Felesleges , 3 kell minimum.Akkor egy nyugodtan lehet ídőszakoson!Hadrafoghatóság szempontjából hozható lenne a 66% !
Még ha a könyvekben ez is szerepel, ez nincs így feltétlenül.
Szerintem képesség szinten kell tudni a flottának a hadrafoghatósági mutatókat, nem típusra.
Alapvetően - szerintem - nem is a teherszállítás lesz a szűk keresztmetszet, hanem a szémélyszállítás.
A 2-2 VIP személyszállításra dedikált gép eléggé meg van hajtva. Ez a pilóták szempontjából nem rossz, de szerintem elkerülhetetlen, hogy az állami feladatok kielégítésére bedobjanak még 1-2 gépet.
A C-235/295 típusok erre kimondottan alkalmasak lehetnek.
A rövidebb törzsű gép is max. 44 üléssel akár egészen hatékonyan kiegészítheti a másik 4 gépet. Ráadásul executive ülésekkel egészen kulturált belső is kialakítható.
Ha használtan valakitől hozzá tudnánk jutni 2 ilyen gépekhez jó áron, akkor én azt választanám, hogy az egyiket dedikáltan személyszállításra alakítanám ki, míg a másikat teherszállítónak. Természetesen úgy, hogy az átalakítás lehetősége megmaradjon.
Szóval a jelenleg már meglévő, vagy már megrendelt szállítógép flottát szerintem mindenképpen ki kell egészíteni további személyszállító kapacitásokkal. Az sem lenne baj, ha a 3. KC is meglenne.
Viszont a 3. KC árából szerintem kijönne akár 2 új spanyol gép is, de használtból akár 3 is egészen biztosan!
És akkor ne felejtsük el, hogy maga a platform még sokoldalúbb, mint a KC!
Most egy kicsit úgy vagyok vele, hogy jelen helyzetben egyáltalán nem olyan nagy baj, hogy csak 2db KC-t rendeltünk. Azzal, hogy az afgán "bulinak" reszeltek, és a missziózás jelenleg komolyan visszaszorult - érthető geopolitikai okokból -, a hazai fejlesztések sokkal fontosabbá váltak.
Persze ezek pillanatnyi állapotok, de szerintem a személyszállító kapacitás így is úgy is alul van tervezve...