Szállítógépek váltása a MH-nél

Igazából szó nékül elférne 2db 235-ös repülő [teljes mértékben An-26-os méret] is,még akkor is, ha megrendelik a harmadik nagy hombárt is végül.
Felesleges , 3 kell minimum.Akkor egy nyugodtan lehet ídőszakoson!Hadrafoghatóság szempontjából hozható lenne a 66% !
 
Sokkal olcsobban veszed meg.
idősebb = több lesz fenntartani , és nem magával a géppel van bajom hanem a darabszámmal
Ha a nehéz tehergépünk pl. IL-76-os lenne [amibe be lehet pattintani 50 tonnát], akkor lehet érdemes lenne feljebb skálázni, de szerintem ilyen kapacitás mellett nem érdemes a nagyobbik CASA-t használni, bár a fentieken kívül nem nagyon tudom hirtelen semmivel alátámasztani az elméletemet. :)
honnan tudod mi a MH "kapacitása" ?
Írták mások, hogy a kisebb talán olcsóbb valamivel.
De mivel olyan helyzet állt elő, hogy lesznek nagy tehergépek is ezért szerintem felesleges a nagyobbik CASA.
Az An-26-os korszakban is ritkán ugrott 9-nél több ejtőernyős egyszerre,szóval emiatt is felesleges a 295-ös.
Ha valamit ASAP el kell vinni mondjuk Litvániába, akkor az valószínűleg be fog azért férni a 4 tonnába é a 9 méter hosszba az esetek 95%-ában. Erre is felesleges a 295-ös a plusz 3 méter rakterével és a másfélszeres hajtóműteljesítményével [ami azért valamiért bele van építve és az adatlapok szerint az utazósebessége csak 30km/h-val (7%-kal) nagyobb].
ezt így elfogadom de 2db gép akkor is ekvés
 
Felesleges , 3 kell minimum.Akkor egy nyugodtan lehet ídőszakoson!Hadrafoghatóság szempontjából hozható lenne a 66% !
Még ha a könyvekben ez is szerepel, ez nincs így feltétlenül.
Szerintem képesség szinten kell tudni a flottának a hadrafoghatósági mutatókat, nem típusra.
Alapvetően - szerintem - nem is a teherszállítás lesz a szűk keresztmetszet, hanem a szémélyszállítás.
A 2-2 VIP személyszállításra dedikált gép eléggé meg van hajtva. Ez a pilóták szempontjából nem rossz, de szerintem elkerülhetetlen, hogy az állami feladatok kielégítésére bedobjanak még 1-2 gépet.
A C-235/295 típusok erre kimondottan alkalmasak lehetnek.
A rövidebb törzsű gép is max. 44 üléssel akár egészen hatékonyan kiegészítheti a másik 4 gépet. Ráadásul executive ülésekkel egészen kulturált belső is kialakítható.
Ha használtan valakitől hozzá tudnánk jutni 2 ilyen gépekhez jó áron, akkor én azt választanám, hogy az egyiket dedikáltan személyszállításra alakítanám ki, míg a másikat teherszállítónak. Természetesen úgy, hogy az átalakítás lehetősége megmaradjon.
Szóval a jelenleg már meglévő, vagy már megrendelt szállítógép flottát szerintem mindenképpen ki kell egészíteni további személyszállító kapacitásokkal. Az sem lenne baj, ha a 3. KC is meglenne.
Viszont a 3. KC árából szerintem kijönne akár 2 új spanyol gép is, de használtból akár 3 is egészen biztosan!

És akkor ne felejtsük el, hogy maga a platform még sokoldalúbb, mint a KC!

Most egy kicsit úgy vagyok vele, hogy jelen helyzetben egyáltalán nem olyan nagy baj, hogy csak 2db KC-t rendeltünk. Azzal, hogy az afgán "bulinak" reszeltek, és a missziózás jelenleg komolyan visszaszorult - érthető geopolitikai okokból -, a hazai fejlesztések sokkal fontosabbá váltak.
Persze ezek pillanatnyi állapotok, de szerintem a személyszállító kapacitás így is úgy is alul van tervezve...
 
Még ha a könyvekben ez is szerepel, ez nincs így feltétlenül.
Szerintem képesség szinten kell tudni a flottának a hadrafoghatósági mutatókat, nem típusra.
Alapvetően - szerintem - nem is a teherszállítás lesz a szűk keresztmetszet, hanem a szémélyszállítás.
A 2-2 VIP személyszállításra dedikált gép eléggé meg van hajtva. Ez a pilóták szempontjából nem rossz, de szerintem elkerülhetetlen, hogy az állami feladatok kielégítésére bedobjanak még 1-2 gépet.
A C-235/295 típusok erre kimondottan alkalmasak lehetnek.
A rövidebb törzsű gép is max. 44 üléssel akár egészen hatékonyan kiegészítheti a másik 4 gépet. Ráadásul executive ülésekkel egészen kulturált belső is kialakítható.
Ha használtan valakitől hozzá tudnánk jutni 2 ilyen gépekhez jó áron, akkor én azt választanám, hogy az egyiket dedikáltan személyszállításra alakítanám ki, míg a másikat teherszállítónak. Természetesen úgy, hogy az átalakítás lehetősége megmaradjon.
Szóval a jelenleg már meglévő, vagy már megrendelt szállítógép flottát szerintem mindenképpen ki kell egészíteni további személyszállító kapacitásokkal. Az sem lenne baj, ha a 3. KC is meglenne.
Viszont a 3. KC árából szerintem kijönne akár 2 új spanyol gép is, de használtból akár 3 is egészen biztosan!

És akkor ne felejtsük el, hogy maga a platform még sokoldalúbb, mint a KC!

Most egy kicsit úgy vagyok vele, hogy jelen helyzetben egyáltalán nem olyan nagy baj, hogy csak 2db KC-t rendeltünk. Azzal, hogy az afgán "bulinak" reszeltek, és a missziózás jelenleg komolyan visszaszorult - érthető geopolitikai okokból -, a hazai fejlesztések sokkal fontosabbá váltak.
Persze ezek pillanatnyi állapotok, de szerintem a személyszállító kapacitás így is úgy is alul van tervezve...
huszár... rámpás gépet ne használjunk már VIP gépnek , személyszállításra ott az airbus
(és nem 44 fővel kell reptetni egy olyan gépet amit nem erre terveztek)
amire szvsz szükség lenne:
további legalább 2 airbus ( 320 vagy 321 ) - ez lenne a VIP / személyszállítógép ( ki kell vinni srácokat pl)
és 6 de inkább 8 db rámpás gép, mondjuk 4db KC (hamár ez lett kiválasztva....)meg 4db CASA 295 (vagy C27j-ben is benne vagyok) , na ezekkel lehet ejtőernyősöket dobni , kimenekíteni, cargot dobni vagy anyám kínját bármi

kis kiegészítés , nem pont Neked huszár:

1.)ha erre majd jönnek egyes emberek hogy jaj dehát mikor voltak az an26-ok akkor sem használtuk ki a kapacitást akkor morcos leszek mert ezt már párszor megbeszéltük
2.) tudom nehéz, mert nagyon sokoldalú, de kéretik megérteni hogy nem építünk NAGY haderőt, ennek a kicsinek KELL megadni MINDEN földi jót, lehető legmodernebbet, legjobbat , leghasználhatóbbat , tudom tudom most jön a "DEHÁÁÁÁT OSZT MIBŰŰŰŰ?! " , na erre annyit tudok mondani hogy Brunei 22 dec6.-ám vett 3db gépet 120 misi USD-ért .... férjen már bele... a f@xomat már...( pont a régi CN235-ösöket váltják velük)
3.) aki meg jön a humánerőforrás problémával azoknak meg : OK , tudom,nem kell bemutatni de csak vasakról beszélünk
 
Még ha a könyvekben ez is szerepel, ez nincs így feltétlenül.
Szerintem képesség szinten kell tudni a flottának a hadrafoghatósági mutatókat, nem típusra.
Alapvetően - szerintem - nem is a teherszállítás lesz a szűk keresztmetszet, hanem a szémélyszállítás.
A 2-2 VIP személyszállításra dedikált gép eléggé meg van hajtva. Ez a pilóták szempontjából nem rossz, de szerintem elkerülhetetlen, hogy az állami feladatok kielégítésére bedobjanak még 1-2 gépet.
A C-235/295 típusok erre kimondottan alkalmasak lehetnek.
A rövidebb törzsű gép is max. 44 üléssel akár egészen hatékonyan kiegészítheti a másik 4 gépet. Ráadásul executive ülésekkel egészen kulturált belső is kialakítható.
Ha használtan valakitől hozzá tudnánk jutni 2 ilyen gépekhez jó áron, akkor én azt választanám, hogy az egyiket dedikáltan személyszállításra alakítanám ki, míg a másikat teherszállítónak. Természetesen úgy, hogy az átalakítás lehetősége megmaradjon.
Szóval a jelenleg már meglévő, vagy már megrendelt szállítógép flottát szerintem mindenképpen ki kell egészíteni további személyszállító kapacitásokkal. Az sem lenne baj, ha a 3. KC is meglenne.
Viszont a 3. KC árából szerintem kijönne akár 2 új spanyol gép is, de használtból akár 3 is egészen biztosan!

És akkor ne felejtsük el, hogy maga a platform még sokoldalúbb, mint a KC!

Most egy kicsit úgy vagyok vele, hogy jelen helyzetben egyáltalán nem olyan nagy baj, hogy csak 2db KC-t rendeltünk. Azzal, hogy az afgán "bulinak" reszeltek, és a missziózás jelenleg komolyan visszaszorult - érthető geopolitikai okokból -, a hazai fejlesztések sokkal fontosabbá váltak.
Persze ezek pillanatnyi állapotok, de szerintem a személyszállító kapacitás így is úgy is alul van tervezve...
Felesleges , a 2 Falcon és a 2 Airbus megtudja oldani a személy/ VIP szállítást!Kimondott teherszállítóképesség , minimális!A három azért kell hogyha egy ídőszakoson van , egy javításon legyen mihez nyúlni!4 gép a személyszállítást nehogymár ne oldja meg!!!!Az AN-26 kivonása óta kimondottan teherszállító repülőgép nincsen!Gondolom akkor tisztában vagy hogy a 4 gép mennyire van leterhelve hetente/ havonta!Én nem , de nem is izgat!
 
Felesleges , a 2 Falcon és a 2 Airbus megtudja oldani a személy/ VIP szállítást!Kimondott teherszállítóképesség , minimális!A három azért kell hogyha egy ídőszakoson van , egy javításon legyen mihez nyúlni!4 gép a személyszállítást nehogymár ne oldja meg!!!!Az AN-26 kivonása óta kimondottan teherszállító repülőgép nincsen!Gondolom akkor tisztában vagy hogy a 4 gép mennyire van leterhelve hetente/ havonta!Én nem , de nem is izgat!
ajánlom figyelmedbe a "kis kiegészítés" részét annak a kommentnek amire válaszoltál, de jófej leszek, berakom ide újra:

"
1.)ha erre majd jönnek egyes emberek hogy jaj dehát mikor voltak az an26-ok akkor sem használtuk ki a kapacitást akkor morcos leszek mert ezt már párszor megbeszéltük
2.) tudom nehéz, mert nagyon sokoldalú, de kéretik megérteni hogy nem építünk NAGY haderőt, ennek a kicsinek KELL megadni MINDEN földi jót, lehető legmodernebbet, legjobbat , leghasználhatóbbat , tudom tudom most jön a "DEHÁÁÁÁT OSZT MIBŰŰŰŰ?! " , na erre annyit tudok mondani hogy Brunei 22 dec6.-ám vett 3db gépet 120 misi USD-ért .... férjen már bele... a f@xomat már...( pont a régi CN235-ösöket váltják velük)
3.) aki meg jön a humánerőforrás problémával azoknak meg : OK , tudom,nem kell bemutatni de csak vasakról beszélünk

"
 
ajánlom figyelmedbe a "kis kiegészítés" részét annak a kommentnek amire válaszoltál, de jófej leszek, berakom ide újra:

"
1.)ha erre majd jönnek egyes emberek hogy jaj dehát mikor voltak az an26-ok akkor sem használtuk ki a kapacitást akkor morcos leszek mert ezt már párszor megbeszéltük
2.) tudom nehéz, mert nagyon sokoldalú, de kéretik megérteni hogy nem építünk NAGY haderőt, ennek a kicsinek KELL megadni MINDEN földi jót, lehető legmodernebbet, legjobbat , leghasználhatóbbat , tudom tudom most jön a "DEHÁÁÁÁT OSZT MIBŰŰŰŰ?! " , na erre annyit tudok mondani hogy Brunei 22 dec6.-ám vett 3db gépet 120 misi USD-ért .... férjen már bele... a f@xomat már...( pont a régi CN235-ösöket váltják velük)
3.) aki meg jön a humánerőforrás problémával azoknak meg : OK , tudom,nem kell bemutatni de csak vasakról beszélünk

"
Másképpen látjuk és nem ugyanarról beszélünk.
 
Az a plussz 3 gép azt feltételezi a te meglátásod szerint hogy a személyszállítási igény min. 40% -al megnőtt !Ha ez így van rendben , elfogadom, de ha a jelenlegi gépállomány a személyszállítást tudja abszolválni akkor minek?
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Az a plussz 3 gép azt feltételezi a te meglátásod szerint hogy a személyszállítási igény min. 40% -al megnőtt !Ha ez így van rendben , elfogadom, de ha a jelenlegi gépállomány a személyszállítást tudja abszolválni akkor minek?
most csak arra gondolsz hogy én írtam +2 Airbust? vagy az a +3 gépet mire írod? mert én írtam +2db Airbust meg 8 rámpást
 
huszár... rámpás gépet ne használjunk már VIP gépnek , személyszállításra ott az airbus
(és nem 44 fővel kell reptetni egy olyan gépet amit nem erre terveztek)
Félreértettél.
Én nem dedikált VIP-re gondoltam.
Hanem egy általános chartergép feladataival. Valahogy így.
Ezek az egyik portugál C-295-ös "túrista osztályos" székei:
ErB93aYVQAAR_Gk

Vagy így:
web.c295.large_.3.jpg

Ha megnézed, akkor ezek a székek teljesen vállalhatóak, és ennek ellenére simán kiszerelhetőek, áthelyezhetőek a fedélzetbe épített standard sínrendszer segítségével. A hátfal meg szintén egy mobil megoldás.
Természetesen a VIP-, meg a csapatszállítást csak olyan szükséghelyzetben kellene rájuk bízni, ha valamilyen oknál fogva a mostani 4 gép nem elérhető.
Egy Budapest-Brüsszel vonal is maximum 3-3,5 órán belül teljesíthető.
 
1-2 kicsinek latnam ertelmet, de csak olcson, pl vmi hasznalt C-235osok, hogy azokat koptassak kis dolgokra, ne a nagyokat.
De elobb legalabb egy AEW&C gepet szeretnek latni szolgalatban, mondjuk egy Embraer P600-ast, de ha nagyon nincs penz, akkor minimum az egyik Falcont atepitve...
Hja és a C-295-nek már van tányéros AEW&C verziója,
4712272

de koncepció szinten felkerült rá az Erieye is:
c-295-erieye_25097.gif
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm
további legalább 2 airbus ( 320 vagy 321 ) - ez lenne a VIP / személyszállítógép ( ki kell vinni srácokat pl)
és 6 de inkább 8 db rámpás gép, mondjuk 4db KC (hamár ez lett kiválasztva....)meg 4db CASA 295 (vagy C27j-ben is benne vagyok) , na ezekkel lehet ejtőernyősöket dobni , kimenekíteni, cargot dobni vagy anyám kínját bármi
Én ezt egy kicsit soknak érzem.
Hozzá kell tenni, hogy nemsokára szerintem elkezdenek majd azon gondolkodni, hogy a most meglévő A319-eseket, és Falconokat le kellene cserélni.
Ugyebár mindegyiket használtan vettük, tehát egyik sem lesz sokkal fiatalabb. Nem tudom, hogy Maróth-tal együtt ment-e az a hozzáállás, hogy előrelátóbb életciklus gazdálkodást fognak a gépekkel szorgalmazni. Azaz nem várják meg, amíg végelgyengülésben fog kimúlni az összes, hanem még akkor pénzt csinálnak belőlük, amikor még lehet.
Mind a 4 gép jelenleg 13-14 éves korban van. Nincs akkora terhelésük szerintem, mintha bér gépek, vagy légitársasági gépek lennének, de előbb utóbb (4-5 éven belül) cserélni kell majd őket.

Szerintem az optimális (költséghatékonyság szempontjából) ez a flotta lenne:
2db Falcon 7-8-10X (vagy ezekkel minimum egyenértékű LR bizjet) a típusnál maradva egyszerűbb lenne a pilóta átképzés.
2db A320Neo
2db KC390
3-4db C-235/295 (használtan, modernizálva), ha 4 gép is belefér és nem költünk EW drónra, akkor az egyik gép lehetne SIGINT, meg esetleg egy AEW, 2db elegendő általános célokra

+1db A330

Ha megnézed minden képességre van annyi gép - még ha különböző típusból is -, hogy minden körülmények között megoldható minden feladat.

A Spartan-t én azért hanyagolnám, mert bár nagyobb a törzsátmérője, de nem rendelkezik akkora hatótávolsággal. "Nagygépnek" meg ott vannak a KC-k.
 
Hja még annyit, hogy a fapados társaságok tönkremenetelét kihasználtuk (A319-esek). A Covid után betonon dekkoló gépekből berántottuk az A330-ast.
Ha az orrom nem csal, akkor most is ki fogjuk valahogy használni a kínálkozó lehetőséget.
Ugyebár egy csomó gép rekedt Oroszországban is, de egy csomót még időben visszavettek a lízingcégek. Gondolom egy párra sikerült új bérlőt találni, de a gazdasági visszaesés/infláció nem tett jót a forgalomnak, és az iparág még mindig nyögi a covid utóhatásait. Szóval, ha jókor lépünk, akkor megint csak sikerülhet valami steal-t összehozni a szállítógép piacon.
Most mindenesetre biztosan olcsón juthatunk bármihez is.
Esetleg valamilyen trükkel megpróbálhatunk orosz oligarcháktól is gépet venni. Ha kitalálnánk, hogy hogyan lehet zárlat alól gépet kihozni, akkor nagyon gyorsan lehetne a Falconoknak utódot találni.