Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
Hat, a Milleniumokig meg van ket ev... ez kb $5M, ugye? Akkor $80M-100 kozott egy-egy Millenium nem is rossz uzlet.

2 db KC390 * 80 millió USD = 160 millió USD
5 millió USD / 3 év = 1,67 millió USD /év átlagosan
160 millió USD / 1,67 millió USD = 95,8 év.

De a honvédelemben nem a gazdaságosság a lényeg, hanem az önállóság/függetlenség, bármennyibe is kerül. A légi utántöltő képességről nem is beszélve.
Majd kitermelik bérszállítással :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
K

kamm

Guest
2 db KC390 * 80 millió USD = 160 millió USD
Ezt csak en mondom, fogalmunk sincs, mennyi.
5 millió USD / 3 év = 1,67 millió USD /év átlagosan
Most, pontosan azert, mert nincs sajat gepunk.

160 millió USD / 1,67 millió USD = 95,8 év.
Igen, de a ket gep parhuzamosan repul majd, altalaban 40-50 evet, azaz maris ugyanott jarunk, 80-100 ev teljes szolgalat - azaz mar a jelenlegi nyomoronc misszios kepessegeket kiszolgalva is ket gepnel az aranal jarunk.

De a honvédelemben nem a gazdaságosság a lényeg, hanem az önállóság/függetlenség, bármennyibe is kerül. A légi utántöltő képességről nem is beszélve.
Majd kitermelik bérszállítással :rolleyes:

Lasd fenn, mar megerte, erre utaltam az elobb is. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
2 db KC390 * 80 millió USD = 160 millió USD
5 millió USD / 3 év = 1,67 millió USD /év átlagosan
160 millió USD / 1,67 millió USD = 95,8 év.

De a honvédelemben nem a gazdaságosság a lényeg, hanem az önállóság/függetlenség, bármennyibe is kerül. A légi utántöltő képességről nem is beszélve.
Majd kitermelik bérszállítással :rolleyes:
És tessék mondani lezárt légtérbe, háborús körülmények közé, tetszik-e szállítani? Esetleg fűves, döngölt terepről megy-e a kimenekítés?
Meg ugye, ténylegesen felmerül a levegőben marmonkannázás lehetősége is!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
És tessék mondani lezárt légtérbe, háborús körülmények közé, tetszik-e szállítani? Esetleg fűves, döngölt terepről megy-e a kimenekítés?
Meg ugye, ténylegesen felmerül a levegőben marmonkannázás lehetősége is!

2023-ig hogyan oldjuk ezt meg? Az utasszállító gépekre is szerelhetnének valamilyen védelmi rendszert amíg ideér a dedikált gép... mert így még Maliba/Bamakóba repülni is veszélyes.
 
K

kamm

Guest
2023-ig hogyan oldjuk ezt meg? Az utasszállító gépekre is szerelhetnének valamilyen védelmi rendszert amíg ideér a dedikált gép... mert így még Maliba/Bamakóba repülni is veszélyes.
Sehogy, lejmolunk masokat, hogy vigyenek el. Ezert irtam feljebb, hogy a jelenlegi nyomoronc misszios szintunkon is mar visszajott a gepek ara egy lifecycle alatt, ha meg az ilyesmi uj lehetosegeket s hozzaadjuk, akkor plane. :)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 783
113
"Anna örök"

Azért azt még illett volna hozzátenni, hogy most is vannak kint pilóták és műszakiak képzésen, akik igy ilyenkor otthon bizony hiányoznak...ez is néhány dologban közrejátszhat...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 584
97 725
113
Azért azt még illett volna hozzátenni, hogy most is vannak kint pilóták és műszakiak képzésen, akik igy ilyenkor otthon bizony hiányoznak...ez is néhány dologban közrejátszhat...
Illetve a ruszki vasak a végüket húzzák. Sok pénzt már nem invesztálnak bele. Ha a H145M - el lenne ilyen gond az lenne a gáz. 2023-24-ig, amig H225M át nem veszi a szerepük lehet még gubanc, de ez nem a züllést jelzi, hanem az átmenetet a nyugati helikopterekre.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Illetve a ruszki vasak a végüket húzzák. Sok pénzt már nem invesztálnak bele. Ha a H145M - el lenne ilyen gond az lenne a gáz. 2023-24-ig, amig H225M át nem veszi a szerepük lehet még gubanc, de ez nem a züllést jelzi, hanem az átmenetet a nyugati helikopterekre.
Abban azért igazuk van, hogy ha SAR-ra be van állítva a gép, akkor nem azzal kell gyakorlatozni. Ha majd áll helyette 145-ös, akkor csinálja, amire szükség van, de ne készenlét helyett.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
513
1 418
93
Azért azt még illett volna hozzátenni, hogy most is vannak kint pilóták és műszakiak képzésen, akik igy ilyenkor otthon bizony hiányoznak...ez is néhány dologban közrejátszhat...
Azt is tudom, hogy van olyan csapat, amelyik hamarosan utazik, ezért nem járnak már be dolgozni.
A gyakorlattól függetlenül egy ideje sajnos rendszeres a kiadott Notam, ami szerint bizonyos időszakokra hol a keleti, hol a nyugati szektorban nem elérhető a kutató-mentő szolgálat.
Annyira nem váratlan ez most, hogy kb két hónapja hallottam erről az Ancsáról, amit Kaposújlakon festettek ilyenre, hogy majd ugratni fognak belőle Szandán. Néhány hete láttam róla az első képeket a Facebook-on. Be is akartam linkelni, csak elmaradt:

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 584
97 725
113
Abban azért igazuk van, hogy ha SAR-ra be van állítva a gép, akkor nem azzal kell gyakorlatozni. Ha majd áll helyette 145-ös, akkor csinálja, amire szükség van, de ne készenlét helyett.
Az lhsn igyekszik a negatív oldalát kidomborítani a honvédségi átalakulásnak. Nincsenek egyszerű helyzetben, de próbálkoznak becsülettel. Nem baj, kell ilyen is.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Az lhsn igyekszik a negatív oldalát kidomborítani a honvédségi átalakulásnak. Nincsenek egyszerű helyzetben, de próbálkoznak becsülettel. Nem baj, kell ilyen is.
Nem mondom, hogy szeretem ezt a sírós stílust. Kiemeltem amiben egyet tudok érteni, hogy ne intézzem el az első mondattal az egészet.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 521
132 316
113
Az lhsn igyekszik a negatív oldalát kidomborítani a honvédségi átalakulásnak. Nincsenek egyszerű helyzetben, de próbálkoznak becsülettel. Nem baj, kell ilyen is.
Ott volt egy durrogás amikor nem tudtak elmenni a Gidrános sajtótájékoztatóra mert negatív PCR tesztet kértek. Azóta a hangnem eléggé átfordult.

Mondjuk ez nem jelenti azt, hogy nem mond igazat.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 584
97 725
113
Ott volt egy durrogás amikor nem tudtak elmenni a Gidrános sajtótájékoztatóra mert negatív PCR tesztet kértek. Azóta a hangnem eléggé átfordult.

Mondjuk ez nem jelenti azt, hogy nem mond igazat.
Én sem mondtam, sőt jó is hogy van ilyen. Egyébként már korábban is volt hasonló, amikor siratták a Gripeneket, hogy gallyra mennek Pápán a kecskeméti reptér felújítása miatt, meg volt más is. Ezekre mondom, hogy ízé... de inkább legyen, aztán mki egy szűrőn át vonja le a tanulságot.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 521
132 316
113
Én sem mondtam, sőt jó is hogy van ilyen. Egyébként már korábban is volt hasonló, amikor siratták a Gripeneket, hogy gallyra mennek Pápán a kecskeméti reptér felújítása miatt, meg volt más is. Ezekre mondom, hogy ízé... de inkább legyen, aztán mki egy szűrőn át vonja le a tanulságot.
Hát a nem szakszerű tárolás miatt pápán a svédek ha gecizni akartak volna simán visszamondják a garit....Csak ők késtek a mobilhangárokkal szóval nem kérték számon a dolgot...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Illetve a ruszki vasak a végüket húzzák. Sok pénzt már nem invesztálnak bele.
Ez mondjuk le is veszi a keresztvizet a diszes társaságról... Annak az 5 (4) Mi-17-esnek minimális összegből lehetne biztosítani az üzemképességét... de még erre sem hajlandóak...
Ha a gyártó nem ugrál bakanccsal a tökeiken (mint a nyugati gépek gyártói), akkor szétrohasztanak bármit...

Mindamellett szerintem az An-2-esből valószínűleg gazdaságosabb is dobálni az ejtőernyősöket, mint helikopterből
Néhány éve Cessna-kat is béreltek ilyen célból
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 584
97 725
113
Hát a nem szakszerű tárolás miatt pápán a svédek ha gecizni akartak volna simán visszamondják a garit....Csak ők késtek a mobilhangárokkal szóval nem kérték számon a dolgot...
Persze. De ha történik egy reptérfejlesztés náluk nem az a hír, hanem a fonák. Egyébként így teljes a kép, illetve akkor a késedelmes svéd szállítással. Mivel rendszeresen követem őket nekem egy ilyen trend jött át.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 584
97 725
113
Sz
Ez mondjuk le is veszi a keresztvizet a diszes társaságról... Annak az 5 (4) Mi-17-esnek minimális összegből lehetne biztosítani az üzemképességét... de még erre sem hajlandóak...
Ha a gyártó nem ugrál bakanccsal a tökeiken (mint a nyugati gépek gyártói), akkor szétrohasztanak bármit...
Most igy átgondolva nem hiszem, hogy pénzkérdés, illetve elsősorban nem az lehet. Jött 18 új heli, kellenek oda a műszakiak, plusz átképzések is beindulnak lassan a nagyobb helikopterre. Nyáron már röptetik a franciáknál az első új gépeinket.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Sz

Most igy átgondolva nem hiszem, hogy pénzkérdés, illetve elsősorban nem az lehet. Jött 18 új heli, kellenek oda a műszakiak, plusz átképzések is beindulnak lassan a nagyobb helikopterre. Nyáron már röptetik a franciáknál az első új gépeinket.
Ez is igaz és megint sokat elmond a logikus gondolkodás hiányáról és a humánerőforrás-gazdálkodásról...
Ez az akarunk közepes helikoptert, de legyen a „semmiből” még 1-2 évig, nem túl felelősségteljes tervezésre utal.