Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 738
46 880
113
Neki nincs köze ezekhez a beszerzésekhez, nem ő tehet róla hogy az első KC390 csak több mint egy év múlva ér ide. A katona azzal oldja meg a feladatot, amit az állam biztosít neki. Azt a feladatot, amit a vezető kijelöl neki. Kabult is megoldották a katonák a legjobb tudásuk szerint, azzal ami rendelkezésre állt. Nem arra gondoltam, hogy emiatt váltották most le, csak arra hogy még mindig nincs megfelelő repülőgépünk az ilyen feladatokhoz.
És honnan venne, meg főleg minek, amikor a KC-ket már gyártják?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 754
74 886
113
Nyilván emiatt lett eltávolítva. o_O
Nem ő rendelte a KC-kat. Nem ő gyártja. Nem tudja a beszerzést felgyorsítani. Miért akarod a nyakába varrni ezt?
Akkor miért kellene emiatt leváltani?
Gondolom, azóta már végigolvastad a topikot...
Neked különben mi a bajod a Honvédséggel? :)
Olyan dolgokért rúgdosod, amik vagy nem problémák ( most akkor 16 v. 18 PZH van itthon),
Az csak téged zavar amikor ilyenekről van szó, egyébként erről szól a fórum...
vagy nem ők tehetnek róla (csak akkor rendelték meg a KC-kat, amikor). Megjegyzem, hogy korábban évtizedekig egyáltalán (ha egyáltalan!) nem volt semmilyen sürgőd kimenekítési feladat.
Legalább 10 éve vitatkozunk itt a fórumon arról hogy milyen szállítógépekre van szüksége a Honvédségnek... ha jól emlékszem te is sokat vitatkoztál arról hogy pl. a KC390 alkalmas lesz-e nem előkészített helyeken le-felszállni vagy hogy a C-27/C-130/C-295 már régen itt lehetne.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 738
46 880
113
Gondolom, azóta már végigolvastad a topikot...
...és még mindig nem értelek.
Az csak téged zavar amikor ilyenekről van szó, egyébként erről szól a fórum...
Miről? Hogy éppen a határidőn belül milyen leosztással szállítják a PZH-kat?
Mi múlik ezen?
Legalább 10 éve vitatkozunk itt a fórumon arról hogy milyen szállítógépekre van szüksége a Honvédségnek... ha jól emlékszem te is sokat vitatkoztál arról hogy pl. a KC390 alkalmas lesz-e nem előkészített helyeken le-felszállni vagy hogy a C-27/C-130/C-295 már régen itt lehetne.
De nem a Honvédség döntötte el, hogy mikor rendelik meg.
Vagy azt gondolod, hogy a légierő vezetői taosikoltak, hogy az An-26-okat közvetlen utód nélkül kellett kivonni?
Ha jól emlékszem én sosem vontam kétségbe a KC képességeit.
Én A400 hívő voltam annak ultimate képességei miatt. A KC nekem mindig is egy jó kompromisszumnak tűnt.
De hogy az általad említett gépeknek semmi értelme nem lett volna az 1000%.
Egyedül a C-295-nek adnék egy esélyt kiegészítőként, vagy ha hosszú távon nem tudjuk megvenni a 3. KC-t.
Annak is a sokoldalúsága és olcsósága jelent valid opciót. A másik 2 típus kicsi is, drága is, (saját kategóriában) meg van helyette jobb...
Szóval hiába lehettek volna itt, ha pénzkidobások.
A KC meg szerintem sokkal régebb óta van kiválasztva, mint hogy megrendeltük. Akkor meg minek kapkodjunk meg csesszünk el pénzt pánikvásárlásokra, amikor minden fillérre ki van számolva a Zrínyibe, és még úgy is gyakran nem jön össze a PM aláírása.
 
  • Tetszik
Reactions: Vipera kapitány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 738
46 880
113
Semmi. Félreértés. Nem tudunk részleteket. Én csak azt mondtam, hogy az utasszállító gép már Kabulban sem volt megfelelő. De a katonák ezzel is megoldották a feladatot.
Ha nem lett volna megfelelő, akkor nem mentek volna be vele.
A megfelelő nem azt jelenti, hogy az ultimate.
A megfelelő azt jelenti, hogy végrehajtható vele a feladat. Emlékeim szerint volt bent másik civil típus is, nem csak a mi A319-eseink.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 760
6 713
113
Miért, te látnád érzelmét a KC megrendelése után berendelni egy másik típust, csak mert lehet, hogy arra a 1,5 évre befut egy sürgős kimenekítés?
én amúgy is szívesen látnék egy másik típust a KC mellett de ez egyéni szoci problémám..... de ha ennyire kell én bérkésben is benne vagyok amíg befut a KC amiből rohadtul keveslem a kettőt...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 738
46 880
113
én amúgy is szívesen látnék egy másik típust a KC mellett de ez egyéni szoci problémám..... de ha ennyire kell én bérkésben is benne vagyok amíg befut a KC amiből rohadtul keveslem a kettőt...
Szerintem most pont nem erre fognak majd pénzt kiadni, de hogy most így beszélünk róla, az előbb találtam egy eladó török 2003-as C-295-öst. Gondolom, hogy nem túl horror áron... :cool:
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 760
6 713
113

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 743
2 287
113
Nyilván emiatt lett eltávolítva. o_O
Nem ő rendelte a KC-kat. Nem ő gyártja. Nem tudja a beszerzést felgyorsítani. Miért akarod a nyakába varrni ezt?
Akkor miért kellene emiatt leváltani?

Neked különben mi a bajod a Honvédséggel? :)
Olyan dolgokért rúgdosod, amik vagy nem problémák ( most akkor 16 v. 18 PZH van itthon), vagy nem ők tehetnek róla (csak akkor rendelték meg a KC-kat, amikor).
Megjegyzem, hogy korábban évtizedekig egyáltalán (ha egyáltalan!) nem volt semmilyen sürgőd kimenekítési feladat.
Van egy ídőpont amikor megkapjuk a gépeket , ezt a médián keresztül mindenki tudja.Előbb hogyan...ha valóban ez volt a a gond akkor jó pár dolognak semmi értelme sincsen.Ha ez volt!
 
K

kamm

Guest
Miért, te látnád érzelmét a KC megrendelése után berendelni egy másik típust, csak mert lehet, hogy arra a 1,5 évre befut egy sürgős kimenekítés?
1-2 kicsinek latnam ertelmet, de csak olcson, pl vmi hasznalt C-235osok, hogy azokat koptassak kis dolgokra, ne a nagyokat.
De elobb legalabb egy AEW&C gepet szeretnek latni szolgalatban, mondjuk egy Embraer P600-ast, de ha nagyon nincs penz, akkor minimum az egyik Falcont atepitve...
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 708
3 987
113
én amúgy is szívesen látnék egy másik típust a KC mellett de ez egyéni szoci problémám..... de ha ennyire kell én bérkésben is benne vagyok amíg befut a KC amiből rohadtul keveslem a kettőt...
Igazából szó nékül elférne 2db 235-ös repülő [teljes mértékben An-26-os méret] is,még akkor is, ha megrendelik a harmadik nagy hombárt is végül.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 404
7 938
113
és miért lenne jobb 2 használt C235-ös?
Ha jó a sárkány szerkezet illetve a motorok szerkezetileg szinte ugyan azt a feladatott képes ellátni mint a C295. Igaz ahhoz szükséges némi modern műszerezettség is fülkében. Olcsóbb áron lehet hozzájutni szinte nagyjábból azonos üzemeltetési költséggel. Igaz az utóbbi csalóka mert az idő előrehaladtával emelkedhet a gépek korából adódóan. Viszont tűzoltásnak illetve tervezhetőség későbbi gépek-típus-stb... szempontjábból számunkra előnyősebb lehet. A C295 fiatal és a mi pénz tárcánkhoz képest az ár-érték arány nem biztos megtérülne idővel.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
és miért lenne jobb 2 használt C235-ös?
Sokkal olcsobban veszed meg.

Ha jó a sárkány szerkezet illetve a motorok szerkezetileg szinte ugyan azt a feladatott képes ellátni mint a C295. Igaz ahhoz szükséges némi modern műszerezettség is fülkében. Olcsóbb áron lehet hozzájutni szinte nagyjábból azonos üzemeltetési költséggel. Igaz az utóbbi csalóka mert az idő előrehaladtával emelkedhet a gépek korából adódóan. Viszont tűzoltásnak illetve tervezhetőség későbbi gépek-típus-stb... szempontjábból számunkra előnyősebb lehet. A C295 fiatal és a mi pénz tárcánkhoz képest az ár-érték arány nem biztos megtérülne idővel.

Pontosan. Sot, mar egy nem tul hasznalt is viszonylag modern gep azert:

2284211600_122333d990_b.jpg



Kesobb meg lehet modernizalni, peldaul ilyenre, ahogyan a chileiek tettek:

uasc_cn-235_pr_image_fidae.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 708
3 987
113
én maradnék a 295-nél, a KC-k mellett
Írták mások, hogy a kisebb talán olcsóbb valamivel.
De mivel olyan helyzet állt elő, hogy lesznek nagy tehergépek is ezért szerintem felesleges a nagyobbik CASA.
Az An-26-os korszakban is ritkán ugrott 9-nél több ejtőernyős egyszerre,szóval emiatt is felesleges a 295-ös.
Ha valamit ASAP el kell vinni mondjuk Litvániába, akkor az valószínűleg be fog azért férni a 4 tonnába é a 9 méter hosszba az esetek 95%-ában. Erre is felesleges a 295-ös a plusz 3 méter rakterével és a másfélszeres hajtóműteljesítményével [ami azért valamiért bele van építve és az adatlapok szerint az utazósebessége csak 30km/h-val (7%-kal) nagyobb].

Ha a nehéz tehergépünk pl. IL-76-os lenne [amibe be lehet pattintani 50 tonnát], akkor lehet érdemes lenne feljebb skálázni, de szerintem ilyen kapacitás mellett nem érdemes a nagyobbik CASA-t használni, bár a fentieken kívül nem nagyon tudom hirtelen semmivel alátámasztani az elméletemet. :)
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo