Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 839
12 566
113
@zotyek78
Ez szerintem részigazság.
Ha gyártanak akármit, azt vagy megveszik, vagy nem.
De meccsre eddig is jártak, meg az után is.
(szvsz szörnyű itthon a labdarúgás, de ezt hagyjuk.)
Hogy miért foci stadionok?
Gondolom az már egyértelmű. :D
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Végre valakik akik ezt a Stadionos dolgot is átlátják kicsit .
A Valaki felléptikhez még annyit hogy pont a most legszegényebb osztály a 8 általánossal rendelkezők kapnak ezzel munkát.

Ennyi erővel azt is lehetne csinálni, hogy a nappali műszak felépít egy stadiont az esti meg lebontja és mindenkinek van munkája élete végéig....

De még mindig nem tiszta nekem, hogy kellenének-e a Bae-146-osok ha pl elfogadják a Sólyom gépét VIP gépnek. (Igen tudom, hogy a bizjeteket nem helyettesíti egy 737 de az egy külön téma)
Vagy gazdagok vagyunk és lesz Sólyom 737, Bae146, An-26, C-17? Persze logikusan mindenből 1-2 db. Végülis a Bae-146 is nagyobb egy Falcon 50-nél v Gulfstream G350-nél tehát az se igazi VIP gép akkor.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
@Borisz
Persze, jó dolog a foci is, meg a stadion építés is... Csak ennél lenne 1000 jobb befektetés. :) Ennyi! Bocsi az offért! :)
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Azért a "gyártás" dologra is azért jobban oda van figyelve. Közvetlen környezetemben élő kis-közép vállalkozók, akik gyártással-beszállítással foglalkoznak mostanában elég jó támogatásokat kaptak (nem FIDESZ-esek!, meg is lepődtem). meg ott a lerágott-csont téma, a RÁBA. Én sajnos telhetetlen vagyok, ezt kevésnek tartom, de legalább valami... Foci,, utálom, de az-az igazi népsport, az igazi cirkusz! Ha meg tényleg öszzejön, hogy valamiféle hátteret építenek ki a majdani helikopterek üzembetartására, kicsi/nagy szervizelésére, akkor befogom a szám, akkor tényleg fogok hajlandóságot látni arra, hogy tényleg akarnak szakembert itthon tartani/ ipart fejleszteni stb.
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Vagy gazdagok vagyunk és lesz Sólyom 737, Bae146, An-26, C-17? Persze logikusan mindenből 1-2 db.

Milyen C-17? Azért mert némi repidőnk van rajta? Ilyen alapon An-2-ese meg Cessnája is van(volt) a seregnek... Beszálltunk egy hajszállal (adjuk a helyet), oszt ennyi...
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Akkor már olcsóbb lett volna betársulni a Csehek A-319-ibe. Van nekik 2, vagy 3 db.

2 db van nekik a többi típuson kívül (CASA, L-410). Szerinted azért vettek maguknak két gépet, hogy közösködjenek? Több eszük van annál... Amúgy meg maguk is igencsak kihasználják őket...
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Nem tudom hogy mindenkiben tudatosult-e, de még évekig maradunk Afganisztánban. Hende nyilatkozta. Az biztos hogy a BAe-146-tal egyszerűbbnek tűnik a személyszállítás nagy távolságokra.

A maradás valószínű...
Viszont valószínűleg nem nagy létszámú kontingensekkel. Néhány fős tanácsadó csoportok szállítására nem érdemes alapozni.
Viszont attól még bejöhet a dolog...
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
De még mindig nem tiszta nekem, hogy kellenének-e a Bae-146-osok ha pl elfogadják a Sólyom gépét VIP gépnek.

Elsősorban a BAe-146 se VIP gépnek lenne beszerezve, hanem leginkább személyszállításra. Az egy más dolog, hogy kormányzati célokra is akarják/tervezik használni, de ettől még merőben különbözik a VIP kategóriától.

Illetve szeretném felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a Sólyom Airways még nem üzemel üzletszerűen, ellenben szállítógépre már ki van írva a tender és nagyon remélem, hogy egy - ilyen szempontból bizonytalan hátterű - felajánlásra nem dobják sutba a tendert és a már esetlegesen beadott ajánlatokat. Nagyon sok itt még a homályos rész ezzel a légitársasággal kapcsolatban, felajánlást pedig bárki tud tenni, legfeljebb nem teljesíti.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Vagy gazdagok vagyunk és lesz Sólyom 737, Bae146, An-26, C-17? Persze logikusan mindenből 1-2 db.

Milyen C-17? Azért mert némi repidőnk van rajta? Ilyen alapon An-2-ese meg Cessnája is van(volt) a seregnek... Beszálltunk egy hajszállal (adjuk a helyet), oszt ennyi...

Pontosan azok a C-17-esek... Mivel van benne részesedésünk beírtam azt is mert még a végén azért szólt volna valaki hogy azt kihagytam.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 864
82 399
113
Nem tudom hogy mindenkiben tudatosult-e, de még évekig maradunk Afganisztánban. Hende nyilatkozta. Az biztos hogy a BAe-146-tal egyszerűbbnek tűnik a személyszállítás nagy távolságokra.

A maradás valószínű...
Viszont valószínűleg nem nagy létszámú kontingensekkel. Néhány fős tanácsadó csoportok szállítására nem érdemes alapozni.
Viszont attól még bejöhet a dolog...

Én úgy emlékszem hogy a kabuli reptér üzemeltetését és védelmét vállaltuk be a végleges kivonulásig. (2024?)
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Én úgy emlékszem hogy a kabuli reptér üzemeltetését és védelmét vállaltuk be a végleges kivonulásig. (2024?)

- Feltételezem a 2024-et elírtad...
- A két kabuli dolog nem ugyanaz. A reptér üzemeltetését már régen befejeztük. És csak egy részét vittük mi. A másik se olyan egyszerű...
- Van még jó pár afganisztáni szerepvállalás...
- Mit jelent az, hogy végleges kivonulás? Nem olyan egyszerű az... Elméletileg Irakból is kivonultak a szövetségesek, ha jól tudom mégis vannak tanácsadók, kiképzők... Ha megnézed nekünk is vannak ilyen csoportjaink...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 864
82 399
113
Én úgy emlékszem hogy a kabuli reptér üzemeltetését és védelmét vállaltuk be a végleges kivonulásig. (2024?)

- Mit jelent az, hogy végleges kivonulás? Nem olyan egyszerű az... Elméletileg Irakból is kivonultak a szövetségesek, ha jól tudom mégis vannak tanácsadók, kiképzők... Ha megnézed nekünk is vannak ilyen csoportjaink...

Ezért írtam a 2024-et. Tegnap olvastam valamit angolul, hogy kb. akkor lesz tényleg vége.

Hende nyilatkozott a múltkor valami homályosat Afganisztánról, de te közelebb vagy a tűzhöz, jobban látod mi lesz belőle.
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Ezért írtam a 2024-et. Tegnap olvastam valamit angolul, hogy kb. akkor lesz tényleg vége.

Szerintem a 2024 olyan messze van, hogy még senki nem lát semmit... legalábbis nem hivatalosat és konkrétat...
 

Kuruc71

Member
2010. április 20.
829
7
18
"Szerintem a 2024 olyan messze van, hogy még senki nem lát semmit... legalábbis nem hivatalosat és konkrétat... "

Egyaltalan jo volna azt megerni ! Esetleg bekeben , de ez mar csak az extra.
 

Acepilot

New Member
2010. április 20.
28
0
1
Belső infók szerint lefújták a tendert. Hivatalosan fut még, két pályázó is jelentkezett, de leállítják vagy közlik, hogy "nincs érvényes pályázat".
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 261
93
Erről én is hallottam. Valószínűleg a Sólyom indulása (és a vezetők részéről tett kormánygépi felajánlás) miatt a politikusok nem érzik szükségesnek 5 milliárd kifizetését gépbeszerzésre. Szegény Hendét, meg a gép üzemeltetőit, karbantartóit sajnálom...
 

Acepilot

New Member
2010. április 20.
28
0
1
Igen, ez állhat a háttérben.

http://iho.hu/hir/solyom-airways-a-szarnyalas-titkai-2-ar-es-szolgaltatas-130731

Kicsit gyanús nekem ez az Avro RJ rendszeresítés is, ami ugye a BAe 146-os modernebb verziója. És hopp, a kör bezárult.

A hírek szerint amúgy (mivel nem lesz +3 sugárhajtású gép, így) 2 helyett 3 darab An-26-os lesz üzemidő-hosszabbításra/nagyjavításra küldve.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 540
20 253
113
Amikor felajánlották hogy reptetik a kormányt, már én is gondoltam rá, hogy valami nem stimmel majd a szállítógép beszerzéssel. Na nem mintha eddig nem oldották volna meg a vezetők utazását... Sokkal inkább égető a katonai teherszállítás kérdése, amennyiben továbbiakban is missziózni kívánunk a világ végén lévő országokban.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
"A hírek szerint amúgy (mivel nem lesz +3 sugárhajtású gép, így) 2 helyett 3 darab An-26-os lesz üzemidő-hosszabbításra/nagyjavításra küldve."

Ez a nagyjavítás egyben korszerűsítést is jelent vajon? Ha ez fog történni, akkor mennyi ideig lehet még kihúzni ezzel a 3 géppel?

Mert mondjuk 5-6 éves plusszal, már egy új tenderre fel lehetne készülni. Nem kellene kapkodni és tényleg versenyeztetni lehetne a gyártókat.Nem mellékesen el lehet dönteni, hogy végül is mire kell nekünk a majdan érkező új típus!
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Nem kell azon annyit agyalni, hogy mire kellenek majd a szállítógépek benne van a nevükben. Mivel az A400M vagy C-130J tuti drága nekünk, ezért a 2 kisebb gép marad (C-27J, C-295). Nem hiszem, hogy pont nekünk lennének olyan speciális igényeink amiket ezek ne teljesítenének.