1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Rheinmetall Lynx

Diskurzus a(z) 'Páncélozott harc- és szállítójárművek' témában - luperator által indítva @ 2018. december 12..

  1. olap

    olap Member

    Ez nem így van; a GDLS Griffin III jelenleg 5 főt tud elvinni +3 fős személyzet. Ha sikerül automatizálni az irányítást, akkor nem kell járművezető, az ő helyére beraknának +1 lövészt. Mivel a torony személyzet nélküli, mindenki a teknőben ül.

    A Lynx alapból el tudja vinni az Army 8+1 fős lövészraját.
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ennek ellenére a 3+6 fős Griffin a jelenlegi egyetlen a fejlesztési támogatásért versenyben lévő versenyző! :rolleyes:
    Az igazság, hogy 9 fős deszanttal (ennyi lenne az ideális méret az amerikai rajmérethez) már olyan hatalmasra nő egy modern IFV (rendes toronnyal), hogy azt egyetlen sereg sem fogja bevállalni. Az olyan logisztikai problémákat generál - különösen egy expedíciós hadsereggel rendelkező haderőnél - ami egy bizonyos szint felett kezelhetetlenné válik (Minden légimozgásnál C-17 és C5 szükséges). Elvileg a Lynx 3+9-es konfiggal nevezett, de nem tudom, hogy ehhez milyen torony passzolt.
     
  3. olap

    olap Member

     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez utóbbiban nem vagyok biztos. Ő csak a 3+8 főt tudja. A fejlesztésekkel menne csak a 9. is, nem? A program neve is ezért optional manned...
     
  5. olap

    olap Member

    Ha visszanézel pár posztot, úgy oldották meg, hogy hátul középre beraktak egy ülést. Szerintem sem a legjobb megoldás, de 9 lövészt elvisz a járgány.
     
    pöcshuszár likes this.
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nekem az a két 360-as video azért nem volt meg mert épp telefonról néztem, és annyira gyenge volt a minősége, hogy nem akartam magam vele idegesíteni.
    Mindenesetre ez egy elég érdekes elgondolás, hogy ilyen szinten szétválasztod a deszant teret a jármű irányítását adó személyzettől. Jól értettem, hogy így a jármű vezetője is a toronyba lenne elhelyezve, és a crew mindössze 2 fő lenne? Mert külőn drivert én nem láttam a videón. Mondjuk ez az átalakítás már szerintem elég régóta érik az IFV piacon. Ha egy harci helikopter üzemeltetéséhez elegendő 2 fő, akkor szerintem egy IFV-hez is elégnek kellene lennie!
     
  7. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  8. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Hat ez nekem nagyon nem jon be. Olyan jellegtelen tul sima ize. Akkor mar inkabb a CV 90.
     
    Firga bácsi and anonim999 like this.
  9. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    hála a jó Istennek hogy nem ilyenek alapján veszünk technikát
     
    honved, krisss, Centurio and 4 others like this.
  10. olap

    olap Member

    Az amerikai kongresszus kutató szolgálata (CRS) által összerakott naprakész anyag az OMFV programról, amiből kirakták a Lynx-et. Nem úgy tűnik, mintha tetszene nekik az egyszereplős "verseny".

    https://crsreports.congress.gov/product/details?prodcode=R45519

    Concerns with a Single Competitor in the OMFV EMD Phase
    With General Dynamics Land Systems (GDLS) the only vendor to submit a prototype to the Army by October 1, 2019, as required, it appears they may be awarded the Army’s (EMD) contract by default. While this might be legal under the provisions of the Defense Federal Acquisition Regulation Supplement (DFARS), there are potential associated issues that policymakers might examine. While the Army reportedly notes companies that did not participate in EMD can submit bids for the production contract scheduled to be awarded in 2023, these companies will be required to develop their candidate vehicles at their own expense and would not receive the feedback that GDLS will get from the Army as their prototype proceeds through EMD.
     
  11. Masztiff

    Masztiff Well-Known Member

  12. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  13. megazez

    megazez Well-Known Member

  14. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Igen, ez (a CCV) is egy evolúciós lépés volt.


    Simán látok rá esélyt. Párhuzamos fejlesztés a kulcsszó. Vagyis a KF41-est elkezdhették fejleszteni akár már 2012-ben, vagy még korábban is. De a(z ős)Marderre épülő KF31-es nyilván gyorsabban kész volt.


    A CCV belső tere, a tetőn a kábelek valóban hasonlítanak a KF41 belsejéhez. De viszont az "eredeti" Marderben nincs ilyen. Tehát, az én olvasatomban az történt, hogy kifejlesztettek valamit a CCV-hez (ami a Marderben nem volt), majd ezt felhasználták a KF41-ben.

    [​IMG]

    A padlót nem tudom, sajnos nem látjuk, mi van a burkolat alatt. Bármi lehet.
    Viszont a KF31-nél láthatjuk.



    Ez ugye egy-az-egyben Marder-alváznak néz ki és ezt nem is tagadta a Rheinmetall.

    Nem tartom kizártnak, hogy a Rheinmetall nem bontotta ki az igazság minden részletét, mivel ez nem lenne túl szokatlan egy cégtől. De egyelőre nem győztél meg arról, hogy kamuznak. ;)

    Ööö, ezért is van a fórum. Hogy véleményeket vitassunk meg.:)


    Ezzel nagyjából egyetértek.

    Hátöööö, nekem ez a Marder 2 legalább annyira (de inkább jobban) hasonlít a Pumára, mint a KF41-re külsőleg. Persze ez természetes, hiszen nyilván a Pumánál is felhasználták a Marder 2-vel szerzett tapasztalatokat.
    A bibi csak az, hogy én pontosan erről beszéltem korábban. Hogy a KF41 kb. annyira épül a Marderre, mint a Puma.

    Remélem, hogy az lesz és ha valóban jó lesz (az ausztrál tenderből elvileg sok infó jöhet a megfelelő szintekre), akkor remélem, hogy inkább ebből veszünk, nem a Pumából.
     
    rejsz felügyelő likes this.
  15. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Nekünk nagyon késő lesz, mire kiforotta válik (legalább annyira, mint a Puma). Az ausztrálok is csak évek múlva kezdhetik az igazi tesztelést az első protokkal, aztán a hibak kijavítása után lesz majd egy sorozatgyártásra érett változat 2025 után. Az már nem Z26. Mindez sok sok technikai és penzpénz kockázat, amit nem vállalhatunk, korábban írtam, hogy miért.
     
    Firga bácsi, Anti and SilvioD like this.
  16. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Szerintem meg a láncost nem kéne elkapkodnunk. Tudom, hogy sürget minket az idő haderőfejlesztés terén és minden is tegnapra kéne, de a láncos "nehéz"IFV-knél pont most van a kaliberváltási mizéria, vagyis a 30 mm-esnél nagyobb gépágyús történet. Szóval most hirtelen bevásárolni egy 30mm-essel szerelt típust, aztán esetleg később még jó sok pénzért cserélni a tornyot-fegyvert rajtuk, az szerintem rossz ötlet. Vagy, ami kishazánkban még valószínűbb, akár egy politikai irányváltás (kormányváltás) után, vagy akár anélkül hagyni évtizedekig az akkorra már esélyesen gyengének számító 30mm-est.
    (Én személy szerint a 6+3 fős személyzetet is kevésnek tartom a Pumánál, de ez az egyéni problémám...)

    Szóval én úgy vélem, hogy kerekesből (Boxer, Patria, stb.) nyugodtan bevásárolhatunk akár most is, mert azoknál a közeljövőben szerintem az aktív védelmi rendszeren kívül nagy újítás nem várható, azt meg így is-úgy is ki kell fizetni, akkor is, ha azzal együtt vesszük, akkor is ha utólag rendeljük meg. A fegyverük is marad valószínűleg max 30mm+ATGM.
    De a 20+ évre vásárolt láncosnál már alaposan meg kéne fontolni és szerintem érdemes lehet várni 4-5 évet, ha szükséges.

    Elvileg az ausztrálok 2020-ban kapják meg a tesztelésre szánt KF41-eseket és 2022-ig fogják tesztelni.

    https://defencetechnologyreview.partica.online/defence-technology-review/dtr-nov-2019/flipbook/5/
     
    ravenlord likes this.
  17. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Logikus amit írsz, de gumikerkes beszerzéséről nem hallani. Lancos IFV ről igen. Most ez az ajtó van előttünk...Ha a darabszámbol indulunk ki, akkor kevés 8x8 lesz, kitudja mikor.
     
    Firga bácsi likes this.
  18. honved

    honved Well-Known Member

    Vajon hol tarthat most ennek a fegyvernek a kiválasztása, esetleges típus eldöntése a Honvédségnél ? Valahol, valamilyen szinten már kelle hogy tartson a dolog. Régi táma árm, bár nem egyszerű. Sajnos semmi hír eddig, ami érdemi dolog lenne.
     
  19. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    "Hogy mikor, melyik irányból.......
    azt sajnos nem tudjuk.....
    De hogy jönnek, az biztos....."
     
    Masztiff and honved like this.
  20. blogen

    blogen Well-Known Member

    Puma, Namer ês kerekesnek Boxer vagy Rosomak/Patria csak döntés kérdése, max a gyártósorra kell várni. Ebből a szempontból jól állunk, amíg van pénzünk.
     
    mindenen kívül likes this.

Ezen oldal megosztása