Sz-70 Ohotnyik / S-70 Okhotnik , Hunter (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Szeptemberben száll fell először az első orosz nehéz támadó drón az Ochotnyik.

Nem szállt fel semmi sem ! Most a 2019-es évszámmal takaróznak hátha addigra elfejti a pórnép az egészet .Majd 2019 szeptemberében újra előállnak egy évszámmal .
Nem ment az Altius-M akkor ennek miért is kéne ? o_O
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 445
84 433
113
Elvégezte első gurulópróbáit az Ohotnyik-E nehéz támadó drón a NAPO területén.

illusztráció
pZpGYyltPrs.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fip7

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 668
113
https://www.armyrecognition.com/wea...develops_speed_of_up_to_200_km_at_trials.html

A gurulópróbák során 200 km/h-t ért el az Okhotnik a NAPO területén. A TASS hírügynökségnek nyilatkozó névtelen forrás szerint az UCAV kategóriás gép nem szállt fel és a gurulópróbát önállóan hajtotta végre. Még pár hasonló próbát elvégeznek, majd ezután jön a "pattogásként" elnevezett fázis. Ennek során az Okhotnik felszáll és pár méter repülést követően landolni is fog. A tesztrepülés az előbbiek sikeres végrehajtása után következik.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 631
113
https://www.armyrecognition.com/wea...develops_speed_of_up_to_200_km_at_trials.html

A gurulópróbák során 200 km/h-t ért el az Okhotnik a NAPO területén. A TASS hírügynökségnek nyilatkozó névtelen forrás szerint az UCAV kategóriás gép nem szállt fel és a gurulópróbát önállóan hajtotta végre. Még pár hasonló próbát elvégeznek, majd ezután jön a "pattogásként" elnevezett fázis. Ennek során az Okhotnik felszáll és pár méter repülést követően landolni is fog. A tesztrepülés az előbbiek sikeres végrehajtása után következik.
Ezt vagy tíz éve faragják.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 631
113
Mi van evvel a Neutronnal?
A tíz évvel ezelőtti MiG terv púposabb volt. Az meddig jutott?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
A tíz évvel ezelőtti MiG terv púposabb volt. Az meddig jutott?

Semeddig a pénz hiány miatt. Meg azért ugye ne feledjük el azt sem hogy még a technikai színvonal sem jutott el odáig hogy létrehozzanak egy olyan Drónt .
Ma már azért eltronikában van előrehaladás náluk 2007-ben elég nehéz lett volna a Mig SKAT gépet megalkotni
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 631
113
Semeddig a pénz hiány miatt. Meg azért ugye ne feledjük el azt sem hogy még a technikai színvonal sem jutott el odáig hogy létrehozzanak egy olyan Drónt .
Ma már azért eltronikában van előrehaladás náluk 2007-ben elég nehéz lett volna a Mig SKAT gépet megalkotni
Akkor még vehettek Texas csipeket.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 620
65 345
113
Innen azt mondanám, hogy ez egy AL-31F, még a GSF is rajta maradt. Ez csak ennyiból érdekes, hogy lehet, hogy ez a drón forszázzsal is rendelkezik? Furcsa lenne.
 
M

molnibalage

Guest
Innen azt mondanám, hogy ez egy AL-31F, még a GSF is rajta maradt. Ez csak ennyiból érdekes, hogy lehet, hogy ez a drón forszázzsal is rendelkezik? Furcsa lenne.
Forszázs nélküli hajtóműnél is üzemel a GSF. Az F-117-esen lamellák vagy mi látja el ezt a feladatot? Vagy azon nincs GSF?
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 260
93
Innen azt mondanám, hogy ez egy AL-31F, még a GSF is rajta maradt. Ez csak ennyiból érdekes, hogy lehet, hogy ez a drón forszázzsal is rendelkezik? Furcsa lenne.

Szerintem csak ideiglenes megoldás, ha megnézed a törzskialakítást, más kialakítású hajtóművet/fúvócsövet szánhatnak oda.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 620
65 345
113
Az utánégetős hajtóművek jól elműködnek úgy is, hogy nem használják egyátalán az utánéegtőt. De, ha erre egyátalán nincs szükség, akkor leszerelik. Ez mindig így van. Pedig, ha jobban belegondolunk, a GSF már csak azért is ad tágabb karakterisztikát, mert maximál fordulatszámon a lehető legnagyobb kilépő gázsebességet adja, míg a hajtómű indításakor, teljesen nyitott átmérőnél ilyenkor keletkezik a legkisebb fojtás a fúvócsövön, azaz így lehet a leghamarabb felpörgetni alapjáratra a rendszert.
Viszont plusz tömeg és rendszerigény. A merev fúvócsőprofil értelemszerűen a fenti két szélső üzemi érték esetén pont nem lesz optimális, hiszen az átmérő egy köztes érték lesz. Ez a felpörgetéshez se optimális, meg nem is adja ki a lehető legnagyobb kilépő gázsebességet, amit az a hajtómű utánégető nélkül tudna. De vegyük észre, a maximális gázsebességnek igazából gyors gépek esetében van jelentősége. Ha ismert, hogy a repülőgép max sebessége valahol 900km/h környékére adódik és a leggyakoribb üzemi tartománya valahol 400-600 közé esik, akkor inkább egy nagyobb fix keresztmetszetet választanak, amivel ugye kisebb klépő gázsebesség adódik, de ezt a gáz tömegének növelésével kompenzálják. Ahol erre szükség van. Pl a Szu-25-ösökben a MiG-21-es R-13-300-as hajtóművének utánégető nélküli verziója van, R-95 néven (elég fantáziátlanul az R-13-300-as gyártmánykódját a 95-öst kapta meg típusjelölésként), de ez a gép is a nevezett tartományokban operál a leginkább.
Az L-159 Alca-ban a Garret F124-es hajtóműve van utánégető nélkül. Ugyanez forszázzsal és GSF-el a tajvani Ching Kuo gépekben dolgozik és az előbb kész volt.

Érdekes evolúciós kapcsolat van az F404-es és az F414-es között. Ugyanis az F404-esnek az utánégető nélküli verziója került az F117-esekbe, majd ennek apropóján került volna F412-néven a továbbfejleszett utánégető nélküli verzió a McDonnell Douglas A-12 Avanger hajófedélzeti stealth repülőgépbe. Ebből nem lett semmi, de az F412-esből utánégetővel kiegészítve készült el a Super Hornet gépek F414-ese.

Az IL-102 csatagépek prototípusaiban pedig egyedülálló módon a MiG-29-esek RD-33-asainak egy utánégető nélküli verziója dolgozott. Ez a kétáramú hajtómű ideális lehetett volna a később nyertes Szuhoj T-8-asba is (Szu-25), de a kezdeti gondok miatt nem eröltették a drágább és komplexebb hajtóművet, amiből az összesre inkább a felfutóban levő MiG-29-es programnál volt szükség. Így az "üsd-vágd-nem apád" Szu-25-ös a faék egyszerűségű R-95-ösöket kapta meg.