Sziasztok!
Hosszú és szép kálvárián, beszélgetésen vagyunk túl itt. És persze mindeközben semmi nem változott a tényleges gépcsere ügyben. A szokásos lemez... Felheccelnek, hogy na mindjárt lesz valami, aztán csak nagy pofára esés van.
Sok minden előjött, itt a korábbi beszélgetésekben a géptípus választása esetén.
Nekem is van egy ötletem és most ide kiírom magamból:
Sokan "nagy" gépet várnak, holott talán karbantartásra, üzemeletetésre ha futja.
Korábbi hozzászóló írta, h azt sem tudjuk mi a valóságos igény a honvédség részéről légi szállítás terén. Jogos. Én annyit látok, hogy végig menetek a nagy missziók (irak, afgaisztán) az An 26-al és bérelt gépekkel. Azt gondolom ez önmagáért beszél...
ezért a következőket javaslom:
-Legyen a váltótípus az An 26 méretéből.
Miért:
-olcsóbb megvenni, fenntartani, (ennél kisebb gépekkel már csak pilótaképzést és városnézést tartanak
)
-Az An 26 méret, képesség ELÉG itthon (ha nem lenne elég már rég lecserélték volna)
Persze itt a valóságra alapozzatok, ne egy ideális, normális honvédség álomképére.
Sok minden jó lenne, de a legjobb, ha 2015-től lenne mivel repülni a hajózóknak, és az lehetőleg ÚJ gép lenne!
Javaslat:
-legyen gyári új
Miért:
-az An-26 is az volt és az elmúlt 30 évben csak a kötelező szervizre kellet költeni ill. újabb 30 évig le van a gond a szállító flottáról (keserű humor, persze h nincs le a gond. Mégis ha valami új, "0" repült órás az csak jó lehet)
2db gép és aztán megint álmodozhatnak a politikusok, ígérgethetnek csillagrombolót, mondhatnak amit akarnak, de lesz mivel repülni és a MINIMUM képesség meglesz. Ez semmire nem kötelez a későbbi jövőben.
Így szerintem ez a 2 gép jöhet szóba:
-An 140T (Az oroszok megvették a teljes dokumentációt és gyártják, (keleti nyitás politikájába belefér))
- Cn 235-300 (kategóriájában bevált, nyugati)