Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
Nem olvastad figyelmesen ezek szerint a hírt. A gép nem honvédségi tulajdonban vol, tehát előbb meg kellett volna venni. Ráadásúl minden mozdítható értékesíthető dolgott eledtak belőle. Új hajtóművek + ezer más dolgot kellett volna újra beépíteni és újra berepülni a gépet. Ezek után pilótát honnan szerzel hozzá, bevonultatsz párat? Ezek után még mindig csak egy polgári utasszállító marad, nem pedig katonai tehergép.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 247
67 986
113
Úgy olvastam 2008 óta állt... Még eredeti felségjel alatt vihette volna a katonákat, vagy a dögledező Malév leadta volna csereképp a sok milliárdárt amit kapott. Nem ez lett volna az első repülő a világon amit átépítenek kisebb nagyobb mértékben. Igazából jó nagy, de hát akkor nem kell 3 angol királynő repülőjét venni alapon. És lehet nem teherrámpás de sok csomag belefér+ alkalmilag tankerként felhasználható. Ha már olyan hatalmas országunknak légi utántölthető gripen kellett.(nem tudom tankolták e valaha bármelyiket is a levegőben a 10 év alatt) 15 év alatt biztos sokat repült, de a honvédségnél már jóval kevesebbet üzemelt volna. Mindegy, már nincsenek világ végére való szállítások és ez a gép is roncs.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
Azért az nem úgy működik, hogy holnaptól kinevezek egy gépet légi utántöltőnek! Irgalmatlan módon át kell alakítani azért az egész gépe. Mind az elektronikáját, mind a szerkezetét.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 247
67 986
113
Tudom, de vannak olyan alkalmilag felszerelhető töltőberendezések amik pl vadászgép-vadászgép töltést tesznek lehetővé. Nem ugrik be a neve mert már vagy fél éve láttam ilyesmit. Mindig a Bambi-pakett ugrik be de az nem az...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 247
67 986
113
Mindenesetre kár érte, bár usa már nem egy ilyen állapotú gépet feltámasztott. Vihette volna a szomszédos országok katonáit is kényelmesen stewardessel.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
Ezt azért nem két pillanat lesz elmagyarázni,hogy miért nem ugyan az a két dolog.agy vadászgépnél, már eleve vannak olyan felfüggesztési pontok a szárnyak alatt,amikre póttartályokat is lehet függeszteni. Ezek tehát, már eleve össze vannak kötve a gép üzemanyag rendszerével, tehát nem kell a kapcsolatot kiépíteni, csak az üzemanyag átadó konténert kell függeszteni. Meg még ezer apró szoftveres dolog. Ehhez képest egy utasszállítón nem csak a plusz tartály rendszert kell kiépíteni, hanem a csatlakozó kivezető pontokat is. Ez együtt jár a sárkány megerősítésével is. Erre jön még a szoftveres rész.
Hát nagyon röviden ennyi. Ez azért sokkal bonyolúltabb, mint ahogy itt leírtam. Ez nagyon- nagyon konyha nyelven íródott leegyszerűsitése a dolognak.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 247
67 986
113
Igen persze hogy bonyolultabb, azt én is tudom főképp a szoftver része. Minden esetre megoldható feladat. plusz tartályra viszont nem tudom van e szükség? A gép a saját kerozinjából is adhatna vagy más típusút használ? Mert kevesebb lenne a súly,csak a töltőszerkezetet kell elvileg felszerelni. Így nem kell olyan mértékű strukturális átépítést végrehajtani. Meg azért aerodinamikailag hogy hatna a gripenre a Boing közelsége pl? De légi utántöltés nélkül is bőven megvagyunk ez csak egy lehetséges opció.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A330_MRTT

És ez a gép gyárilag kettős feladatúnak épült. Nézd meg a polgári típushoz képest mennyi mindent kellett módosítani rajta!
 

elmentek

Member
2013. február 3.
48
7
8
Sziasztok!

Hosszú és szép kálvárián, beszélgetésen vagyunk túl itt. És persze mindeközben semmi nem változott a tényleges gépcsere ügyben. A szokásos lemez... Felheccelnek, hogy na mindjárt lesz valami, aztán csak nagy pofára esés van.
Sok minden előjött, itt a korábbi beszélgetésekben a géptípus választása esetén.

Nekem is van egy ötletem és most ide kiírom magamból:

Sokan "nagy" gépet várnak, holott talán karbantartásra, üzemeletetésre ha futja.
Korábbi hozzászóló írta, h azt sem tudjuk mi a valóságos igény a honvédség részéről légi szállítás terén. Jogos. Én annyit látok, hogy végig menetek a nagy missziók (irak, afgaisztán) az An 26-al és bérelt gépekkel. Azt gondolom ez önmagáért beszél...

ezért a következőket javaslom:
-Legyen a váltótípus az An 26 méretéből.
Miért:
-olcsóbb megvenni, fenntartani, (ennél kisebb gépekkel már csak pilótaképzést és városnézést tartanak :) )
-Az An 26 méret, képesség ELÉG itthon (ha nem lenne elég már rég lecserélték volna)
Persze itt a valóságra alapozzatok, ne egy ideális, normális honvédség álomképére.
Sok minden jó lenne, de a legjobb, ha 2015-től lenne mivel repülni a hajózóknak, és az lehetőleg ÚJ gép lenne!

Javaslat:
-legyen gyári új
Miért:
-az An-26 is az volt és az elmúlt 30 évben csak a kötelező szervizre kellet költeni ill. újabb 30 évig le van a gond a szállító flottáról (keserű humor, persze h nincs le a gond. Mégis ha valami új, "0" repült órás az csak jó lehet)
2db gép és aztán megint álmodozhatnak a politikusok, ígérgethetnek csillagrombolót, mondhatnak amit akarnak, de lesz mivel repülni és a MINIMUM képesség meglesz. Ez semmire nem kötelez a későbbi jövőben.

Így szerintem ez a 2 gép jöhet szóba:

-An 140T (Az oroszok megvették a teljes dokumentációt és gyártják, (keleti nyitás politikájába belefér))
- Cn 235-300 (kategóriájában bevált, nyugati)
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
írom magamból:

Sokan "nagy" gépet várnak, holott talán karbantartásra, üzemeletetésre ha futja.
Korábbi hozzászóló írta, h azt sem tudjuk mi a valóságos igény a honvédség részéről légi szállítás terén. Jogos. Én annyit látok, hogy végig menetek a nagy missziók (irak, afgaisztán) az An 26-al és bérelt gépekkel. Azt gondolom ez önmagáért beszél...

-Legyen a váltótípus az An 26 méretéből.
Miért:
-olcsóbb megvenni, fenntartani, (ennél kisebb gépekkel már csak pilótaképzést és városnézést tartanak :) )
-Az An 26 méret, képesség ELÉG itthon (ha nem lenne elég már rég lecserélték volna)
Persze itt a valóságra alapozzatok, ne egy ideális, normális honvédség álomképére.
Sok minden jó lenne, de a legjobb, ha 2015-től lenne mivel repülni a hajózóknak, és az lehetőleg ÚJ gép lenne!

Javaslat:
-legyen gyári új
Miért:
-az An-26 is az volt és az elmúlt 30 évben csak a kötelező szervizre kellet költeni ill. újabb 30 évig le van a gond a szállító flottáról (keserű humor, persze h nincs le a gond. Mégis ha valami új, "0" repült órás az csak jó lehet)

-An 140T (Az oroszok megvették a teljes dokumentációt és gyártják, (keleti nyitás politikájába belefér))
- Cn 235-300 (kategóriájában bevált, nyugati)

Szia
- Egy C-130 méretű gép nem olyan nagy...
- Két kisebb gép üzemeltetése és beszerzése többe kerül, mint egy "dupla" akkora gépé. Tehát pl. ha minden paramétert (hatótávolság, terhelhetőség, költségek stb) nézünk egy darab C-130 megfelel az öt darab Ancsának... Ez többé-kevésbé igaz egy új típusra is...
Nem véletlen, hogy a C-295, C-27 mégse terjed annyira a kis országok között, mivel sok helyen csak a C-130 kiegészítésére használják...
- Ha nagyobb a kapacitás, mint amire éppen szükség van jó pénzért "el lehet adni" másoknak, vagy fel lehet ajánlani szövetségesi feladatokra...
- Egy szállítógép leginkább nem itthon kell, hiszen mire kellene: Pápa és Kecskemét között repülni? (max eje, de az kevés van). Külföldi szállításokra...
- Használt gépet sokszor kedvező áron be lehet szerezni és az üzemeltetésük sokszor olcsóbb, mint egy vadiúj gépé...
- Új üzemeltetési rendszerhez, új kultúrához nem kéne egy új gyártású típus. "Ütni-vágni" egy félidős gép is elég...
- Orosz gépet nem érdemes venni, pláne egy nyugati katonai szövetségben. Ráadásul "hol van" az An-140?
- A CN-235 kicsi, akkor már inkább C-295 vagy C-27...
- Ha mégis 2 darab gépet akarsz: Annyit egyszerűen nem éri meg megvenni. Kiépíteni a kapacitást, rákölteni (átképzés, állomány fenntartása, infrastruktúra stb..) Ráadásul mivel 100% hadrafoghatóság nincs, ezért gyakorlatilag csak egyetlen géppel számolhatsz! Két gép hadműveletre, kiképzésre nem elég, mivel mindig van karbantartás...
- Ha most rendelsz, 2015-ben még nem valószínű, hogy itt lesz bármi is...
- Mindig is arra volt pénz, amire akarták...

üdv
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 121
7 047
113
Itt van egy 2002-es cikk arról, hogy nem lehet tovább húzni az An-26-osok cseréjét:
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/tipus_000/
Azóta eltellt 11 év.
 

donpepe84

Well-Known Member
2013. március 5.
430
1 685
93
A két darab gép szerintem még a minimális alatt van ugyanis itt is vannak időközi ellenőrzések, karbantartás, stb., szerintem a minimum 3 gép, és ha új gépekben gondolkodunk akkor +2 opció. Így esetleg lenne mit felajánlani a NATO-nak! Talán így lenne egy kis pozitív megítélése az országnak illetve a honvédségnek!
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Így esetleg lenne mit felajánlani a NATO-nak! Talán így lenne egy kis pozitív megítélése az országnak illetve a honvédségnek!

Valamit mindenképpen fel kell ajánlani, tehát célszerű egy olyan képességet, ami alapból hasznos a számunkra...
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
"Itt van egy 2002-es cikk arról, hogy nem lehet tovább húzni az An-26-osok cseréjét:"

Hirtelen elgondolkodtam mi az amit MÉG van. Mármint ami tényleg van. És mi tünt el. Érdemes lenne összeszedni.

Egyszerűen katasztrófális a helyzet, komplett fegyvernemek hiányoznak és az az érzésem, hogy az AN-26 kifutásával egy újabb képességet vesztünk, ahogy a KUBok élettartalmának lejártával (ha jól emlékszem ez tavaly megtörtént) a földi légvédelem se lesz (Mistral magában semmi), MBT detto, a Mil-17/24 folatta szintén kifut 24ből ha jól tudom egyet!!! tudnak rendesen üzemeltetni.

Éshát a tüzérség.... Pécs megszüntetésével tüzérségünk már rég papíron van csak ld Mil flotta állapotát.

Össze kéne szedni... de talán mégsem. Sírógörcs az egész.
 

elmentek

Member
2013. február 3.
48
7
8
piratvitorla!

Köszi a reagálást! An140, rendben vettem, nincs benne a játékban.

Írtad a C-130at, nekem is nagyon tetszik és tényleg egyértelmű, hogy sokkal jobban kihasználható (nagyobb raktér, távolság, súly stb...)

Viszont ott is igaz amit írtál, írtatok:
2 gép nem gép, 1 meg végképp nem elég
Arra is kell átképzés, stb.. (az sincs ingyen)
Repülési költsége sokkal magasabb.
1 C130 bekerülési költségéből, több kisebb gépet lehet venni.

Kapisgálom amit írsz, talán értem is, hogy mégis jobb súlyra teherre, bérbeadásra számolva a C130. DE fordítva közelítettem meg a kérdést: abból indultam ki, ami van. Itt most, évek óta. Amit a honvédéség használ. Amivel repül.
-Meg tudnak tölteni érdemben, állandóan, itthoni megbízásokkal egy C130-at? Mert félig se rakott géppel repülni, máris nem olyan jó üzlet.
-Jó adjuk bérbe persze, ha hasznot hoz, nyisson a honvédéség egy szállítógép flottát amit csak arra tart, h pénzt hoz. Azt nem értem, hogy ha ennyire jó üzlet miért nem vágtak még bele? Hisz látjuk mennyi helye lenne a bevételnek a katonaságánál.

A másik: CN 235 kicsi. Tény. Mégis 19 db üzemel a franciáknál, most vettek 8-at. (Jó, igen van ott a Transall C130, most már A400M is, de a CN 235 is van értelem, jogosultsága)
Aztán ott vannak a törökök, spanyolok, stb, szóval ebből a gépből is adtak el, (persze a nagyobból sokkal többet, tudom) és az egésszel azt akarom mondani, hogy van feladat amire tökéletesen megfelel.

Örömmel hajlok a C-295re. Tudom, h itt sokan azt is semmiben nézik, mert nem fér bele egy rendes Hummer se. Igaz. Nem is arra ajánlják.
Ha most rendelsz CN-235 v C-295 kb 2 év. Legalábbis akik vettek azoknak nagyjából ennyi időt kellett várni.

"Ütni, vágni" írtad, de hogy az AN26 itthon szeretik, vigyázzák, nem hiszem, hogy ha bármit is vesznek azt majd ütik, vágják.
(ők is tudják nincs másik....)

Persze abban tökéletesen igazad van, hogy csak arra van pénz amire akarják. Maximálisan egyet értek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 585
76 478
113
The Polish Armament Inspectorate has decided to renew its <b>lease of two Embraer 175</b> medium-range twin-engine airliners <b>from LOT Polish Airlines</b>.

http://www.janes.com/article/30214/poland-opts-to-renew-embraer-175-vip-transport-lease


Első szerződés: June 2010 - dec 2013 .
3,5 év - USD 43.66 million (8,732 milliárd forint)