Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 515
72 518
113
Most igy átgondolva nem hiszem, hogy pénzkérdés, illetve elsősorban nem az lehet. Jött 18 új heli, kellenek oda a műszakiak, plusz átképzések is beindulnak lassan a nagyobb helikopterre. Nyáron már röptetik a franciáknál az első új gépeinket.
Mennyi ejtőernyős fér be egy An-2-be? És egy Mi-17-esbe? És egy H145M-be?

Ha már a szállítógépes topikban vagyunk: nem az a probléma hogy nincs elég helikopter, hanem hogy nincs rámpás szállítógép...
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 601
5 247
113
Az lhsn igyekszik a negatív oldalát kidomborítani a honvédségi átalakulásnak. Nincsenek egyszerű helyzetben, de próbálkoznak becsülettel. Nem baj, kell ilyen is.
Mivel nem hivják meg semmilyen kat rendezvényre. Kicsit frusztrált a srác,de így csak egyre rosszabb lesz...ja és még csodálkozik is...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 454
113
Mivel nem hivják meg semmilyen kat rendezvényre. Kicsit frusztrált a srác,de így csak egyre rosszabb lesz...ja és még csodálkozik is...
Az az igazság, hogy az önjelölt újságíró eléggé sértődékeny állatfajta. Ha jól emlékszem ez már másokkal is előfordult... (No offence, csak megjegyzem.)
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Mondjuk egy jó állapotú használt An-2-es elférne olcsó eje ugratásra. Nincs azzal semmi gond!
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
T

Törölt tag 1586

Guest
Mivel nem hivják meg semmilyen kat rendezvényre. Kicsit frusztrált a srác,de így csak egyre rosszabb lesz...ja és még csodálkozik is...
Nehéz szakma a újságírás (különösen ha valakinrk ez a megélhetési forrása)
Van aki beállt a sorba, állami titulust kapott, visszavett a kritikus hangnemből és azóta ott van meghívottként a kül. rendezvényeken.

Az LHSN portál ezzel ellentétes utat jár be, de ez önmagában nem jelenti azt hogy nem lenne igaz amit leír.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Hát a nem szakszerű tárolás miatt pápán a svédek ha gecizni akartak volna simán visszamondják a garit....Csak ők késtek a mobilhangárokkal szóval nem kérték számon a dolgot...
Legalább 5 gépet hangárban tároltak ill. a karbantartást ott végezték rajtuk és bár akkor is már állt a mobilhangár (sátor), mikor ott voltam, akkor még nem használták. Kint volt pár gép BAP-on, a maradékot nem tudom hol tárolták...,de biztos nagy kompromisszumokra volt szükség, hogy "mindenkinek" jó legyen.
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 601
5 247
113
Legalább 5 gépet hangárban tároltak ill. a karbantartást ott végezték rajtuk és bár akkor is már állt a mobilhangár (sátor), mikor ott voltam, akkor még nem használták. Kint volt pár gép BAP-on, a maradékot nem tudom hol tárolták...,de biztos nagy kompromisszumokra volt szükség, hogy "mindenkinek" jó legyen.
Asszem 2 box is használatban volt. Fel voltak megfelelően készítve.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Mivel nem hivják meg semmilyen kat rendezvényre. Kicsit frusztrált a srác,de így csak egyre rosszabb lesz...ja és még csodálkozik is...
Tehát ti azt mondjátok. hogy ha valaki kritikát mer írni azt tiltsuk ki?!
Hazudott abban, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségünket nem tudjuk teljesíteni? igazából repül minden Mi-17 és hazudott? Igazából üzemképes minden felújított Mi-24?
Mert amit eddig olvastam nála arról azt gondoltam hogy jó és átgondolt írások, tévedtem és többet ne foglalkozzam az oldalával?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 454
113
Tehát ti azt mondjátok. hogy ha valaki kritikát mer írni azt tiltsuk ki?!
Hazudott abban, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségünket nem tudjuk teljesíteni? igazából repül minden Mi-17 és hazudott? Igazából üzemképes minden felújított Mi-24?
Mert amit eddig olvastam nála arról azt gondoltam hogy jó és átgondolt írások, tévedtem és többet ne foglalkozzam az oldalával?
3 héten belül lehozott 2 nagyjából megegyező cikket.
Link1
Link2
Olyan, mintha azt érezné, hogy nem érte el a megfelelő felháborodást, hát felmelegítette ugyan azt az ötletét.

Miközben az impresszumban ez szerepel:
Az lhsn.hu a Magyar Honvédség 86. Szolnok Helikopter Bázisról szóló civilek által kezdeményezett és üzemeltetett weboldal. Célja a Bázis és mindennapjainak bemutatása, a magyar katonai helikopteres repülés népszerűsítése, társadalmi megítélésének javítása, valamint a honvédség és a civil társadalom közötti kapcsolat javítása.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 601
5 247
113
Tehát ti azt mondjátok. hogy ha valaki kritikát mer írni azt tiltsuk ki?!
Hazudott abban, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségünket nem tudjuk teljesíteni? igazából repül minden Mi-17 és hazudott? Igazából üzemképes minden felújított Mi-24?
Mert amit eddig olvastam nála arról azt gondoltam hogy jó és átgondolt írások, tévedtem és többet ne foglalkozzam az oldalával?
Én azért irtam mert ismerem (es a problemait is e téren)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 991
113
Tehát ti azt mondjátok. hogy ha valaki kritikát mer írni azt tiltsuk ki?!
Hazudott abban, hogy a szerződésben vállalt kötelezettségünket nem tudjuk teljesíteni? igazából repül minden Mi-17 és hazudott? Igazából üzemképes minden felújított Mi-24?
Mert amit eddig olvastam nála arról azt gondoltam hogy jó és átgondolt írások, tévedtem és többet ne foglalkozzam az oldalával?
A probléma ott volt, hogy amikor meg volt hívva kiverte a hisztit, hogy mire fel kell negatív teszt.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
A probléma ott volt, hogy amikor meg volt hívva kiverte a hisztit, hogy mire fel kell negatív teszt.
Jó, értem hisztizett, mással is megesett már.
De kamu-e amiket ír hogy elmérték az erőforrásokat a HM-ben és túl korán esnek ki a az orosz gépek a rendszerből?
Kamu-e hogy AN2-ből ugrálnak a katonák?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 991
113
Jó, értem hisztizett, mással is megesett már.
De kamu-e amiket ír hogy elmérték az erőforrásokat a HM-ben és túl korán esnek ki a az orosz gépek a rendszerből?
Kamu-e hogy AN2-ből ugrálnak a katonák?
Azt senki sem mondta, hogy kamu lenne ha visszaolvasol. Csak nem azért esik ki a gép mert üzemképtelen hanem mert aki üzemeltetné árképzésen van vagy már az újat repüli.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 374
4 903
113
Én végig olvastam azt a két cikket, és nekem (az elütéseken és nyelvtani hibákon kívül, ami azért egy szerkeszetett "cikk" esetében cinkes) az jött le, hogy van egy helyzet (ő két gépet lát) amiből extrapolál olyan problémákra (alkatrészhiány, karbantartás) amire semmilyen bizonyítéka nincs. Lehet, hogy igaz, de az is lehet, hogy más oka van, pl, ahogy krisss is mondta, kiképzési, átképzési, stb. okok miatt nem repül több gép. Ilyet profi újságíró nem csinál. Felteszek egy kérdést a HM-nek, és vagy jön rá válasz, akkor azt lehet boncolgatni tovább, vagy nem, és akkor azt lehet kitenni az ablakba. De olyan nincs, hogy azt hiszem, hogy...Én meg azt hiszem hogy elfogult a DK vezette ellenzék mellett, ugyan fogalmam sincs, lehet, hogy csak félreértett valamit, de AKÁR az is lehet, hát írok egy cikket, hogy az úgy van. Ez nem csak rá igaz, mielőtt jönne az ellenoldal, ez majd minden magyar újságíróra áll. Magyarországon az oknyomozó újságírás nagyjából a nullához tendál.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 793
113
Jó, értem hisztizett, mással is megesett már.
De kamu-e amiket ír hogy elmérték az erőforrásokat a HM-ben és túl korán esnek ki a az orosz gépek a rendszerből?
Kamu-e hogy AN2-ből ugrálnak a katonák?
Volt már hogy kamut irt!! Pl. nem volt elkészített, felújított hangár az első H145M érkezésekor....de sztem túlragozzuk. Csak annyi, némi forráskritikával kell olvasni a srácot, ahogy mkit, de megír érdekes, fontos dolgokat, amit más nem!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Én végig olvastam azt a két cikket, és nekem (az elütéseken és nyelvtani hibákon kívül, ami azért egy szerkeszetett "cikk" esetében cinkes) az jött le, hogy van egy helyzet (ő két gépet lát) amiből extrapolál olyan problémákra (alkatrészhiány, karbantartás) amire semmilyen bizonyítéka nincs. Lehet, hogy igaz, de az is lehet, hogy más oka van, pl, ahogy krisss is mondta, kiképzési, átképzési, stb. okok miatt nem repül több gép. Ilyet profi újságíró nem csinál. Felteszek egy kérdést a HM-nek, és vagy jön rá válasz, akkor azt lehet boncolgatni tovább, vagy nem, és akkor azt lehet kitenni az ablakba. De olyan nincs, hogy azt hiszem, hogy...Én meg azt hiszem hogy elfogult a DK vezette ellenzék mellett, ugyan fogalmam sincs, lehet, hogy csak félreértett valamit, de AKÁR az is lehet, hát írok egy cikket, hogy az úgy van. Ez nem csak rá igaz, mielőtt jönne az ellenoldal, ez majd minden magyar újságíróra áll. Magyarországon az oknyomozó újságírás nagyjából a nullához tendál.
Azt hiszem nem olvastad végig a cikkeket figyelmesen.
A megjelent NOTAM-ok magukért beszélnek és nagyjából mindegy hogy azért nincs SAR mert a helikopter nem üzemképes, vagy azért mert az emberek átképzésen vannak.
A dolog el lett b.va és ennek az újságíró hangot ad. Ez a dolga.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 454
113
Jó, értem hisztizett, mással is megesett már.
De kamu-e amiket ír hogy elmérték az erőforrásokat a HM-ben és túl korán esnek ki a az orosz gépek a rendszerből?
Kamu-e hogy AN2-ből ugrálnak a katonák?
Ha végre meglesz a megfelelő képesség idén a SAR H145M-ekkel, akkor kutyát nem fogja érdekelni, hogy mi van a Mi-17-esekkel.
Azt a kevés gyakorlórepülést a még át nem képzett minimális földi személyzet is tudni fogja biztosítani. Megszűnik a készenlétadás. Néha el kell vinni pár különlegest, meg lesz pár teherfuvarjuk (ne adja az ég, hogy homokzsákkal) aztán szépen lassan kikopnak '23-tól. Cserébe viszont hamarabb lesz megfelelő mennyiségű kiszolgáló, és repülő személyzet az Airbusokra.
Az AN2-ből való ugrálással való problémát nem igazán értem. Szerintem ilyen átmeneti időszakban simán bele kell férjenek az ilyen ad-hoc megoldások.
Bár lehet, hogy tényleg túllövésnek tűnik a majdani KC-kkal ugratni, de ott is kell majd a repült óra. Namost azt vagy a Balaton felett körözve töltik, vagy egy másik "szakág" fuvarozásával.
Igen lenne értelme 1-2 C-23 Sherpa megvételének és felújításának az AMARG-ból, HA lenne annyi ejtőernyősünk, akiket folyamatosan kellene kiképezni. Így meg majd szépen megoldjuk azzal, amink van/lesz.

Szerintem még az is simán beleférne, hogy akár a szlovákok, akár a szlovénokat befűzzük valamilyen ideiglenes kölcsönös segítségnyújtásra.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 515
72 518
113
Volt már hogy kamut irt!! Pl. nem volt elkészített, felújított hangár az első H145M érkezésekor....de sztem túlragozzuk. Csak annyi, némi forráskritikával kell olvasni a srácot, ahogy mkit, de megír érdekes, fontos dolgokat, amit más nem!
Lett felújított hangár az új gépeknek, csak a régi orosz gépek lettek miatta kitolva szabad ég alá... ha jól emlékszem, ez volt a probléma lényege.