akarja szakítni az AMRAAM MCG vezérlését, kitérésre késztetni a nyugati gépet. Mit csinál? Korábban rányomja az alávilágítást. Ha a nyagati pilóta nem tudja hogy pont hol tart az ellenség rakétája, akkor az alávilágítástól valószínűleg inkább kitér, mert neki sincs halálvágya. Ettől az AMRAAM MCG-je megszakadt, de az R-27ER-é nem. Az orosz van nyerő helyzetben. Tud ilyen trükköt a nyugati gép? Nem.
Ez csak példa volt, hogy lásd mennyire nem olyan egyértelmű, hogy ki és mit szopott be.
Egy a gond, ha valaki rossz irányból támad akkor borul az egész. Ez ARH gép esetén nem igaz mert az ilyen felállásban egymagában is képes harcolni, nem úgy mint a SARH páros. Hiába van 2 géped ha abból az egyik a semmiben van a másik meg egyedül képtelen érdemleges fenyegetést nyújtani.
A fentiekben írt válaszomnak megfelelően teljesen alaptalan az a kijelentésed, hogy egy félaktív rakétás gép önmagában nem képes harcolni, vagy semmiben lenne, vagy képtelen lenne érdemi fenyegetést nyújtani.
A támadási irány pedig érdekes kérdés. Az oroszok jellemzően nem akarják letámadni légierővel a világ túlfelén lévő országokat. Ők védekezésre készülnek. Márpedig ha ők védekeznek, akkor az a helyzet, hogy a földi radarok adataira támaszkodva képesek az ellenfél vadászai radarjainak felderítési szögtartományán kívülről (hátulról, oldalról) megközelíteni az elfogandó gépeket a saját radarjuk használata nélkül. Ha közel értek akkor ott az OLSZ. Nem véletlenül ragaszkodnak hozzá és csiszolgatják. Ha van valakinek esélye nem várt irányból támadni, akkor azok ők. Lehet hogy egyesek szemében elavultnak tűnik a honi légvédelem vadászirányítási koncepciója, de alapvetően igenis működőképes.
Ha kurva sok géped van akkor nyilván mindegy de mondjuk egy olyan 20-30 gép fölött már olyan eszement koordináció kell, hogy az nagyon nehezen fog menni, főleg annyi órával amit az átlag pilóta repül. Még ha datalinken látja is, hogy mi a tök van, meg esetleg rádión vagy szintén datalinken kijelölik, hogy mit kell csinálni, akkor is olyan brutális káosz van, hogy 1-2 elől-hátul helycsere után az egész flotta össze vissza fog állni. Erre láttam már bőven példát szimulátorban. Na ilyenkor van az, hogy borul minden, és csak az számít, hogy milyen a helyzetkép a fejedben, meg hogy mit tud a gép.
Megint csak a honi légvédelem a megoldás. Az oroszok többek közt a radargépek ellen komoly arzenált fejlesztettek. Nagy hatótávolágú légvédelmi rakétákkal, Mig-31+ R-33-al. KS-172-vel, később majd R-37M-el (RVV-BD) távol tartják vagy lelövik a nyugati radargépeket. Tehát a nyugati gépek közt valóban csak az egymás közti adatkapcsolat és a rádiózás megy. Viszont az orosz honi légvédelmi rendszer vadászirányítását már a hetvenes években is tömeges elfogó vadász rávezetésekre tervezték. Nem probléma a 20-30 gépes harchelyzet.
Ha jelentős technológiai különbség van a 2 oldal között akkor értelmetlen az egész. Ha az én rakétám 2x olyan messzire megy mint a tied akkor teljesen mindegy hogy mit csinálsz amíg látlak...
Ja. Csak az az apró probléma, hogy az AMRAAM nem megy 2x olyan messzire, de még ugyanolyan messzire sem, mint az R-27ER.
Mert a legelső indítás után max. menekülni tudnak. Ha befordul akkor meg a sült galamb helyett az ARH fog a szájába repülni. Ha NEZ-ig vár az első gép az indítással addigra az ellen vagy kifordult vagy olyan hamar kifordul, hogy soha nem fog oda érni a rakéta.
Mennyi ideig van levegőben az AMRAAM? Na pont addig a max. 1-1,5 percig kell menekülnie az orosznak. Utánna befordulhat és alávilágíthat a társa által kilőtt rakétának.