"Gőzerővel folyik az új KOMONDOR harcjárművek üzemi vizsgálata

A Respirátor Zrt. az Új Széchenyi Terv keretében közel 221,5 millió forint támogatást kapott a KOMONDOR könnyű páncélvédettségű harcjárművek új változatainak fejlesztéséhez. A fejlesztés tervezett összköltsége meghaladta a 492 millió forintot, amiből terepjáró, ballisztikai védelemmel ellátható, többcélú járműcsalád továbbfejlesztése valósult meg."

Forrás:
http://biztonsagpiac.hu/gozerovel-folyik-az-uj-komondor-harcjarmuvek-uzemi-vizsgalata
 
Bár úgy tűnik más dimenzió de nem tartanám kizártnak hogy egy magyar gyártó (respirátor?) is tudna azért egy Vab Mark 3-séra hajazó meghajtást összehozni 6x6 kerékképleten.. vagy nem. Csak hamár itt van ez a komondor topik, gondoltam megpedzegetem :)

A jelenlegi koncepció pedig egész hasonlít a Titus-éra, bár azt meg Tatrán hozták össze, szóval azért nem olyan rossz egyik se -kivéve a francia Lvl1-2 stanag besorolását frontális irányból vagy mi (?) . Bár gondolom a szélvédőre mindenütt ilyen értéket adhatnak meg
 
Ollé :)
http://index.hu/index2/#bloghu/attraktor/2015/01/09/a_magyar_pancelos_ami_kineveti_az_amerikai_mrap-eket
 
Magyar páncélos? Na csak nem ezek lesznek a T-72-esek helyett? Sajnos simán el tudom képzelni...
 
A Kommondor fodarabjai (motor,váltó,stb) egyébként honnan való?
A totalcar c. műsorban szerepelt az első Komondor. Ha jól emlékszem akkor azt mondták, hogy a motor beszállítója nem nyilvános infó.
 
Tegnap estére lett is sajtóvisszhangja az adásnak.
http://deres.tv/20150109/attraktiv-e-komondor
 
Sajnos a filmet még nem láttam, de ezt a cikket azért már el olvastam. Hát, hogy is mondjam, vegyesek az érzelmeim.
Az elején a leszólás dömping azért nem kevés. Nem értem az újságíró eszme futtatását a vontató jármű teheremelési képességét illetőleg.
Nem az egész járművet emeli meg a daru, csak az elejét! Nem kell a teljes súlyt vinnie, arra ott vannak a vontatott jármű, hátsó kerekei!
Ugyanakkor a cikk vége felé a következtetések ,nagyrészt helytállóak, amik a jövőbeli felhasználási lehetőségeket taglalják.

Az Unimog típust, szerintem is ki lehetne váltani ezzel a járművel.
Légvédelmi bázisjármű ,önjáró aknavető,tűzszerész jármű, stb.
A Btr-80 sebesült kihordó és műszaki mentő járműveit válthatná.
Korszerűbb a kialakítása, jobb a védelme és nem mellékesen, haza gyártmány!
 
Hja, szerintem is szubjektívra sikerült, de nekem például ez volt életem második Attraktor adása.
Ezt is csak a HTKA ajánlója miatt, és nekem spec. szenvedés volt végignézni. Egyszerűen idegesítenek.
Viszont a cikkben egész sok mindent összeszedtek korábbanról. Azóta egy Facebookos magazincska is átvette magának. Valami katonai övezet, vagy mi. Most nincs humorom előkeresni.
 
Volt?
Armored Car is a standard MRAP armored vehicle with a bearing bronekapsuly and a V-shaped bottom. Ballistic and mine protection RDO-3221 meets the standard NATO STANAG 4569 Ed.1 and achieved the introduction of iron and composite materials. The level of ballistic protection as the standard STANAG 4569 Level 3, "the car is being protected from bullets of small and medium caliber." Mine protection corresponds to the level 3a/3b. In case there is a hatch to be installed in the lumen platform with various weapons, including a remote-controlled turret. The commander and driver are equipped night vision devices.

http://survincity.com/2010/05/hungarian-mrap-komondor/

a0647a5993a97e1578d4cc9b6106c900.jpg
 
..
Az autóbuszokon kívül a bemutatott sebességváltó-működtetés megtalálható számos
speciális vasúti TVG járműben, illetve katonai járművekben, pl. a BTR-80MVJ, illetve
az RDO 3221 Komondor.
http://lezo.hu/szerkezettan/hajtas/eroatvitel/AUTOTECNIKA/TRIGON-EGS-sebessegvalto-mukodtetes.pdf
 
Na most kicsit keresgéltem a 2014-es hírek között.
Csehek 30 MRAP-ot vennének, 1 millió zöldhasúéert darabonként.

http://www.natoexhibition.org/press/news/27?lang=en

Tudom, itt minden titkos, főleg ha ömlik bele a közpénz, de mennyibe fájna Komondor/darab?
Vagy esetleg ez a jármű a magyar hadiipar F-35e?
 
Vagy esetleg ez a jármű a magyar hadiipar F-35e?

Akkor helyből is feltud majd szállni? :D

Őszintén, én nem fűzök nagy reményeket ehhez a buksihoz. Majd ha eladnak külföldre olyan 200-400 darabot, akkor azt mondom, hogy oké, bár akkor se nagyon értem a létjogosultságát.
Örülök, hogy hazai gyártmány, de azért szívesebben látnék már egy itthon fejlesztett és gyártott pszh-t, mint ezt a guruló téglát :). Egyébként ja, a tégla név jobban illik hozzá, mostantól én így hívom :).
 
Ugyan kinek adnának el belőle külföldre! Az összes potenciális vevő vagy gyárt saját maga is, vagy megengedheti magának a már jól bevált nyugati járműveket a nagy és tapasztalt gyártóktól.