Ti értelmezitek is a leírtakat?
Nem a jármű miatt van potenciális vevőköre a komondornak hanem a beépített ABV felderítő rendszer miatt.
Az csak hab a tortán hogy a hordozóplatform esetleg másra is alkalmas. (nem többszázas nagyságrendű exportra kell gondolni hanem max százasra több országba)
a nagy hozzáadott érték miatt lehet nyereséges még úgy is hogy pár milliárdból kifejlersztenek egy járműcsaládot hordozó platformként.
Mégegyszer tömören. A komondor nem egy mrap vagy egy jármű hanem egy komplett mobil ABV felderítő rendszer. (ami egyik eleme az Rdo hordozóplatform e nélkül max egy telepíthető abv felderítő konténer)
 
Ti értelmezitek is a leírtakat?
Nem a jármű miatt van potenciális vevőköre a komondornak hanem a beépített ABV felderítő rendszer miatt.
Az csak hab a tortán hogy a hordozóplatform esetleg másra is alkalmas. (nem többszázas nagyságrendű exportra kell gondolni hanem max százasra több országba)
a nagy hozzáadott érték miatt lehet nyereséges még úgy is hogy pár milliárdból kifejlersztenek egy járműcsaládot hordozó platformként.
Mégegyszer tömören. A komondor nem egy mrap vagy egy jármű hanem egy komplett mobil ABV felderítő rendszer. (ami egyik eleme az Rdo hordozóplatform e nélkül max egy telepíthető abv felderítő konténer)

Csak az első változat az ABV rendszerű, a második és harmadik nem az, mindenhol MRAP-ként hivatkoznak rá. Az ABV-s kész van kb két éve, és nem adtak el belőle egyetlen darabot se, legalább kivinnék néha valami kiállításra külföldre... Hol is van az a potenciális vevőkör?
 
Üdv . Vegyi sugár felderítő alap járműnek szerintem bőség essen megfelelne a Rába.Minek ide egy ujj páncélozott terepjáró.Ha a Rábában nincs ennyi fejlesztési potenciáll +töredék áron.Régen rossz!Régen is működött ez a történet.
Van egy teherautó családunk amit elég jól lehetne sok mindenre felhasználni.Erre hatalmas pénzt ölünk egy pár darabos projektbe.Tetves villamost-metrót nem tudunk gyártani:)
 
Na ez az, hogy én is csak azt olvasom/hallom tőlük, hogy húúúú vannak érdeklődök meg tutkó veszik. Nyilván minden vállalat ilyenkor beindítja a reklámosztályt, és kitalálnak minden kamu szöveget, hogy vannak vevők meg tuti menni fog, oszt közbe lóf*sz se történik. Ezért nem stimmel nekem itt valami, mert amikor már valamire nagyon mondják az elején, hogy biza itt áll az ajtónk előtt a fél világ, általában ebből szokott az lenni a végén, hogy bukik a cég, legjobb esetben nem is próbálkozik tovább ilyen téren, a legrosszabb verzióban meg lehúzza a rolót.
De ne nekem legyen igazam és ismétlem, hogy örülök, hogyha akárhány darabot is eladnak belőle. Ja és nyilván fentebb a sima verziókról beszéltem, bár azért egy ilyen jármű számomra nem 20-50db-től sikeres, hanem ha megüti a 200-400db-t.
 
Az lehet de miért vennének egy komondor platformot hozzá? Van nekik rendes járművük elég amibe beszerelhető a berendezés. Ezek handmade prototípusok. Minden egység más és más, mutasson valaki egy szerelősort ahol összerakják. ki fogja szervizelni ha bedöglik Tádzsikisztánban? Azt az energiát amit ebbe ölnek már egy rendes pszh-ba nyugodtan belefektethették volna, vagy egy Mungo méretű terepjáró teherautóba a Rábával közösen ami 1000 +1 dologra lenne hasznosabb mint ez a műútra való Mrap.
 
Nem beszélve arról hogy hegyekben áll a használt amcsi Mrap "harckocsi" még itthon is. Mindenféle fantom alakulatokon kívül a kutya nem használja.
 
India gyárt MRAP-ot, minden bizonnyal sokkal olcsóbban is. Bármilyen MRAP export Indiába kizárható.

tata-mine-vehicle.jpg


A technológia fejlesztését saját ipari bázison oldják meg:
http://www.army-technology.com/news/newsindian-army-inducts-nbc-defence-equipment

A kazakhok a török OTOKAR társasággal már együttműködnek többek között ABV felderítő járművet is ajánlanak nekik a törökök:
http://www.armyrecognition.com/kadex_2014_official_news_show_daily_coverage/turkish_company_otokar_presents_its_full_range_of_wheeled_armoured_vehicles_at_kadex_2014_2305143.html

stb.
 
Pedig milyen szép lett volna, India kapna tőllünk Komondorokat, mi meg kapnánk tőllük Dhruv helikei. Persze vastagon megkennve korrupcióval :-)
 
Egy pszh hoz 4-500 millio ft szerintem kevés lenne tervezés és proto. Ebböl állami pénz talán 250 millio meg végkép kevés. Egy magán cégnél meg a részvényeseken kívül senki nem mondhatja meg mire költhet miretnem (amég nem sért törvényt) még az állam se.
 
Ellentétben velünk, Iránnak gyakorlati tapasztalatai és ebből adódóan kiterjedt technológiai ismerete van e téren.

http://www.mindexcenter.ir/products-category/nbc-protective-products
 
Lehet, hogy rosszul gondolom, de minden komolyabb hadsereg rendelkezik ABV felderítésével! Ha valamelyik rendel belőle az nem 1 db-ot rendel. Az igaz, hogy nem is 100-as tételt. A járműnek az lehet a nagy előnye, hogy komplett egységben ,modern köntösben kínálja mind ezt.
Az ellendrukkereket nem igazán értem. Mi van ha el romlik isten háta mögött kettővel? Mi lenne?
A gépészeti dolgokat mindenhol a világon lehet javítani. Ne felejtsük el, hogy ez egy teherautó végül is! A motort bármelyik országban be lehet vinni műhelybe. A karbantartók ugyan úgy meg kapják a képzést nálunk, ahogy a mieink megkapják ,ha mi veszünk új technikát. A speciális berendezések javításához kell csak a gyári szakember. A pót páncél pedig cserélhető, kész kitteket kiszállítva.
Mindig sír itt mindenki, hogy itthon gyártani valamit, akár licence-be is. Most pedig azon megy a rinya, hogy miért ezt, mert ebből csak keveset lehet eladni. Érthetetlen!
 
Mindig sír itt mindenki, hogy itthon gyártani valamit, akár licence-be is. Most pedig azon megy a rinya, hogy miért ezt, mert ebből csak keveset lehet eladni. Érthetetlen!

Nem érthetetlen ez. A probléma gyökere ott van, hogy a többség a hazai fejlesztésektől a Honvédség problémáinak a megoldását várja, de a Komondor nyilvánvalóan nem tartozik ebbe a körbe - ami érthető is egy olyan védelmi költségvetésnél, amely nem áldoz a fejlesztésre.
 
Üdv . Vegyi sugár felderítő alap járműnek szerintem bőség essen megfelelne a Rába.Minek ide egy ujj páncélozott terepjáró.Ha a Rábában nincs ennyi fejlesztési potenciáll +töredék áron.Régen rossz!Régen is működött ez a történet.
Van egy teherautó családunk amit elég jól lehetne sok mindenre felhasználni.Erre hatalmas pénzt ölünk egy pár darabos projektbe.Tetves villamost-metrót nem tudunk gyártani:)

Magáncégről lévén szó, nem tudhatjuk mi motiválta a jármű kifejlesztését, ráadásul vegyi-sugár felderítő verzióban elsődlegesen, MRAP kivitelben.
Nem tudjuk milyen előzetes felmérést végeztek, hogy egyáltalán hol, mennyi kell ilyen eszközből.
Feltételezve, hogy a Honvédség vesz belőle, mert mégis csak hazai, akkor sem kell nekünk egy tucatnál több, vagy még ennyi sem vegyi-sugár felderítőből. :)
Külföldre meg nem hinném hogy el tudják adni olyan nagyon.
MRAP igazán afgáni országon kívül nem nagyon kellett sehol, abból meg telített a piac, olyan amerikai eszközökből, amelyek ráadásul kipróbált, bevált cuccok.
Talán szerencsésebb lett volna egy Páncélozott gyalogsági harcjármű fejlesztése, "ha ma nem kell, akkor a jövőben mindenképp kell majd" alapon.
Aminek platformján egy egész járműcsaládot hozhattak volna létre.
Itt már lehet bejönne később, a BTR leváltása esetén egy nagyobb volumenű honvédségi igény, esetleg.