Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
.
.
Pontosan. Ha nincs szervizhalozat es karbantartas, akkor nehez az uzemeltetes.
.
Masreszt kb felevente, menetrendszeruen, kb felevente jön a hir a darabszamcsökkentesekröl, ami 28-rol indult:
.
Tartva a ritmust, januar-februar jöhet a következö.
Megint nagyon képben vagy.
Az eredeti cut is 15-re ment volna le. Csak akkor kiegyeztek a 22 gépbe és egy elnyújtott szállításba, mert az Embraer beperelte a Légierőt.
Ebből is látszik, hogy nem kihátrál a Légierő, hanem egyszerűen nincs pénzük. Ha valamiben csalódtál, akkor abból nem kérsz kevesebbet kitolt szállítással...
Gondolom megint jogi procedúra lesz belőle, meg egy még jobban elnyújtott szállítás.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and Wilson

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 372
113
A KC390 potenciális konkurenciájának megrendelései:

An-178: 109db
  • 60x kínai
  • 30x szaúdi
  • 16x ukrán
  • 2x iraki
  • 1x perui
Il-214/276: 145db
  • 100x orosz
  • 45x indiai

Ha kivonom a hazai megrendelőket (ukrán, orosz), akkor is 138 darabnál tartunk, méghozzá komoly darabszámoknál a gyártási együttműködést kívánó felekkel. Szóval van esély bőven arra, hogy megmenekül a brazil típus és arra is, hogy hosszú távon a Hercules egyik tényleges váltótípusa lesz a világban. Csak jelenleg inkább kiszállnék a programból, a pénzből beszereznék mégegy A330-at és a meglévővel együtt mindkettőt átalakíttatnám MRTT-vé és egyelőre lemondanák a rámpás szállítóról és vele együtt a missziózásról is. Kell itthon is a katona, bőven elég ha a Balkánnál messzebbre nem küldünk többet egy-két megfigyelő tisztnél!
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
A majd késöbb megrendelik egy igérvény. Vagy úgy lesz vagy nem.

Sztem Brazilok rájöttek, hogy ez még nekik is úgy hogy ott az embraer egy méregdrága support rémálom lesz és amennyire tudnak kihátrálnak belölle.
.
.
Nem halasztottak, nem atutemeztek, hanem töröltek a megrendeles egy reszet, ez azert erösen beszedes.
Es azert lebegteti az ujrarendelest lehetöseget, mert nyilvan most elindul a jogi kavaras a kormany es az Embraer között, mert a gyarnak ugye ott van az alairt szerzödes, igy targyalni kell. A kormany jobb targyalasi helyzetben van, ha lebegtet egy ködös jövöbeni igeretet. A gyar meg nyilvan azzal fog jönni, hogy ök mar leszerzödtek a reszegysegek beszallotoival az eredeti darabszamra.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
A KC390 potenciális konkurenciájának megrendelései:

An-178: 109db
  • 60x kínai
  • 30x szaúdi
  • 16x ukrán
  • 2x iraki
  • 1x perui
Il-214/276: 145db
  • 100x orosz
  • 45x indiai

Ha kivonom a hazai megrendelőket (ukrán, orosz), akkor is 138 darabnál tartunk, méghozzá komoly darabszámoknál a gyártási együttműködést kívánó felekkel. Szóval van esély bőven arra, hogy megmenekül a brazil típus és arra is, hogy hosszú távon a Hercules egyik tényleges váltótípusa lesz a világban. Csak jelenleg inkább kiszállnék a programból, a pénzből beszereznék mégegy A330-at és a meglévővel együtt mindkettőt átalakíttatnám MRTT-vé és egyelőre lemondanák a rámpás szállítóról és vele együtt a missziózásról is. Kell itthon is a katona, bőven elég ha a Balkánnál messzebbre nem küldünk többet egy-két megfigyelő tisztnél!
.
.
Ha missziozni akar, a magyar felsegjellel repulö C-17-eken van valamennyi oraszam.
.
Az An-178 es az Il-276 komolytalan, nem letezö tipusok. Mire ezekböl lesz valami, ha barmikor lesz is, az Embraer meg reg tullesz a KC-390 kalandon. Az ukranok perui uzlete mar hatosagilag is vizsgalt korrupcio eredmenye. A 60x kinai megrendeles szerintem csak blöff, reszben a kinainak nincs szuksege az ukranokra, reszben ök semmiböl se vesznek ma mar ennyire sokat. Az orosz tipus se erösebb, egyelöre az Il-76 reszleges modernizalt uj gyartasuit se kepesek normalis utemben gyartani.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 939
29 372
113
.
.
Ha missziozni akar, a magyar felsegjellel repulö C-17-eken van valamennyi oraszam.
.
Az An-178 es az Il-276 komolytalan, nem letezö tipusok. Mire ezekböl lesz valami, ha barmikor lesz is, az Embraer meg reg tullesz a KC-390 kalandon. Az ukranok perui uzlete mar hatosagilag is vizsgalt korrupcio eredmenye. A 60x kinai megrendeles szerintem csak blöff, reszben a kinainak nincs szuksege az ukranokra, reszben ök semmiböl se vesznek ma mar ennyire sokat. Az orosz tipus se erösebb, egyelöre az Il-76 reszleges modernizalt uj gyartasuit se kepesek normalis utemben gyartani.
Ennyi. Nekünk légiutántöltő képesség és szállító kapacitás kell. Íme a helyes válasz jelenleg:
20211211megkezdodik-a-kormanyzati-teherszallito-repulogep.jpg

1-2-800x445.jpg


Szerintem is a KC-390 volt a helyes válasz akkor, de senki se gondolta volna, hogy a brazilok kinyírás közelébe vezetik a saját projektüket. Hát ha így, akkor egyék meg egyedül, nekünk az MRTT opció is jó áthidaló addig, amíg ki nem derül mi legyen a rámpás géppel!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 316
24 783
113
Szerintem is a KC-390 volt a helyes válasz akkor
Szerintem is.
...de senki se gondolta volna, hogy a brazilok kinyírás közelébe vezetik a saját projektüket...
Azért ezt a brazil belpolitika és az elmúlt évek válságain keresztül kell nézni. A légierőn belül is megy a "küzdelem", de az Embraer gyár a KC-val és anélkül is ugyanúgy fog tudni működni, ...ha holnaptól nem készülne egy KC se pl. egy vagy két évig, akkor addig lazán mást gyártanának.
, nekünk az MRTT opció is jó
Mondjuk ezt valahol sajnálom, hogy a jelenlegi Airbus-ok helyett nem MRTT-nk van, de be kell látni, pénz, pénz, pénz...
amíg ki nem derül mi legyen a rámpás géppel
...már nincs minek kiderülnie,...KC lesz és kész.
 
W

Wilson

Guest
An-178: 109db
  • 60x kínai
  • 30x szaúdi
  • 16x ukrán
  • 2x iraki
  • 1x perui
Blogen szerintem ennek néz utána még egyszer, mivel ezek a gépek csak szándéknyilatkozatok formájában léteznek, az ukrán kormány adott le 3 db-ra megrendelést amelyből az első építését szerették volna elkezdeni 2021 tavaszán, a perui gép megy gyártás alatt van(?) a legutolsó hírek szerint múlt év decemberében a két fél egymásra mutogatott a gép leszállításának késése miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 835
12 554
113
Azért az szórakoztató, milyen olcsón veszi a svéd állam a gepet - kettot kap $710-720M korul:

Flightglobal: Sweden follows NATO membership approval with GlobalEye contract.

Legalább kettő nekünk is kéne.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
Csak tudnám, hogy a 610-es oldalszám hogy jött ki?
A 603-as volt a 406 előtt az utolsó üzemképes An-26-osunk, ehhez igazították hozzá a #3604-es gyári számú A319-esünk oldalszámát 604-nek, és a #3865-öt 605-nek, majd ezt követte sorrendben a két Fa7x 606-tal és 607-tel, a gyári számoktól függetlenül.
De a 610 még akkor sem jön ki, ha ez sorrendben a második gépünk lenne, mert még akkor is vagy a 608, vagy a 609 hiányozna. Esetleg ha tényleg megrendeltük volna mind a három gépet, akkor kiadhatná a sorozat, de így gyanítom, hogy a két új gép oldalszáma 610 és 611 lesz.
Ha te sem tudod, akkor ki tudhatná... :rolleyes:

Már bejelentéskor az első rajzon, animáción is a 610-es szám volt ráfestve az első KC-390-esre, így valamilyen logika biztos van mögötte.
Ahhoz hogy egy gép mindig bevethető legyen, azt szoktuk feltételezni hogy legalább 3 gépet kell rendszeresíteni ugyanabból a típusból. Így a 3 A319, a 3 Falcon után épp kijött volna 610-esnek az első KC-390-es. De végül csak 2 A319-es és 2 Falcon lett rendszeresítve. Ebből szerintem az következik hogy a 608 és a 609 egy újabb típusnak van fenntartva. Benkő Tibor 2018-2019-ben még sokat emlegette az elektronikai felderítő gépek beszerzését, ezzel kapcsolatban azóta sem történt előrelépés. Emlegetett kisebb és "Airbus méretű" gépet is erre a feladatra. Hátha ebből még lesz valami. Akkor az erős Airbus kötődés miatt az A320neo M3A-ra gondoltunk, aminek nem nagyon halad a fejlesztése, így még most is gyanús. De azóta bejött a képbe az Embraer kapcsolat is, ő is gyárt ilyen gépeket. De ezzel kapcsolatban soha semmi hivatalos nem hangzott el, így csak találgatunk.

Az elmúlt évek tapasztalata az volt hogy kell nagy hatótávolságú, nagy kapacitású repülőgép is, ezért vett az állam egy A330-ast. 2-3 gépről is szó volt, de végül csak egy lett. Nem került rá katonai lajstrom, mert nem MRTT. A 2 Falcon sokszor kevésnek bizonyul, ilyenkor gépet kell bérelni, így ilyen méretű és képességű gépek beszerzése is elképzelhető. De ezekre is azt mondták korábban, hogy jobb lenne, ha nem katonai lajstrom lenne rajtuk. Illetve óceán átrepülésére alkalmas nagyobb gépre is lenne igény, mert a Falcon kicsi és a felhasználása is korlátozott. De ahogy az Aero-Omnipol-Let Kunovice cseh repülőgépipari összefonódások alakulnak, nekem egyre gyanúsabb az L-410NG rendszeresítése is, mint szállítógép pilóta képzésre és ejtőernyős ugrásra használható platform (a bérelt An-2-es helyett). A PZL M28 Skytruck lehet hogy sokoldalúbb gép és jobb választás lenne, de oda semmilyen kötődésünk nincs, azon kívül hogy a lengyelek is benne vannak a V4-ben. De ez is mind csak találgatás, nincs hivatalos információ ezzel kapcsolatban.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
366
1 713
93
Ha te sem tudod, akkor ki tudhatná... :rolleyes:
Nahát, micsoda feltételezés ez... :)
Már bejelentéskor az első rajzon, animáción is a 610-es szám volt ráfestve az első KC-390-esre, így valamilyen logika biztos van mögötte.
Ahhoz hogy egy gép mindig bevethető legyen, azt szoktuk feltételezni hogy legalább 3 gépet kell rendszeresíteni ugyanabból a típusból. Így a 3 A319, a 3 Falcon után épp kijött volna 610-esnek az első KC-390-es. De végül csak 2 A319-es és 2 Falcon lett rendszeresítve. Ebből szerintem az következik hogy a 608 és a 609 egy újabb típusnak van fenntartva. Benkő Tibor 2018-2019-ben még sokat emlegette az elektronikai felderítő gépek beszerzését, ezzel kapcsolatban azóta sem történt előrelépés. Emlegetett kisebb és "Airbus méretű" gépet is erre a feladatra. Hátha ebből még lesz valami. Akkor az erős Airbus kötődés miatt az A320neo M3A-ra gondoltunk, aminek nem nagyon halad a fejlesztése, így még most is gyanús. De azóta bejött a képbe az Embraer kapcsolat is, ő is gyárt ilyen gépeket. De ezzel kapcsolatban soha semmi hivatalos nem hangzott el, így csak találgatunk.

Az elmúlt évek tapasztalata az volt hogy kell nagy hatótávolságú, nagy kapacitású repülőgép is, ezért vett az állam egy A330-ast. 2-3 gépről is szó volt, de végül csak egy lett. Nem került rá katonai lajstrom, mert nem MRTT. A 2 Falcon sokszor kevésnek bizonyul, ilyenkor gépet kell bérelni, így ilyen méretű és képességű gépek beszerzése is elképzelhető. De ezekre is azt mondták korábban, hogy jobb lenne, ha nem katonai lajstrom lenne rajtuk. Illetve óceán átrepülésére alkalmas nagyobb gépre is lenne igény, mert a Falcon kicsi és a felhasználása is korlátozott. De ahogy az Aero-Omnipol-Let Kunovice cseh repülőgépipari összefonódások alakulnak, nekem egyre gyanúsabb az L-410NG rendszeresítése is, mint szállítógép pilóta képzésre és ejtőernyős ugrásra használható platform (a bérelt An-2-es helyett). A PZL M28 Skytruck lehet hogy sokoldalúbb gép és jobb választás lenne, de oda semmilyen kötődésünk nincs, azon kívül hogy a lengyelek is benne vannak a V4-ben. De ez is mind csak találgatás, nincs hivatalos információ ezzel kapcsolatban.
Az biztos, hogy az A330-as esetében fel sem merült a katonai állományba vétel, így nem ezek számára lett fent tartva az "oldalszám tartomány".
A többit majd meglátjuk...
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 431
21 105
113
Mindkét Falcon Amerikában van (nem tudom mi lehet Columbus-ban, de az egyik már egy hete ott van), a másik A319 pedig épp karbantartáson... tényleg szerencse volt, hogy volt gép. Ha megérkezik a KC390, akkor majd javul a helyzet, azzal tudnak vinni gépeket/járműveket is.
Kevés a 2 gép belőle! Kell 3-4 KC!
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 145
9 288
113
Kevés a 2 gép belőle! Kell 3-4 KC!
Az igény 3 darab, a realitás a kettő.. (és nem pénzkérdés, mert egy repülőgép ára a magyar költségvetéshez képest...

A járművek, gépek vitele... Most is van C-17-nek hívják van rajta repült óránk. A másik, hogy mivel a politika nem határozta meg, hogy a honvédséget hol, és mire vetné be doktrínális szinten, ezért vagy a tényleges igénynél alacsonyabb, vagy éppen magasabb képességgel tud a haderőtervezés számolni. A jármű stb. viszont szerintem értelmesen gondolva, nem realítás, hogy Irak-Afganisztán, Mali stb. sugárban kéne gondolkodni, mert nincs ott érdekszféránk a valóságban. (A MOL moszul környéki kutai megvannak?? ).. Ha nem akarunk nagyobb méretű járművekkel ellátott egységeket küldeni ilyen távolságra, hanem csak kézifegyveres kikéőzőket stb. akkor még a KC-390 is sok. Ha csak oda és vissza kell repíteni mondjuk évente 1x járműveket arra van a C-17 repült idő.. A nemzeti képességnek is van határa. Felesleges erőforrás lekötés, allokáció más fontosabb fegyver és támotagó rendszerek helyett. Én pld. a KC-390 helyett jobban örülnék, rakéta sorozatvetőknek, helikopterekhez és repülőgépekhez fegyverzetnek stb.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Abba a kozel fél évbe belefér ez:

Közel 250-en tették le katonai esküjüket az Önkéntes Katonai Szolgálatot választva október 15-én. A Napi aktuálisban vendégünk volt Ruszin-Szendi Romulusz altábornagy, a Magyar Honvédség parancsnoka.


még ez is

https://szeged.hu/cikk/150-fos-honv...-pakisztani-kiallitasra-ruszin-szendi-romulus
Azzal tisztában vagy, hogy az A319-esek első évében - szerintem - legalább annyit körözött "céltalanul" Magyarország területe felett a 2db Airbus, mint amennyit külföldre szállított delegációkat? Ez a másik opció. Az hogy az ellenzék ebből szarrágó politikai hasznot akar kerekíteni magának, az az ő dolga. Reméljük, hogy te kicsit okosabb vagy, mint ők.
13. éve élünk itthon "2/3-ban"!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
szerintem megvólt a 2. sikeres kimenekítési akció a "neve alatt"
Vagy két év alatt már a második olyan feladat jött elő, amihez nem volt megfelelő repülőgépünk? Más országok nem repültek be Szudánba utasszállító géppel (amihez lépcső kell hogy ki/be tudjanak szállni az emberek, mert ha nincs akkor létrán kell mászni), hanem C130 és A400M gépekkel mentek be és hordták ki az embereket.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
Azzal tisztában vagy, hogy az A319-esek első évében - szerintem - legalább annyit körözött "céltalanul" Magyarország területe felett a 2db Airbus, mint amennyit külföldre szállított delegációkat? Ez a másik opció. Az hogy az ellenzék ebből szarrágó politikai hasznot akar kerekíteni magának, az az ő dolga. Reméljük, hogy te kicsit okosabb vagy, mint ők.
13. éve élünk itthon "2/3-ban"!
Teljesen igazad van.
De kiallott a plebs elé egy tiszt úr, hogy ha már úgyis kell repülni év "X" órát, akkor már hasznosabb ha fuvarozzak a minisztereket, mint ha a Balaton körül keringenek? El kell mondani, rendesen, és akkor az ezt fikazok ertelmesebbik része keres más csontot. De csak titkositunk.
( Miniszternoki latogatas Olaszországban a kolyoknel, na ott mondjuk valóban kilógott a lóláb)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Vagy két év alatt már a második olyan feladat jött elő, amihez nem volt megfelelő repülőgépünk? Más országok nem repültek be Szudánba utasszállító géppel (amihez lépcső kell hogy ki/be tudjanak szállni az emberek, mert ha nincs akkor létrán kell mászni), hanem C130 és A400M gépekkel mentek be és hordták ki az embereket.
Nyilván emiatt lett eltávolítva. o_O
Nem ő rendelte a KC-kat. Nem ő gyártja. Nem tudja a beszerzést felgyorsítani. Miért akarod a nyakába varrni ezt?
Akkor miért kellene emiatt leváltani?

Neked különben mi a bajod a Honvédséggel? :)
Olyan dolgokért rúgdosod, amik vagy nem problémák ( most akkor 16 v. 18 PZH van itthon), vagy nem ők tehetnek róla (csak akkor rendelték meg a KC-kat, amikor).
Megjegyzem, hogy korábban évtizedekig egyáltalán (ha egyáltalan!) nem volt semmilyen sürgőd kimenekítési feladat.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
qTeljesen igazad van.
De kiallott a plebs elé egy tiszt úr, hogy ha már úgyis kell repülni év "X" órát, akkor már hasznosabb ha fuvarozzak a minisztereket, mint ha a Balaton körül keringenek? El kell mondani, rendesen, és akkor az ezt fikazok ertelmesebbik része keres más csontot. De csak titkositunk.
( Miniszternoki latogatas Olaszországban a kolyoknel, na ott mondjuk valóban kilógott a lóláb)
Akkor jön a "bérlés fanatikusok" népes tábora, hogy akkor miért nem bérelnek gépet.
Szerintem meg egyszerűen törvénybe kell iktatni, hogy melyik hivatalos személynek milyen esetekben jár a VIP szállítás. Párttól, bőrszíntől, nemtől, felekezettől függetlenül.
Pl.
Miniszterelnök, Köztársasági elnök mind hivatalos útjaira, mind privátra használhatja a Honvédségi gépet.
Privát utakra mondjuk 2 alkalommal ingyenesen. Továbbiakat meg térítésért.
Külügyminiszter ugyan ez, csak a privát utazásra csak önköltségen.
A házelnök csak hivatalos útra használhatná. A többi miniszter meg csak akkor, ha nagyobb delegációval utaznak - amikor olcsóbb a honvédségi gép.
A Honvédség saját használatát meg maga kontrollálja.

A fenti feltételek esetén a privát utak jegyzékét évente nyilvánosságra kell hozni. Aztán lehet rajta csámcsogni.
Csak így már nem támadási felület.