Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 105
87 227
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 261
93

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 068
1 720
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Bár az ok egyelőre nem ismert, azt valószínűsítik, hogy a pilóta nem volt tisztában a magassággal.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 968
68 197
113
Nekem úgy fest, hogy a gép a leszálláshoz való bejövetelnél kis sebességgel, igen lapos szögben verődött a földnek. Mivel a kis sebesség miatt nagyob állásszögön volt, valószínű kinti helyzetű futókkal, először a svanc ért le, majd az orrész vágodott a földnek, ami a kabinnál az ülés mögötti vonalban ketté is tört. Ezzel megölve a pilótát.
A képeket nézve azonban nem csak itt tört meg a sárkény, hanem a hajtóművek előtt is, mivel azok tömege a farokrészt lehúzta. Ha megnézzük a roncsot, láthatjuk, hogy a függőleges vezérsíkoknál a törzs az ég felé áll, de előttük a gerinc és a szárnyak meg a föld felé.
A gép majdnem lapjával vágódott a földnek, de a hajtóművek értek le elsőnek, majd a katapultülés mögötti sík (az orrfutó vonala, tehát kint lehetett a futómű) másodiknak, így tört kétfelé a gerinc mögött a törzs és háromfelé (az 55-ös oldalszám mögött is van egy törés) az orr szekció.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 564
14 375
113
Nekem úgy fest, hogy a gép a leszálláshoz való bejövetelnél kis sebességgel, igen lapos szögben verődött a földnek. Mivel a kis sebesség miatt nagyob állásszögön volt, valószínű kinti helyzetű futókkal, először a svanc ért le, majd az orrész vágodott a földnek, ami a kabinnál az ülés mögötti vonalban ketté is tört. Ezzel megölve a pilótát.
A képeket nézve azonban nem csak itt tört meg a sárkény, hanem a hajtóművek előtt is, mivel azok tömege a farokrészt lehúzta. Ha megnézzük a roncsot, láthatjuk, hogy a függőleges vezérsíkoknál a törzs az ég felé áll, de előttük a gerinc és a szárnyak meg a föld felé.
A gép majdnem lapjával vágódott a földnek, de a hajtóművek értek le elsőnek, majd a katapultülés mögötti sík (az orrfutó vonala, tehát kint lehetett a futómű) másodiknak, így tört kétfelé a gerinc mögött a törzs és háromfelé (az 55-ös oldalszám mögött is van egy törés) az orr szekció.


hasra teszi több esélyes lenne?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 968
68 197
113
hasra teszi több esélyes lenne?
Nem ismerem a körülményeket, de könnyen lehet, hogy a szerencsétlenül járt hajózónak is váratlan volt a földnek verődés, talán a látási viszonyok miatt. Azaz, ő lehet, hogy jóhiszeműen, mit sem sejtve vezette a gépet a földnek.
Légibemutatókon, a nagy állásszöggel földnek csapódások, az ebbe a helyzetbe könnyűszerrel hozható típusoknál (F/A-18, Mirage 2000, Szu-27-es család) általában valami elszámított függőleges manőver alján, nagy állásszögön, de nagy merülési sebességgel, forszírozottabb hajtómű rezsimeken történnek.

Itt szerintem a laza talaj a leszállni készülő gépet a futóinál fogva "helyben" (látszik, hogy valamennyit szántott a gép és különös, de mintha a hajtóművei a roncs előtt lennének a réten?) megfogta és megtörte.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 564
14 375
113
Nem ismerem a körülményeket, de könnyen lehet, hogy a szerencsétlenül járt hajózónak is váratlan volt a földnek verődés, talán a látási viszonyok miatt. Azaz, ő lehet, hogy jóhiszeműen, mit sem sejtve vezette a gépet a földnek.
Légibemutatókon, a nagy állásszöggel földnek csapódások, az ebbe a helyzetbe könnyűszerrel hozható típusoknál (F/A-18, Mirage 2000, Szu-27-es család) általában valami elszámított függőleges manőver alján, nagy állásszögön, de nagy merülési sebességgel, forszírozottabb hajtómű rezsimeken történnek.

Itt szerintem a laza talaj a leszállni készülő gépet a futóinál fogva "helyben" (látszik, hogy valamennyit szántott a gép és különös, de mintha a hajtóművei a roncs előtt lennének a réten?) megfogta és megtörte.



nekem a kerozin tűz hiányzik még
vagy már állt a hajtómű, mintha nem lett volna benne kerozin.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Nyugodjanak békében :( Remélem kiderül, mi volt a gond, egyelőre az időjárás a leginkább valószínű.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
348
191
43
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.