Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
screenshotatuploadcc_1514661450934.png

6 ember a pihenőszobában (ők a váltàs) 5 en bent a pultoknál
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and BJani
K

kamm

Guest
Valamit félreértettél mert hatàrozottan azt mondja (32:17) hogy eleven (11) operàtor és two (2) pilot.
Ettől függetlenül valóban, Link 16 on meg műholdon minden adatot átadhat a földi központnak
Meg amikor kijott, akkor vegigneztem, remlik, hogy LA-bol Frankfurtba tud repulni es meg marad fuel, azaz cirka 12 orat tud a levegoben tolteni egyhuzamban.

screenshotatuploadcc_1514661450934.png

6 ember a pihenőszobában (ők a váltàs) 5 en bent a pultoknál

Mondom, opcionalis, csak akkor, ha a full sigint kepesseget ki akarod hasznalni real-time.

Azt hiszem, csinalok egy Globaleye temat, itt az ideje. :)
 
M

molnibalage

Guest
Valamit félreértettél mert hatàrozottan azt mondja (32:17) hogy eleven (11) operàtor és two (2) pilot.
Ettől függetlenül valóban, Link 16 on meg műholdon minden adatot átadhat a földi központnak
Ő úgy fogalmaz, hogy lehet így is, de valójában a rendszer működését felügyelő technikust leszámítva a rendszer tud úgy működni, hogy egy szem operátort sem visz. Tehát lehetséges, hogy ha valaki úgy kér, akkor adott esetben ezeket a szükséges dolgokat be sem építik és spróolnak némi tömeget és pénzt, de nem hinném, hogy ez a különbség árban sokat jelentene és őrjáratozási időben.

Egy cirka 45 tonnás gép esetén, ha nincs rajta kb. 600 kg ember és max. párszáz kg. display és más cucc, víz az kb. 10 percnyi repülési idő difit jelenthet szerintem.
Lehet hogy nem figyeltem, mert csak arra koncentráltam hogy lesugározza az adást.
Erre már a '80-as években is képes volt a E-3 a Patriot osztályok számára. Az E-2 gépek meg a CV-k harcászatijába tudták leküldteni az adatokat.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
Meg kb. belepusztul a kétfős személyzet.
Üljön az 11 órtá, aki kitalálta.
Ő úgy fogalmaz, hogy lehet így is, de valójában a rendszer működését felügyelő technikust leszámítva a rendszer tud úgy működni, hogy egy szem operátort sem visz. Tehát lehetséges, hogy ha valaki úgy kér, akkor adott esetben ezeket a szükséges dolgokat be sem építik és spróolnak némi tömeget és pénzt, de nem hinném, hogy ez a különbség árban sokat jelentene és őrjáratozási időben.

Egy cirka 45 tonnás gép esetén, ha nincs rajta kb. 600 kg ember és max. párszáz kg. display és más cucc, víz az kb. 10 percnyi repülési idő difit jelenthet szerintem.

Erre már a '80-as években is képes volt a E-3 a Patriot osztályok számára. Az E-2 gépek meg a CV-k harcászatijába tudták leküldteni az adatokat.
 
M

molnibalage

Guest
Van az fél óra is szerintem. De tény, hogy nem olyan nagy a különbség összességében.
Az F-15A gépnél 50 és 40 ezer font tömegnél 30 ezer lábon az üzemanyag fogyasztás a max. enduance profil esetén 4500 font/óra és 3900 font DI = 20-szal, ami kb. két pótos így gyorsan becsülve. Ez alig 10% eltérés fogyasztásban úgy, hogy a gép tömegében az üzemi tartomány szélén 25%.

Persze emelkedéskor is van difi, de kb. ez a nagyságrend. Ha a gép mondjuk 10 órás bevetést tudna repülni, akkor a 45 tonna felszállótömeg helyett a 43 tonna az olyan kevés, hogy az évszakos hatás ennél sokkal nagyobb faktor, hogy éppen nyár 30 fok van kora tavasz és 10 fok.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 684
113
Ha a gép mondjuk 10 órás bevetést tudna repülni, akkor a 45 tonna felszállótömeg helyett a 43 tonna az olyan kevés, hogy az évszakos hatás ennél sokkal nagyobb faktor, hogy éppen nyár 30 fok van kora tavasz és 10 fok.

Én úgy számoltam, hogy a gép óránkénti fogyasztása mondjuk 2 tonna (inkább kevesebb). Ha egy tonnát spórolsz a berendezésen, akkor azt beletöltheted keróban, így az kb. fél óra repülés pluszban. Az évszakos hatás alatt nem teljesen tudom mit értesz, odafenn nincs nagy különbség a hőmérsékletben a szezonok között.

Ja igen es jo reszeben karikaznak korbe, siman benyomhatjak az auto modot.

A robotot jóval korábban benyomják, a repülés kb. 98%-a robottal történik manapság a jeteken.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
M

molnibalage

Guest
Én úgy számoltam, hogy a gép óránkénti fogyasztása mondjuk 2 tonna (inkább kevesebb). Ha egy tonnát spórolsz a berendezésen, akkor azt beletöltheted keróban, így az kb. fél óra repülés pluszban.



A robotot jóval korábban benyomják, a repülés kb. 98%-a robottal történik manapság a jeteken.
Csak ez fals koncepció. A gép teljes keró töltéssel szál fel akkor is, ha ott van rajta az az 1,5 tonna ember és berendezés, ha nincs. Ettől nem lesz nagyobb a keró kapacitása.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 413
3 684
113
Csak ez fals koncepció. A gép teljes keró töltéssel szál fel akkor is, ha ott van rajta az az 1,5 tonna ember és berendezés, ha nincs. Ettől nem lesz nagyobb a keró kapacitása.

Nem feltétlenül.
A polgári gépeken, ha fullra pakolod a payload-ot, akkor jellemzően előbb koppansz ki az MTOW-on, mint hogy megtelik a tankod.
Másképp fogalmazva, ha teletankolod, nem rakhatod teli cuccal.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Csak úgy érdekesség képpen. Az Airbus A320ceo kb. két óra repülés alatt ~55kg-mal több kerót kér, ha van rajta 1 tonna plusz. Azaz, ha felraksz 1 t extra üzemanyagot, abból csak ~940-950kg lesz hasznos, a többi önmaga cipelésére fog elégni. Ez egy kb. 64-68 tonna felszállósúlyú repülőre igaz.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
Nem feltétlenül.
A polgári gépeken, ha fullra pakolod a payload-ot, akkor jellemzően előbb koppansz ki az MTOW-on, mint hogy megtelik a tankod.
Másképp fogalmazva, ha teletankolod, nem rakhatod teli cuccal.

Olyan is van, hogy a ráadás tüzelőanyag már a hatótávolság rovására megy.
 
M

molnibalage

Guest
Olyan is van, hogy a ráadás tüzelőanyag már a hatótávolság rovására megy.
Ez ebben a formában egy adat félreértlemzése. A fajlagos fogyasztás csökken egy adott tömeg felett, de nem az abszolút hatótáv. De erről is volt már szó...
Ez pont olyan, mint a SR-71 vagy MiG-25-nél a fogyasztás. A fajlagos tolóerő fogyasztás csökken 1 kg keróra, amivel számolva a km-re esőt, már nem igaz a történet.