Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
An-72 ? Nagyon jó gép és sokkal jobb a Bae-146-nál ! Teherrámpája van gyors és eredetileg is katonai gép!

Egy dilettánstól (mint Hende Csaba) a "sugárhajtóműves " kijelentést tágabban kellene értelmezni pl :légcsavaros-gázturbinás is lehet amit mondani akart....
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Ha később szereznek be teljesen újakat, célszerű lenne azt a típust üzemeltetni használtan és később megspórolhatnák az üzemeltetés kiépítését. Így meg inkább ne legyen "sugárhajtású".
 

Acepilot

New Member
2010. április 20.
28
0
1
EMBEREK! Mikor értitek már meg azt, hogy NEM az An-26 helyett, hanem MELLÉ érkezik az új típus?

 

A napokban hoztak döntést az An-26-os 2020-ig történő üzemeltetéséről, valamint három darab Mi-17 és két Mi-8 üzemidő-hosszabbításáról, amivel 2014-2015-ig még biztosan kibírják, ha nem tovább is.

 

Az "új" gépek feladata nem elsődlegesen katonai lenne, az megmaradna az An-26-osnak. Higgyétek már el, hogy nem politikusok, hanem a szállítószázad hajózói készítették elő a döntést. Ők csak tudják, hogy mi kell nekik...
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
549
1 260
93
Acepilot said
EMBEREK! Mikor értitek már meg azt, hogy NEM az An-26 helyett, hanem MELLÉ érkezik az új típus?

 
Ez is benne lett volna a cikkben, ha engedik megjelenni....
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
Ha már nem légcsavaros gázturbinás, hanem sugárhajtóműves, akkor a KC390 valóban jó megoldásnak tűnik.

De..

Egyenlőre nem sok használt darabot lehet találni belőle (lévén ,hogy még nem repül a prototípus)
sf-wink.gif
.

Viszont felvetésnek jó az ötlet. Potens gépnek ígérkezik, ahogy egyik északi szomszédunk is felismerte már. Gondolom, ha rendelést adnánk le 3-5 db gépre, akkor nem a mi rendelésünk teljesítése lenne az első. Szerintem 2020 előtt nem mutatkozik reális esély ennek a gépnek a rendszerbe állítására. Feltételezve, hogy ezt szeretnénk rendszeresíteni, amit kétlek.

 

Visszatérve a jelenlegi problémára. Most fognak beszerezni (ha jól értem) 3 darab gépet, amik a majdan kiválasztandó típus rendszerbe állásáig látják el majd a feladataikat.

Ezek a gépek bérelt gépek lesznek, vagy meg is vásárolják őket? Mert ha csak ideiglenes megoldásnak szánják (5-8 év), akkor kár megvenni őket. Persze itt megint felmerül, hogy mire is akarják használni? Ha tényként kezeljük ,hogy a Bae-146 lesz a kiválasztott, akkor azért vannak fenntartásaim vele szemben. Hiába festik le szürkére ás rakják rá a HuAF kódot a felségjellel együtt, attól az még nem lesz katonai teherszállító! Illetve az lesz, csak korlátozottan alkalmazható bizonyos feladatokra.

Én azért egy olyan gépben reménykedem még mindig, aminek van lehajtható rámpája! Ahogy Hende úr is mondta, hogy ne keljen mindig bérelni!

Számomra édes mindegy a típus ,mert nem én fogom használni (persze kedvenceim vannak C-27J, C 295M, KC390), csak ne erős kompromisszumokkal használható gépre essen a választás!
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 264
8 489
113
Itt a HTKA-n volt korábban olyan hír arról, hogy olcsón lehet jutni olyan Airbus-okhoz, amelyeket polgári légitársaságok nem akarnak tovább üzemeltetni, de katonai üzemeltetésre még jók.

A cikk arról szólt, hogy nyugati cégek ezekből a használt olcsó Airbus-okból MRTT-ket csinálnak olyan országoknak, akiknek nincs pénzük újjat venni.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 641
16 034
113
A BaE-146 az egy nagyon jó katonai szállítógép....... feltéve, ha a Honvédség által üzemeltetett Daewo Matízokra tornyot raknak, mert az befér az oldalajtón. Továbbá beférnek még a kerékpáros ejtőernyős alakulatok. Ezen kívül a brüsszeli reptéren sorban állnak a VIP BaE-146-osok, a mi négyévente átfestendő (narancs/vörös) gépünk sem tűnne fel az Akármilyenisztán elnökének magángépe mellett. Szóval (felvakarás), nem értem a kétkedőket.....

:) :) :) :)
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Littlejohn said
A BaE-146 az egy nagyon jó katonai szállítógép....... feltéve, ha a Honvédség által üzemeltetett Daewo Matízokra tornyot raknak, mert az befér az oldalajtón. Továbbá beférnek még a kerékpáros ejtőernyős alakulatok. Ezen kívül a brüsszeli reptéren sorban állnak a VIP BaE-146-osok, a mi négyévente átfestendő (narancs/vörös) gépünk sem tűnne fel az Akármilyenisztán elnökének magángépe mellett. Szóval (felvakarás), nem értem a kétkedőket.....

:) :) :) :)
sf-laugh.gif
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Littlejohn said
A BaE-146 az egy nagyon jó katonai szállítógép....... feltéve, ha a Honvédség által üzemeltetett Daewo Matízokra tornyot raknak, mert az befér az oldalajtón. Továbbá beférnek még a kerékpáros ejtőernyős alakulatok. Ezen kívül a brüsszeli reptéren sorban állnak a VIP BaE-146-osok, a mi négyévente átfestendő (narancs/vörös) gépünk sem tűnne fel az Akármilyenisztán elnökének magángépe mellett. Szóval (felvakarás), nem értem a kétkedőket.....

:) :) :) :)
Szépen összefoglaltad a lényeget.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 207
113
Acepilot said
EMBEREK! Mikor értitek már meg azt, hogy NEM az An-26 helyett, hanem MELLÉ érkezik az új típus?
 
A napokban hoztak döntést az An-26-os 2020-ig történő üzemeltetéséről, valamint három darab Mi-17 és két Mi-8 üzemidő-hosszabbításáról, amivel 2014-2015-ig még biztosan kibírják, ha nem tovább is.
 
Az "új" gépek feladata nem elsődlegesen katonai lenne, az megmaradna az An-26-osnak. Higgyétek már el, hogy nem politikusok, hanem a szállítószázad hajózói készítették elő a döntést. Ők csak tudják, hogy mi kell nekik...
 

Ez olyan mint a rendőröknek az Audi TT. A Skoda Octavia vRS minden szempontból alkalmasabb a feladatra, de jobban hangzik hogy egy Audi TT-vel száguldozok munkaidőben.

 

Oké, tegyük túl magunkat a döntésen. Akár már idéntől bérelhetünk 3 BAe-146-ost. 

 

Honnan lesz rá pilóta? Kit, mikor, hol, mennyiért, mennyi idő alatt képeznek át rá?  Hány váltás pilóta lesz/kell a 3 gépre?

Hol fognak állomásozni a gépek?

Ki fogja üzemeltetni? Ők hol,mikor, mennyiért kapnak átképzést?

5 év alatt kell-e a gépeket nagyobb karbantartásra vinni? Ilyenkor a bérbeadó ad helyette cseregépet?

A bérleti díjon felül mi kell még a gépek üzemeltetéséhez és az mennyibe kerül?

Mi lesz az személyzettel, kiszolgálókkal 5 év után, a bérlés végén?

stb.

 

Kíváncsi leszek mekkora lesz a kecskemétiek lelkesedése ha kiderül hogy Ferihegyen fog állomásozni, ferihegyi cég fogja üzemeltetni, és civil pilótákat képeznek rá át. Ők meg az eddiginél is kevesebbet repülhetnek majd a maradék An-26-osokon. És valamikor 2015-2017 környékén majd kiderül hogy nincs pénz új katonai szállítógépekre és tulajdonképpen már a régiekre se.

 

Ha nem nevezik katonai gépnek, akkor nem járhatnak úgy mint Sólyom László Erdélyben az An-26-ossal.

 

A gépeket szerintem nem fogják szürkére festeni. Sőt, még nagy teherajtó sem lesz rajta, hacsak nem TNT gépek voltak előző életükben.

 

>a szállítószázad hajózói készítették elő a döntést. Ők csak tudják, hogy mi kell nekik...

90%-ban nem is nekik kell a gép, nem katonai feladatokra fogják használni... de a Wizzair-t mégse lehetett erről megkérdezni, mert ők csak az A320-ast ismerik.

 

>A napokban hoztak döntést az An-26-os 2020-ig történő üzemeltetéséről, valamint három darab Mi-17 és két Mi-8 üzemidő-hosszabbításáról,

Ha ez igaz, akkor megint meg megdőlt néhány szakértő véleménye hogy nem lehet a Mi-8-asoakt és az An-26-osokat 2014-nél tovább üzemeltetni, üzemidőt hosszabbítani.

 

(Úgy tűnik hogy jelenleg megint csak 1 repülőképes helikopterünk van, de ez már a helikopterbeszerzés topik témája.)
 

Pela

Member
2013. január 9.
126
0
16
Terminator ugye tudod,hogy a TT-ket kapták, az vRS-ek pedig az Astrákat váltották és jó pár darabot fizetett az EU a soros elnökségnél. :) ?!

 

A honvédségnél az a bibi,hogy az AUDI nem gyárt sem IFV-t,sem harckocsit,sem szállítógépeket... meg nem tudom abból mennyit ajándékoznának, de kb szállítógépből az a 3 db pont elég lenne. :D

 

Szóval ez a példa sz*r. Mert nem mehetsz Jak 52-vel egy F-16os ellen, vagyis meglehet próbálni.. :)

 

Ott legalább okosak voltak,mert viszonylag jó cuccokat rendszeresítettek,mert a vRS nem rossz kis járgány, pár ilyen vRS szállítógépet is szerezhetnénk, legalább akkora képességnövekedéssel,mint az általad említett ORFK-nál.

 

sf-cool.gif
sf-laugh.gif
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 207
113
http://radarfigyelo.hu/2013/05/30/nincs-penz-uj-repulogepekre-a-cseh-allami-vezetes-szamara/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 207
113
Érdekes szempontokat emeltél ki, ezek egy részét nem is tudtam. Az én összehasonlításom alapja az volt hogy azonos a feladatuk ("autópályarendőrség"), a TT gyorsabb, a Skoda vRS-be viszont beférnek a rendőri munka kellékei (a terelőkúpoktól a helyszínelési felszerelésig) is.
 

Pela

Member
2013. január 9.
126
0
16
Nem akarok nagyon offolni, de például az LHT-585 Győri állomáshelyű volt, most nem tudom,mert pletykálkodnak BPről. Igazából autópályarendőrség(amely páréve már nem létezik) nem csak elfogásból áll,ahogy a szállítógépeknél sem a teherszállítás. A Skodába is csak korlátozottan férnek a dolgok, de igazából ezeket az autókat a legtöbbször delegáció elé zavarták őket. De lássuk be, ezek az autók oda valók. A TT erősebb,gyorsabb de amint mondtad a szállítás a hátránya, a Skoda lassabb viszont több cucc fér bele és még ha valakit előkell állítani,akkor arra is van lehetőség,míg a TT-nél..

 

Ugyebár Gripennel ne akarjunk ejtőernyősöket dobálni!
sf-cool.gif
 Az Ancsákkal,pedig ne akarjunk légiharcot vívni!
sf-confused.gif


(Amúgy rengeteg Skoda és nem tudom hány Audi van a Készenléti Rendőrségnél(szürke/ezüst színű "rendőrautók").

 

De azért reménykedem itt is egy Astra és Skoda közti potenciálnövekedésre itt is,meg a földieknél is. Mondjuk T-72 helyet Altay,Leo2A4+ is jöhetne.
sf-wink.gif
 Szállítógépekhez pedig nem értek..
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Terminator!

>A napokban hoztak döntést az An-26-os 2020-ig történő üzemeltetéséről, valamint három darab Mi-17 és két Mi-8 üzemidő-hosszabbításáról,

"Ha ez igaz, akkor megint meg megdőlt néhány szakértő véleménye hogy nem lehet a Mi-8-asoakt és az An-26-osokat 2014-nél tovább üzemeltetni, üzemidőt hosszabbítani."

 

1. Elméletileg mindent lehet, csak kérdés, hogy megéri-e anyagilag, technikailag stb...

2. Attól, hogy valahol meghoznak egy döntést, még nem biztos, hogy úgy is van/lesz... És hogy meg is lehet valósítani... 
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
Találtam két érdekes hírt.

Az első:

A ghánai védelmi minisztérium a napokban döntést hozott újabb C-295-ös szállítógépek beszerzéséről – írja a Jane’s. Információk szerint, a vásárlásról szóló tárgyalásokat már megkezdték az európai Airbus repülőgépgyártó vállalattal, mely már az utolsó stádiumban van.

A második:

A perui védelmi minisztérium a napokban tárgyalásokba kezdett az olasz Alenia Aermacchi vállalattal 4 darab C-27J Spartan típusú szállítógép beszerzéséről – írja az Infodefensa. Az üzlet összértéke becslések szerint közel 200 millió dollár. Információk szerint, a felek közötti tárgyalásokra a közelmúltban került sor, egészen pontosan Pedro Cateriano perui védelmi miniszter olaszországi látogatásakor.

Nem emlékszem. Nálunk mennyit szánnak a repülők beszerzésére?

E két fantasztikusan erős gazdaságú országban valahogy ki tudják szorítani a pénzt a gépekre.Pedig nem lehet rájuk éppen a kőgazdag jelzőt alkalmazni.Úgy tűnik csak nálunk nem jut rá.

Akik e témában olvasták már a hozzá szólásaimat, azok tudják, hogy a lehetséges típusok közül a C-27J felé húzok.Hogy miért, azt már kifejtettem egy előző hozzászólásomban.Na nekem nem tűnik ez 4db gépért rossz árnak.

Tudom-tudom. Nem lehet tudni, hogy milyen felszereltségű, fizetési ütemezésű, stb, stb a szerződés.De azért el lehet rajta kicsit gondolkodni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 207
113
"A szállítógép-tender dokumentumai:

honvedelmibeszerzes.kormany.hu/download/b/3a/00000/APPLICATION%20NOTICE77000_13-13_028.pdf

"1. változat:
2 darab személyszállító repülőgép + 1 darab személyszállításra alkalmas teherszállító repülőgép a kapcsolódó
földi támogató berendezésekkel- és rendszerekkel és kiképzési szolgáltatással.
A kiképzési szolgáltatás tekintetében Ajánlatkérő a hajózó személyzet vonatkozásában csak a szimulátor
képzés lehívására vállal kötelezettséget.

2. változat:
1 darab személyszállító repülőgép + 2 darab személyszállításra alkalmas teherszállító repülőgép a kapcsolódó
földi támogató berendezésekkel - és rendszerekkel és kiképzési szolgáltatással
A kiképzési szolgáltatás tekintetében Ajánlatkérő a hajózó személyzet vonatkozásában csak a szimulátor
képzés lehívására vállal kötelezettséget.
Ajánlatkérő nem írja elő mindkét változatra a kötelező ajánlattételt."

forrás: Zord blogja"