Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Amúgy sztem, most egy egészséges gondolkodású döntéshozó lecsapna a Sólyom ajánlatára, a megmaradt pénzt meg a régi helcsikre és az Anokra költené.
A váltást meg elodázná a választások utánra. Mint a helikoptereknél.
A Sólymot meg támogatni kéne ezerrel!
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 614
8 150
113
Én úgy tudom a Sólyom nevű légitársaságot nem igazán támogatja a kormány, így nagy reményeket nem kell hozzá fűzni.
Más, gondoljatok bele külföldi tulajdonosok állnak a cég mögött, hogy lehetne már VIP gép üzemeltető így a Sólyom.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
709
113
Etihad, Emirates nyomúlnak az EU-ban, valamelyik megvette az Air Serbia-t (tudom, ez nem EU), állítólag egy rivális arab üzleti kör akar ennek a két cégnek betenni. Ezért a Sólyom, aminek örülök, de olyan sok a kérdés körülötte, hogy az már a laikusoknak is szemetszúr, de várjuk csak ki a végét!
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
251
63
Én úgy tudom a Sólyom nevű légitársaságot nem igazán támogatja a kormány, így nagy reményeket nem kell hozzá fűzni.
Más, gondoljatok bele külföldi tulajdonosok állnak a cég mögött, hogy lehetne már VIP gép üzemeltető így a Sólyom.
Nem is a kormánynak kell támogatnia a légitársaságot (erre van valami EU szabály), hanem azok adnának gépet ha igény van rá. 3 magyar tulajdonosa van a Sólyomnak (az más dolog, hogy mögöttük kik is állnak). Vágó József megemlítette, hogy készek VIP gépet biztosítani ebben mi a rossz? Élni kell a lehetőséggel. Azért kérdeztem, hogy kellenek-e így An-26 kiegészítő gépek, mert ha a sólyom ajánlatát elfogadnák akkor egy problémával kevesebb és lehet végre az An-26 váltására készülni.
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 614
8 150
113
<blockquote rel="koppany">Én úgy tudom a Sólyom nevű légitársaságot nem igazán támogatja a kormány, így nagy reményeket nem kell hozzá fűzni.
Más, gondoljatok bele külföldi tulajdonosok állnak a cég mögött, hogy lehetne már VIP gép üzemeltető így a Sólyom.
Nem is a kormánynak kell támogatnia a légitársaságot (erre van valami EU szabály), hanem azok adnának gépet ha igény van rá. 3 magyar tulajdonosa van a Sólyomnak (az más dolog, hogy mögöttük kik is állnak). Vágó József megemlítette, hogy készek VIP gépet biztosítani ebben mi a rossz? Élni kell a lehetőséggel. Azért kérdeztem, hogy kellenek-e így An-26 kiegészítő gépek, mert ha a sólyom ajánlatát elfogadnák akkor egy problémával kevesebb és lehet végre az An-26 váltására készülni.</blockquote>

Röviden, nemzetbiztonsági kockázatot jelent a külföldi tulajdonosi háttér.
Gondolj bele a német kormánygépeket török hátterű cég szervizelné.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 834
113
Én úgy tudom a Sólyom nevű légitársaságot nem igazán támogatja a kormány, így nagy reményeket nem kell hozzá fűzni.

Finoman fogalmaztad meg hogy ott próbálnak keresztbe tenni neki, ahol csak tudnak. A Sólyom tulajdonosai nem akarták hogy az állam szerepet vállaljon a társaságban, mert azzal csak a baj van.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
251
63
Na igen a Malév se volt 100% magyar tulajdon, akkor is volt nemzetbiztonsági kockázat?
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Röviden, nemzetbiztonsági kockázatot jelent a külföldi tulajdonosi háttér.

Ha én csinálok egy légitársaságot olyan VIP szolgáltatást nyújtok amilyet csak akarok. Senkinek semmi köze hozá, hogy kit-mit viszek, amíg:
-megfelelek a törvényi előírásoknak (nincs bűncselekmény stb.)
- megfelelek a szakmai előírásoknak (pl. légügyi hatóság)
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Németország is megjelenhet a pápai légibázison
"...fontolgatják, hogy két, rövidesen beszerzésre kerülő Airbus A400M géppel maguk is hozzájárulnának az alakulat kapacitásának fejlesztéséhez."
http://hvg.hu/itthon/20130727_
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
A SÓLYOM Befektetési és Vagyonkezelési Holding KFT. Jelenleg Magyar ÁLLAMPOLGÁROK tulajdonában van. http://www.ceginfo.hu/ceg/solyom-befektetesi-es-vagyonkezelesi-holding-kft-30978654.html#cegkivonat

Az Ománi vállalat és a névtelen Dubaji befektető csak opciós jogot kap a befektetéséért hogy ha úgy gondolja kissebségi jogot vásárolhat. Addig is a jövőbeli profit egy részéből fogják a befektetését viszonozni. (Végülis kölcsön adtak cserébe a haszonból visszafizetik neki a kölcsönt plusz a kamatot és még opciós jogot is nyert hogy a későbiekben kissebségi tulajdonjogot vásárolhat) (A muzulmánoknál tilos a kölcsön kamatra (mert egy bizonyos szint felett uzsora) ezért gyakran befektetéként álcázzák.

Attól hogy a kissebségi tulajdon jog nincs magyarkézen nemtudom miért jelentene Nemzetpolitikai kockázatot VIP szállítás esetén.
Csak kissebségi tulajdon jog (nemtudhatjuk mennyi) de mivel jelenleg 3 tulajdosa van a KFTnek ki lehet számólni hogy ez a jog valószínűleg 20% alatt fog maradni amivel ugyan az igazgató tanácsba éppenségel már be lehet jutni (nem ismerem a cég alapszabáját) de szeintem 20%-os tulajdon joggal vétozni biztos nem lehet fontosabb dolgokba meg pláne nem. Azt meg ne felejcsük el hogy a külföldi befektetők se állami tulajdonok hanem magánember és egy idegenforgalmi társaság amiben szintén nincs állami rész. Tehát ha netán az omániak nem akarnák ngedni hogy a Vityát reptessék (amit nem hiszek) se tudnának mit csinálni. Mert elsőnek meg kéne győzniük egy befektetői kört hogy tegyék azt amit ők akarnak majd a befektetői körnek megkéne győzni a MAGYAR ÁLLAMPOLGÁROKAT akik a töbségi tulajdont birtokolják ahhoz hogy Viktor ne repüljön a sólyommal ha nem akar.
Szerintem ennek a kockázata KB annyi mint ha egy nyrt tözsdén lévő részvényeivel akarna valaki irányítani vagy bármibe beleszólni...
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Amúgy elmondom hogy ami valójában Nemzetpolitikai kockázatot az a E-on meg a hasonlók. De ha megnézed a MOL tulajdonosi struktúráját például és rájösz hogy a kissebségi tulajdonjoggal álltalába kitörölheted ha szavazásra kerül a sor mert ott pl hiába van 27,4 % külföldi befektetők kezében ha mindnek csak 0.1 0.5 % van. Igy az államnak elég a 24,6% is mert az egységes. A többi meg egy szavazásnál megoszló. (plusz az alapszabályba benne van hogy a b-s részvényeknek (amit az állam birtokol) szavazat elsőbségi joga van ami bizony befolyásolja a kicsiket.

Még valami már ezredszer attol hogy egy cég egy bizonyos állm területén működik vagy a tulajdonosai egy állampolgárai nem jelenti azt hogy az államnak bármi beleszólása legyen a dolgaikba (ez üzlet az meg politika) Attol hogy te alapítasz egy céget és külföldön üzletelsz attol még az államnak semmi köze a cégedhez az meg teljesen örült gondolat hogy más politikai érdekei miatt egy cég milliókat bukjon csak azért mert az ép kormányhatalom azt mondta neki (amúgy nem mondhatja ha nincs benne részesedése)
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
709
113
A400M. Ez jó hír. Nem ide tartozik: pár hete a fórumon olvastam, hogy már a Pápán szolgálatot teljesítő kutató-mentó Mi-17est is kibelezték. Nem találom ezt az írást, segítsen valaki! Igaz? Akkor most ott nincs kutatás-mentés?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 834
113
A400M. Ez jó hír. Nem ide tartozik: pár hete a fórumon olvastam, hogy már a Pápán szolgálatot teljesítő kutató-mentó Mi-17est is kibelezték. Nem találom ezt az írást, segítsen valaki! Igaz? Akkor most ott nincs kutatás-mentés?

Nincs hír arról hogy nincs Pápán SAR készültség.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 408
11 434
113
http://radarfigyelo.hu/2013/07/27/hivojellel-a-solyom-airways/
<i>A vezérigazgató jelezte: terveik szerint a Sólyom Hungarian Airways egyik flottagépét kormányzati célokra is felajánlják.</i>
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Nincs hír arról hogy nincs Pápán SAR készültség.

- www.legiero.blog.hu-n szoktak infok lenni (most nem tudom)
- nézde meg a NOTAM-okat (ők is onnan nézik)
üdv