Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

Szerintem a Lnyx (RM) benevezése a szlovák tenderre örvendetes esemény. Ami probléma az valószínüleg nem a Zegerszefgi végszerelde, hanem a beszállítói hálózat kapacítása, és minőségi szakember állomány kiképzése a sorozatgyártásra. Teszem hozzá, hogy mivel a németek is manufakturális rendszerben gyártják le az első járműveket, kérdés, hogy milyen gyorsan tudják implementálni egy tényleges sorozatgyártásra az egész gyártási folyamatot. A fnomhangolás mindig is gondot okoz, teljesen mindegy mit gyártunk.. (lásd pld a bren fegyverek), de más iparágból is hozható példa.)
Saját véleményem szerint akár a mi járműveink egy részének terhére is lehetne exportra termelni, a NATO-nak felajánlott nehézdandár amúgy is papírtigris, abban az értelmeben, hogy orosz támadás eseténben lenne mozgósítva az egész állomány, de gyakorlásra és a Lnyx-el a harceljárások kidolgozására stb. elég akár egyetlen összfegyvernemi zászlóalj.. Aztán később feltöltjük a többit.
Az első adag idén úgyis megjön Németországból, az már egy jó alap indulásnak. Gondolom a szlovákok is ütemezve vennék a saját példányaikat, és nem holnapra kell. Döntés is csak nyáron várható.
És egy kicsit lehet hogy ki is várnak, hogy lássák a tapasztalatainkat, és hogy ha lesz gyermekbetegség, közben javítva is legyen.
 
mi kértük így?
Mindenesetre az biztos hogy harcjárműveknél több év mire szállítanak - sehol nincsenek nagy kapacitások.
A Lynxből a mi évi 45-50-ünk mellé Zalában tudnának még évi 20-30-at gyártani a szlovákoknak is ha kell...
Az 50 - emlékeim szerint - a teljes termelési kapacitás. Mi olyan 30-asával fogjuk átvenni.
Ugyebár 2019-re kell leszállítani őket.
 
Az 50 - emlékeim szerint - a teljes termelési kapacitás. Mi olyan 30-asával fogjuk átvenni.
Ugyebár 2019-re kell leszállítani őket.
tavaj indult a gépészmérnök képzés Zalaegerszegen. ha tanműhelybe lynxeznek. szerintem nem lessz gond az utánpótlással szakemberből.. általános mérnöki meg eddig is vólt.
 
Az 50 - emlékeim szerint - a teljes termelési kapacitás. Mi olyan 30-asával fogjuk átvenni.
Ugyebár 2019-re kell leszállítani őket.
Ezt nem tudjuk pontosan, hivatalosan nem jelentették be. Az RM preziben volt hogy a magyar Lynx-ek gyártása 2029-ig tart. Ebből következtettünk arra hogy akkor az kb. 30 db évente. És 15-20 db mehet évente exportra. Vagy lehet játszani a kapacitásokkal és előre gyártani és csak később átadni.

Amennyit eddig megrendeltünk.
Ezért kérdeztem. Mert akkor kb. 2027-re már rendszerben kell lenni az összes magyar Lynxnek? Akkor más lesz az éves átadási ütem, nem évi 30 db, hanem az első 3,5 év az csak magyar Lynxek lesznek és nincs export.
 
tavaj indult a gépészmérnök képzés Zalaegerszegen. ha tanműhelybe lynxeznek. szerintem nem lessz gond az utánpótlással szakemberből.. általános mérnöki meg eddig is vólt.
Hja én nem a szokásos " nem tudjuk megcsinálni" okokból írom, de valószínüleg ahhoz lényegesen meg kellene emelkednie a megrendelésállománynak, hogy 2. műszakot beindítsanak.
Azt is el tudom képzelni (most csak kombinálok), hogy részben a vázhegesztést is kiszervezik a szlovákokhoz, hogy nagyobb legyen a beszállítói részarány.
A kész vázakat viszonylag könnyen lehet mozgatni vasúton, vagy traileren.
De ha kell, akkor a RM német gyárai is be tudnak lépni, ha csak kicsit csúsznak meg a számokkal.
 
Ezt nem tudjuk pontosan, hivatalosan nem jelentették be. Az RM preziben volt hogy a magyar Lynx-ek gyártása 2029-ig tart. Ebből következtettünk arra hogy akkor az kb. 30 db évente. És 15-20 db mehet évente exportra. Vagy lehet játszani a kapacitásokkal és előre gyártani és csak később átadni.
Én mintha emlékeznék valamelyik rádiós műsorból, hogy számszerűsítették is a magyar igény, és a gyár kapacitása közötti számokat...
Ezért kérdeztem. Mert akkor kb. 2027-re már rendszerben kell lenni az összes magyar Lynxnek? Akkor más lesz az éves átadási ütem, nem évi 30 db, hanem az első 3,5 év az csak
Alapvetően a kiképzés a németektől érkező gépekkel is megoldható akár a nehézdandár teljes állományára is.
Meg nem számoltál a németektől érkező első eresztéssel.
 
Ajánlatot nyújtottunk be a Szlovák Köztársaság Védelmi Minisztériumának 152 db korszerű, harcban bevált CV90 MkIV jármű szállítására! Többféle változatban, mint amenyire igény volt. És hagyományosan a helyi ipar jelentős képviseletével az egész folyamatban. Mindent a kívánt költségvetés szerint.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Aladeen
Ajánlatot nyújtottunk be a Szlovák Köztársaság Védelmi Minisztériumának 152 db korszerű, harcban bevált CV90 MkIV jármű szállítására! Többféle változatban, mint amenyire igény volt. És hagyományosan a helyi ipar jelentős képviseletével az egész folyamatban. Mindent a kívánt költségvetés szerint.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Volt képük a mi Lynxünk mellé befurakodni! Hallatlan! :D
 


Bár a közbeszerzést többen bírálták, hogy a túl sok feltétel miatt kevés lesz a jelentkező, azért mégis csak beérkezett négy pályázat.

Az utolsó pillanatban a kevésbé preferált lengyelek ajánlata is befutott a magyar, svéd és spanyol ajánlat mellé.
A közbeszerzésen azt is kifogásolták, hogy míg a csehországi hasonló beszerzésen részt vehettek magánvállalatok is, ide csupán a partner országok jelentkezhettek be.
Az egyik ajánlat a svédeké, akik a régebbi koncepcióra épülő, kipróbált CV-90-es modellt ajánlják. A spanyolok az ASCOD járművet ajánlották, amelyet a General Dynamics amerikai konszern európai leányvállalata gyárt. A közbeszerzés feltétele volt, hogy a gyártás Európában történjen.

Magyarország a német Lynx-szel jelentkezett be, amelyeket a Rheinmetall csoporton belül Zalaegerszegen gyártanának. A szlovák pályázatra egy nemzetközi konzorciummal pályáznak.

Meglepetést keltett a lengyelek ajánlata, akik a szoros versenybe egy fejlesztés alatt álló lánctalpassal jelentkeztek, a modell neve Borsuk.

A tender érdekessége, hogy a győztes partner ország nem csak a járművek leszállításáért volna felelős, hanem biztosítania kell a szervizt, a kiképzést, illetve be kellene ruháznia a szlovák iparba is. Feltételként meghatározták, hogy 40 százalékos arányban szlovákiai vállalatok is részt vehessenek a gyártásban.

Hasonlóan Magyarországhoz, Szlovákia is a védelmi beruházásait egyre inkább kötné a védelmi iparának fejlesztéséhez.

Közelebbről nincs meghatározva, hogy mely területekre, milyen formában terjedne ki, majd az egyes ajánlatokból kiderül. Mindenesetre a szándék az, hogy a nyertes állammal stratégiai partneri viszonyt kellene kialakítani. Ebben kétségkívül más kiindulópontja van Magyarországnak vagy Lengyelországnak, mint a svédeknek vagy a spanyoloknak.

A svéd ajánlat
A brit BAE Systems konszern áll a svéd ajánlat mögött. A CV90-es modellekre az FMV svéd állami ügynökség tette le az ajánlatot.

A CV990 egy régebbi koncepció, eredetileg még a 80-as években fejlesztették ki. A jármű fejlesztésén több ország is dolgozott. Többek között Dánia, Finnország, Észtország, Norvégia, Svédország, Svájc vagy Hollandia katonái használják. Régebbi modell, ezért olcsóbbnak vélik a német Lynxeknél.

A másik előnye lehet, hogy könnyebb, amennyiben figyelembe vesszük a szlovák hidak és utak állapotát. A BAE Systemsnek már volt kapcsolata a szlovák hadüggyel, amikor eladta számukra az enyhén túlárazott Mokys kommunikációs rendszert.

A fegyvergyár pozsonyi irodájának munkatársai ismerik a szlovák fegyvergyártás körül ügyködő cégek vezetőit, és a vállalat állandó szponzora a pozsonyi Globsec biztonságpolitikai konferenciának.

A Lynx
A német Rheinmetall vállalat már a tavalyi év során sorra jelentette be, mely szlovák cégekkel tudná elképzelni az együttműködést. Az ajánlatát nem a német, hanem a magyar kormányon keresztül adta be, amiben benne van az is, hogy a német kormány már jelezte, átértékelné a külföldre való fegyvereladásokat.

Így a Rheinmetall számára természetes Magyarország bekapcsolása az ügyletbe, amely ugyanazon modellt rendelte meg 2020-ban, mint amit most a szlovákoknak kínálnak.

A németek szerint is sok gyakorlati előnnyel járna a szlovákoknak, ha a hadseregük modernizálásában együtt tudnának működni a szomszédjukkal.
Együtt vannak a NATO-ban, és együttműködnek a V4 keretén belül is.
 


Bár a közbeszerzést többen bírálták, hogy a túl sok feltétel miatt kevés lesz a jelentkező, azért mégis csak beérkezett négy pályázat.

Az utolsó pillanatban a kevésbé preferált lengyelek ajánlata is befutott a magyar, svéd és spanyol ajánlat mellé.
A közbeszerzésen azt is kifogásolták, hogy míg a csehországi hasonló beszerzésen részt vehettek magánvállalatok is, ide csupán a partner országok jelentkezhettek be.
Az egyik ajánlat a svédeké, akik a régebbi koncepcióra épülő, kipróbált CV-90-es modellt ajánlják. A spanyolok az ASCOD járművet ajánlották, amelyet a General Dynamics amerikai konszern európai leányvállalata gyárt. A közbeszerzés feltétele volt, hogy a gyártás Európában történjen.

Magyarország a német Lynx-szel jelentkezett be, amelyeket a Rheinmetall csoporton belül Zalaegerszegen gyártanának. A szlovák pályázatra egy nemzetközi konzorciummal pályáznak.

Meglepetést keltett a lengyelek ajánlata, akik a szoros versenybe egy fejlesztés alatt álló lánctalpassal jelentkeztek, a modell neve Borsuk.

A tender érdekessége, hogy a győztes partner ország nem csak a járművek leszállításáért volna felelős, hanem biztosítania kell a szervizt, a kiképzést, illetve be kellene ruháznia a szlovák iparba is. Feltételként meghatározták, hogy 40 százalékos arányban szlovákiai vállalatok is részt vehessenek a gyártásban.

Hasonlóan Magyarországhoz, Szlovákia is a védelmi beruházásait egyre inkább kötné a védelmi iparának fejlesztéséhez.

Közelebbről nincs meghatározva, hogy mely területekre, milyen formában terjedne ki, majd az egyes ajánlatokból kiderül. Mindenesetre a szándék az, hogy a nyertes állammal stratégiai partneri viszonyt kellene kialakítani. Ebben kétségkívül más kiindulópontja van Magyarországnak vagy Lengyelországnak, mint a svédeknek vagy a spanyoloknak.

A svéd ajánlat
A brit BAE Systems konszern áll a svéd ajánlat mögött. A CV90-es modellekre az FMV svéd állami ügynökség tette le az ajánlatot.

A CV990 egy régebbi koncepció, eredetileg még a 80-as években fejlesztették ki. A jármű fejlesztésén több ország is dolgozott. Többek között Dánia, Finnország, Észtország, Norvégia, Svédország, Svájc vagy Hollandia katonái használják. Régebbi modell, ezért olcsóbbnak vélik a német Lynxeknél.

A másik előnye lehet, hogy könnyebb, amennyiben figyelembe vesszük a szlovák hidak és utak állapotát. A BAE Systemsnek már volt kapcsolata a szlovák hadüggyel, amikor eladta számukra az enyhén túlárazott Mokys kommunikációs rendszert.

A fegyvergyár pozsonyi irodájának munkatársai ismerik a szlovák fegyvergyártás körül ügyködő cégek vezetőit, és a vállalat állandó szponzora a pozsonyi Globsec biztonságpolitikai konferenciának.

A Lynx
A német Rheinmetall vállalat már a tavalyi év során sorra jelentette be, mely szlovák cégekkel tudná elképzelni az együttműködést. Az ajánlatát nem a német, hanem a magyar kormányon keresztül adta be, amiben benne van az is, hogy a német kormány már jelezte, átértékelné a külföldre való fegyvereladásokat.

Így a Rheinmetall számára természetes Magyarország bekapcsolása az ügyletbe, amely ugyanazon modellt rendelte meg 2020-ban, mint amit most a szlovákoknak kínálnak.

A németek szerint is sok gyakorlati előnnyel járna a szlovákoknak, ha a hadseregük modernizálásában együtt tudnának működni a szomszédjukkal.
Együtt vannak a NATO-ban, és együttműködnek a V4 keretén belül is.

mondjuk jó láttni hogy ott is hasonló a komment színvonal mint itt nálunk :

"miért nem korházra költünk ?!"

"erre telik de az élelmiszer áfáját nem viszik lejebb ?"

"a gyerekeknek nincs ingyen étkeztetés de erre költünk persze "
 
mondjuk jó láttni hogy ott is hasonló a komment színvonal mint itt nálunk :

"miért nem korházra költünk ?!"

"erre telik de az élelmiszer áfáját nem viszik lejebb ?"

"a gyerekeknek nincs ingyen étkeztetés de erre költünk persze "
Ezek a fentiek a pénzt viszik. Ez az export meg pénzt hozná, hogy a fentiekre több jusson.

that's all.
dt
 
Ezek a fentiek a pénzt viszik. Ez az export meg pénzt hozná, hogy a fentiekre több jusson.

that's all.
dt
Egy ilyen beszerzés, a megkövetelt gazdasági ellentételezés mellett, kb. mennyi idő múlva hozza vissza az árát a beszállítói hálózaton keresztül és kezd el pozitívba fordulni nemzetgazdasági szinten a kiadás-bevétel mérleg? (Azt hogy van valamilyen hadieszközünk és az a biztonságérzetünket növeli, illetve hogy annak van fenntartási költsége is, azt vegyük úgy hogy kiegyenlíti egymást a mérlegben.)
 
Ezek a fentiek a pénzt viszik. Ez az export meg pénzt hozná, hogy a fentiekre több jusson.

that's all.
dt
Na, ettől tarottam. A szlovák libernyákok már elkezdtek sipákolni, szerintem ehhez csatlakozik még 1-2 szélsőséges párt. Ne legyen igazam ,de CV90-es lesz. Akkor tuti, hogy nem lesz ebből EVA, ha netán be akarnánk szerezni. Kb. mennyibe fájna nekünk 24 db EVA? Gondolom a Cesar-tól meg Archer-től olcsóbb lenne. A német vonalat most hagyjuk, azonkívül milyen kerekes tüzérség lenne nekünk jó? Koreai, izraeli,török? Ja, persze azért a szerbet sem írnám le, ennek mondjuk csekély a valószínűsége.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Na, ettől tarottam. A szlovák libernyákok már elkezdtek sipákolni, szerintem ehhez csatlakozik még 1-2 szélsőséges párt. Ne legyen igazam ,de CV90-es lesz. Akkor tuti, hogy nem lesz ebből EVA, ha netán be akarnánk szerezni. Kb. mennyibe fájna nekünk 24 db EVA? Gondolom a Cesar-tól meg Archer-től olcsóbb lenne. A német vonalat most hagyjuk, azonkívül milyen kerekes tüzérség lenne nekünk jó? Koreai, izraeli,török? Ja, persze azért a szerbet sem írnám le, ennek mondjuk csekély a valószínűsége.
DSEI 2021: World Premiere for Rheinmetall HX3-based 155mm 10x10 wheeled self-propelled howitzer | DSEI 2021 News Official Land Zone Publication Online Show Daily | Defence security exhibitions 2021 show daily news category | Defense & Security Exhibitions Archives (armyrecognition.com)
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Na, ezt nagyon eltudnám viselni.Gondolom, még nincs gyártásban,vagy van már esetleg valami megrendelésük? Gondolom, az Evatol drágább lesz,a franciától meg a svédtől lehet olcsóbb. Kezdésnek kérek belőle 48 darabot. :D :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: fitom
Na, ettől tarottam. A szlovák libernyákok már elkezdtek sipákolni, szerintem ehhez csatlakozik még 1-2 szélsőséges párt. Ne legyen igazam ,de CV90-es lesz.
Bármi is lenne vállastva, abból biztos valamiféle cirkusz lesz - csak azért is ...
ASCOD - elo lesz véve az Ajax koruli botrány, plusz hogy a GDLS "gaz amerikai cég" és az amcsik "háborút akarnak az oroszokkal"
Borsuk - még csak most lesz tesztelve és miért kell vásarolni valakiktol akik "háborút akarnak az oroszokkal"
CV90 - legoregebb konstrukció, "biztos azért lett vállastva, mert BAE Systems pénzeli a GLOBSECet és az anno Naď által is vezetett NGOt" ( https://slovaksecurity.org/?lang=en )
LYNX - (ez már úgy kb ki volt vesézve)
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Bármi is lenne vállastva, abból biztos valamiféle cirkusz lesz - csak azért is ...
ASCOD - elo lesz véve az Ajax koruli botrány, plusz hogy a GDLS "gaz amerikai cég" és az amcsik "háborút akarnak az oroszokkal"
Borsuk - még csak most lesz tesztelve és miért kell vásarolni valakiktol akik "háborút akarnak az oroszokkal"
CV90 - legoregebb konstrukció, "biztos azért lett vállastva, mert BAE Systems pénzeli a GLOBSECet és az anno Naď által is vezetett NGOt" ( https://slovaksecurity.org/?lang=en )
LYNX - (ez már úgy kb ki volt vesézve)
De az elso harom elonye hogy a csehek elmondhatjak hogy elharitottak a "nemet veszelyt" a szlovakok meg a "magyar veszelyt". Nekik az kb. olyan mintha mi mondjuk a romanoktol vennenk kerekes 8x8-ast.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0