Szlovák haderőfejlesztési program (2030) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 904
91 509
113
A LYNX itt csak azon bukott el, hogy a tornyot készen adtuk volna beépitésre, mig a CV-nél azt is összerakthatták volna maguk...

"Maďarská ponuka síce počíta s vyšším počtom lokálne finalizovaných veží ako švédske ponuky (131 vs 116), deklaruje však len ich montáž a integráciu, kým švédska ponuka počíta s ich kompletnou výrobou"

Azaz a svédek a 131 alvázra csak 116 tornyot engedtek volna a szlovákoknak gyártani (konkréten csak a hegesztés, felületkezelés) és felszerelni, ...a magyar ajánlatban mind a 131-et ők szerelték (szerelés és integráció) volna fel, csak készen.
A lemezek hazai hegesztése és festése annyit dobott a pontozásban, hogy ezen el is csúszott a Lynx, még úgy is, hogy a olcsóbbnak és előnyösnek itélték az önvédelmi "hardkill" rendszereit a svédekével szemben.
Akkor a toronygyártás továbbra is az ausztrál /cseh projektekre van félretéve.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 906
22 387
113
A mi szempontunkból egy kis érdekes adat, a repülőgépeknél megszokott meghibásodás közti üzemidőt (amikor olyan javitás kell, amely "kivonja a forgalomból"):
  • a Lynx esetében 1500 órában,
  • az Ascod- nál 2000km-ben adták meg.
  • a "győztes" CV-nél nem volt ilyen adat :oops:
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
A mi szempontunkból egy kis érdekes adat, a repülőgépeknél megszokott meghibásodás közti üzemidőt (amikor olyan javitás kell, amely "kivonja a forgalomból"):
  • a Lynx esetében 1500 órában,
  • az Ascod- nál 2000km-ben adták meg.
  • a "győztes" CV-nél nem volt ilyen adat :oops:
Azért ez egy nagyságrendi különbség. Ha a lynxnel csak 20km/órát számolunk is az 30 000 km. Biztos jól láttad ezt?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 906
22 387
113
Azért ez egy nagyságrendi különbség. Ha a lynxnel csak 20km/órát számolunk is az 30 000 km. Biztos jól láttad ezt?
87. oldal, 16. számú táblázat a gyártókapacitásról és a meghibásodásokról, alsó sor:
"stredná doba prevádzky medzi poruchami ktorá vyradi vozidlo z prevádzky" - azaz átlagos (szószerint közepes) üzemidő az olyan meghibásodások között, amely kivonja a járművet a használatból.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
87. oldal, 16. számú táblázat a gyártókapacitásról és a meghibásodásokról, alsó sor:
"stredná doba prevádzky medzi poruchami ktorá vyradi vozidlo z prevádzky" - azaz átlagos (szószerint közepes) üzemidő az olyan meghibásodások között, amely kivonja a járművet a használatból.
Akkor fasza ez óriási különbség a lynx javára.:)
 
K

kamm

Guest
Gondolom a BAE, GDELS meg a Rheinmetall jogaszai mar nyalcsorgatva olvassak es keszulnek a tamadasra a szamukra nem megfelelo eredmeny eseten. :D
giphy.gif

Szerintem hulyeseg volt egy ilyen tanulmanyt a vegeredmeny kihirdetese elott kiadni.
 
  • Vicces
Reactions: Venom85

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Akkor fasza ez óriási különbség a lynx javára.:)

Mármint mi az, ami a Hiúz javára billen? Hogy 1500 üzemóránként küldik vissza felülvizsgálatra, míg a rivális 2000 órát is tud futni terepen? (Viszont bennem inkább az a kérdés merül fel, hogy ez nem-e egy spanyolos lazaságból adódik és ténylegesen van-e mögötte olyan, hogy 1500 óránál a Lynx valóban gyakrabban meghibásodik.)
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Srácok nem kell ezt túl lihegni, MG elmondta hogy mi adtuk le a legjobb ajánlatot, azt hogy miket kamuznak ki bizonyos okok miatt az nem annyira lényeg
ha nem te fogsz beszállítani, akkor is élvezettel fogod nézegetni a "legjobb" ajánlatodat? Tényleg csak kérdezem, akár mit is mond MG. Az hogy a Szlovák tender kiirása mit vesz elsődlegesre, mit preferál, mit jutalmaz, az meg adekvát.... Rugózhatsz rajta, csak minek.....
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 711
6 510
113
ha nem te fogsz beszállítani, akkor is élvezettel fogod nézegetni a "legjobb" ajánlatodat? Tényleg csak kérdezem, akár mit is mond MG. Az hogy a Szlovák tender kiirása mit vesz elsődlegesre, mit preferál, mit jutalmaz, az meg adekvát.... Rugózhatsz rajta, csak minek.....
én aztán nem rágódok rajta , tudom amit tudok, én nyugodt vagyok, mást amúgy sem tudunk tenni
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 906
22 387
113
Pedig tuti a Lynxbe van a legtöbb potenciál, persze a legtöbb rizikó is.
"3.4.3.2. Druhé v poradí
Druhé v poradí sa umiestnilo vozidlo LYNX. Ide o jednu z najnovších konštrukcií. Pozitívne je možné hodnotiť modularitu, použité najnovšie technológie a prebytok vnútorného priestoru, ktorý dáva predpoklady ďalšieho rozvoja. Nedostatkom sú celkové rozmery, silueta vozidla a skutočnosť, že vozidlo nie je doposiaľ zavedené ani v krajine pôvodcu."

3.4.3.2. Második helyezett
A második helyezett a LYNX harcjármű lett. Az egyik legújabb konstrukcióról van szó. Pozitivumként lehet értékelni a modularitást, a legújabb technológiák használatát és a rendelkezésre álló töblet teret a beltérben, amely lehetőségeket teremt a további fejlesztésekre. Hátránya a mérete, a jármű "sziluettje" és a tény, hogy a jármű még a származási országban sincs rendszeresitve.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 594
8 207
113
A szlovák HM a CV90-et választotta, erről tárgyal a kormány! A Lynx 3. lett.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 901
36 193
113
A szlovák HM a CV90-et választotta, erről tárgyal a kormány! A Lynx 3. lett.
Úgy látszik vinni kell még pár bőröd pézt az első helyhez... :D
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 177
27 647
113
A szlovák HM a CV90-et választotta, erről tárgyal a kormány! A Lynx 3. lett.
Végig néztem az egész vizsgálatot, és valószínűleg a CV90 egyetlen hátránya számomra a szállítás, ami valójában 2 évvel később lesz, mint a Lynxnél. A tényleges szállítások a CV90-be csak 2025-2026 között kezdődnének
Jó későn kapják meg az 1. darabot
 
  • Tetszik
Reactions: Katica and kamm

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
Mármint mi az, ami a Hiúz javára billen? Hogy 1500 üzemóránként küldik vissza felülvizsgálatra, míg a rivális 2000 órát is tud futni terepen? (Viszont bennem inkább az a kérdés merül fel, hogy ez nem-e egy spanyolos lazaságból adódik és ténylegesen van-e mögötte olyan, hogy 1500 óránál a Lynx valóban gyakrabban meghibásodik.)
Te nem érteni mertekegyseg? Az üzem óra és a km az nem ugyan az a mértékegység csak szólok!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány