Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 203
67 068
113
Van arról adat, hogy a Lynx/Leo/T-72-k nél a motor milyen súlyú, hozzá a váltó milyen súlyú?
+ @Negan


Amikor az eredeti motorok ideje elkezd lejárni valóban a Lynx Liebherr motorja logikus/"jó-logisztikus" következő lépés.
Melyik lesz Mi Lynx-ünkben? A 750 Le-s vagy az 1.140 Le-s?

Milyen súlya van, melyiknek?

A T-72 motorja:

renderdock-team-rend6.jpg
dvs.gif







kb, 1 tonna és elég kicsi térfogatú, kevés helyet foglal.
Majdnem biztos, hogy váltóval együtt kell cserélni majd, súly?

Ezekről? ...vmi?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 917
13 892
113
@Pogány , Kösz, ezeket kb. tudom. A váltó tömege nincs meg egyiknél sem --a motor/váltó párosból--(Lynx/Leo1 vagy 2/T-72-nél). :( :( :(
Keresgélem :hadonaszos:, de nem ugranak nekem a nyavalyások! :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
@Pogány , Kösz, ezeket kb. tudom. A váltó tömege nincs meg egyiknél sem --a motor/váltó párosból--(Lynx/Leo1 vagy 2/T-72-nél). :( :( :(
Keresgélem :hadonaszos:, de nem ugranak nekem a nyavalyások! :)
705 és 710 kg a jobb és bal, ha jól emlékszem. De van még egy "gitár", előtét hajtómű.
A Lynx az a Renk váltó a Puma ból.
Mindkettőnél vannak egyéb segéd berendezések (hűtés, kenés), melyek tömeget, térfogatot visznek.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and krisss

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 949
30 816
113
@Pogány , Kösz, ezeket kb. tudom. A váltó tömege nincs meg egyiknél sem --a motor/váltó párosból--(Lynx/Leo1 vagy 2/T-72-nél). :( :( :(
Keresgélem :hadonaszos:, de nem ugranak nekem a nyavalyások! :)
Holnapra előszedem, tudom hol keresgéljek.
705 és 710 kg a jobb és bal, ha jól emlékszem. De van még egy "gitár", előtét hajtómű.
A Lynx az a Renk váltó a Puma ból.
Mindkettőnél vannak egyéb segéd berendezések (hűtés, kenés), melyek tömeget, térfogatot visznek.
Izraeli/búr Centurionokba is nagyobb motor került,mint eredetileg volt benne.T72be a Nimda több motort is ajál.Chaly motorjával (is)
http://www.nimda.co.il/wp-content/uploads/2021/05/T-72.pdf
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Ez egy korai félreértés, amikor még nem volt ismert a motor.
A Lynxben a sorhatos D976 egy megnövelt teljesítményű változata van, ez sem éppen egy kisméretű, könnyű motor a 1850kg-os száraz tömegével, de mégsem az a V12-es szörnyeteg, ami bele se férne valószínűleg.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 062
13 435
113
BAE Symstems elmagyarázza miért jobb a CV90 Mk.IV a Lynxhez képest...


Gondolom a cseheket győzködik ezzel...kicsit vicces, hogy sosem mondják ki a Lynx nevét, de minden grafikán azzal vetik össze a videóban. :)
Nem mindenben, 3:21-tol már ASCOD siluetje van, hogy hogyan nem fér bele a Lynxel egyutt a cseh nemzeti standardba ... :cool:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 348
46 150
113
Nem mindenben, 3:21-tol már ASCOD siluetje van, hogy hogyan nem fér bele a Lynxel egyutt a cseh nemzeti standardba ... :cool:
Ezt a nemzeti standardot nem is értem. Mire gondolnak? Pőrekocsin szállítják a lánctalpas technikát, ha vasúton viszik. Arra meg felfér minden. Ugyan ez a kerekes trailer esetén. A trailerek, és a pőrekocsik is szabványosak.
Persze az észlelhetőségre, és a célméretre vonatkozó dolgok teljesen jogosak, de ezt a nemzeti standard-ba való beférés.... :eek::oops:
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 062
13 435
113
Ezt a nemzeti standardot nem is értem. Mire gondolnak? Pőrekocsin szállítják a lánctalpas technikát, ha vasúton viszik. Arra meg felfér minden. Ugyan ez a kerekes trailer esetén. A trailerek, és a pőrekocsik is szabványosak.
Persze az észlelhetőségre, és a célméretre vonatkozó dolgok teljesen jogosak, de ezt a nemzeti standard-ba való beférés.... :eek::oops:
Arról van szó, hogy milyen profilba kel beleférnie a jármunek ahoz, hogy vasúton szálítható legyen.
Példaul itt a 12. oldalon, hogyan szálithátó egy Tatra-815/7: http://ak.aos.sk/images/dokumenty/e-knihy/MM-KTS/2020-Bull-18-4_T-8157_4x4_Osetrovanie-NA.pdf
Így elso látásra jó fogásnak néz ki a BAE Systems számára ez a szabályzat (persze, igázából a szálitáshoz elég lenne leszerelni pár dolgot ...)
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen