Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Ha a hadügyminiszter mond valamit, akkor miről spekuláltok itt könnyű teherszállítók kapcsán?
A politika és a piszkos anyagiak miatt...
A katonák boldogok lennének mind a Herkivel mind a KC390-nel, de egyik sem egyszerű döntés politikailag, a Herki meg anyagilag sem...
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
219
239
43
Azt is erdemes figylembe venni h EUs gyartasu gepet EUs penzbol veszunk. (lehet neha nem atlathato modon)
A fentiekbol kiindulva es a nehezfegyverzet szallitasat figyelembeveve A400unk lesz. Vagy nem :)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A fentiekbol kiindulva es a nehezfegyverzet szallitasat figyelembeveve A400unk lesz. Vagy nem
Inkább nem.
Az A400 messze a leg drágább az összes szóba jöhető gép közül. cca. 150 mEUR / db.
Ha komolyan lehet venni az elhangzottakat akkor mi 75 milliárd HUF-ot azaz 233 mEUR-t szánunk 3 gépre. Az - még némi túllépést megengedve - sem több mint 80 mEUR / gép.
A fenti keretből kijöhet 4db C27, 3db KC390, 2db Herki, 1db A400
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and marton

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 698
6 474
113
@Terminator
Van olyan A400M-et rendszeresítő ország, akinél nincs mellette egy kisebb rámpás gép is rendszeresítve?
Nincs

@rudi
Inkább nem.
Az A400 messze a leg drágább az összes szóba jöhető gép közül. cca. 150 mEUR / db.
Ha komolyan lehet venni az elhangzottakat akkor mi 75 milliárd HUF-ot azaz 233 mEUR-t szánunk 3 gépre. Az - még némi túllépést megengedve - sem több mint 80 mEUR / gép.
A fenti keretből kijöhet 4db C27, 3db KC390, 2db Herki, 1db A400

Ez így jogos és szép de azzal azért szerintem kell számolni hogy mi van ha ezek felújított/használt gépek lesznek , Super Herky és C27 van elfekvőben , azok hamar ideérnének és még olcsóbbak lennének. a KC-ra várni kéne vagy 5-6 évet , addig a szerencsétlen Ancsa már nem repül , a C-295-öt kifelejtetted de kijönne vagy 8 db csak hát az ugyanakkora mint az ancsa igaz mivel airbus tuti kapnák kedvezményt , ugyanígy az A400-ra.(Az A400-asal csak az a baj hogy nekünk nagy @antigonosz és kéne mellé egy sokkal kisebb rámpás gép is amivel már ugyanott lennénk mintha lenne 3db Herky és csókolom,de erről már folyt itt vita/beszélgetés , visszatérhetünk rá) + nem tudjuk hogy ezt a tanker dolgot mennyire veszi tényleg komolyan a MH , mert az elég sok dolgot megváltoztat és sok opciót kilő.
Ami az elhelyezést illeti , maradjanak csak Pápán de ettől függetlenül Pápát én még bővíteném. ( meg pápa kapjon még egy század Gripent :D )
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Én még mindig ott tartok,hogy kalapáltassunk fel utántöltő konténereket az A319eskre.......
colombian-air-force-air-tanker-refuels-inflight-a-kfir-fighters-wing-picture-id155936429

Még a kolumbiaiak is meg tudták csináltatni.....
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 698
6 474
113
@therob
Van, RAF. Meg a németek is csak egy típussal számoltak, de lesz pár Hercules végül.
Te miről beszélsz? A RAF-nál ott vannak a Herky-k a németeknél meg a C-160-as , mindkettő nem is elhanyagolható számban. +Egyik légierő sem számolt CSAK az A400-al.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 698
6 474
113
@borisz
A C-160-ast ki kell vonják. Öregek, mint az országút.

Az lehet hogy ki kell hogy vonják de nem igazán tervezik :D Szerintem ők is keresik még a váltótípust.Gondolj bele , minek reptetnének mindenhova egy olyan gépet ami elvisz 25-30-35 , pont a németek nem ilyen hülyék.(Kiegészítés : Más a helyzet nálunk az ancsa problémával , náluk olyan gépet váltanak ami 15-16 tonnát visz nálunk az ancsa más kérdés. Ezt csak azért írtam le nehogy valakitől megkapjam hogy most miért nem kardoskodok a nagyobb gép mellett mikor itthon az ancsát Herky nagyságú géppel "akarom"leváltani , köszönöm)
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 698
6 474
113
@therob
Pont a Herculest váltják velük.
Miért váltanák ? Az átlagnál fiatalabbak és nem is sima hanem Super Herky-k. + már csak 4-ra van rendelésük elvileg ( legalább is 2017-ben volt szerencsém beszélni egy RAF pilótával kint és Ő mondta hogy még jön 8 ,nem tudom akkor mennyi volt.) Azzal a 4 géppel váltanának le 17 Super Herky-t?
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
@therob

Miért váltanák ? Az átlagnál fiatalabbak és nem is sima hanem Super Herky-k. + már csak 4-ra van rendelésük elvileg ( legalább is 2017-ben volt szerencsém beszélni egy RAF pilótával kint és Ő mondta hogy még jön 8 ,nem tudom akkor mennyi volt.) Azzal a 4 géppel váltanának le 17 Super Herky-t?
Eddig pont arról szóltak a hírek, hogy a C-17 és A400M marad. Ezért kezdtek páran rárabolni a britHerculesekre például a Blue Angels fat Albertje is egy brit gép lesz.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 698
6 474
113
@therob
Eddig pont arról szóltak a hírek, hogy a C-17 és A400M marad. Ezért kezdtek páran rárabolni a britHerculesekre például a Blue Angels fat Albertje is egy brit gép lesz.

Értem, hát minden esetre érdekes lépés meg kell mondjam , akár mi is rárabolhatnánk akkor párra ha tényleg így van :D furcsa nekem ez egy picit de legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 083
73 600
113
T

Törölt tag 1586

Guest
Én még mindig ott tartok, hogy kalapáltassunk fel utántöltő konténereket az A319eskre...Még a kolumbiaiak is meg tudták csináltatni.
Nem A319 hanem B767 és nem a Kolumbánok csinálták hanem az Izraeliek. A többi stimmel…
Amúgy tételezzük fel hogy tényleg kalapálnak utántöltő konténereket a szárnyakra…(amióta kijött az Airbus az A319 MPA ötletével - aminek a rajzokon vannak szárny alatti tartói - én sem tartom akkora képtelenségnek a dolgot)
A gond az hogy ahhoz hogy értelmes mennyiségű naftát át tudjon adni ahhoz kellenének utasfedélzeten szerelt póttartályok is. Ahhoz hogy azokat berakjad a törzsbe kellene utasfedélzeti teherajtó is. Tudom, régóta szó van teherajtós A320-ról is, de azok is még csak papíron vannak.

mi van ha ezek felújított/használt gépek lesznek , Super Herky és C27 van elfekvőben , azok hamar ideérnének és még olcsóbbak lennének
Én nem tudok semmiféle elfekvő C27-ről és Super Herkyről. Az angolok vontak ki 8 db C-130K-t és adtak el abból 6 db-ot (kettőt selejteznek)
Eladó használt C-27-ről sem tudok. Az USAF a US Cost Guad-nak és a US Special Operations Command-nak adta át a C-27-it akik köszönik, jól el vannak vele.