Már bejelentéskor az első rajzon, animáción is a 610-es szám volt ráfestve az első KC-390-esre, így valamilyen logika biztos van mögötte.
Ahhoz hogy egy gép mindig bevethető legyen, azt szoktuk feltételezni hogy legalább 3 gépet kell rendszeresíteni ugyanabból a típusból. Így a 3 A319, a 3 Falcon után épp kijött volna 610-esnek az első KC-390-es. De végül csak 2 A319-es és 2 Falcon lett rendszeresítve. Ebből szerintem az következik hogy a 608 és a 609 egy újabb típusnak van fenntartva. Benkő Tibor 2018-2019-ben még sokat emlegette az elektronikai felderítő gépek beszerzését, ezzel kapcsolatban azóta sem történt előrelépés. Emlegetett kisebb és "Airbus méretű" gépet is erre a feladatra. Hátha ebből még lesz valami. Akkor az erős Airbus kötődés miatt az A320neo M3A-ra gondoltunk, aminek nem nagyon halad a fejlesztése, így még most is gyanús. De azóta bejött a képbe az Embraer kapcsolat is, ő is gyárt ilyen gépeket. De ezzel kapcsolatban soha semmi hivatalos nem hangzott el, így csak találgatunk.
Az elmúlt évek tapasztalata az volt hogy kell nagy hatótávolságú, nagy kapacitású repülőgép is, ezért vett az állam egy A330-ast. 2-3 gépről is szó volt, de végül csak egy lett. Nem került rá katonai lajstrom, mert nem MRTT. A 2 Falcon sokszor kevésnek bizonyul, ilyenkor gépet kell bérelni, így ilyen méretű és képességű gépek beszerzése is elképzelhető. De ezekre is azt mondták korábban, hogy jobb lenne, ha nem katonai lajstrom lenne rajtuk. Illetve óceán átrepülésére alkalmas nagyobb gépre is lenne igény, mert a Falcon kicsi és a felhasználása is korlátozott. De ahogy az Aero-Omnipol-Let Kunovice cseh repülőgépipari összefonódások alakulnak, nekem egyre gyanúsabb az L-410NG rendszeresítése is, mint szállítógép pilóta képzésre és ejtőernyős ugrásra használható platform (a bérelt An-2-es helyett). A PZL M28 Skytruck lehet hogy sokoldalúbb gép és jobb választás lenne, de oda semmilyen kötődésünk nincs, azon kívül hogy a lengyelek is benne vannak a V4-ben. De ez is mind csak találgatás, nincs hivatalos információ ezzel kapcsolatban.