Szállítógépek váltása a MH-nél

Most igy átgondolva nem hiszem, hogy pénzkérdés, illetve elsősorban nem az lehet. Jött 18 új heli, kellenek oda a műszakiak, plusz átképzések is beindulnak lassan a nagyobb helikopterre. Nyáron már röptetik a franciáknál az első új gépeinket.
Mennyi ejtőernyős fér be egy An-2-be? És egy Mi-17-esbe? És egy H145M-be?

Ha már a szállítógépes topikban vagyunk: nem az a probléma hogy nincs elég helikopter, hanem hogy nincs rámpás szállítógép...
 
Az lhsn igyekszik a negatív oldalát kidomborítani a honvédségi átalakulásnak. Nincsenek egyszerű helyzetben, de próbálkoznak becsülettel. Nem baj, kell ilyen is.
Mivel nem hivják meg semmilyen kat rendezvényre. Kicsit frusztrált a srác,de így csak egyre rosszabb lesz...ja és még csodálkozik is...
 
Mivel nem hivják meg semmilyen kat rendezvényre. Kicsit frusztrált a srác,de így csak egyre rosszabb lesz...ja és még csodálkozik is...
Az az igazság, hogy az önjelölt újságíró eléggé sértődékeny állatfajta. Ha jól emlékszem ez már másokkal is előfordult... (No offence, csak megjegyzem.)
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
Mondjuk egy jó állapotú használt An-2-es elférne olcsó eje ugratásra. Nincs azzal semmi gond!
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Mivel nem hivják meg semmilyen kat rendezvényre. Kicsit frusztrált a srác,de így csak egyre rosszabb lesz...ja és még csodálkozik is...
Nehéz szakma a újságírás (különösen ha valakinrk ez a megélhetési forrása)
Van aki beállt a sorba, állami titulust kapott, visszavett a kritikus hangnemből és azóta ott van meghívottként a kül. rendezvényeken.

Az LHSN portál ezzel ellentétes utat jár be, de ez önmagában nem jelenti azt hogy nem lenne igaz amit leír.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Hát a nem szakszerű tárolás miatt pápán a svédek ha gecizni akartak volna simán visszamondják a garit....Csak ők késtek a mobilhangárokkal szóval nem kérték számon a dolgot...
Legalább 5 gépet hangárban tároltak ill. a karbantartást ott végezték rajtuk és bár akkor is már állt a mobilhangár (sátor), mikor ott voltam, akkor még nem használták. Kint volt pár gép BAP-on, a maradékot nem tudom hol tárolták...,de biztos nagy kompromisszumokra volt szükség, hogy "mindenkinek" jó legyen.
 
Legalább 5 gépet hangárban tároltak ill. a karbantartást ott végezték rajtuk és bár akkor is már állt a mobilhangár (sátor), mikor ott voltam, akkor még nem használták. Kint volt pár gép BAP-on, a maradékot nem tudom hol tárolták...,de biztos nagy kompromisszumokra volt szükség, hogy "mindenkinek" jó legyen.
Asszem 2 box is használatban volt. Fel voltak megfelelően készítve.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Mivel nem hivják meg semmilyen kat rendezvényre. Kicsit frusztrált a srác,de így csak egyre rosszabb lesz...ja és még csodálkozik is...
Tehát ti azt mondjátok. hogy ha valaki kritikát mer írni azt tiltsuk ki?!
Hazudott abban, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségünket nem tudjuk teljesíteni? igazából repül minden Mi-17 és hazudott? Igazából üzemképes minden felújított Mi-24?
Mert amit eddig olvastam nála arról azt gondoltam hogy jó és átgondolt írások, tévedtem és többet ne foglalkozzam az oldalával?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Tehát ti azt mondjátok. hogy ha valaki kritikát mer írni azt tiltsuk ki?!
Hazudott abban, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségünket nem tudjuk teljesíteni? igazából repül minden Mi-17 és hazudott? Igazából üzemképes minden felújított Mi-24?
Mert amit eddig olvastam nála arról azt gondoltam hogy jó és átgondolt írások, tévedtem és többet ne foglalkozzam az oldalával?
3 héten belül lehozott 2 nagyjából megegyező cikket.
Link1
Link2
Olyan, mintha azt érezné, hogy nem érte el a megfelelő felháborodást, hát felmelegítette ugyan azt az ötletét.

Miközben az impresszumban ez szerepel:
Az lhsn.hu a Magyar Honvédség 86. Szolnok Helikopter Bázisról szóló civilek által kezdeményezett és üzemeltetett weboldal. Célja a Bázis és mindennapjainak bemutatása, a magyar katonai helikopteres repülés népszerűsítése, társadalmi megítélésének javítása, valamint a honvédség és a civil társadalom közötti kapcsolat javítása.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Tehát ti azt mondjátok. hogy ha valaki kritikát mer írni azt tiltsuk ki?!
Hazudott abban, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségünket nem tudjuk teljesíteni? igazából repül minden Mi-17 és hazudott? Igazából üzemképes minden felújított Mi-24?
Mert amit eddig olvastam nála arról azt gondoltam hogy jó és átgondolt írások, tévedtem és többet ne foglalkozzam az oldalával?
Én azért irtam mert ismerem (es a problemait is e téren)
 
Tehát ti azt mondjátok. hogy ha valaki kritikát mer írni azt tiltsuk ki?!
Hazudott abban, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségünket nem tudjuk teljesíteni? igazából repül minden Mi-17 és hazudott? Igazából üzemképes minden felújított Mi-24?
Mert amit eddig olvastam nála arról azt gondoltam hogy jó és átgondolt írások, tévedtem és többet ne foglalkozzam az oldalával?
A probléma ott volt, hogy amikor meg volt hívva kiverte a hisztit, hogy mire fel kell negatív teszt.
 
A probléma ott volt, hogy amikor meg volt hívva kiverte a hisztit, hogy mire fel kell negatív teszt.
Jó, értem hisztizett, mással is megesett már.
De kamu-e amiket ír hogy elmérték az erőforrásokat a HM-ben és túl korán esnek ki a az orosz gépek a rendszerből?
Kamu-e hogy AN2-ből ugrálnak a katonák?
 
Jó, értem hisztizett, mással is megesett már.
De kamu-e amiket ír hogy elmérték az erőforrásokat a HM-ben és túl korán esnek ki a az orosz gépek a rendszerből?
Kamu-e hogy AN2-ből ugrálnak a katonák?
Azt senki sem mondta, hogy kamu lenne ha visszaolvasol. Csak nem azért esik ki a gép mert üzemképtelen hanem mert aki üzemeltetné árképzésen van vagy már az újat repüli.
 
Én végig olvastam azt a két cikket, és nekem (az elütéseken és nyelvtani hibákon kívül, ami azért egy szerkeszetett "cikk" esetében cinkes) az jött le, hogy van egy helyzet (ő két gépet lát) amiből extrapolál olyan problémákra (alkatrészhiány, karbantartás) amire semmilyen bizonyítéka nincs. Lehet, hogy igaz, de az is lehet, hogy más oka van, pl, ahogy krisss is mondta, kiképzési, átképzési, stb. okok miatt nem repül több gép. Ilyet profi újságíró nem csinál. Felteszek egy kérdést a HM-nek, és vagy jön rá válasz, akkor azt lehet boncolgatni tovább, vagy nem, és akkor azt lehet kitenni az ablakba. De olyan nincs, hogy azt hiszem, hogy...Én meg azt hiszem hogy elfogult a DK vezette ellenzék mellett, ugyan fogalmam sincs, lehet, hogy csak félreértett valamit, de AKÁR az is lehet, hát írok egy cikket, hogy az úgy van. Ez nem csak rá igaz, mielőtt jönne az ellenoldal, ez majd minden magyar újságíróra áll. Magyarországon az oknyomozó újságírás nagyjából a nullához tendál.
 
Jó, értem hisztizett, mással is megesett már.
De kamu-e amiket ír hogy elmérték az erőforrásokat a HM-ben és túl korán esnek ki a az orosz gépek a rendszerből?
Kamu-e hogy AN2-ből ugrálnak a katonák?
Volt már hogy kamut irt!! Pl. nem volt elkészített, felújított hangár az első H145M érkezésekor....de sztem túlragozzuk. Csak annyi, némi forráskritikával kell olvasni a srácot, ahogy mkit, de megír érdekes, fontos dolgokat, amit más nem!
 
Én végig olvastam azt a két cikket, és nekem (az elütéseken és nyelvtani hibákon kívül, ami azért egy szerkeszetett "cikk" esetében cinkes) az jött le, hogy van egy helyzet (ő két gépet lát) amiből extrapolál olyan problémákra (alkatrészhiány, karbantartás) amire semmilyen bizonyítéka nincs. Lehet, hogy igaz, de az is lehet, hogy más oka van, pl, ahogy krisss is mondta, kiképzési, átképzési, stb. okok miatt nem repül több gép. Ilyet profi újságíró nem csinál. Felteszek egy kérdést a HM-nek, és vagy jön rá válasz, akkor azt lehet boncolgatni tovább, vagy nem, és akkor azt lehet kitenni az ablakba. De olyan nincs, hogy azt hiszem, hogy...Én meg azt hiszem hogy elfogult a DK vezette ellenzék mellett, ugyan fogalmam sincs, lehet, hogy csak félreértett valamit, de AKÁR az is lehet, hát írok egy cikket, hogy az úgy van. Ez nem csak rá igaz, mielőtt jönne az ellenoldal, ez majd minden magyar újságíróra áll. Magyarországon az oknyomozó újságírás nagyjából a nullához tendál.
Azt hiszem nem olvastad végig a cikkeket figyelmesen.
A megjelent NOTAM-ok magukért beszélnek és nagyjából mindegy hogy azért nincs SAR mert a helikopter nem üzemképes, vagy azért mert az emberek átképzésen vannak.
A dolog el lett b.va és ennek az újságíró hangot ad. Ez a dolga.
 
Jó, értem hisztizett, mással is megesett már.
De kamu-e amiket ír hogy elmérték az erőforrásokat a HM-ben és túl korán esnek ki a az orosz gépek a rendszerből?
Kamu-e hogy AN2-ből ugrálnak a katonák?
Ha végre meglesz a megfelelő képesség idén a SAR H145M-ekkel, akkor kutyát nem fogja érdekelni, hogy mi van a Mi-17-esekkel.
Azt a kevés gyakorlórepülést a még át nem képzett minimális földi személyzet is tudni fogja biztosítani. Megszűnik a készenlétadás. Néha el kell vinni pár különlegest, meg lesz pár teherfuvarjuk (ne adja az ég, hogy homokzsákkal) aztán szépen lassan kikopnak '23-tól. Cserébe viszont hamarabb lesz megfelelő mennyiségű kiszolgáló, és repülő személyzet az Airbusokra.
Az AN2-ből való ugrálással való problémát nem igazán értem. Szerintem ilyen átmeneti időszakban simán bele kell férjenek az ilyen ad-hoc megoldások.
Bár lehet, hogy tényleg túllövésnek tűnik a majdani KC-kkal ugratni, de ott is kell majd a repült óra. Namost azt vagy a Balaton felett körözve töltik, vagy egy másik "szakág" fuvarozásával.
Igen lenne értelme 1-2 C-23 Sherpa megvételének és felújításának az AMARG-ból, HA lenne annyi ejtőernyősünk, akiket folyamatosan kellene kiképezni. Így meg majd szépen megoldjuk azzal, amink van/lesz.

Szerintem még az is simán beleférne, hogy akár a szlovákok, akár a szlovénokat befűzzük valamilyen ideiglenes kölcsönös segítségnyújtásra.
 
Volt már hogy kamut irt!! Pl. nem volt elkészített, felújított hangár az első H145M érkezésekor....de sztem túlragozzuk. Csak annyi, némi forráskritikával kell olvasni a srácot, ahogy mkit, de megír érdekes, fontos dolgokat, amit más nem!
Lett felújított hangár az új gépeknek, csak a régi orosz gépek lettek miatta kitolva szabad ég alá... ha jól emlékszem, ez volt a probléma lényege.