M
molnibalage
Guest
Na, csak el jutottam oda, hogy írjak egy hosszabb szösszenetet.
Finnország 1996-ban szerzett be a fentiek szerint egy ezredet, (ami egy dandár negyede volt a dandár szintű eszközök nélkül), akkor került 160 millió USD-be úgy, hogy a dandár szintű vezetési eszközöket be sem szerezték hozzá. ez mai árfolyamon kb. 240 millió USD. Tehát egy Buk dandár ára nagyságrendileg valahol 1 milliárd USD táján lehet. Izé...
A vásárló erő paritást miben állapítják meg? Mert erősen kétlem, hogy a haditechnikai terémkek és fejlesztési és üzemben tartási költségei szerint. Tessék megnézni azt, hogy mit és mennyiért adnak és adtak el az oroszok külföldre. Rohadtul nem olcsók.Valaki már előttem írta, hogy vásárlóerő paritáson az orosz GDP közel német szint, bár az olajár változása nagyban érinti. Ettől még számszerűleg nem kevés.
Finnország 1996-ban szerzett be a fentiek szerint egy ezredet, (ami egy dandár negyede volt a dandár szintű eszközök nélkül), akkor került 160 millió USD-be úgy, hogy a dandár szintű vezetési eszközöket be sem szerezték hozzá. ez mai árfolyamon kb. 240 millió USD. Tehát egy Buk dandár ára nagyságrendileg valahol 1 milliárd USD táján lehet. Izé...
A gép talán még annyira sem számít újításnak, mint a Hornet --> Super Hornet, ennek ellenére nézd meg, hogy a US Navy-nél mikorra lett bejáratott vas és hol tart ma a Szu-35Sz. Hmhm...A Szu-35-öt ért kritikákat pedig azért érzem jogtalannak, mert ez egy új gép.
Egyfeladatos vadász legfeljebb buta bombázó képességgel, vagy az sem. Az első valódi multirole gépek még 2011-ben sem voltak azok, Líbia felett Tornado GR.4 jelölte meg a célt a brit EF-eknek. Ma már asszem tényleg van üzemelő multirole alakulat. Egyszerűen az oroszok helyzete és a katonai kiadások megvágása miatt lett az EF program részben olyan, amilyen.Most őszintén, milyen képességekkel bírt egy EF-2000 a rendszerbe állítása utáni első évben?
Itt megint az a kérdés, hogy ki a mérce. A teljesen ellustult és elkényelmesedett Európa, Kína, vagy az USA? Mert az utóbbi kettő esetén a "jól áll" több, mint eufemisztikus túlzás. A kínai géppark mennyiségi és minőségi fejéődése köröket ver az oroszra úgy, hogy lényegében a '90-es évek elején a légierejük 90+ százalék az oroszhoz mérve kb. múzeumi gép szinjét karcolgatta. Igen, az oroszoktól vették, de rémlik még az, hogy miért fontos az orosz GDP. Na, ezért...Ehhez képest szerintem a Szu-35-el igencsak jól állnak az oroszok!