Kamm kéretlen (?) marketingese sok dolognak. Es benyel minden hülyeséget. Forrásokra és bizonyítékokra tojik. Mindenki buta és hülye, de ő elhozza a fényt az éjszakába...
ahogy lattom, inkabb a sotetseget hozza, mert csak az van a 2 fulle kozt..
Kamm kéretlen (?) marketingese sok dolognak. Es benyel minden hülyeséget. Forrásokra és bizonyítékokra tojik. Mindenki buta és hülye, de ő elhozza a fényt az éjszakába...
Mi van itt, bazz? Egy momplett Hercules kell hozza meg egy tucat ember?
A Gripennel ez harom ember meg egyetlen truck plusz egy masik teherauto a benyoval. 10-15 perc alatt fegyverxik es tankoljak ujra, maris szallhat fel.
Sehol a vilagon nincs a kozeleben sem egyik amerikai sem ilyesminek.
Egy Hercules bazz, nagyon jo, es meg te akarsz leoktatni, szenzációs.![]()
Nagyjából...ahogy lattom, inkabb a sotetseget hozza, mert csak az van a 2 fulle kozt..
Nagyjából...
Úgy tesz, mintha a Gripen gyors fordulóideje egy földöntúli csoda lenne és nem lett volna szempont 40+ éve is és lehetetlen lenne.
20 perc. És nem egy szutyok kis Gripen, egy batárnagy F-15.
Mai napig elfog a röhögés, amikor repnapon vetített a svéd marketinges, hogy a Gripen gépen egy gombnyomás és légi harcról alkalmas lesz csapásmérése és ez micsoda csoda. Basszus, az F-16C mastermode és override módok ezt akkor már régen tudták sőt, a SOI (sensor of interest) megközelítés is tudták. Tehát, ahova nézett a radarkurzor, akkor oda nézett később már p. a LANTIRN. Ha HTS pod befogott valamit, akkor oda nézett irányban a TGP is.
Az MFD-k is előre konfigurálhatóak voltak és minden mode esetén az jött fel, amit előre beállítottál. Block 25-ön. 80-as évek közepén. A svéd meg húzta az ívet 2002-ben...
A svédek tényleg szép és jó dolgokat csinálnak, csak a marketing gépezetük és elvakult hívek vannak túl az irritáló szinten.
Amikor Quorán is jön egy svéd balfasz és erővel bizonygatja, hogy a Gripen E AG konfigban szupercirkál, akkor az ember nem tudja, hogy sírjon vagy röhögjön.
Azt mikor megmutatja neki a valóságot, hogy a Gripennél jobb mutatókkel rendelkező gép sem tudja ezt, közelében nincs, akkor persze lepereg róla az areodinamika is, a hullámellenállástól kezdve bármi, meg hogy a C sem tud semmi ilyet.
A Gripen marketingje olyan károkat okozott, mint az ökobarmok tevékenysége energetika terén.
Ugyan már! Magyarországon sokak szerint a MiG-29 és még a MiG-21 is jobb gép, mint a Girpen. A Gripen meg sz@r, drága, műanyag és "nem is a miénk". 10 év mantrának meg lett a hatása. A 2012-re a javuló üzemeltetés és utána a képességek fejlődése 8 év alatt sem győzte meg őket.
Külföldön meg mindenkinek a saját típusa a legjobb.
Egyébként minden időszaknak meg voltak a szlogenjei. A 80-as években a Hornetet reklámozták úgy hogy egy kapcsoló átkapcsolásával vadászból csapásmérővé válik. A Gripen marketingesei meg kitalálták hogy akkor a Gripen "vadász-csapásmérő-felderítő" egyszerre és gombnyomásra vált feladatkört. "Kicsi ezért olcsóbb", "okos és egyszerű, ezért kevés sorállományú emberrel üzemeltethető autópályákról is". És ment a keverés a generációk számozásával. Amikor megjelent az YF-22, akkor utána a marketing anyagokban minden más gép is "csökkentett észlelhetőségű" és "szupercirkáló" lett, még az M346 is. Azután jött a "szenzorfúzió" és a "lopakodókat is látjuk". Utána már nem tudtak mit kitalálni, így mindenre azt mondták hogy "gamechanger" lesz. Most meg "future-proof" az új varázsszó...
ahogy lattom, inkabb a sotetseget hozza, mert csak az van a 2 fulle kozt..
te nem hogy csak szemtelen vagy hanem full buta is.
hogy a fenebe akarsz egy truckal es teherautoval betankolni es felfegyverezni egy repulot a vilag barmeik tajan (mert azt irtad) ?
tan a svedek is vinnek azt az uzemanyagot meg fegyverzetet egy nagyobb repulovel ha a vilag masik reszere menenek bevetesre...
egy ilyen gyakorlathoz ott svedorszagban napokig keszulnek, a vilag masik tajara meg el sem birnak menni.
10 perc az egesz?
ilyen butasagokat elolvasni mint amiket te nyomsz itt...
amugy meg hol volt a gripen bevetve harci korulmenyek kozt es hol volt ilyen elotolatott repteren tankolva 10 perc alatt haborus korulmenyek kozt?
ja sehol.
elobb fogjuk latni a f35 egy komoly bevetesen mint azt a repulocsket.
Ez nem sima újratöltés, hanem forward refueling, azaz ellenséges területre vagy annak peremére való kitelepüléssel egybekötött újratöltés. Gyakorlatilag egy minibázis létesítése. Ezért kezdődik azzal, hogy először fegyveres gyors mozgású erők, homokfutóval és motorral hagyják el a szállítógépet és kezdnek őrjáratba a terület körül.
Hiába lehet egy gépet biztonságos területen egy tartálykocsiból is feltölteni pár emberrel, ha az újratöltési pont több ezer kilométerrel odébb, ellenséges tűz közelében van. Erre kell a Hercules és az élőerő.
A felderítő Gripenen és a gombnyomáson azért röhögök főleg, mert ahhoz még konténer is kell a gépen. Szóval egyszerre az a mesében, légiharcol, bombáz és felderít.
A svédek a 90-es években olyan mélységet értek el, hogy szerintük a Gripen - amikor még csak "A" változat létezett - a világ első 4. generációs vadászgépe. Amikor az YF-22 már repült és épült az első F-22A. Meg CRT volt a gépekben - emlékeim szerint - , amikor a Block 25 F-16-ban csak 10+ éve LCD...
Minden tiszteletem és le a kalappal a svéd ipar előtt. De a svéd és marketing szavak nálam virutális padlóra köpéssel érnek véget.
Elmondanád, hogy a hozzád hasonló idősebb ιák miért gondolják azt, ha random angol szavakat írkálnak a mondanivalójukba akkor hitelesebb lesz? Mindig is kiváncsi voltam rá. Mert szerintem szánalmasan röhejes...De nem is errol volt szo. Kinjaban ezt hozta, mert - szokasos idiota gyerekes 'felremagyarazzuk es arra valasszolunk' strawman vitatechnikajanal ragadva - egy rendes bazison 2-3x annyi az infra az amerikai rendszerekhez, mint a Gripenhez, tovabb is tart minden, mert eleve nem ilyesmire tervezik az amerikaiak es nem kis ktg a szempont es ezt mind tudja o is nagyon jol.
Yes, it's called multirole - leforditsam?
Hat igen, a szakbarbarok magabiztossaga.Gyanitom, te azert az egesz elektronikai tema alapjait nem erted igazan. Reszeit erted, pl a radarokat latom, hogy tanulmanyozod, de szerintem nem vilagos neked az egesznek az alapja, ezert is irsz gyakran ilyen vicces dolgokat EW kapcsan (pl az igen vicces "internet a tranzisztor kovetkezo verzioja" vagy mit is irtal?)
Ugy tunik, egyszeruen keptelen vagy elfogadni ill egyaltalan elkepzelni, hogyan tarthatnanak a svedek elorebb, mint az amerikaiak - mikozben ha ertened az elektronikai alapokat ill a svedek lassan szazeves hozzaallasat, akkor tudnad, hogy mindig is elol jartak ezugyben.
A svedek mar networked gepeket repultek a hatvanasokban (!!), analog VHF data link volt a gepek es a strategically-geographically dispersed bazisok, legvedelem ill es refueling stb helyek kozott, sajat messaging protocol, minden korrektul megvolt a STRIL60-ban - a kornak megfelelo technikara epitve a Draken nagyon innovativ elektro-mechanikus rendszert hasznalt erre. Mindezt akkor, amikor az amerikaiak eppen elkezdtek hasznalhato fightereket gyartani (szamomra az F-4 az elso valamelyest epkezlab amerikai jet.) A hetvenesekben a Viggenben meg mar teljesen csucstechnikas CPU volt, klasszikus IC panelekbol epitve stb, az mar atvette a kalkulaciokat a foldi ravezetestol, volt HUD, sot CRT is (ugye), minden stb (elvileg ez volt az elso gep, amelyik kepes volt levadaszni a Blackbirdot.)
Igazabol az E/F keveset tudni, ugye ezek a dolgok mindig sokkal kesobb szivarognak ki, de nekem mar onmagaban az, hogy kb szetvalasztottak - 'virtulizaltak' - az egyeb rendszert (pl fegyverrendszereket) a kritikus avionikai rendszerktol, ez rengeteget elarul: tutira sokkal gyorsabb dev ciklusokkal dolgoznak, mint a hagyomanyos gyartok ti. igy ha kell, par honap alatt tudnak uj dolgokat (raketakat, fegyvereket, csalit, extra eszkozt, podot, akarmit) stb integralni, mikozben a repulesi rendszereket nem is erintik az upgradek alatt azaz lerovidul a teszteles es sokkal kisebb a margin of error.
Forrást továbbra sem adsz semmire. Beszélsz a levegőbe.De nem is errol volt szo. Kinjaban ezt hozta, mert - szokasos idiota gyerekes 'felremagyarazzuk es arra valasszolunk' strawman vitatechnikajanal ragadva - egy rendes bazison 2-3x annyi az infra az amerikai rendszerekhez, mint a Gripenhez, tovabb is tart minden, mert eleve nem ilyesmire tervezik az amerikaiak es nem kis ktg a szempont es ezt mind tudja o is nagyon jol.
Az F-15A és F-16A is az volt. Mindig is. Vágod?Yes, it's called multirole - leforditsam?
Te jöttél azzal a marketing dumával, hogy csak a Gripen fordul gyorsan, mert arra tervezték. Aztán megmutattam neked, hogy az F-15 gépet is, ami 15 évvel korábbi megfordítják 20 perc alatt úgy, hogy annak belső keró kapacitása is nagyobb... És pár ember.Ugy tunik, egyszeruen keptelen vagy elfogadni ill egyaltalan elkepzelni, hogyan tarthatnanak a svedek elorebb, mint az amerikaiak - mikozben ha ertened az elektronikai alapokat ill a svedek lassan szazeves hozzaallasat, akkor tudnad, hogy mindig is elol jartak ezugyben.
Ehm, a 2010-es Gripen FAQ is tartalmazta már ezt, de a 2012-es biztosan.A svedek mar networked gepeket repultek a hatvanasokban (!!), analog VHF data link volt a gepek es a strategically-geographically dispersed bazisok, legvedelem ill es refueling stb helyek kozott, sajat messaging protocol, minden korrektul megvolt a STRIL60-ban - a kornak megfelelo technikara epitve a Draken nagyon innovativ elektro-mechanikus rendszert hasznalt erre.
Mindezt akkor, amikor az amerikaiak eppen elkezdtek hasznalhato fightereket gyartani (szamomra az F-4 az elso valamelyest epkezlab amerikai jet.) A hetvenesekben a Viggenben meg mar teljesen csucstechnikas CPU volt, klasszikus IC panelekbol epitve stb, az mar atvette a kalkulaciokat a foldi ravezetestol, volt HUD, sot CRT is (ugye), minden stb (elvileg ez volt az elso gep, amelyik kepes volt levadaszni a Blackbirdot.)
Már úton van...
![]()
Kiváncsi vagyok, hogy a sós tengeri levegő mit tett vele.