Szállítógépek váltása a MH-nél

Hat, a Milleniumokig meg van ket ev... ez kb $5M, ugye? Akkor $80M-100 kozott egy-egy Millenium nem is rossz uzlet.

2 db KC390 * 80 millió USD = 160 millió USD
5 millió USD / 3 év = 1,67 millió USD /év átlagosan
160 millió USD / 1,67 millió USD = 95,8 év.

De a honvédelemben nem a gazdaságosság a lényeg, hanem az önállóság/függetlenség, bármennyibe is kerül. A légi utántöltő képességről nem is beszélve.
Majd kitermelik bérszállítással :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
2 db KC390 * 80 millió USD = 160 millió USD
Ezt csak en mondom, fogalmunk sincs, mennyi.
5 millió USD / 3 év = 1,67 millió USD /év átlagosan
Most, pontosan azert, mert nincs sajat gepunk.

160 millió USD / 1,67 millió USD = 95,8 év.
Igen, de a ket gep parhuzamosan repul majd, altalaban 40-50 evet, azaz maris ugyanott jarunk, 80-100 ev teljes szolgalat - azaz mar a jelenlegi nyomoronc misszios kepessegeket kiszolgalva is ket gepnel az aranal jarunk.

De a honvédelemben nem a gazdaságosság a lényeg, hanem az önállóság/függetlenség, bármennyibe is kerül. A légi utántöltő képességről nem is beszélve.
Majd kitermelik bérszállítással :rolleyes:

Lasd fenn, mar megerte, erre utaltam az elobb is. :)
 
2 db KC390 * 80 millió USD = 160 millió USD
5 millió USD / 3 év = 1,67 millió USD /év átlagosan
160 millió USD / 1,67 millió USD = 95,8 év.

De a honvédelemben nem a gazdaságosság a lényeg, hanem az önállóság/függetlenség, bármennyibe is kerül. A légi utántöltő képességről nem is beszélve.
Majd kitermelik bérszállítással :rolleyes:
És tessék mondani lezárt légtérbe, háborús körülmények közé, tetszik-e szállítani? Esetleg fűves, döngölt terepről megy-e a kimenekítés?
Meg ugye, ténylegesen felmerül a levegőben marmonkannázás lehetősége is!
 
És tessék mondani lezárt légtérbe, háborús körülmények közé, tetszik-e szállítani? Esetleg fűves, döngölt terepről megy-e a kimenekítés?
Meg ugye, ténylegesen felmerül a levegőben marmonkannázás lehetősége is!

2023-ig hogyan oldjuk ezt meg? Az utasszállító gépekre is szerelhetnének valamilyen védelmi rendszert amíg ideér a dedikált gép... mert így még Maliba/Bamakóba repülni is veszélyes.
 
2023-ig hogyan oldjuk ezt meg? Az utasszállító gépekre is szerelhetnének valamilyen védelmi rendszert amíg ideér a dedikált gép... mert így még Maliba/Bamakóba repülni is veszélyes.
Sehogy, lejmolunk masokat, hogy vigyenek el. Ezert irtam feljebb, hogy a jelenlegi nyomoronc misszios szintunkon is mar visszajott a gepek ara egy lifecycle alatt, ha meg az ilyesmi uj lehetosegeket s hozzaadjuk, akkor plane. :)
 
Azért azt még illett volna hozzátenni, hogy most is vannak kint pilóták és műszakiak képzésen, akik igy ilyenkor otthon bizony hiányoznak...ez is néhány dologban közrejátszhat...
Illetve a ruszki vasak a végüket húzzák. Sok pénzt már nem invesztálnak bele. Ha a H145M - el lenne ilyen gond az lenne a gáz. 2023-24-ig, amig H225M át nem veszi a szerepük lehet még gubanc, de ez nem a züllést jelzi, hanem az átmenetet a nyugati helikopterekre.
 
Illetve a ruszki vasak a végüket húzzák. Sok pénzt már nem invesztálnak bele. Ha a H145M - el lenne ilyen gond az lenne a gáz. 2023-24-ig, amig H225M át nem veszi a szerepük lehet még gubanc, de ez nem a züllést jelzi, hanem az átmenetet a nyugati helikopterekre.
Abban azért igazuk van, hogy ha SAR-ra be van állítva a gép, akkor nem azzal kell gyakorlatozni. Ha majd áll helyette 145-ös, akkor csinálja, amire szükség van, de ne készenlét helyett.
 
Azért azt még illett volna hozzátenni, hogy most is vannak kint pilóták és műszakiak képzésen, akik igy ilyenkor otthon bizony hiányoznak...ez is néhány dologban közrejátszhat...
Azt is tudom, hogy van olyan csapat, amelyik hamarosan utazik, ezért nem járnak már be dolgozni.
A gyakorlattól függetlenül egy ideje sajnos rendszeres a kiadott Notam, ami szerint bizonyos időszakokra hol a keleti, hol a nyugati szektorban nem elérhető a kutató-mentő szolgálat.
Annyira nem váratlan ez most, hogy kb két hónapja hallottam erről az Ancsáról, amit Kaposújlakon festettek ilyenre, hogy majd ugratni fognak belőle Szandán. Néhány hete láttam róla az első képeket a Facebook-on. Be is akartam linkelni, csak elmaradt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Abban azért igazuk van, hogy ha SAR-ra be van állítva a gép, akkor nem azzal kell gyakorlatozni. Ha majd áll helyette 145-ös, akkor csinálja, amire szükség van, de ne készenlét helyett.
Az lhsn igyekszik a negatív oldalát kidomborítani a honvédségi átalakulásnak. Nincsenek egyszerű helyzetben, de próbálkoznak becsülettel. Nem baj, kell ilyen is.
 
Az lhsn igyekszik a negatív oldalát kidomborítani a honvédségi átalakulásnak. Nincsenek egyszerű helyzetben, de próbálkoznak becsülettel. Nem baj, kell ilyen is.
Nem mondom, hogy szeretem ezt a sírós stílust. Kiemeltem amiben egyet tudok érteni, hogy ne intézzem el az első mondattal az egészet.
 
Az lhsn igyekszik a negatív oldalát kidomborítani a honvédségi átalakulásnak. Nincsenek egyszerű helyzetben, de próbálkoznak becsülettel. Nem baj, kell ilyen is.
Ott volt egy durrogás amikor nem tudtak elmenni a Gidrános sajtótájékoztatóra mert negatív PCR tesztet kértek. Azóta a hangnem eléggé átfordult.

Mondjuk ez nem jelenti azt, hogy nem mond igazat.
 
Ott volt egy durrogás amikor nem tudtak elmenni a Gidrános sajtótájékoztatóra mert negatív PCR tesztet kértek. Azóta a hangnem eléggé átfordult.

Mondjuk ez nem jelenti azt, hogy nem mond igazat.
Én sem mondtam, sőt jó is hogy van ilyen. Egyébként már korábban is volt hasonló, amikor siratták a Gripeneket, hogy gallyra mennek Pápán a kecskeméti reptér felújítása miatt, meg volt más is. Ezekre mondom, hogy ízé... de inkább legyen, aztán mki egy szűrőn át vonja le a tanulságot.
 
Én sem mondtam, sőt jó is hogy van ilyen. Egyébként már korábban is volt hasonló, amikor siratták a Gripeneket, hogy gallyra mennek Pápán a kecskeméti reptér felújítása miatt, meg volt más is. Ezekre mondom, hogy ízé... de inkább legyen, aztán mki egy szűrőn át vonja le a tanulságot.
Hát a nem szakszerű tárolás miatt pápán a svédek ha gecizni akartak volna simán visszamondják a garit....Csak ők késtek a mobilhangárokkal szóval nem kérték számon a dolgot...
 
Illetve a ruszki vasak a végüket húzzák. Sok pénzt már nem invesztálnak bele.
Ez mondjuk le is veszi a keresztvizet a diszes társaságról... Annak az 5 (4) Mi-17-esnek minimális összegből lehetne biztosítani az üzemképességét... de még erre sem hajlandóak...
Ha a gyártó nem ugrál bakanccsal a tökeiken (mint a nyugati gépek gyártói), akkor szétrohasztanak bármit...

Mindamellett szerintem az An-2-esből valószínűleg gazdaságosabb is dobálni az ejtőernyősöket, mint helikopterből
Néhány éve Cessna-kat is béreltek ilyen célból
 
Hát a nem szakszerű tárolás miatt pápán a svédek ha gecizni akartak volna simán visszamondják a garit....Csak ők késtek a mobilhangárokkal szóval nem kérték számon a dolgot...
Persze. De ha történik egy reptérfejlesztés náluk nem az a hír, hanem a fonák. Egyébként így teljes a kép, illetve akkor a késedelmes svéd szállítással. Mivel rendszeresen követem őket nekem egy ilyen trend jött át.
 
Sz
Ez mondjuk le is veszi a keresztvizet a diszes társaságról... Annak az 5 (4) Mi-17-esnek minimális összegből lehetne biztosítani az üzemképességét... de még erre sem hajlandóak...
Ha a gyártó nem ugrál bakanccsal a tökeiken (mint a nyugati gépek gyártói), akkor szétrohasztanak bármit...
Most igy átgondolva nem hiszem, hogy pénzkérdés, illetve elsősorban nem az lehet. Jött 18 új heli, kellenek oda a műszakiak, plusz átképzések is beindulnak lassan a nagyobb helikopterre. Nyáron már röptetik a franciáknál az első új gépeinket.
 
Sz

Most igy átgondolva nem hiszem, hogy pénzkérdés, illetve elsősorban nem az lehet. Jött 18 új heli, kellenek oda a műszakiak, plusz átképzések is beindulnak lassan a nagyobb helikopterre. Nyáron már röptetik a franciáknál az első új gépeinket.
Ez is igaz és megint sokat elmond a logikus gondolkodás hiányáról és a humánerőforrás-gazdálkodásról...
Ez az akarunk közepes helikoptert, de legyen a „semmiből” még 1-2 évig, nem túl felelősségteljes tervezésre utal.