Rafale (Dassault, Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nem értem ezt. A franciák egészen a Rafale-ig és M-2k-ig nagyon sikeresen exportálták gépeiket. Nézd meg, hogy a Orougan, Mystere, Mirage III, MirageV, Mirage F.1, százszámra exportálták ezeket, de még a Mirage-2000-ből is sikerült ide-oda elpasszolni.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 433
11 321
113
Nem értem ezt. A franciák egészen a Rafale-ig és M-2k-ig nagyon sikeresen exportálták gépeiket. Nézd meg, hogy a Orougan, Mystere, Mirage III, MirageV, Mirage F.1, százszámra exportálták ezeket, de még a Mirage-2000-ből is sikerült ide-oda elpasszolni.

Több okát vélem látni a sikertelenségnek, amik ráadásul együtt hatnak, de ezek előtted sem ismeretlenek.
Így nem fontossági sorrendben:
- Mire gyártásba került, véget ért a hidegháborúnak köszönhető fegyverkezési verseny.
- Egyszeriben nem hogy elegek voltak a rendszerben álló gépek, de még túl sok is lett belőlük.
- Úgy meg végképp, hogy emiatt szinte mindenhol csökkentek a repidők, tehát még a rövid üzemidejű gépek is húzzák az igát sok helyen mai napig is! /MiG-21/
- Átmenetileg egypólusú lett a világ; aki a nyerőhöz akart simulni, az nem francia gépet vett, hanem pl. F-16-ost, F-18-ast.
- Amik ráadásul már akkor szénné fejlesztett gépek volt, integrált fegyverek, függesztmények garmadájával. S ugyanekkor a Rafale?
- Minden Top Gun, Aranysas hír arról szólt, hogy az eladott Mirage csomagokat méregdrágán adták a franciák.
- Plusz az is kiderült - az én olvasatomban - hogy szinte szovjetesen rövidek a Mirage 2000 javításközi üzemidők, s szintén vastagon foghatott a franciák ceruzája a számlázáskor.
- Ráadásul nem is voltak igazán multirole gépek az egyes példányok - ellentétben az F-16-sal.
- Ezek után egyszerűen elment a kedvük a francia gépektől az addigi üzemeltetőknek.
- Az már csak hab volt a tortán, hogy két hajtóműves gép. Szerintem a reménybeli külföldi üzemeltetők bele se mertek gondolni a várható üzemeltetési költségekbe.
- A várt nagyszámú francia állami megrendelés az okafogyottság miatt elmaradt. A fejlesztésbe beleölt pénzt várhatóan a külföldi vásárlókon verték volna le - szívbaj nélkül, már az üzemeltetéskor.
- Megjelentek az addig elképzelhetetlen alternatívák:
Gripen, EF 2000, kínaiak, oroszok. Ráadásul az addigi piacaikon!
Ha más nem, hát leverték az árakat.
- El is kényelmesedtek a franciák. Azt hitték, hogy attól, hogy szép /gyönyörű!!!/, meg korszerű, meg a külföldiek már ismerik a francia formanyomtatványokat, már el is van adva.
- Az általad felsorolt addigi gépek nagy részét úgy tudták nagy szériában a a külföldiekre sózni, hogy viszonylag szerény harci elektronikával szerelt verziót is kínáltak. Ezek a vevők meg nem az USA, hanem a szomszéd banánköztársaság ellen fegyverkeztek...

Szerintem.
 

Yeti

New Member
2010. április 26.
26
0
1
Furcsa nekem ez az egyiptomi uzlet. A franciak eleg sokat szenvedtek vele, hogy eladjak, megse kellett idaig senkinek, az indiai uzlet is buko szagunak tunik.

Aztan egyszer csak harom nap alatt osszejon egy ilyen 24 gepes rendeles a semmibol.

Az is furcsa, hogy az egyiptomi gazdasag a beka feneke alatt van, a harceszkozeiket foleg az amerikai penzugyi segelybol veszik, ha jol tudom. Erre most vesznek francia gepeket, hmm.

A masik, hogy ugye a franciak a hitelt is adjak hozza, tehat kb. ugy mukodik, mint nalunk a Paks2 lesz, hogy az oroszok megepitik es kifizetik, mi meg majd szepen visszatorlesztjuk egy ido utan.

Megeri ez a franciaknak? Valami nagyon jo ajanlatot kellett tenniuk, hogy igy egybol leokeztak a franciak, mert ennyi erovel olcsobb, de kiforrottabb amerikai gepet is vehettek volna.

Y
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 040
82 464
113
Furcsa nekem ez az egyiptomi uzlet. A franciak eleg sokat szenvedtek vele, hogy eladjak, megse kellett idaig senkinek, az indiai uzlet is buko szagunak tunik.

Aztan egyszer csak harom nap alatt osszejon egy ilyen 24 gepes rendeles a semmibol.

Az is furcsa, hogy az egyiptomi gazdasag a beka feneke alatt van, a harceszkozeiket foleg az amerikai penzugyi segelybol veszik, ha jol tudom. Erre most vesznek francia gepeket, hmm.

A masik, hogy ugye a franciak a hitelt is adjak hozza, tehat kb. ugy mukodik, mint nalunk a Paks2 lesz, hogy az oroszok megepitik es kifizetik, mi meg majd szepen visszatorlesztjuk egy ido utan.

Megeri ez a franciaknak? Valami nagyon jo ajanlatot kellett tenniuk, hogy igy egybol leokeztak a franciak, mert ennyi erovel olcsobb, de kiforrottabb amerikai gepet is vehettek volna.

Y

Szaudiak adják a pénzt, ugyanúgy mint Libanonnak. Pedig az oroszok abban bíztak, hogy a Mig-35-bol fognak rendelni az egyiptomiak, dehát a szaudiak dontottek.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
misi: Még USnél is 25-30%al kisebb összességében a légiflotta mint 1989ben volt.
De itt KEUban is félelmetes a leépülés. Mindenki tudja mekkora volt egy Magyar, Román... légierő 1990ben. Most?
De még az Orosz is félelmetesen megrogyant, 90ben 3500+! Fightert tartottak hadrendben amiből 610+720 volt az akkor vacsi új, hipermodernek számító Mig29+Su27. Most összesen van rendszerben 800.
De NYEU egy részén detto ez van, németeknél lehet kapaszkodni rendszerben van össz 240 EF+Tornado oszt kb ennyi.
 
M

molnibalage

Guest
Mármint a kommentet nem értettem nem azt, hogy a Rafale miért nem sikeres az exportpiacon.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 824
2 548
113
Molni! A hírolvasó kezdi azzal a mondattal, hogy ez az elsö! Valami fordítási hiba lehet! :-
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Molni! A hírolvasó kezdi azzal a mondattal, hogy ez az elsö! Valami fordítási hiba lehet! :-

"Gyerekek" ne az ilyen apróságokon akadjunk már föl az Euro News -nál. Sűrűn vannak hülyeségeik, amelyek hol tudatosak, hol pedig 99% -al szó szerinti fordításból eredő stilisztikai hibák. Koncentráljunk mindig a hír lényegére. :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 424
76 133
113
The Real Reason Egypt Is Buying Fighter Jets From France

http://time.com/3710118/egypt-rafale-fighter-jet-france/
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
http://www.globalaviationresource.com/v2/2015/02/05/military-exercises-11-flottilles-rafales-work-up-on-r91-charles-de-gaulle/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 040
82 464
113
A Business Standard (indiai) mai írása szerint az indiaik nemet mondanak a 126 darabos Rafale uzletre, mivel túl magas az áruk és más gyártok sokkal kedvezobb ajánlatokat tettek...
 

Eltorro

Active Member
2010. szeptember 27.
1 394
2
38
<blockquote rel="boki">A Business Standard (indiai) mai írása szerint az indiaik nemet mondanak a 126 darabos Rafale uzletre, mivel túl magas az áruk és más gyártok sokkal kedvezobb ajánlatokat tettek...

Reméljük, hogy az oroszok megfúrták őket....:)
</blockquote>

Múlt héten pont újabb Su-30MKI rendelést olvastam velük kapcsolatban. Mondjuk elég jól mutatja honatyáink felkészültségét, hogy jóval kisebb darabáron veszik, mint mi a Gripent...
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 798
8 454
113
A Gripen üzemeltetése viszont jóval olcsóbb, az bőven fedezi az esetleges magasabb beszerzési árat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 040
82 464
113
Utolso lehetoség a Dassault számára az Aero India 2015, hogy esetleg csokkentse az árat. Mindenesetre az indiai miniszterelnok nem fog repulni a Rafale-val.