Lefizetéssel még nyerhetünk! Korrupcióban Európabajnokok vagyunk - legalábbis biztos pofátlanabbul tolja a kormányunk, mint bárki más!Most akkor nem vesznek Lynx-et?! Pedig nagyon bizakodtak benne, hogy nyernek a szlovák tenderen! Hm
csehek vesznek bármit is?!Gondolom akkor a csehek se lynx-et vesznek ?
Hát kifizettetik a németekkelcsehek vesznek bármit is?!
Szerintem ott a CV90-nek áll a zászló amúgy is...már ha lesz abból valami egyáltalán.
Hát ez nem jó hír..... Nagyon biztam, hogy elhozzuk a tendert.Pont az a rész titkosítva volt, amire gondolom mindenki legjobban orult - a technikai paraméterek ...
( @SilvioD - elég a 69-ik oldaltól olvasni)
Az a röhejes, hogy a CV90 MK4 még annyira sincs hadrendben, mint a Lynx. Az MK4-nek - tudtommal - még nincsen rendes megrendelője.Az ipari együttműködés mértéke közrejátszhat. Illetve, hogy a fejlesztési potenciált mennyire súlyozzák a kiválasztásnál.
Jelenleg a CV90 MK IV. egy nagyon jó ajánlat, de mondjuk 10-20 év múlva is az lesz?
hollandokAz a röhejes, hogy a CV90 MK4 még annyira sincs hadrendben, mint a Lynx. Az MK4-nek - tudtommal - még nincsen rendes megrendelője.
![]()
Mennyire fontos a beltér nagysága? Kontra nagy lesz mint célpont. Katonai szemmel?hollandok
Náluk is csak a régi cumót upgradelik, de az tudtommal nem az MK4 szintre, csak ahhoz közeli szintre.hollandok
Szerintem egyre fontosabb.Mennyire fontos a beltér nagysága? Kontra nagy lesz mint célpont. Katonai szemmel?
Bocs, ennek háromszor nekifutottam, de nem értem. Vki lefordítja magyarra???Az érzékenységi elemzés következtetései Az érzékenységi elemzés a benyújtott kormányzati ajánlatokban kiválasztott pénzügyi költségekre összpontosított, amelyek kizárhatók az ajánlatok árából, ha átfogó értékelés. Az elemzés megerősítette a svéd ajánlatok nyertes pozícióját, annak ellenére, hogy a becsült költségeknél akkora tételeket vontak le 20 éves életciklusra, és amelynek különbsége a legolcsóbb (ESP) és a legdrágább ár (HUN) között 260 994 537 €
És a CV90 valahol a kettő közt van...20 ev alatt 260 millioval fizetsz tobbet mint ha a spanyol csodat valasztottad volna.
Milyen aktiv védelmi rendszerrel kínálták a CV-t és az Ascodot??"A Szlovák Köztársaság fegyveres erőinek előírt paramétereit a Magyar Köztársaság Kormánya által ajánlott LYNX jármű is teljesíti. A logisztika területén ezt az ajánlatot értékelték mint a legjobb. Gazdasági szempontból a magyar ajánlat a legkevésbé előnyös lehetőség. Összességében a többi ajánlathoz képest a becsült ajánlati árat elsősorban a legmagasabb életciklus-költség-feltevés befolyásolta. A magyar ajánlatot azonban a Bizottság feltételezései szerint az eddig beszerzett tesztadatok alapján számították ki és számított programkimenetek. Ugyanakkor az árra gyakorolt hatás jelentős részét az egyéb költségek tétel is jelentette, amely a koncepció szerint a többi ajánlatnál már benne van a jármű áraiban. A járművek árai minden ajánlatban tartalmazzák az aktív védelmi rendszereket is, amelyek fontos szerepet töltenek be a személyzet védelmében, vagyis az emberi élet mint felbecsülhetetlen érték.... "
A logisztikai csoportban a LYNX érte el a legmagasabb értékelést (10%), a második helyen a CV90 (9,67%), ezt követi az ASCOD (9,47%) és a BORSUK (1,13%).![]()
Slovensko vyberá pásové BVP - podľa štúdie uskutočniteľnosti uspelo švédske CV90
Podľa dnes na webových stránkach slovenského Ministerstva obrany zverejnenej "e;Štúdie uskutočniteľnosti na obstaranie pásových bojových obrnených vozidiel a pásových obrnených vozidiel (PBOV a POV)"e; najlepšie v súčte hodnotení všetkých kritérií uspel švédsky typ CV9030SK od...www.securitymagazin.cz
Az összértékelésben 30%-os súllyal szerepelt a műszaki kritériumok teljesítése, 10%-os a logisztikai súly, 25%-os a szlovák ipar érintettsége és 35%-os az ár.
A technikai részben a pontozás és a helyezés a következőképpen alakult:
1. Svédország, CV90 (mindkét változat), 292 pont: "Annak ellenére, hogy felépítésével, műszaki paramétereivel, valamint a gyártó által kínált egyéb lehetőségekkel nem érte el a szükséges paramétereket (ágyúmagasság, függőleges árok leküzdése) leginkább az OS SR követelményeit közelíti meg” – írják a tanulmány szerzői.
2. Magyarország, LYNX KF41, 257 pont: "A hiányosságok az összméretek, a jármű sziluettje és az, hogy a jármű még nincs a helyén a származási országban."
3. Spanyolország, ASCOD, 279 pont: „Ez a váltás a gyártó által a jármű nemkívánatos rezgésével kapcsolatos információk alapján történt. - Ezt a problémát eddig a brit hadsereg által vásárolt kapcsolódó AJAX járműveknél észlelték. Ezt még nem hangsúlyozták az ASCOD járművekben.
4. Lengyelország, BORSUK, 30 pont: "Az elhelyezést befolyásolta, hogy a gyártó nem töltötte ki az RfGP-t a Szlovák Köztársaság fegyveres ereje által előírt mértékben."
Ebben a szakaszban az összesített rangsorban az információs, kommunikációs és információs rendszerek biztonságával és védelmével foglalkozó alcsoport értékelése szólt:
1. Svédország, CV90, összesen 375 pont
2. Spanyolország, ASCOD, összesen 362 pont
3. Magyarország, LYNX, összesen 337 pont
4. Lengyelország, BORSUK, összesen 30 pont.
A pénzügyi részben, amelynek részleteit a tanulmány nem tárja fel, a sorrend a következő volt:
1. Svédország, CV9030SK
2. Svédország, CV9035SK
3. Spanyolország, ASCOD
4. Magyarország, LYNX
![]()
Hát ezt nem mi fogjuk nyerni![]()
Slovensko vyberá pásové BVP - podľa štúdie uskutočniteľnosti uspelo švédske CV90
Podľa dnes na webových stránkach slovenského Ministerstva obrany zverejnenej "e;Štúdie uskutočniteľnosti na obstaranie pásových bojových obrnených vozidiel a pásových obrnených vozidiel (PBOV a POV)"e; najlepšie v súčte hodnotení všetkých kritérií uspel švédsky typ CV9030SK od...www.securitymagazin.cz
Az összértékelésben 30%-os súllyal szerepelt a műszaki kritériumok teljesítése, 10%-os a logisztikai súly, 25%-os a szlovák ipar érintettsége és 35%-os az ár.
A technikai részben a pontozás és a helyezés a következőképpen alakult:
1. Svédország, CV90 (mindkét változat), 292 pont: "Annak ellenére, hogy felépítésével, műszaki paramétereivel, valamint a gyártó által kínált egyéb lehetőségekkel nem érte el a szükséges paramétereket (ágyúmagasság, függőleges árok leküzdése) leginkább az OS SR követelményeit közelíti meg” – írják a tanulmány szerzői.
2. Magyarország, LYNX KF41, 257 pont: "A hiányosságok az összméretek, a jármű sziluettje és az, hogy a jármű még nincs a helyén a származási országban."
3. Spanyolország, ASCOD, 279 pont: „Ez a váltás a gyártó által a jármű nemkívánatos rezgésével kapcsolatos információk alapján történt. - Ezt a problémát eddig a brit hadsereg által vásárolt kapcsolódó AJAX járműveknél észlelték. Ezt még nem hangsúlyozták az ASCOD járművekben.
4. Lengyelország, BORSUK, 30 pont: "Az elhelyezést befolyásolta, hogy a gyártó nem töltötte ki az RfGP-t a Szlovák Köztársaság fegyveres ereje által előírt mértékben."
Ebben a szakaszban az összesített rangsorban az információs, kommunikációs és információs rendszerek biztonságával és védelmével foglalkozó alcsoport értékelése szólt:
1. Svédország, CV90, összesen 375 pont
2. Spanyolország, ASCOD, összesen 362 pont
3. Magyarország, LYNX, összesen 337 pont
4. Lengyelország, BORSUK, összesen 30 pont.
A pénzügyi részben, amelynek részleteit a tanulmány nem tárja fel, a sorrend a következő volt:
1. Svédország, CV9030SK
2. Svédország, CV9035SK
3. Spanyolország, ASCOD
4. Magyarország, LYNX
![]()
Nyugi, ez csak egy katona szakmai kiértékelés.Hát ezt nem mi fogjuk nyerni![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..