Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 260
93

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Nekem úgy fest, hogy a gép a leszálláshoz való bejövetelnél kis sebességgel, igen lapos szögben verődött a földnek. Mivel a kis sebesség miatt nagyob állásszögön volt, valószínű kinti helyzetű futókkal, először a svanc ért le, majd az orrész vágodott a földnek, ami a kabinnál az ülés mögötti vonalban ketté is tört. Ezzel megölve a pilótát.
A képeket nézve azonban nem csak itt tört meg a sárkény, hanem a hajtóművek előtt is, mivel azok tömege a farokrészt lehúzta. Ha megnézzük a roncsot, láthatjuk, hogy a függőleges vezérsíkoknál a törzs az ég felé áll, de előttük a gerinc és a szárnyak meg a föld felé.
A gép majdnem lapjával vágódott a földnek, de a hajtóművek értek le elsőnek, majd a katapultülés mögötti sík (az orrfutó vonala, tehát kint lehetett a futómű) másodiknak, így tört kétfelé a gerinc mögött a törzs és háromfelé (az 55-ös oldalszám mögött is van egy törés) az orr szekció.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 881
113
Nekem úgy fest, hogy a gép a leszálláshoz való bejövetelnél kis sebességgel, igen lapos szögben verődött a földnek. Mivel a kis sebesség miatt nagyob állásszögön volt, valószínű kinti helyzetű futókkal, először a svanc ért le, majd az orrész vágodott a földnek, ami a kabinnál az ülés mögötti vonalban ketté is tört. Ezzel megölve a pilótát.
A képeket nézve azonban nem csak itt tört meg a sárkény, hanem a hajtóművek előtt is, mivel azok tömege a farokrészt lehúzta. Ha megnézzük a roncsot, láthatjuk, hogy a függőleges vezérsíkoknál a törzs az ég felé áll, de előttük a gerinc és a szárnyak meg a föld felé.
A gép majdnem lapjával vágódott a földnek, de a hajtóművek értek le elsőnek, majd a katapultülés mögötti sík (az orrfutó vonala, tehát kint lehetett a futómű) másodiknak, így tört kétfelé a gerinc mögött a törzs és háromfelé (az 55-ös oldalszám mögött is van egy törés) az orr szekció.


hasra teszi több esélyes lenne?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
hasra teszi több esélyes lenne?
Nem ismerem a körülményeket, de könnyen lehet, hogy a szerencsétlenül járt hajózónak is váratlan volt a földnek verődés, talán a látási viszonyok miatt. Azaz, ő lehet, hogy jóhiszeműen, mit sem sejtve vezette a gépet a földnek.
Légibemutatókon, a nagy állásszöggel földnek csapódások, az ebbe a helyzetbe könnyűszerrel hozható típusoknál (F/A-18, Mirage 2000, Szu-27-es család) általában valami elszámított függőleges manőver alján, nagy állásszögön, de nagy merülési sebességgel, forszírozottabb hajtómű rezsimeken történnek.

Itt szerintem a laza talaj a leszállni készülő gépet a futóinál fogva "helyben" (látszik, hogy valamennyit szántott a gép és különös, de mintha a hajtóművei a roncs előtt lennének a réten?) megfogta és megtörte.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 881
113
Nem ismerem a körülményeket, de könnyen lehet, hogy a szerencsétlenül járt hajózónak is váratlan volt a földnek verődés, talán a látási viszonyok miatt. Azaz, ő lehet, hogy jóhiszeműen, mit sem sejtve vezette a gépet a földnek.
Légibemutatókon, a nagy állásszöggel földnek csapódások, az ebbe a helyzetbe könnyűszerrel hozható típusoknál (F/A-18, Mirage 2000, Szu-27-es család) általában valami elszámított függőleges manőver alján, nagy állásszögön, de nagy merülési sebességgel, forszírozottabb hajtómű rezsimeken történnek.

Itt szerintem a laza talaj a leszállni készülő gépet a futóinál fogva "helyben" (látszik, hogy valamennyit szántott a gép és különös, de mintha a hajtóművei a roncs előtt lennének a réten?) megfogta és megtörte.



nekem a kerozin tűz hiányzik még
vagy már állt a hajtómű, mintha nem lett volna benne kerozin.