Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 251
73 930
113
Az Air International 2014/02 számában megjelent írás szállítógép beszerzési terveinkről és lehetőségeinkről szóló része:

"Airlift Tender

The failure in February 2012 of national airline Malév left Hungary without a state-owned airlift capability. As a result, government delegations now fly with foreign commercial air carriers or employ the HuAF’s five ageing An-26 tactical transports, scheduled for retirement in 2017.

Ideally Hungary would like to procure new EADS C295 or Alenia C-27J tactical airlifters, but that cannot happen until after the higher-priority tactical helicopter programme is complete towards the end of this decade. This means an interim aircraft is required.

According to the May agreement, the goal with the fixed-wing aircraft procurement is to “create a state-owned airlift fleet able to carry out the tasks of passenger and cargo transport for Hungary and the Hungarian Defence Forces cost-effectively and independently. “This means airlifts to foreign missions and the delivery of hazardous materials that are not transportable by civil aircraft, the rescue of Hungarian citizens left stranded abroad because of extraordinary conditions (and their required in-flight medical treatment) as well as the management of emergency organ transportation by air and the tasks of other state-level and law enforcement bodies abroad.” The tender issued in June by the Ministry of Defence’s Armaments and Quartermaster Office calls for three second-hand transports, in a mix of passenger and cargo configurations, to be procured with a $22 million budget. These ‘new’ aircraft will reduce demands on the An-26s which will be retained for bulk cargo and parachute operations until they are progressively withdrawn from service.

The airlift missions envisaged for the second- hand aircraft include ministerial and general staff transport to European forums, visits to deployed troop contingents, personnel training and logistics support missions for the HuAF’s Gripen fighter force, the future tactical helicopter force and deployed forces in the Balkans, Cyprus, Sinai and Africa, and for NATO/EU training exercises. Other tasks will include medical evacuation and humanitarian missions.

Transport Choices

Contractors submitted bids for the transport tender between July 1 and 11. Contract negotiations were due to begin on August 1, leading to signature by the end of 2013. Delivery of the first aircraft is expected within 15 weeks of signature, meaning no later than the end of April 2014. Given the comparatively limited funds available, bids are likely to be for a mix of one or two turboprop executive aircraft and at least one larger aircraft capable of transporting passengers and cargo.

The best solution for the former is probably one or two late-model Beechcraft 350 or 200-series King Airs in standard eight- or six-passenger fit respectively, with one convertible to accommodate a medevac sled or two.

The only viable alternative to the King Air is probably the Pilatus PC-12. For the passenger/cargo role, obtaining a used Lockheed Martin C-130E/H Hercules would likely be precluded by serviceability issues with this older model of the type as well as operating costs. For example, of the three ex-RAF C-130Ks in the Austrian Air Force, only one is generally serviceable at any given time.

A trip to Spain in May by Hungarian defence staff chief General Tibor Benko – which included a visit to the Spanish Air Force transport wing at Getafe for briefings on aircraft in service and operational deployments – has led to speculation that Hungary might purchase two or three of the Spanish Air Force’s ten remaining CASA CN235-100s. There are rumours that Spain might trade-in some or all of these aircraft to Airbus Military to help reduce costs associated with the imminent delivery of the new Airbus A400 Atlas: they would then be refurbished and sold on by Airbus.


Alternatively, two King Airs could serve alongside a 70-seat Bombardier Dash 8 Q400 regional airliner as an interim capability until Hungary can afford new C295s or C-27Js. Q400 performance is exceptional and very economical, making it an excellent choice for troop rotations and large ministerial requirements such as NATO and EU summits. Four Q400s were operated by Malév and there remains a strong base of available experience in Hungary. Hiring a few former Malév Q400 pilots and technical personnel,
including flight attendants, would enable full capability and the training of HuAF personnel to be achieved rapidly."
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
off:
Az irigyelt "sógorok":

"For example, of the three ex-RAF C-130Ks in the Austrian Air Force, only one is generally serviceable at any given time."

Végülis, ha jól értem ennek alapján jutott arra,amire itt mi is, hogy C-130 nekünk nem kell?
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
"HA-LNA lajstromjelű, 12 éves Bombardier-CRJ100-as gépet 3,6 millió dollárért (800 millió forint) vihetik az érdeklődők, ami alig tizede a 7 milliárd körüli eredeti árnak."

Na , erre ki csap rá? Ha ezt megvenné az MH, nem kéne félnünk a jövőben attól, hogy az ancsák helyett csak félmegoldások lesznek. Ez mehetne VIP-nek, 2-3 CN vagy, C-27J meg arra, amire EGY KATONASÁGNAK SZÁLLÍTÓGÉP SZÜKSÉGES!!!!!!

http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/kalapacs-alatt-a-malev-ingosagok-2236121
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 251
73 930
113
"Ideally Hungary would like to procure new EADS C295 or Alenia C-27J tactical airlifters, but that cannot happen until after the higher-priority tactical helicopter programme is complete towards the end of this decade. This means an interim aircraft is required."

Érdekes hogy a cikk szerzője a majdnem beszerzett Bae-146-tal egyáltalán nem számol, meg sem említi, pedig a tender egyértelműen arra lett kiírva. Az általa felsorolt típusok nem is felelnek meg a tender követelményeinek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 251
73 930
113
Zord azt írja a blogján hogy a Honvédség szakembereitől származik a koncepció, amely szerint a jelenlegi és a jövőbeli feladatok ellátására az An-26 már nem felel meg. Helyette kell egy nagy távolságokra gyorsan elrepülni tudó típus és néhány kicsi M28 jellegű gép taktikai feladatokra. C235/295/27J-re nincs feltétlen szükség.

Ezek szerint akkor az egyik gép a BAE-146 lenne, a másik meg az angol nyelvű cikkben felsoroltak közül valamelyik???
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Akkor megint mi tudunk többet!! Az összes volt VSZ ország már CN-295/C-27J-re cserélt. Szóval elrontották. Mi tudjuk, hogy az nem ideális nekünk, mert a mi légierőnk/hadseregünk más a többieknél. Király!!

Az a M-28 nem az L-410 kategória?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 887
65 714
113
M-28,facepalm...
1367748.jpg

Ez megint csak arra lesz jó hogy az uraságok vip repkedjenek vele. Vagy a Mi-8 szállítási kapacitását váltanák ki talán ezzel?
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Igazából szerintem egy-két M-28 kategóriájú gép nem lenne akkor hülyeség, mint gondoljátok. A kis létszámú, környékbeli missziókra ingázni ideális lenne, emellett lehetne erről ugratni az ejtőernyősöket. VIP-gépnek viszont pont nem jó, mert ahhoz kicsi a hatótávja és lassú is.

Ha normális, nagy hatótávolságú taktikai gép lenne valamikor, akkor azokat remekül ki lehetne egészíteni vele.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 887
65 714
113
Ehhez nem kell repülő, elég egy Mi-181 is:

M-28:

Capacity: 19 passengers
Empty weight: 4,100 kg (9,309 lb)
Max. takeoff weight: 7,500 kg (16,534 lb)
Maximum speed: 355 km/h
Range: 1,500 km
Rate of climb: 11 m/s

Mi-171:

Capacity: 30 troops
Empty weight: 7,489 kg (16,510 lb)
Max. takeoff weight: 13,000 kg (28,660 lb)
Maximum speed: 250 km/h
Range: 465 km
Rate of climb: 8 m/s
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Ehhez nem kell repülő, elég egy Mi-181 is:

M-28:

Capacity: 19 passengers
Empty weight: 4,100 kg (9,309 lb)
Max. takeoff weight: 7,500 kg (16,534 lb)
<b>Maximum speed: 355 km/h</b>
<b>Range: 1,500 km </b>

Rate of climb: 11 m/s

Mi-171:

Capacity: 30 troops
Empty weight: 7,489 kg (16,510 lb)
Max. takeoff weight: 13,000 kg (28,660 lb)
<b>Maximum speed: 250 km/h
Range: 465 km</b>

Rate of climb: 8 m/s

Azért nem egészen. Ki is emeltem azokat a paramétereket, amelyek miatt nem váltható ki.

Meg mivel egy helikopter azért jóval összetettebb szerkezet, illetve aerodinamikailag is alulmarad egy repülőgéppel szemben, ezért szerintem az üzemeltetési költségei is magasabbak.
 

Star Trek

Active Member
2010. április 19.
1 252
6
36
Egyet nem értek! Annyi eladó teher és személyszállító ill combi van a piacon miért nem veszünk azt olcsóbb és "majd ha 1x lesz pénz" alapon

An-74 : http://www.globalplanesearch.com/antonov/cargo/jets/utility/an_74_coaler.htm
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 887
65 714
113
Nem mindegy nekik hogy óránként 200,vagy 300 km/h-val repülnek? Ráérnek, missziózni mennek nem háborúzni. Viszont szállítható személyben és súlyban simán veri ezt a repülőt. Inkább Mil-re költsék azt a kis pénzt (ami nincs) akkor már.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 887
65 714
113
Egyet nem értek! Annyi eladó teher és személyszállító ill combi van a piacon miért nem veszünk azt olcsóbb és "majd ha 1x lesz pénz" alapon

An-74 : http://www.globalplanesearch.com/antonov/cargo/jets/utility/an_74_coaler.htm

Csúnya orosz gép a mi gyönyörűséges natonkban szóba se jöhet.:D Pláne szíria meg az ukrán helyzet miatt. :D
Majd kapunk DC-3-ast frissen a sivatagból.:) 500millió dodoért.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
Ahaa, kezdem érteni.
Kell egy-két VIP forma gép, hogy ne kelljen Csányi Falconját bérelni, és néha sportolókat reptetni (ez mondjuk sokkal nemesebb feladat egy repülőnek mint politikusokat). Gondolom szürke színben, HuAf felségjellel, mert azért egy "katonai gépet" könnyebb lenyomni a pórnép torkán.
Meg kell szintén max. 2 gép (ilyen L-410 kategória)"katonáknak játszadozni", de az is legyen alkalmas katasztrófavédelmi szolgálatra, mert az fontos,, az meg nem katasztrófa, csak "alap", hogy a szerbek hobbiból ütik verik a magyar gyerekeket Zentán, lassan meg Kárpátalján is.
Végülis,, ha a katnáknak nem kell katonai helikopter, csak zöldre festett játékszer a játszadozáshoz, akkor mi mást vártam.