Én nem tudom minek kínlódnak vele. miért nem pakolják bele a cuccost valami másba? Egy kimustrált btr-80-ba? Ez csak aszfaltra jó. Vagy olcsóbb volt nekik gyártani egy kasztnit mint egyet készen beszerezni? Ezzel a géppel szerintem egyet se adnak el... Amúgy se hiszem nagyon kapkodnak az ABV felderítő járművekért.
 
Egy lehetőség lehet az is, hogy nem kaptak hozzá járművet. Konkrétan nem BTR-re gondolok, mert az egy teljesen más kategória, de MRAP-t meg nem vágnak hozzád minden sarkon. Lehet, hogy eredetileg egy Cougarral vagy MaxxProval terveztek, csak egy-két darabot senki nem akart nekik eladni, ezért inkább építettek egy sajátot. Egy jármű megépítése aprópénz, ahhoz képest, amennyibe a felcicomázása kerül (elektronika, fegyverek, kiegészítő páncélzat, egyéb fedélzeti rendszerek). Lehet, hogy direkt a levedlett és csóróbb országoknak továbbadott MRAP-k átalakítására dolgoznak ki egy komplett csomagot és elképzelhető, hogy ennek tulajdonképpen a "mellékterméke" maga a Komondor. Mondhatnám azt is, hogy demonstrátor.
 
Komondor 6x6-os változata készül. Attraktor fogja bemutatni.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1606921_585130238229100_1323718410_n.jpg

A Mercedes most készített egy 6x6-os G-t, ami minőségre jó kell legyen, méretre meg kb ugyanekkora. Szóval lesz konkurenciája a platformnak, ha Jürgenék úgy döntenek, hogy a katonai vonalat arra is kiterjesztik.
 
@GrGly
Erre nem gondoltam volna magamtól. Van benne fantázia.

Csak egy elmélet a részemről, de szerintem van benne logika.

Meg az ilyen demonstrátor-eszközök (nem feltétlenül csak a járművek) készítése viszonylag bevett szokás, főleg, ha valamit csomagban szeretnének árusítani.
 
Na most azért nem tudom, szerintem támogatni a magyar hadi ipart, ez rendben meg hogy fejlődik a Kommondor, esetleg csak műszer platform lesz,de minek rá a gépfegyver? Meg megállíthatatlan.. Hát érdekes... Amúgy nem lenne baj,hogyha szenvednének vele, de ezekszerint a terepjáróképessége,már jelentősen javul.Viszont a tetőre szerelt géppuskáról csak nekem jut eszembe az,hogy minél szögletesebb és szélesebb a tető, no meg minél magasabb annál nagyobb a géppuska (jármű önvédelmi) holttere.
 
pela3

Valahová rakni kel és az a max 20 méteres holttér ne oszt nem szoroz semmit.
 
Igenis fúrjanak faragjanak azok a fiúk ott a Respirátornál. Ezzel is csak tapasztalatokat és gyártási eljárásokat tudnak kipróbálni, csak nyernek ezzel. Ha csak ülnek és grafikákon mutogatják a terméküket tuti hogy senki nem vesz belőle, csak ha valamilyen kézzelfogható terméken mutogatják akkor eladható. Valószínűleg megvizsgálták hogy milyen járművek vannak a piacon és úgy találták ilyet ők tudnak csinálni,talán még jobbat is. Érdekes miért nem vetik senki BAE vagy General Dynamics szemére ha fejleszt valamit. Érthetetlen ez a hozzá állás.
 
http://www.respirator.hu/?lang=hun&mnuGrp=mnu3rdProducts|mnuProducts_mnuCBRN&module=products&group=kepviselt_cbrn
 
Ennyit a MRAP-okról. Az amik 13000 járműtől szabadúlnának. Szerintem ez megpecsételi a legtöbb MRAP fejlesztés sorsát.

http://defense-update.com/20140123_markets_for_mraps.html
 
A hazai MRAP igény, max. néhány tucat lehet, 30-40 db kb. Főleg ha hozzávesszük ehhez a Rába páncélozott rakterű teherautóját, amit a napokban tárgyaltunk itt nemrég.
Külföldi békemegőrző misszióba, a Honvédség zászlóalj erőnél nagyobb kontingenssel biztos hogy nem vesz részt, nem tud részt venni.
Ehhez az erőhöz elég kell legyen az általam becsült mennyiség, a Rábákkal együtt.
Az MRAP másra nem nagyon való.
A Komondor nem HM biztatásra készült.
Igény a vegyi sugár felderítő alapjárműre, hazai viszonylatban, talán egy tucatra lehet. Honvédség, Katasztrófavédelem, együtt.
Feltételezhető, a fejlesztők sem a hazai igényekre készítették, inkább abból indulhattak ki, kevés ilyen jellegű vegyi, sugár felderítő jármű van alapban. Tehát eladható esetleg külföldön nagyobb tételben is.
Más Komondor verzió meg még csak születőben.
Talán a Mistral légvédelmi rakétákhoz el tudom képzelni hordozó platformként.
Páncélozott gyalogsági harcjárműként viszont nem.
 
honvéd

A hozzászólásod második felét elég érdekesnek tartom.
Én sem értem ,hogy miért az Unimog lett kiválasztva a Mistral hordozójaként.
Ha már ilyen magas építésű járművet rendszeresítettek hozzá, akkor az akár már hazai termék is lehetett volna (Rába).
Bár szerintem az alábbi típusok szerencsésebb választások lettek volna:

1.http://4x4online.hu/hir/253

2.http://index.hu/gal/?dir=totalcar/blogok/belsoseg/2008/10/hummer01/&currpic=http://index.hu/cikkepek/totalcar/blogok/belsoseg/2008/10/hummer01/.gdata/cikk/antitank-raketa_indul.jpg

3.https://www.google.at/search?q=dingo+4x4&newwindow=1&client=firefox-a&hs=6VK&rls=org.mozilla:hu:official&tbm=isch&imgil=DHCGg1FKyUwT9M%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcRGBaAUQQ6XbAn2zqLlFB2KsA2_GApPUVaa8c5ItdpQuME7Mjuw1A%253B400%253B264%253BqNkkGKhaOaYcPM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fdefense-update.com%25252Fproducts%25252Fd%25252Fdingo-kmw.htm&source=iu&usg=__8gk26Gg0orDzVx4gpjJssYDdXDI%3D&sa=X&ei=N8XwUoKZE-PH7Aby-YCoAg&ved=0CDoQ9QEwAw&biw=1440&bih=796#facrc=_&imgdii=_&imgrc=05TPA5ptJQyi9M%253A%3BW3RZX37x6OOVOM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.doppeladler.com%252Foebh%252Fraab2007%252Fdingo1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.doppeladler.com%252Foebh%252Fraab2007.htm%3B448%3B338

Esetleg egy védő géppuskával kiegészítve.
 
A cikkben az egyik fénykép alatt írja, hogy az XY rendőrség 2000 dollárért vásárolta a játművet a SWAT team részére. Ennyiért egy jobb használt kocsit sem lehet venni.
Ki a fene vog vadi új MRAP-ot venni, ha ócskavas áron vehet alíg használtatl. Később azt is át lehet alakítan vegyi felderítővé.
 
Jó azt a 2.000 dolláros árat ne vedd komolyan. Az USA hadserege eladta az USA-ban található Fort LEE- i rendőrségenek 2k$.
 
Fel tudod fogni, mit jelent 13 000 jármű. Ha összeadjuk az egész magyar hadtörténelem összes páncélos járművét ami valaha szolgálatban volt, akkor sem fogjuk még csak meg sem közelíteni ezt a számot. Mégis, ki fogja ezeket megvásárolni, bármilyen áron adják is ezeket?
 
@Mackensen

A 2000 dolláros vételár csak egy dolog, a megvétel után a járműhöz még tartozik (legalábbis illik) alkatrészellátás, karbantartás, stb., amiért bizony már jó árat lehet kérni. Talán a németeknél volt ez a Leo2-vel, viszonylag olcsón kínálták magát a gépet, de horribilis áron szállították a támogatást mellé.

Ezek mellett kérdés még a pár ezer dolláros gépek állapota. Talán Danger fejtegette az M-ATV topikban, hogy egy Irakot vagy Afganisztánt megjárt gépet igen kemény pénzekért lehet újra gatyába rázni.

Tehát én csak ebből a 2000 dolláros üzletből nem vonnék le annyira messzemenő következtetéseket (főleg - ahogy desertfox is említette -, hogy kvázi házon belül történt az eladás).
 
Szerintetek a MH mennyiért adta el a BTR -eket a TEK-nek?
Mert én nem tudom, de szerintem jelképes áron.