Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 140
10 848
113
Lásd fent, rosszul értelmezted, amit mondasz. Nincs olyan eset, hogy te a gépbe töltesz még kerót és a gép abszolút hatótávolsága csökken. Soha.
Pont azért maradt meg, mert fennakadtam rajta. Szüle Zsolt mondja valamelyik LKK-s videóban, hogy jobban jött ki fogyasztás szempontjából egy köztes leszállással, mintha tele tankkal menne, mert a több keró több fogyasztás.
 
K

kamm

Guest
Az öt operátor munkahelyei kicsit részletesebben
aa.jpg

Érdekesség hogy csak a gép bal oldalán lemezelték le az ablakokat, a jobb oldalt meghagyták a kilátást - nomeg a vészkijáratot.

Haha, ez egy render, nem tobb, annak sem tul fenyes. :D
A valosag akarhogy lehet, ahigy pl az arabok kertek, semmi nem tarja oket vissza a nagy saroktol sem (max a kabelezes lenne remalom :D.)
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 388
93
Pont azért maradt meg, mert fennakadtam rajta. Szüle Zsolt mondja valamelyik LKK-s videóban, hogy jobban jött ki fogyasztás szempontjából egy köztes leszállással, mintha tele tankkal menne, mert a több keró több fogyasztás.
Egy extrém szélsőséges esetet tudok elképzelni: ha volt szemben egy baromi erős jetstream olyan magasságon, ami az egész útra tankolt Jumbonak pont ideális lett volna. Viszont ha közbenső leszállásra tankolják meg, akkor fölé tud emelkedni és a kisebb szembeszélben repülni.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 011
11 834
113
Hogy érted, hogy nincs távolsági adat?
  • A szkóp kijelzésnek minden gépen van egy skálzása és csak egyetlen cél adatait tudja kiírni, mert többnek nincs hely, ha be van fogva. Tehát a képernyőn a céljel már önmagában egy távolsági kijelzés.
  • Az az információs sáv részben ki van takarta. Az az R65 szerinted amúgy micsoda? Range. :)
    Előtte van a célpont haladási iránya, a géphez képesti helyzete és sebessége, csak ez nem látszik.
Az F-15 és F-16 esetén meg tudom mutatni, hogy ezek hogyan néznek ki, videón és manualban is látszik.



Ez ebben a formában egy adat félreértlemzése. A fajlagos fogyasztás csökken egy adott tömeg felett, de nem az abszolút hatótáv. De erről is volt már szó...
Ez pont olyan, mint a SR-71 vagy MiG-25-nél a fogyasztás. A fajlagos tolóerő fogyasztás csökken 1 kg keróra, amivel számolva a km-re esőt, már nem igaz a történet.
A videóra reflektálva:
Introducing Air to Air Refuelling (AAR) into Civil Aviation – Why & How:
https://aerospace-europe.eu/media/books/CEAS2015_257.pdf
"The AAR system. introduced as replacement for today´s Inter-Continental air travel system would give fuel savings and CO2 emission reductions 15-30% (depending on mission range). Additionally, there are 30-40% weight savings. To maintain transport capacity, more AAR cruisers may be needed. However, the total flying mass (metal) in the is lower. The highest benefits from AAR in civil air traffic as the system transforms towards point-A to B rather than the “hub-spoke” solution. The smaller AAR-cruisers* inherently give the opportunity for smaller airports to make new connections compared with the larger baseline cruisers. For a sustainable growth of aviation and meeting the demands from continued urbanisation, there is a clear need to mitigate short flights to other transport modes. The relief in capacity from reducing number of short flights can then be used for long flights, where aviation transport, for the foreseeable future is the only viable solution. "
Arról szól, hogy nagy hatótávolságú utasszállító gépek helyett közepes hatótávú, de utántölthető utasszállítókkal jelentős megtakarítás érhető el.
*Ide lenne kiváló a KS-3A Viking... ;)

"Overall savings, including the fuel used during the
tanker missions, would be of the order of 30-40% fuel and 35-40%
financial."

NANGIA, R.K., "Operations and Aircraft Design Towards "Greener" Civil aviation Using Air-to-Air Refuelling", The RAeS Aeronautical Journal, November 2006.
 
M

molnibalage

Guest
A videóra reflektálva:
Introducing Air to Air Refuelling (AAR) into Civil Aviation – Why & How:
https://aerospace-europe.eu/media/books/CEAS2015_257.pdf

Arról szól, hogy nagy hatótávolságú utasszállító gépek helyett közepes hatótávú, de utántölthető utasszállítókkal jelentős megtakarítás érhető el.
*Ide lenne kiváló a KS-3A Viking... ;)



NANGIA, R.K., "Operations and Aircraft Design Towards "Greener" Civil aviation Using Air-to-Air Refuelling", The RAeS Aeronautical Journal, November 2006.
Az Ostrava beszámolómban ott van, hogy a civil gépekhez képest drágán repülő C-17 esetén is igen ritkán van AAR normál szállítás esetén, mert nem éri meg. Ezt maga az alakulat megfelelő beosztásában szolgáló hölgy mondta.
Erre jön valaki azzal, hogy civil tanker legyen? WUT? Soha a büdös életben nem hagyná jóvá senki és gazdasági csőd is lenne. Mert perpill 0 db ilyen gép van, amit lehet tankolni 0 db pilótával és az ősidőkben is felmerült ez. Villámgyorsan kukában landolt az ötlet, mert az FFA részéről NOGO volt.
Katapultülést nem enged civil L-39 gépe sem az FAA majd airlinerek fognak tankolgatni?

Ember, te egyre mélyebben merülsz a hülyeségbe.
A papír minden marhaságot elbír...
... a valóság meg pofáncsap.
 
K

kamm

Guest
Brr, az elso valoperes ugyvedem cegenk volt ez a neve...

Erre jön valaki azzal, hogy civil tanker legyen? WUT? Soha a büdös életben nem hagyná jóvá senki és gazdasági csőd is lenne. Mert perpill 0 db ilyen gép van, amit lehet tankolni 0 db pilótával és az ősidőkben is felmerült ez. Villámgyorsan kukában landolt az ötlet, mert az FFA részéről NOGO volt.
Katapultülést nem enged civil L-39 gépe sem az FAA majd airlinerek fognak tankolgatni?

Mondjuk ez eleg hajmereszto otletnek tartom en is, hogy tobbezer gep a levegoben nonstop tankolgatna, az egyreszt agyrem, tutira eletveszelyes lenne, a keseseket nem is szamolva, de masresst vegkepp nem ertem, hogyan is lenne olcsobb...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 011
11 834
113
Az Ostrava beszámolómban ott van, hogy a civil gépekhez képest drágán repülő C-17 esetén is igen ritkán van AAR normál szállítás esetén, mert nem éri meg. Ezt maga az alakulat megfelelő beosztásában szolgáló hölgy mondta.
Erre jön valaki azzal, hogy civil tanker legyen? WUT? Soha a büdös életben nem hagyná jóvá senki és gazdasági csőd is lenne. Mert perpill 0 db ilyen gép van, amit lehet tankolni 0 db pilótával és az ősidőkben is felmerült ez. Villámgyorsan kukában landolt az ötlet, mert az FFA részéről NOGO volt.
Katapultülést nem enged civil L-39 gépe sem az FAA majd airlinerek fognak tankolgatni?

Ember, te egyre mélyebben merülsz a hülyeségbe.
A papír minden marhaságot elbír...
... a valóság meg pofáncsap.
Egy aeronautikai phd dr. mérnökkel vitatkozol, nem velem.
Hát a szakmai alázat az nem a te erősséged.
Először talán olvasd el, amit belinkeltem, aztán nyilatkozz.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
K

kamm

Guest
Egy aeronautikai phd dr. mérnökkel vitatkozol, nem velem.
Hat lehet, hogy elmeleti sikon takarekosabbnak tunik egyetlen gep szemszogebol, de mondjuk attol meg hulyeseg marad kozgadasagi, biztonsagi es gyakorlati sikon, folottakra vetitve.

Hát a szakmai alázat az nem a te erősséged.
Először talán olvasd el, amit belinkeltem, aztán nyilatkozz.
Ahhoz eloszor szakmabelinek kellene lennie... ;)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 409
3 671
113
Pont azért maradt meg, mert fennakadtam rajta. Szüle Zsolt mondja valamelyik LKK-s videóban, hogy jobban jött ki fogyasztás szempontjából egy köztes leszállással, mintha tele tankkal menne, mert a több keró több fogyasztás.

No, jó hogy ezt így leírtad, mert ebből látszik a félreértés.
Szüle Zsolt által elmondottak nem azt jelentik, hogy 130 tonna keróval messzebb repül a 747-es, mint 135 tonnával.
Itt arról van szó, hogy egy 12 órás non-stop út alatt elfogyasztott kerozin, az több, mint két darab 6 órás út alatt elfogyasztott kerozin. Mert a 12-órásnál magával cipeli az első 6 órában a második 6 óra kerozinját is, és ez jelentős többletfogyasztást okoz.
De egyébként nem csak ezért éri meg a közbenső leszálló, hanem azért, mert max palyload-al nem is tud olyan messzire repülni a cargós Jumbo. Olyan sok cucc belemegy, hogy messze nem tudod már telitankolni. De ha beleiktatsz egy közbenső leszállást, akkor egyrészt új piacot is fel tudsz tárni vele, másrészt több cuccot vihetsz, harmadrészt még a kerón is spórolsz valamennyit. Ezért a cargo világban még működnek ezek a "szöcskeugrásos" járatok, amik az utasreptetésből mára nagyjából kikoptak. A légiárut nem zavarja, ha egy Hong-Kong-Luxemburg távon van 2 közbenső leszállás, és így a 12 órából 16 órás út lesz, az utasok viszont ezt már nem díjaznák manapság...

(és bocsi a totál OFF-ért, áttehetitek máshova, ha itt zavaró)
 
K

kamm

Guest
No, jó hogy ezt így leírtad, mert ebből látszik a félreértés.
Szüle Zsolt által elmondottak nem azt jelentik, hogy 130 tonna keróval messzebb repül a 747-es, mint 135 tonnával.
Itt arról van szó, hogy egy 12 órás non-stop út alatt elfogyasztott kerozin, az több, mint két darab 6 órás út alatt elfogyasztott kerozin. Mert a 12-órásnál magával cipeli az első 6 órában a második 6 óra kerozinját is, és ez jelentős többletfogyasztást okoz.
De egyébként nem csak ezért éri meg a közbenső leszálló, hanem azért, mert max palyload-al nem is tud olyan messzire repülni a cargós Jumbo. Olyan sok cucc belemegy, hogy messze nem tudod már telitankolni. De ha beleiktatsz egy közbenső leszállást, akkor egyrészt új piacot is fel tudsz tárni vele, másrészt több cuccot vihetsz, harmadrészt még a kerón is spórolsz valamennyit. Ezért a cargo világban még működnek ezek a "szöcskeugrásos" járatok, amik az utasreptetésből mára nagyjából kikoptak. A légiárut nem zavarja, ha egy Hong-Kong-Luxemburg távon van 2 közbenső leszállás, és így a 12 órából 16 órás út lesz, az utasok viszont ezt már nem díjaznák manapság...

(és bocsi a totál OFF-ért, áttehetitek máshova, ha itt zavaró)

Ha mar offolunk:
Fly like the wind: Pilots are about to cross the Atlantic in a whole new way.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 011
11 834
113
Az arat nagyon nehez megsaccolni: ez egy igazi force multiplier, ugy arazhatjak fel, ahogy nem szegyellik. :)

Az araboknak (UAE) az elso kettot $1B korul adtak, az opcios harmadikat mindossze $240M kaptak hozza, azaz $1.250B korul volt a harom gep, ~$410M/db, sejthetoen 5-10 ev full supporttal (az arabok ritkan vesznek barmit sajat kezbe.)
Éppen ezért nem szabad ezt megvenni, helyette az S-3 Vikingre (bagóért meg tudnánk venni a boneyardból) alapuló hasonló rendszert kellene rendszeresíteni.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Éppen ezért nem szabad ezt megvenni, helyette az S-3 Vikingre (bagóért meg tudnánk venni a boneyardból) alapuló hasonló rendszert kellene rendszeresíteni.
Szerintem tévedsz...
Az S-3 nál valami ütősebb gép kellene nekünk.

Szerintem nem volna szabad beérni kevesebbel mint az EC-121 Warning Star.:)
Azokból is van még annyi a sivatagban amennyi nekünk kellhet és szerintem klasszisokkal jobban néz ki mint egy S-3.
A négy dugattyús motor hangja meg egyszerűen fantasztikus.

141297-13Oct10_8513.jpg

MOA-Day2-341-EC-121K-CONSTELLATION.jpg
 
K

kamm

Guest
Éppen ezért nem szabad ezt megvenni, helyette az S-3 Vikingre (bagóért meg tudnánk venni a boneyardból) alapuló hasonló rendszert kellene rendszeresíteni.
Sot: inkabb leggombozzunk!
Az legalabb akkora hulyeseg lenne, csak hasznalhatobb, mint azok az oreg ocskavasak, de kevesebbet buknank rajta. :D
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 140
10 848
113

Eu8rLzKXMAEXz_J



Ujabb Accellion breach... (=mindig is total gabagenak tartottam ezeket az "enterprise" "file transfer appliance" es hasonlo BS, non-issue "solutionoket", hogy oszinte legyek - semmi meglepo nincs abban, ha ezeket a lousy crap, rosszu tervezett appokat jobbrol-balrol kompromittaljak, amikor fogalmatlanok kezebe adsz egy toolt azzal, hogy "de hozzaertoen kell hasznalni!", az szimpla gatlastalan lehuzas ti ha ertenenek hozza, nem kellenenek ezek a garbage appok.)

Ezt tudnád magyarul is?

(bagóért meg tudnánk venni a boneyardból)

"Gombokért"
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 962
32 244
113
Éppen ezért nem szabad ezt megvenni, helyette az S-3 Vikingre (bagóért meg tudnánk venni a boneyardból) alapuló hasonló rendszert kellene rendszeresíteni.

Már ott vannak a Falconok, azokra fel lehetne rakni, úgyis "felderítőgépnek" lettek beadva, amikor jöttek.
A főnöknek akkor persze ismét csak az Airbusok maradnának vagy bérelt gép.
 
K

kamm

Guest
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and borisz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 919
73 334
113
Ez meg már megint mi lehet?


Közbeszerzési értesítőből....

Ajánlati/részvételi felhívás Szállítmányozási keretszerződés „Komplex szállítmányozás 2021–2023. évekre” tárgyban

„Komplex szállítmányozás 2021–2023. évekre”
– Mennyisége:
– 2021. évben: nettó 495 748 031 HUF keretösszegig.
– 2022. évben: nettó 495 748 031 HUF keretösszegig.
– 2023. évben: nettó 495 748 031 HUF keretösszegig.
– A keretösszegekre vonatkozóan ajánlatkérőnek megrendelési kötelezettsége nincs, a szállítások a felmerülő igények alapján kerülnek megrendelésre. A megrendelések elmaradását ajánlattevő nem tekintheti úgy, mint árbevételének ajánlatkérő hibájából történő elmaradását.

A szerződés időtartama:
Kezdés 1.1.2021.
Befejezés 31.12.2023

A szerződést biztosító mellékkötelezettségek:
A Nyertes Ajánlattevőt a Ptk. 6:186-187. § alapján kötbérfizetési kötelezettség terheli.
Késedelmi kötbér: Az engedélyek hiányából, illetve egyéb bármi okból bekövetkező késedelem miatt a Nyertes Ajánlattevőt kötbérfizetési kötelezettség terheli. A kötbér mérték: a késedelem időtartamára vonatkozóan napi 1.000.000,- Ft (HUF), a szállítmányozó által vállalt rendelkezésre állási időt 24 órával meghaladó késés esetén.

A Költségviselő részéről nem vis maior okokra hivatkozással történő lemondás vagy a megrendelt feladat Költségviselő kezdeményezésére nem vis maior okok miatt történő meghiúsulása esetén a következő lemondási díj fizetendő az adott ajánlatban szereplő fuvardíj százalékában:
• 100 % a tervezett indulást megelőző 48 órán belül;
• 75 % a tervezett indulás előtt több, mint 48 órával de kevesebb mint 72 órával;
• 50 % a tervezett indulás előtt több, mint 72 órával, de kevesebb, mint 14 nappal;
• 25 % a tervezett indulás előtt több, mint 14 nappal, de kevesebb, mint 30 nappal;
• 0 % a megrendelés visszaigazolása után, de a tervezett indulás előtt több, mint 30 nappal.

Ha a Szállítmányozó az árajánlatában a szállítást végrehajtó légitársaság feltételeként az adott árhoz más lemondási feltételeket határoz meg és azt a Költségviselő elfogadja, akkor a fenti lemondási feltételektől el lehet térni.
Amennyiben a szállítás végrehajtása a Költségviselő igénye alapján a végrehajtás előtti 14. napig módosításra kerül (az eredeti időponthoz képest max. 14 nappal későbbre), az nem számít lemondásnak. Ha az eredeti időponthoz kapcsolódóan bizonylattal igazolt költség keletkezett, úgy az a Költségviselővel történő egyeztetés után kifizetésre kerül.
A részletes feltételeket a szerződéstervezet tartalmazza.



A gazdasági szereplők műszaki és/vagy szakmai alkalmasságára vonatkozó (adott esetben azok kizárásához vezető) szempontok

Az alkalmasság minimumkövetelménye(i)
M1) Alkalmatlan a Részvételre jelentkező, ha nem rendelkezik a felhívás feladásától visszaszámított 5 évben (60 hónapban)
— legalább 1 db, minimum 50 fő, minimum 50 000 Euro értékben történő légi szállításra és minimum ISO 20’ konténer, minimum 10.000 Euro értékben történő tengeri szállításra vonatkozó, szerződésszerűen teljesített szállítmányozási referencia munkával.
VAGY
— legalább 1 db, minimum 10 tonna teheráru, minimum 50 000 Euro értékben történő légi szállításra és minimum ISO 20’ konténer, minimum 10.000 Euro értékben történő tengeri szállításra vonatkozó, szerződésszerűen teljesített szállítmányozási referencia munkával.



Ajánlattételi határidő:
9.12.2020 - 09:00

Próbáltuk itt kitalálni novemberben hogy ez mi lehet és ebből mi lesz ...

Kihirdették a közbeszerzés eredményét:


Tájékoztató az eljárás eredményéről

Komplex szállítmányozás 2021-2023. évekre

Szolgáltatási kategória száma 6: Légi személyszállítási és teherfuvarozási szolgáltatások, kivéve a postai küldemények szállítását

A teljesítés helye: Európa, valamint a Magyar Honvédség missziós szerepvállalásainak helyszínei és egyéb jövőben feladatvégrehajtási helyszínek

A szerződés végleges összértéke: 1 487 244 093,00 HUF Áfa nélkül

A beérkezett ajánlatok száma: 2

A nyertes gazdasági szereplő neve: JAS Cargoways INC. Magyarországi Nemzetközi Szállítmányozási és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság

 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and kamm
K

kamm

Guest
Próbáltuk itt kitalálni novemberben hogy ez mi lehet és ebből mi lesz ...

Kihirdették a közbeszerzés eredményét:


Tájékoztató az eljárás eredményéről

Komplex szállítmányozás 2021-2023. évekre

Szolgáltatási kategória száma 6: Légi személyszállítási és teherfuvarozási szolgáltatások, kivéve a postai küldemények szállítását

A teljesítés helye: Európa, valamint a Magyar Honvédség missziós szerepvállalásainak helyszínei és egyéb jövőben feladatvégrehajtási helyszínek

A szerződés végleges összértéke: 1 487 244 093,00 HUF Áfa nélkül

A beérkezett ajánlatok száma: 2

A nyertes gazdasági szereplő neve: JAS Cargoways INC. Magyarországi Nemzetközi Szállítmányozási és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Hat, a Milleniumokig meg van ket ev... ez kb $5M, ugye? Akkor $80M-100 kozott egy-egy Millenium nem is rossz uzlet.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1