Szerb haderőfejlesztési program és hadiipar

+a 12 használt horvát ha közép távon esetleg lenne biztonság politikai együttműködés köztük.
Ez már 36 dassault rafale ez a térségben kb. elég /olaszokkal szemben nem de ott a szlovének mint ütköző + adria + olasz a "délszláv" légierő kiütésével nem sokra menne be kellene menniük szárazföldön is.
Semmilyen biztonságpolitikai együttműködés sem lesz Szerbia és Horvátország közt.
 
Ha a szerbek valóban vesznek 12 használt és 12 új Rafale-t, akkor szerintem a horvátok is fognak rendelni a 12 használt mellé még 12 újat.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Ha a szerbek valóban vesznek 12 használt és 12 új Rafale-t, akkor szerintem a horvátok is fognak rendelni a 12 használt mellé még 12 újat.

Mibűl'? Sokszor vagyok ünneprontó, de szeretnék kérni pénzügyi számításokat ilyen feltételezéseknél! (A másik dolog, hogy erős kétségeim vannak, hogy Belgrádnak a második század jön-e az évtized vége előtt... Szerintem ők sem fogják ezt elkapkodni, de ők azért kicsivel jobb számokkal rendelkeznek.)
 
A franciák nem teljesen normálisak. Egyiptomnak hitelből adták az első 24 db Rafale-t, amit aztán csúnyán elbuktak, végül a francia adófizetők pénzéből lett az ár nagy része letudva. Erre megint hitelből adnak Egyiptomnak újabb 30 db Rafale-t.
Nem ismerem pontoson a vadászgépek üzleti modelljét, de manapság nagyon sok iparágban (köztük az enyémben is) az új terméket 1-3%-os haszonkulccsal adjuk el. Vagyis gyakorlatilag semmit nem keresünk rajta… sőt sokszor inkább bukó a dolog. Ezt az üzemeltetésen hozzuk vissza vastagon mivel a pótalkatrészeknél bizony vastagon fog a ceruza.. ott a haszonkulcs 300-500%. A drága pénzen megvett gépet az elkövetkezendő 20 évben a vevő szeretné üzemeltetni szóval pengetni fog. Nyilván egy telefonnál ez nem opció mert az emberek azt 2-3 évente cserélik. De hosszú ciklus idejű termékek nagyon gyakran követik manapság ezt az üzleti modellt.
Ha hozzá veszem a franciáknak elemi érdeke, hogy a Rafi gyártósor fusson sztem akár féláron is adják csak vigye valaki… nekik nem opció, hogy a sor leáll az kb azt jelentené, hogy behal az iparág. Szóval ha senki nem veszi a gépet, a francia államnak kéne venni. Ha ebből a szempontból végiggondolod bármennyi pénzt tesz ebbe Egyiptom az már nekik nyereség… aztán üzemeltetni majd úgyis kell a gépeket, az meg egy valag lóvé lesz a Dessault-nak. Franciák nem csinálnák ha nem érné meg.
És akkor a politikai haszonról nem is beszéltem. Ők ezzel befolyást is vásárolnak, ne legyenek kétségek.
 
A franciák nem teljesen normálisak. Egyiptomnak hitelből adták az első 24 db Rafale-t, amit aztán csúnyán elbuktak, végül a francia adófizetők pénzéből lett az ár nagy része letudva. Erre megint hitelből adnak Egyiptomnak újabb 30 db Rafale-t.
Viszont választási kampány van.
A horvátok akár kanyarban is előzhetnek.
Valaki itt felvetette hogy ők is vesznek lehet a 12 használt mellé 12 újat vagy használtat.
Macron kampánya ha érdekel ott valakit a választók közül megtolható azzal hogy indonézia 42 szerbia 12 új egyiptom 30 horvátok 12 használt és opció szerbia 12 használt meg horvátok ennyi vagy annyi
+ esetleg bejelenteni a navynek még néhány új rafale m-et
bejelenteni be lehet
hadd dagadjon a fanszia nemzeti büszkeség.
Hogy kérem a mi vasunk kell ázsiában afrikában a balkánon meg fansziában is:D
 
Az első fotó az első H215 Super Puma helikopterről , amely a Szerbiai Belügyminisztérium helikopteregységének flottájába kerül. A repülőgépet a Marseille melletti repülőtéren fényképezték le, amely a gyártó Airbus Helicopters francia gyártó- és tesztelőbázisa.

Az első H215 VIP konfigurációval lesz felszerelve, ezért megfelelő YU-VIP regisztrációt kapott. A YU-VIP aktív önvédelmi rendszerrel is rendelkezik , amelyet valószínűleg a Hensoldt gyárt, és amelyet a szerb katonai H145M-en már használnak.

A másik két H215-ös helikopter álcázó festést fog kapni.

website
 
Inkább vegyenek még drónokat meg csapatlégvédelmet Kínai Népköztársaságtól.
Ez olcsóbb is lenne.
Bexit után egy 4 állam cégei által összelegózott típust választani...
A osztrákok is szenvednek a hadrafoghatóság fenntartásával anyagi okokból is pedig jobban állnak mint a szerbek...

Illetve nem tudom vannak e kamaz alvázaik raktáron de ha igen akkor a nora b52-esek ázsiai exportja irányában is el tudnak mozdulni /banglades, pakisztán is szoros kapcsolatokkal bír kína felé.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1


"...és már az első szállítmány után a belgrádi amerikai nagykövetség jelezte, hogy Szerbia az uniós integrációját kockáztatja, most a Fehér Házból újabb figyelmeztetést kapott."

Rossz propagandistaként csupán szövegkörnyezetéből kiragadott mondatokkal operálok.