Szállítógépek váltása a MH-nél

screenshotatuploadcc_1514661450934.png

6 ember a pihenőszobában (ők a váltàs) 5 en bent a pultoknál
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and BJani
Valamit félreértettél mert hatàrozottan azt mondja (32:17) hogy eleven (11) operàtor és two (2) pilot.
Ettől függetlenül valóban, Link 16 on meg műholdon minden adatot átadhat a földi központnak
Meg amikor kijott, akkor vegigneztem, remlik, hogy LA-bol Frankfurtba tud repulni es meg marad fuel, azaz cirka 12 orat tud a levegoben tolteni egyhuzamban.

screenshotatuploadcc_1514661450934.png

6 ember a pihenőszobában (ők a váltàs) 5 en bent a pultoknál

Mondom, opcionalis, csak akkor, ha a full sigint kepesseget ki akarod hasznalni real-time.

Azt hiszem, csinalok egy Globaleye temat, itt az ideje. :)
 
Valamit félreértettél mert hatàrozottan azt mondja (32:17) hogy eleven (11) operàtor és two (2) pilot.
Ettől függetlenül valóban, Link 16 on meg műholdon minden adatot átadhat a földi központnak
Ő úgy fogalmaz, hogy lehet így is, de valójában a rendszer működését felügyelő technikust leszámítva a rendszer tud úgy működni, hogy egy szem operátort sem visz. Tehát lehetséges, hogy ha valaki úgy kér, akkor adott esetben ezeket a szükséges dolgokat be sem építik és spróolnak némi tömeget és pénzt, de nem hinném, hogy ez a különbség árban sokat jelentene és őrjáratozási időben.

Egy cirka 45 tonnás gép esetén, ha nincs rajta kb. 600 kg ember és max. párszáz kg. display és más cucc, víz az kb. 10 percnyi repülési idő difit jelenthet szerintem.
Lehet hogy nem figyeltem, mert csak arra koncentráltam hogy lesugározza az adást.
Erre már a '80-as években is képes volt a E-3 a Patriot osztályok számára. Az E-2 gépek meg a CV-k harcászatijába tudták leküldteni az adatokat.
 
Meg kb. belepusztul a kétfős személyzet.
Üljön az 11 órtá, aki kitalálta.
Ő úgy fogalmaz, hogy lehet így is, de valójában a rendszer működését felügyelő technikust leszámítva a rendszer tud úgy működni, hogy egy szem operátort sem visz. Tehát lehetséges, hogy ha valaki úgy kér, akkor adott esetben ezeket a szükséges dolgokat be sem építik és spróolnak némi tömeget és pénzt, de nem hinném, hogy ez a különbség árban sokat jelentene és őrjáratozási időben.

Egy cirka 45 tonnás gép esetén, ha nincs rajta kb. 600 kg ember és max. párszáz kg. display és más cucc, víz az kb. 10 percnyi repülési idő difit jelenthet szerintem.

Erre már a '80-as években is képes volt a E-3 a Patriot osztályok számára. Az E-2 gépek meg a CV-k harcászatijába tudták leküldteni az adatokat.
 
Van az fél óra is szerintem. De tény, hogy nem olyan nagy a különbség összességében.
Az F-15A gépnél 50 és 40 ezer font tömegnél 30 ezer lábon az üzemanyag fogyasztás a max. enduance profil esetén 4500 font/óra és 3900 font DI = 20-szal, ami kb. két pótos így gyorsan becsülve. Ez alig 10% eltérés fogyasztásban úgy, hogy a gép tömegében az üzemi tartomány szélén 25%.

Persze emelkedéskor is van difi, de kb. ez a nagyságrend. Ha a gép mondjuk 10 órás bevetést tudna repülni, akkor a 45 tonna felszállótömeg helyett a 43 tonna az olyan kevés, hogy az évszakos hatás ennél sokkal nagyobb faktor, hogy éppen nyár 30 fok van kora tavasz és 10 fok.
 
Ha a gép mondjuk 10 órás bevetést tudna repülni, akkor a 45 tonna felszállótömeg helyett a 43 tonna az olyan kevés, hogy az évszakos hatás ennél sokkal nagyobb faktor, hogy éppen nyár 30 fok van kora tavasz és 10 fok.

Én úgy számoltam, hogy a gép óránkénti fogyasztása mondjuk 2 tonna (inkább kevesebb). Ha egy tonnát spórolsz a berendezésen, akkor azt beletöltheted keróban, így az kb. fél óra repülés pluszban. Az évszakos hatás alatt nem teljesen tudom mit értesz, odafenn nincs nagy különbség a hőmérsékletben a szezonok között.

Ja igen es jo reszeben karikaznak korbe, siman benyomhatjak az auto modot.

A robotot jóval korábban benyomják, a repülés kb. 98%-a robottal történik manapság a jeteken.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Én úgy számoltam, hogy a gép óránkénti fogyasztása mondjuk 2 tonna (inkább kevesebb). Ha egy tonnát spórolsz a berendezésen, akkor azt beletöltheted keróban, így az kb. fél óra repülés pluszban.



A robotot jóval korábban benyomják, a repülés kb. 98%-a robottal történik manapság a jeteken.
Csak ez fals koncepció. A gép teljes keró töltéssel szál fel akkor is, ha ott van rajta az az 1,5 tonna ember és berendezés, ha nincs. Ettől nem lesz nagyobb a keró kapacitása.
 
Csak ez fals koncepció. A gép teljes keró töltéssel szál fel akkor is, ha ott van rajta az az 1,5 tonna ember és berendezés, ha nincs. Ettől nem lesz nagyobb a keró kapacitása.

Nem feltétlenül.
A polgári gépeken, ha fullra pakolod a payload-ot, akkor jellemzően előbb koppansz ki az MTOW-on, mint hogy megtelik a tankod.
Másképp fogalmazva, ha teletankolod, nem rakhatod teli cuccal.
 
Csak úgy érdekesség képpen. Az Airbus A320ceo kb. két óra repülés alatt ~55kg-mal több kerót kér, ha van rajta 1 tonna plusz. Azaz, ha felraksz 1 t extra üzemanyagot, abból csak ~940-950kg lesz hasznos, a többi önmaga cipelésére fog elégni. Ez egy kb. 64-68 tonna felszállósúlyú repülőre igaz.
 
Nem feltétlenül.
A polgári gépeken, ha fullra pakolod a payload-ot, akkor jellemzően előbb koppansz ki az MTOW-on, mint hogy megtelik a tankod.
Másképp fogalmazva, ha teletankolod, nem rakhatod teli cuccal.

Olyan is van, hogy a ráadás tüzelőanyag már a hatótávolság rovására megy.
 
Olyan is van, hogy a ráadás tüzelőanyag már a hatótávolság rovására megy.
Ez ebben a formában egy adat félreértlemzése. A fajlagos fogyasztás csökken egy adott tömeg felett, de nem az abszolút hatótáv. De erről is volt már szó...
Ez pont olyan, mint a SR-71 vagy MiG-25-nél a fogyasztás. A fajlagos tolóerő fogyasztás csökken 1 kg keróra, amivel számolva a km-re esőt, már nem igaz a történet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.