Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 073
4 037
113
Ha végre meglesz a megfelelő képesség idén a SAR H145M-ekkel, akkor kutyát nem fogja érdekelni, hogy mi van a Mi-17-esekkel.
Azt a kevés gyakorlórepülést a még át nem képzett minimális földi személyzet is tudni fogja biztosítani. Megszűnik a készenlétadás. Néha el kell vinni pár különlegest, meg lesz pár teherfuvarjuk (ne adja az ég, hogy homokzsákkal) aztán szépen lassan kikopnak '23-tól. Cserébe viszont hamarabb lesz megfelelő mennyiségű kiszolgáló, és repülő személyzet az Airbusokra.
Az AN2-ből való ugrálással való problémát nem igazán értem. Szerintem ilyen átmeneti időszakban simán bele kell férjenek az ilyen ad-hoc megoldások.
Bár lehet, hogy tényleg túllövésnek tűnik a majdani KC-kkal ugratni, de ott is kell majd a repült óra. Namost azt vagy a Balaton felett körözve töltik, vagy egy másik "szakág" fuvarozásával.
Igen lenne értelme 1-2 C-23 Sherpa megvételének és felújításának az AMARG-ból, HA lenne annyi ejtőernyősünk, akiket folyamatosan kellene kiképezni. Így meg majd szépen megoldjuk azzal, amink van/lesz.

Szerintem még az is simán beleférne, hogy akár a szlovákok, akár a szlovénokat befűzzük valamilyen ideiglenes kölcsönös segítségnyújtásra.
Jön a nyár,a tűzoltást kifelejtetted a Mi-17-ek erényeinek felsorolásából! Bár a H-145 is alkalmas erre, de a kapacitásuk a Mihukhoz képest elég gyengusz! A H-225M-ek hadrendbe állásáig, ezért is szükség lehet rájuk!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 141
73 702
113
Ha végre meglesz a megfelelő képesség idén a SAR H145M-ekkel, akkor kutyát nem fogja érdekelni, hogy mi van a Mi-17-esekkel.
Azt a kevés gyakorlórepülést a még át nem képzett minimális földi személyzet is tudni fogja biztosítani. Megszűnik a készenlétadás. Néha el kell vinni pár különlegest, meg lesz pár teherfuvarjuk (ne adja az ég, hogy homokzsákkal) aztán szépen lassan kikopnak '23-tól. Cserébe viszont hamarabb lesz megfelelő mennyiségű kiszolgáló, és repülő személyzet az Airbusokra.
Az AN2-ből való ugrálással való problémát nem igazán értem. Szerintem ilyen átmeneti időszakban simán bele kell férjenek az ilyen ad-hoc megoldások.
Bár lehet, hogy tényleg túllövésnek tűnik a majdani KC-kkal ugratni, de ott is kell majd a repült óra. Namost azt vagy a Balaton felett körözve töltik, vagy egy másik "szakág" fuvarozásával.
Igen lenne értelme 1-2 C-23 Sherpa megvételének és felújításának az AMARG-ból, HA lenne annyi ejtőernyősünk, akiket folyamatosan kellene kiképezni. Így meg majd szépen megoldjuk azzal, amink van/lesz.

Szerintem még az is simán beleférne, hogy akár a szlovákok, akár a szlovénokat befűzzük valamilyen ideiglenes kölcsönös segítségnyújtásra.
Hol vannak a H145M-ek? Van 18 gépünk. Állítólag 90% feletti a hadrafoghatóság, akkor 16 mindig repülőképes. Van már kb. 40 pilótánk, aki már képes A-ból B-be elrepülni a típussal. Az első képesség, amivel egy évvel ezelőtt eldicsekedtek a típussal kapcsolatban, az az ejtőernyős ugratás volt...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
Lett felújított hangár az új gépeknek, csak a régi orosz gépek lettek miatta kitolva szabad ég alá... ha jól emlékszem, ez volt a probléma lényege.
(abban a hangárban korábban sem tároltak orosz gépeket [kivéve a legnagyobb fagyok idején a kutató-mentőt]. A probléma lényege az volt inkább [és talán ma is az], hogy a másik nem lett feljavítva erre a szintre)
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 413
5 012
113
Azt hiszem nem olvastad végig a cikkeket figyelmesen.
A megjelent NOTAM-ok magukért beszélnek és nagyjából mindegy hogy azért nincs SAR mert a helikopter nem üzemképes, vagy azért mert az emberek átképzésen vannak.
A dolog el lett b.va és ennek az újságíró hangot ad. Ez a dolga.
Ha csak nem te vagy AZ újságíró, ami valószínű, akkor te nem olvastad végig amit írtam.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 413
5 012
113
Ha csak nem te vagy AZ újságíró, ami valószínű, akkor te nem olvastad végig amit írtam.
Na akkor most kicsit hosszabban, mert igencsak elegem van abból, hogy vannak akik nem értik amit olvasnak, majd olyan válaszokat adnak, amikből CSAK annyi derül ki, hogy elfogultak a szerzővel és/vagy az általa képviselt ideológiával/oldallal/párttal/elemothonnal szemben.

Nem, nem mindegy, hogy azért nem repülnek a gépek mert nincs karbantartás, alkatrész, vagy azért mert az üzemeltetők átképzésen vannak. Azért nem mindegy, mert az egyik esetben lehet(ne) azt mondani, hogy ejnye de hanyag volt aki nem rendelt elég alkatrészt, aki nem gondoskodott a karbantartásról, a másik esetben meg azt tudjuk, hogy egy pilóta kiképzése (szerelő, navigátor, tetszés szerint) bizony nem két hónap, hanem években mérhető, tehát a meglévő készletből kell a legtöbbet kihozni, ami akkor működik jól, ha a beérkező helikopterekre lesz repképes személyzet és nem a régiekre. Márpedig csak a meglévőket lehet ÁT képezni.

A kedves újságíró amatőr meg azért hibás, mert a NOTAM-ból nem tudod meg azt, hogy miért nincs repülőeszköz, ellenben ő (szigorúan többeszámban) ÁLLÍT dolgokat. Na ez minden csak nem professzionalizmus, és nem hozzáértés. Ez egy sértődött hőbörgés. Ha pedig neked rokonod, házastársad, iskolatársad, te magad, az sem változtatja meg ezeket a tényeket. Akkor sem, ha ideírsz ilyen át nem gondolt baromságokat. Ma bárki indíthat blogot, írhat újsgot. Ez nem baj, a baj ott kezdődik, amikor semmiféle kritikát nem veisel el, és amikor a kedves emberek akik az Ő információs buborákjába tarotznak azonnal személyes sértésnek veszik, ha valaki akár csak a legkisebb kritikát is megfogalmazza. A mident IS jobban tudunk hozzáállás ami rohadtul bassza a csőröm, nem csak itt, nem csak ennél az esetnél, hanem szinte bárhol. Amikro nem vesszük végig a lehetséges eseteket és elemezzük a történteket ezek figyelembevételével, hanem ex catedra kijelentünk valamit ami SZERINTÜNK történt, majd abból levezetünk komplett elméleteket.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 148
113
Volt már hogy kamut irt!! Pl. nem volt elkészített, felújított hangár az első H145M érkezésekor....de sztem túlragozzuk. Csak annyi, némi forráskritikával kell olvasni a srácot, ahogy mkit, de megír érdekes, fontos dolgokat, amit más nem!
dsc_1347m_1.jpg

oh, biztosan írt, de ez van a helikoptereknek ami azért nem kész véglegesen, remélem.
Szerintem is volt cikke arról hogy még van mit építeni, nem arról hogy nem csinálnak semmit.
A megrendelés pillanatában is tudni lehetett hogy kell új hangár, nem csak tegnap. Nem tudom hogy most épül-e ott hangár.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Tehát ti azt mondjátok. hogy ha valaki kritikát mer írni azt tiltsuk ki?!
Hazudott abban, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségünket nem tudjuk teljesíteni? igazából repül minden Mi-17 és hazudott? Igazából üzemképes minden felújított Mi-24?
Mert amit eddig olvastam nála arról azt gondoltam hogy jó és átgondolt írások, tévedtem és többet ne foglalkozzam az oldalával?
Ne, mert jön a gondolatrendőrség.és elvisz...
Nézd a dolog jobb oldalát, ez szövetségesi kötelességünk, köszönjék meg a libsi amarikaikk, hogy gyakorolhatják a felkészülést az észak-korai ejtőernyős kommandók ellen!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 903
22 372
113
A megrendelés pillanatában is tudni lehetett hogy kell új hangár, nem csak tegnap. Nem tudom hogy most épül-e ott hangár.
Ebben igazad van,..sőt,...de általában itt az a baj, hogy mindenki, Te is, én is úgy gondolkodunk elsőre, mint ha mindent mi magunk csinálnánk, tehát egy személybe vagyunk a bázis parancsnoka, a beszerzésekért felelős kormánybiztos, az innovációs miniszter, meg a pénzügyminiszter, a tervező, az épitésügyi osztály elöljárója, a minisztériumi sokadik alkalmazott, akinek a kezén átmegy minden papir, egészen a katonáig, aki holnap már használni akarja élesben a dolgot.
A valóságban meg...többszáz ember, akinél hetekig-hónapokig dekkol egy papir, mig tovább megy,...
Nekem úgyan úgy felelőtlen hozzáállásnak tünik az új helikoptereket egy előkészitetlen bázisra sátrakba pakolászni stb. de kellő objektivitással gondolok azért arra is, hogy most is tucatszám hevenyészik beszerzés, épitkezés, felszerelés projektje az asztalokon, ilyen-olyan stádiumban, melyek majd csak összeállnak egy egésszé, amit majd modern honvédségnek nevezhetünk.
Az én fejemben kb. a 26-28 lesznek azok az évek, amikor kritikus szemmel végignézem a repertoárt és azt mondom, no ezt elqrtátok, vagy no, ez jó lett.
Addig a kellő szolid kritikámmal szurkolok, hogy ne kelljen csalódnom,...és nem nyavajgok minden apróságon...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 110
31 076
113
Ebben igazad van,..sőt,...de általában itt az a baj, hogy mindenki, Te is, én is úgy gondolkodunk elsőre, mint ha mindent mi magunk csinálnánk, tehát egy személybe vagyunk a bázis parancsnoka, a beszerzésekért felelős kormánybiztos, az innovációs miniszter, meg a pénzügyminiszter, a tervező, az épitésügyi osztály elöljárója, a minisztériumi sokadik alkalmazott, akinek a kezén átmegy minden papir, egészen a katonáig, aki holnap már használni akarja élesben a dolgot.
A valóságban meg...többszáz ember, akinél hetekig-hónapokig dekkol egy papir, mig tovább megy,...
Nekem úgyan úgy felelőtlen hozzáállásnak tünik az új helikoptereket egy előkészitetlen bázisra sátrakba pakolászni stb. de kellő objektivitással gondolok azért arra is, hogy most is tucatszám hevenyészik beszerzés, épitkezés, felszerelés projektje az asztalokon, ilyen-olyan stádiumban, melyek majd csak összeállnak egy egésszé, amit majd modern honvédségnek nevezhetünk.
Az én fejemben kb. a 26-28 lesznek azok az évek, amikor kritikus szemmel végignézem a repertoárt és azt mondom, no ezt elqrtátok, vagy no, ez jó lett.
Addig a kellő szolid kritikámmal szurkolok, hogy ne kelljen csalódnom,...és nem nyavajgok minden apróságon...
Szervezetrendszeri probléma.Minden programnak elvileg kéne lennie egy felelősének,ki koordinálja a dolgokat,keresztül viszi a rendszeren-és aki felel érte.
Szerintem egy rendesen koordinált programban párhuzamossan folynak a dolgok.Megrendeltük a heli/repcsi/hk/akármit.Ezek x idő múlva elkészülnek,ilyen ütemben,meg olyan leszállitással.Ennyi idő van arra,hogy a gyártással párhuzamosan elkészüljön az üzemeltetéséhez szükséges infrastruktura,összeálljon és kiképzésre,illetve előképzésre kerüljön hozzá a szükséges állomány.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 903
22 372
113
Szervezetrendszeri probléma.Minden programnak elvileg kéne lennie egy felelősének,ki koordinálja a dolgokat,keresztül viszi a rendszeren-és aki felel érte.
Szerintem egy rendesen koordinált programban párhuzamossan folynak a dolgok.Megrendeltük a heli/repcsi/hk/akármit.Ezek x idő múlva elkészülnek,ilyen ütemben,meg olyan leszállitással.Ennyi idő van arra,hogy a gyártással párhuzamosan elkészüljön az üzemeltetéséhez szükséges infrastruktura,összeálljon és kiképzésre,illetve előképzésre kerüljön hozzá a szükséges állomány.
Igen, pontosan igy kellene lennie...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 110
31 076
113
Igen, pontosan igy kellene lennie...
Csakhogy ehez egy olyan szervezetrendszer kellene,ahol van világos és jol behatárolható felelős-sőt,felelőségi lánc.Nameg hatékony és tényszerű meg elrettentő erejű felelőségre vonás.
Na ez nálunk csak a pórnépnek van.Ezért vagyunk mi következmények nélküli abszurdisztán.És....
Minden hadsereg olyan,mint az azt kiállitó állam
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 879
91 432
113
dsc_1347m_1.jpg

oh, biztosan írt, de ez van a helikoptereknek ami azért nem kész véglegesen, remélem.
Szerintem is volt cikke arról hogy még van mit építeni, nem arról hogy nem csinálnak semmit.
A megrendelés pillanatában is tudni lehetett hogy kell új hangár, nem csak tegnap. Nem tudom hogy most épül-e ott hangár.
Sztem ez a helikopterhangár a legjobb példa. Egy valóságról beszélünk mégis mást látunk. Te beteszed ezt, hogy sátraznak.
Én beteszem ezt.

191128_szn_h145m_3.jpg


Újítottak is fel hangárt, szereztek is be sátrakat és paralell megkezdték a hangárkomplexum építését. A tervezési szakasz kész, 2022-től indul az építkezés, remélhetőleg 23-ra a nagyobb helik érkezésére meglesz. Addig ez az ideiglenes mix. (felújított hangár plusz sátor) megoldás megfelelő. Ez is már előrelépés a csillaghangárhoz képest.
A megrendelés pillanatában is tudni lehetett hogy kell új hangár, nem csak tegnap. Nem tudom hogy most épül-e ott hangár.
Szervezetrendszeri probléma.Minden programnak elvileg kéne lennie egy felelősének,ki koordinálja a dolgokat,keresztül viszi a rendszeren-és aki felel érte.
Szerintem egy rendesen koordinált programban párhuzamossan folynak a dolgok.Megrendeltük a heli/repcsi/hk/akármit.Ezek x idő múlva elkészülnek,ilyen ütemben,meg olyan leszállitással.Ennyi idő van arra,hogy a gyártással párhuzamosan elkészüljön az üzemeltetéséhez szükséges infrastruktura,összeálljon és kiképzésre,illetve előképzésre kerüljön hozzá a szükséges állomány.


Sztem mki tisztában volt vele, hogy a 30 éves hagyjuk rohadni a technikát módszer nem megfelelő. Biztos vagyok benne hogy születtek tervek a gépek megfelelő tárolására és ezt granciális okokból leegyeztették az Airbussal. Amit látunk az ez a szitu.

Az hogy jobb lett volna a végső megtervezett, de még jövőre megépítendő hangárba tenni biztosan, de az élet sohasem ilyen egyszerű. Aki végzett már vezényelt le komplex programot az tudja. Mert miről beszélünk? Egy komplett haderőfejlesztésről, aminek egy kis része az új hangárépítés. Van egy 10 éves 3.000 milliárdos program, amire van évente 200-500 milliárdod, növekedő arányban, a többit a hadsereg működési költségei viszik el. Nem csak a helikoprerflottát és hangárkomplexumot fejlesztjük, hanem szó szerint mindent. Az összes fegyvernemet, a gatyát, az összes szükséges laktanyát, kiképzőt, infrstruktúrát.

Mikor, melyik program következik, az egy hosszú, közép és rövid távú tervezés és a hozzá rendelt pénzügyi fedezet eredménye rengeteg szempont figyelembevételével. Ki lehet ragadni egy kis szegmenst H145M, plusz tárolás, de ez önmagában nem mond semmit, ha a nagy egészet nem figyeled. Sztem körültekintően, tervezetten jártak el és kötöttek egy jó és szükséges kompromisszumot. A végső komplett hangárrendszer felépitése előtt beszereztük az összes kis helit és megkezdjük a felkészülést a H225M fogadására.

Ezzel párhuzamosan a szovjet vasak természetesen hátrébb priorizálódtak és az újra koncentrálnak. Lehetnek egyszerre minden, de az nem megy. Eddig ez a progi komolyabb döccenők nélkül halad.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 110
31 076
113
Sztem ez a helikopterhangár a legjobb példa. Egy valóságról beszélünk mégis mást látunk. Te beteszed ezt, hogy sátraznak.

Én beteszem ezt.

191128_szn_h145m_3.jpg


Újítottak is fel hangárt, szereztek is be sátrakat és paralell megkezdték a hangárkomplexum építését. A tervezési szakasz kész, 2022-től indul az építkezés, remélhetőleg 23-ra a nagyobb helik érkezésére meglesz. Addig ez az ideiglenes mix. (felújított hangár plusz sátor) megoldás megfelelő. Ez is már előrelépés a csillaghangárhoz képest.




Sztem mki tisztában volt vele, hogy a 30 éves hagyjuk rohadni a technikát módszer nem megfelelő. Biztos vagyok benne hogy születtek tervek a gépek megfelelő tárolására és ezt granciális okokból leegyeztették az Airbussal. Amit látunk az ez a szitu.

Az hogy jobb lett volna a végső megtervezett, de még jövőre megépítendő hangárba tenni biztosan, de az élet sohasem ilyen egyszerű. Aki végzett már vezényelt le komplex programot az tudja. Mert miről beszélünk? Egy komplett haderőfejlesztésről, aminek egy kis része az új hangárépítés. Van egy 10 éves 3.000 milliárdos program, amire van évente 200-500 milliárdod, növekedő arányban, a többit a hadsereg működési költségei viszik el. Nem csak a helikoprerflottát és hangárkomplexumot fejlesztjük, hanem szó szerint mindent. Az összes fegyvernemet, a gatyát, az összes szükséges laktanyát, kiképzőt, infrstruktúrát.

Mikor, melyik program következik, az egy hosszú, közép és rövid távú tervezés és a hozzá rendelt pénzügyi fedezet eredménye rengeteg szempont figyelembevételével. Ki lehet ragadni egy kis szegmenst H145M, plusz tárolás, de ez önmagában nem mond semmit, ha a nagy egészet nem figyeled. Sztem körültekintően, tervezetten jártak el és kötöttek egy jó és szükséges kompromisszumot. A végső komplett hangárrendszer felépitése előtt beszereztük az összes kis helit és megkezdjük a felkészülést a H225M fogadására.

Ezzel párhuzamosan a szovjet vasak természetesen hátrébb priorizálódtak és az újra koncentrálnak. Lehetnek egyszerre minden, de az nem megy. Eddig ez a progi komolyabb döccenők nélkül halad.
Az már önmagában döccenő,ha nincs kész a fogadó infrastruktúra,mire jön a megrendelt teknyika.
Mi a frásznak van annyi iróasztalhuszár a vizfejben?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 879
91 432
113
Az már önmagában döccenő,ha nincs kész a fogadó infrastruktúra,mire jön a megrendelt teknyika.
Mi a frásznak van annyi iróasztalhuszár a vizfejben?
Ideiglenesen teljesen megfelelően kiváltja, az Airbussal leegyeztett a felújított hangár és a sátorhangár a végső hangárrendszert. Ez nem döccenő, hanem a lehetőségekhez igazított tervezés eredménye.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 703
6 481
113
Ideiglenesen teljesen megfelelően kiváltja, az Airbussal leegyeztett a felújított hangár és a sátorhangár a végső hangárrendszert. Ez nem döccenő, hanem a lehetőségekhez igazított tervezés eredménye.
lefordítom mégegyszerűbbre:
a rohadt kevés pénzből ez teljesen megfelel a célnak ideiglenesen és örüljünk hogy ez normálisan össze lett hozva
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
Na, ki akar azokra lecsapni?
.
.
Nyilvan csak poennak irom, de ugyis olyan privatgep jellegu az alap, szoval szerintem ezt is vegye meg a NER, azutan irany Dubaj.
.
.
Amugy kar, hogy a Saab leallt a sajat fejlesztesevel. Nem is utasszallitora gondolok, hanem a Dassaulthoz hasonloan vihetnenek privatjet programot, lehet, megrendelesböl is tudd futna be, mint Gripenre, es a gyartosorokon is jobban lenne mit csinalni a munkaerönek.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 879
91 432
113
Az MH szállítórepülőinek külföldi szállításokkal kapcsolatban felmerülő kiadásai: 2020. évben összesen 425 külföldi út került elrendelésre, melyek során honvédségi vezetők, kormány delegációk, missziós váltások, nemzetközi gyakorlatok személyi állományának és anyagainak szállítása, valamint 135 db kiképzési repülés és 5 db MEDEVAC feladat került végrehajtásra.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 406
113
Az MH szállítórepülőinek külföldi szállításokkal kapcsolatban felmerülő kiadásai: 2020. évben összesen 425 külföldi út került elrendelésre, melyek során honvédségi vezetők, kormány delegációk, missziós váltások, nemzetközi gyakorlatok személyi állományának és anyagainak szállítása, valamint 135 db kiképzési repülés és 5 db MEDEVAC feladat került végrehajtásra.
Gondolom az 5 MEDEVAC küldetés az, ami annyira fáj @formosa1 -nak meg @rudi -nak. :cool: