Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

Ausztráliában hogy hogy nincs a kettő között a cv90?
Az ausztrálok egyből kukázták, mert nagyon drága volt az ajánlat és kvázi elavultnak, túlhaladottnak gondolták. Ha úgy tetszik, nem elég "future-proof"-nak a következő 40-50 évre.
Igaz ott nem ez a mkIV indult, hanem egy "fejlett" mkIII, de nagyon hasonló volt tudásban a mostanival.

Vicces, hogy itt meg győzött a teszten, dehát kinek a papné, kinek a paplan. Más követelményeken volt a hangsúly.

A szlovákoknál elég nyomós érv lehetett, hogy a legolcsóbb ajánlat a CV90 (meg persze a legnagyobb gazdasági ellentételezés). Meg, ha gonosz lennék, azt mondanám, hogy a leglényegesebb szempont az, hogy még véletlenül se azt vegyék, amit mi, vagy a csehek.
 
Egy kis összefoglaló a V4 beszerzésekről, tervekről...

"A különböző szakértők és kommentátorok szóban kifejezett reményei ellenére a V4-államok közötti szoros ipari együttműködés és a páncélozott járművek közös beszerzési erőfeszítései továbbra is valószínűtlenek. Minden tag a saját fejlődési útját választotta, amely nem feltételezi a többiekkel való együttműködést."
 
A Slovak Pajzs gyakorlat kulisszái mögül, a neten pörgő hír szerint Nyitra:
78075329f6072e5c0fadf4b335495fb3.jpg
 
Sziasztok!
Nem értem miért kell anyázni, mert nem az RM terméke nyert a szlovák tenderen. ŐK bevált konstrukción alapuló modernizált járművet szereznek be, nem egy rajzasztalról odatett demópéldány gyártanak sorozatban,

Én az ausszik tesztjét tartom a legjobban elfogadhatónak. Vidd oda a készterméket, leteszteljük, lődőzünk vele, katonákat szállítunk, mindenféle helyeken mozgatjuk, szétlőjük, felrobbantjuk és meglátjuk, hozza-e a gyári paramétereket.
El kell ismerni a gépjárműgyártásból lévő tapasztalatok alapján, hogy a gyári adatok a legtöbbször nem felelnek meg a valóságnak.
A kengurusok tesztje fogja megmutatni mit is tud a jármű. Az, hogy 5x körbemegy Zalaegerszegen az nem teszt, hanem propaganda. Még az sem ahogy Tier-ben gyakorolnak velük, pedig voltam ott egy napot, láttam milyen pályáik és felszereléseik vannak.

A hátrány táblázatból:
"a mérete, a jármű "sziluettje" nálam is szerepel kvázi az prototípus bemutatása óta, az meg, hogy a származási ország sem rendszeresítette, az sok nemzetnél problémás harc és harctámogató eszköz esetében. Nem véletlenül több ország csak azért állít rendszerbe akár egy századnyi repülőgépet, vagy egy zászlóaljnyi szárazföldi eszközt, hogy legyen valami referencia.

Ami a méret és sziulett, az azonban nálam nemcsak a Lynx, hanem a IFV fejlesztési irány talán tévedése. Hasonló tévút, mint a Stryker fejlesztés volt. Meglátjuk a jövő mit hoz ilyen téren, egyet remélem, nem magyar járműveken és nem Magyarországon. A tényleges harci tapasztalatokhoz viszont olyan országnak is kell venni a KF-41-ből, amely később harcba viszi azokat (és remélem nem mi leszünk).
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Sziasztok!
Nem értem miért kell anyázni, mert nem az RM terméke nyert a szlovák tenderen. ŐK bevált konstrukción alapuló modernizált járművet szereznek be, nem egy rajzasztalról odatett demópéldány gyártanak sorozatban,

Én az ausszik tesztjét tartom a legjobban elfogadhatónak. Vidd oda a készterméket, leteszteljük, lődőzünk vele, katonákat szállítunk, mindenféle helyeken mozgatjuk, szétlőjük, felrobbantjuk és meglátjuk, hozza-e a gyári paramétereket.
El kell ismerni a gépjárműgyártásból lévő tapasztalatok alapján, hogy a gyári adatok a legtöbbször nem felelnek meg a valóságnak.
A kengurusok tesztje fogja megmutatni mit is tud a jármű. Az, hogy 5x körbemegy Zalaegerszegen az nem teszt, hanem propaganda. Még az sem ahogy Tier-ben gyakorolnak velük, pedig voltam ott egy napot, láttam milyen pályáik és felszereléseik vannak.

A hátrány táblázatból:
"a mérete, a jármű "sziluettje" nálam is szerepel kvázi az prototípus bemutatása óta, az meg, hogy a származási ország sem rendszeresítette, az sok nemzetnél problémás harc és harctámogató eszköz esetében. Nem véletlenül több ország csak azért állít rendszerbe akár egy századnyi repülőgépet, vagy egy zászlóaljnyi szárazföldi eszközt, hogy legyen valami referencia.

Ami a méret és sziulett, az azonban nálam nemcsak a Lynx, hanem a IFV fejlesztési irány talán tévedése. Hasonló tévút, mint a Stryker fejlesztés volt. Meglátjuk a jövő mit hoz ilyen téren, egyet remélem, nem magyar járműveken és nem Magyarországon. A tényleges harci tapasztalatokhoz viszont olyan országnak is kell venni a KF-41-ből, amely később harcba viszi azokat (és remélem nem mi leszünk).
Puma melle a tobbi verziot kitol venned? Mindent a svedektol nyilvan nem lehet, akora zsarolo potencialt csak egy bolond adna egy masik orszagnak.