Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Viszont a STANAG besorolás nem független a járműben alkalmazott ülésektől sem. A PUMA is csak a felfüggesztett szövet ülésekkel tudja a maximumot.
Eddig én még csak merev üléssel láttam a Lynx-eket.




Hölgyeim!
Beidézném a ausztrál tenderen szereplő Redback paramétereit:
Hanwha is looking forward to being able to show off the capability of the Redback should it be successful in being selected for RMA. Vehicle highlights are:
  • STANAG 6 for Kinetic protection
  • STANAG 4A/4B for Mineblast protection with the same mine resistant seating system as on the Hawkei PMV
Ezeket minimum kell tudnia a Lynxnek is.

A hisztit annál is inkább nem értem, ugyanis az akna elleni védelem maximum jelenlegi skálája csak 4a/4b -ig tart - tudtommal -, ami 10kg-os robbanótest elviselését jelenti.
Hiszti? A hatalmas méret miatt én nem lepődök meg a 4-es szinten.
Viszont az 5-os, 6-os csak a mellső rész 25 vagy az 30 mm-es gépágyú elleni védelemre történő fejlesztése jelenti. (Ha jól emlékszem).
A hatalmas magasság itt nyal vissza, ezt azért tudtuk.
Csak nem sejtettük.
:)
Amúgy nem hagyományos székek vannak benn. Keresek róla képet.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 106
113
Hiszti? A hatalmas méret miatt én nem lepődök meg a 4-es szinten.
Tehát akkor a STANAG szabvány szerint tudja a 4a/4b-t akna elleni védelemben, azaz a MAXIMUMOT!
Viszont az 5-os, 6-os csak a mellső rész 25 vagy az 30 mm-es gépágyú elleni védelemre történő fejlesztése jelenti. (Ha jól emlékszem).
A hatalmas magasság itt nyal vissza, ezt azért tudtuk.
Csak nem sejtettük.
Odatettem a linket, ahol részletezve vannak a STANAG szintek.

STANAG 5: már nincs aknavédelem szempontjából definiálva, de:
Kinetic Energy
25 mm APDS-T (M791) or TLB 073 at 500 m with 1258 m/s
Angle: frontal arc to centreline: ± 30° sides included, elevation 0°
Artillery
155 mm High Explosive at 25 m
Angle: azimuth 360°; elevation: 0 - 90°

STANAG 6 pedig:
Kinetic Energy
30 mm APDS-T or AP at 500 m
Angle: frontal arc to centreline: ± 30° sides included, elevation 0°
Artillery
155 mm High Explosive at 10 m
Angle: azimuth 360°; elevation: 0 - 90°

Amúgy nem hagyományos székek vannak benn. Keresek róla képet.
A merev vázú székek akna elleni védelme mindig kisebb, mint a szöveté...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Szombaton? Vasárnap zárva volt minden és senki sem volt a járművek körül, pedig háromszor is voltam ott :(
Mondták is, hogy egy swarci kinézetű ember háromszor is kereste John Connort.
:)
Ő szombaton járhatott ott. Az anyjával.
Én egy másik napon voltam.

Bocs, de ezt nem tudtam kihagyni. ;)
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Tehát akkor a STANAG szabvány szerint tudja a 4a/4b-t akna elleni védelemben, azaz a MAXIMUMOT!

Odatettem a linket, ahol részletezve vannak a STANAG szintek.

STANAG 5: már nincs aknavédelem szempontjából definiálva, de:
Kinetic Energy
25 mm APDS-T (M791) or TLB 073 at 500 m with 1258 m/s
Angle: frontal arc to centreline: ± 30° sides included, elevation 0°
Artillery
155 mm High Explosive at 25 m
Angle: azimuth 360°; elevation: 0 - 90°

STANAG 6 pedig:
Kinetic Energy
30 mm APDS-T or AP at 500 m
Angle: frontal arc to centreline: ± 30° sides included, elevation 0°
Artillery
155 mm High Explosive at 10 m
Angle: azimuth 360°; elevation: 0 - 90°


A merev vázú székek akna elleni védelme mindig kisebb, mint a szöveté...
Nem az aknavédelmet kérdeztem. Ha level 6 lenne, azt nagyon büszkén hirdetnék.
Nem így reklámozzák, nyilván nem az.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 497
132 226
113
Hiszti? A hatalmas méret miatt én nem lepődök meg a 4-es szinten.
Viszont az 5-os, 6-os csak a mellső rész 25 vagy az 30 mm-es gépágyú elleni védelemre történő fejlesztése jelenti. (Ha jól emlékszem).
A hatalmas magasság itt nyal vissza, ezt azért tudtuk.
Csak nem sejtettük.
:)
Amúgy nem hagyományos székek vannak benn. Keresek róla képet.
A lvl 4 az alappáncél.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 818
82 305
113

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
akkor valószínűleg az alap páncélzatot mondta mert a megrendelőtől függ hogy mennyit pakolsz rá és hol...
Ezért kérdeztem a tömeget.
Beton tuskót is tehet rá, de a tömeg nem hazudik.
Ha azt mondta volna, hogy 41 tonna, akkor azt gondolnám, amit te.
Hogy lehet ezt még fejleszteni.
Ha level 4-el 45 tonna, az már gond.
Akkor level 6-al lesz 50.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 301
8 186
113
Ezért kérdeztem a tömeget.
Beton tuskót is tehet rá, de a tömeg nem hazudik.
Ha azt mondta volna, hogy 41 tonna, akkor azt gondolnám, amit te.
Hogy lehet ezt még fejleszteni.
Ha level 4-el 45 tonna, az már gond.
Akkor level 6-al lesz 50.
mikor Kf 41 lett a 31-ből akkor nőt meg a súlya egyes források szerint 44t-ra...szóval valszeg nőni fog még a súly, igen...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 546
97 607
113
Nézzük mit ír a haditechnika.

páncéltest és védelmirendszerek

A Lynx KF31 harcjármű hegesztett páncéltestét a német vállalat által a ’80-as években kifejlesztett Marder 1 típusú lánctalpas harcjármű páncélteste alapján alakították ki, annak több ponton történő megváltoztatásával. (A Lynx KF31 legelső példányához mintaként a Marder 1A5 típusú lánctalpas harcjármű szolgált.) A harcjárművek robusztus megjelenése a növelt védelmi képességekhez szükséges ún. „add-on” moduláris páncélzat felszereléséből, valamint a szenzorhálózat elhelyezkedéséből adódik.A megengedett 42 tonnás össztömeget – a felfüggeszté-sek, a motor és erőátviteli berendezések kímélése, vala-mint a kitűnő manőverezőképesség megtartása érdekében – a gyártó nem kívánta túllépni. Az eszköz páncélzata megfelel a logisztikai és könnyű páncélozott járművek védelmével foglalkozó NATO STANAG 4569 ajánlás Level 5/4 szintnek, azaz ellenáll a szemből érkező 25 mm-es, oldalról a 14,5 mm-es páncéltörő lőszerek közvetlen találatának, és 10 kg tömegű akna haspáncél alatti robbanásának. Ezenfelül védelmet nyújt a harcjárműtől 25 méternél távolabb becsapódó 155 mm-es tüzérségi lövedékek hatásai (repesz, hőterhelés, légnyomás) ellen. A járműre felszerelhetők különféle típusú és védelmi képességű kiegészítő páncélzatok is, az össztömeg korlátozásait azonban figyelembe kell venni. A páncélzatok cseréjét, átszerelését a javítóalegység akár tábori körülmények között is képes végrehajtani.
. A harcjármű tetőpáncélja, beleértve a tornyot
is, tüzérségi lőszerek repeszei és résztöltetei elleni véde-
lemmel ellátottak, amelynek kialakítása jól látható a
8. ábrán,
a torony mögötti két nyitott búvónyílás pereménél.
A KF41 gyalogsági harcjármű, a közben továbbfejlesztettp áncélzatnak, valamint a nagyobb teherbírásának köszön-
hetően, már olyan homlokpáncélzattal rendelkezik, amely
ellenáll a 30×165 mm-es, – jellemzően orosz eredetű –
harcjárművek és harci helikopterek fedélzeti fegyvereiből
kilőtt lövedékeknek. A KF41-es harcjármű körkörös irányú
ballisztikai védelme és aknavédelme megegyezik a kisebb
típus hasonló adataival.

A páncélzat kialakításánál kiemelt szempont volt a küz-
dőtér és a kezelőszemélyzet védelme, ennek megfelelően még a málházott lőszerkészlet is kettős védelemmel rendelkezik. A harcjármű belső oldalfalait repeszhatást-csökentő, ún. spall-liner burkolat védi. A küzdőtérben helyetf oglaló személyzet biztonsága érdekében csak a tartalék üzemanyagtartály kapott a motortérben helyet; az üzemanyagmennyiség több mint 90%-a harcjármű páncéltesén kívül helyezkedik el. Minden magasnyomású hidraulikavezeték, a hűtő- és a kipufogórendszer csövei, illetve aze lektromos vezetékek nagy része is a lánctalp felett, a
küzdőtértől elkülönített páncélozott részben halad.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 546
97 607
113
Nézzük mit ír a haditechnika.

páncéltest és védelmirendszerek

A Lynx KF31 harcjármű hegesztett páncéltestét a német vállalat által a ’80-as években kifejlesztett Marder 1 típusú lánctalpas harcjármű páncélteste alapján alakították ki, annak több ponton történő megváltoztatásával. (A Lynx KF31 legelső példányához mintaként a Marder 1A5 típusú lánctalpas harcjármű szolgált.) A harcjárművek robusztus megjelenése a növelt védelmi képességekhez szükséges ún. „add-on” moduláris páncélzat felszereléséből, valamint a szenzorhálózat elhelyezkedéséből adódik.A megengedett 42 tonnás össztömeget – a felfüggeszté-sek, a motor és erőátviteli berendezések kímélése, vala-mint a kitűnő manőverezőképesség megtartása érdekében – a gyártó nem kívánta túllépni. Az eszköz páncélzata megfelel a logisztikai és könnyű páncélozott járművek védelmével foglalkozó NATO STANAG 4569 ajánlás Level 5/4 szintnek, azaz ellenáll a szemből érkező 25 mm-es, oldalról a 14,5 mm-es páncéltörő lőszerek közvetlen találatának, és 10 kg tömegű akna haspáncél alatti robbanásának. Ezenfelül védelmet nyújt a harcjárműtől 25 méternél távolabb becsapódó 155 mm-es tüzérségi lövedékek hatásai (repesz, hőterhelés, légnyomás) ellen. A járműre felszerelhetők különféle típusú és védelmi képességű kiegészítő páncélzatok is, az össztömeg korlátozásait azonban figyelembe kell venni. A páncélzatok cseréjét, átszerelését a javítóalegység akár tábori körülmények között is képes végrehajtani.
. A harcjármű tetőpáncélja, beleértve a tornyot
is, tüzérségi lőszerek repeszei és résztöltetei elleni véde-
lemmel ellátottak, amelynek kialakítása jól látható a
8. ábrán,
a torony mögötti két nyitott búvónyílás pereménél.
A KF41 gyalogsági harcjármű, a közben továbbfejlesztettp áncélzatnak, valamint a nagyobb teherbírásának köszön-
hetően, már olyan homlokpáncélzattal rendelkezik, amely
ellenáll a 30×165 mm-es, – jellemzően orosz eredetű –
harcjárművek és harci helikopterek fedélzeti fegyvereiből
kilőtt lövedékeknek. A KF41-es harcjármű körkörös irányú
ballisztikai védelme és aknavédelme megegyezik a kisebb
típus hasonló adataival.

A páncélzat kialakításánál kiemelt szempont volt a küz-
dőtér és a kezelőszemélyzet védelme, ennek megfelelően még a málházott lőszerkészlet is kettős védelemmel rendelkezik. A harcjármű belső oldalfalait repeszhatást-csökentő, ún. spall-liner burkolat védi. A küzdőtérben helyetf oglaló személyzet biztonsága érdekében csak a tartalék üzemanyagtartály kapott a motortérben helyet; az üzemanyagmennyiség több mint 90%-a harcjármű páncéltesén kívül helyezkedik el. Minden magasnyomású hidraulikavezeték, a hűtő- és a kipufogórendszer csövei, illetve aze lektromos vezetékek nagy része is a lánctalp felett, a
küzdőtértől elkülönített páncélozott részben halad.
A harcjárműmotor hűtőrendszerének hűtőradiátorai a küz-dőtéri rámpa két oldalán helyezkednek el, ezáltal alacsony hőképet biztosítva a szemből történő hőkamerás felderítés számára.Természetesen a küzdőtér egy korszerű harcjármű felszereléseivel és berendezéseivel is rendelkezik. A harcjárműben megtalálható a teljes hűtő-fűtő légkondicionáló rendszer, amelynek hűtőteljesítménye 14 kW, fűtőteljesítménye 20 kW, a szállított levegő mennyisége 350 m3/h. A rendszer, szennyezett terepszakasz leküzdésekor az ABV-szűrővel kombinálva, megtisztított levegővel látja el a kezelőszemélyzetet. Ilyenkor a rendszer által szállított levegőmennyisége, a nagyobb szűrőellenállásnak köszönhe-tően „csak” 220 m3/h. A harcjármű küzdő- és motorterét tűzelfojtó rendszerrel látták el, amely a mérgező halongáz helyett semleges szén-dioxid gázzal van feltöltve, a kisebb tüzek oltására kézi poroltó készüléket helyeztek el. A jármű passzív védelmi rendszerei közé sorolhatók a kezelőszemélyzet és lövészek speciális kialakítású ülései is, amelyeket az akna- és IED-robbanások hatásainak kivé-dése érdekében a harcjármű tetőpáncéljához rögzítettek. A harcjármű vezetője az Autoflug GmbH. által gyártott SDS8 típusú biztonsági öveken lógó „hevederszékben függ. A hevederek elektromos csörlők segítségével állítha-tók, a vezető pozícióját attól függően változtatva, hogy nyitott vagy zárt búvóréssel kell egy adott feladatot végre-hajtani. A szabályozható vezetőülés és a pedálok két pozí-cióban történő állítása biztosítja, hogy a különféle testalka-tú harcjárművezetők nyitott, vagy zárt búvónyílással törté-nő feladatvégrehajtás esetén is kényelmesen és komforto-san kezelhessék a járművet.A Lance toronyban lévő ülések típusa LFS–360, beállítá-suk személyre szabott, amely tág lehetőséget biztosít a különböző testmagasságú személyzet számára az irányzó-műszerekhez való hozzáféréshez. Az ülések összehajtha-tók, vészhelyzetben lehetővé téve a parancsnok és irányzó részére a toronynak a toronykoszorún keresztül történő elhagyását a küzdőtér rámpája felé. A küzdőtérben elhelye-zett Schroth SU 63 típusú ülések, mint az a 9. ábrán is látható, szintén függesztett kialakításúak, ülőlapjuk felhajt-ható. A belmagasság biztosítja, hogy az ülések alatt és felett elhelyezhető a lövészkatonák felszerelése, fegyvere, tartalék lőszere. (A kisebb változatú, KF31-es harcjármű-ben azonban a teljes menetfelszereléssel, repeszálló mel-lénnyel felszerelve csak a vékony testalkatú katonák szá-mára kényelmes az ülés. A biztonsági övek állíthatósága megfelelő a testesebb lövészek biztonságos rögzítésére is.) A küzdőtér padlózata sík, gumiszőnyeggel borított, rajta a felszerelések, tárgyak rögzítésére szolgáló hevederek találhatók, a padló alatt az IED- és aknarobbanások elnye-lésére szolgáló, többrétegű padlózatot alakítottak ki.