Bocs az OFF-ért. Sose értettem a Stryker fikázását, nincs vele semmi gond, pont azt tudta/tudja, mint a kortárs apc-k. Ne felejtsük el, hogy akkor még nem volt az egy generációval újabb AMV vagy Boxer, amikhez sokan hasonlítani próbálják.
Nem a jármű hibája, ha olyan környezetben és olyan feladatot vártak el tőle, amire nem volt rendesen felkészítve. Lásd ifv-ként használni egy apc-t, bármiféle aknavédelem nélkül, ott ahol minden kő alatt IED lapul. Az eredi járművön azóta rengeteg toldoztak-foltoztak a megváltozott követelmények miatt, erősebb 450 lőerős motor, dupla V-hull, kerámia kieg páncél a körkörös level 4 védelemért, közepes kaliberű rcws.
A Strykert leginkább a Hercules teherbírása nyomorítja meg, ami erősen behatárolja a tömegét és azzal együtt mindent. Meg az, hogy a kezdetektől fogva stop gap megoldásként tekintettek rá, amíg a Future Combat Systems Manned Ground Vehicles programban el nem készül a jóval potensebb váltótípus. Amiből meg nem lett semmi. A GD pont azt szállította le, amit a hadsereg a követelményekben elvárt, ha meg a követelményrendszer elavult, nem elsősorban gyártó hibája. Persze az más kérdés, hogy eléggé túlárazott, mint kb minden amerikai cucc.
A LAV III családból elég sok mindent ki lehet hozni, elég csak a LAV 700-ra gondolni.
És, hogy ne csak OFF legyen. Alig várom, hogy megnyerje a Lynx az ausztrál tendert. A Boxer kiválasztása után, minden esélye megvan rá.
Itthon is szívesebben látnám a Puma helyett, mert kezdetektől fogva moduláris járműcsaládnak szánják és az alacsonyabb ára miatt.