T
Törölt tag 1945
Guest
1964-től elkezdték a Polaris-A1 rakéták cseréjét a Polaris-A3 típusra, melynek hatótávolsága 4600km-re nőtt, így már az Atlanti óceán északi részén Skóciai bázisról, illetve a Földközi tengeren Spanyolország Rota kikötőjéből folytattak őrjáratozást.
1965-ben a Földközi tengeren őrjáratozó egység három Polaris rakétáját tervezték bevetni magyarországi célpontok ellen; Csap vasúti csomópont, illetve Miskolc és Debrecen.
1963-ban a Szovjetunió Minisztertanácsa kiadta a 246-86 számú utasítását, a Berkut-95 komplexummal felszerelt Tu-142 típus létrehozására...
- 4500km hatósugáron 3 óra 20 perc
- 4000km hatósugáron 4 óra 20 perc
- 2000km hatósugáron 8 óra 40 perc
... őrjáratozási idővel, 5.5t hasznos teher szállítása mellett.
1968 és 1972 között 18db Tu-142 készült el a No.18 Kuibyshev gyárban, ekkor azonban iparpolitikai döntés miatt, a gyártást kiszervezték a No.86 Taganrog gyárba, aminek semmi korábbi tapasztalata sem volt így a sorozat gyártás csak három év elteltével folytatódott.
1975 és 1977 között további 21db Tu-142 készült el a No.86 Taganrog gyárban.
1970 júniusában érkeztek az első gépek a 76 ОПЛАП ДД (76. önálló nagy hatótávolságú tengeralattjáró elhárító ezred) Kipelovói repterére, az Északi Flotta kötelékébe.
1971 novemberében alakult meg az ezred második százada, és csak 1977 novemberében a harmadik.
Az egyetlen Tu-142 ezred 3 századába összesen 39db gép került.
A gép elvileg fel volt készítve légi utántöltésre, de mivel a flottának nem volt légi utántöltő gépe, a DA (hadászati bombázó alakulatok) meg jellemzően nem adták kölcsön azokat (nekik is kevés átépített M-4 utántöltőjük volt), így még a nagy-távolságú áttelepüléseknél (Vietnám) sem használták ki ezt a képességet.
Mivel Tupoljev megtartotta a hátsó gépágyút, magnetométer nem került beépítésre.
A három szonárbója típust kazettákban lehetett a gépbe betölteni, az РГБ-1 típusból 22db, az РГБ-2 típusból 10db, az РГБ-3 típusból pedig 4db fért egy kazettába.
Mivel a Tu-142 -es húsz kazettát volt képes szállítani, így elvileg lehetséges volt egyetlen gépre 440db РГБ-1 bóját betölteni.
Gyakorlatban a következő volt a normál hasznos teher
- 8 kazettányi РГБ-1 bója, ami összesen 176db
- 1 kazettányi РГБ-2 bója, ami összesen 10db
- 1 kazettányi РГБ-3 bója, ami összesen 4db
- 3db ПЛАТ-2 torpedó
1977-ben 7 gép áttelepült a Csendes óceáni Flotta repterére, és a Fülöp szigetek, és Japán körül végeztek felderítést, 1980-tól 4db Tu-142-es települt Vietnámba.
1965-ben a Földközi tengeren őrjáratozó egység három Polaris rakétáját tervezték bevetni magyarországi célpontok ellen; Csap vasúti csomópont, illetve Miskolc és Debrecen.
1963-ban a Szovjetunió Minisztertanácsa kiadta a 246-86 számú utasítását, a Berkut-95 komplexummal felszerelt Tu-142 típus létrehozására...
- 4500km hatósugáron 3 óra 20 perc
- 4000km hatósugáron 4 óra 20 perc
- 2000km hatósugáron 8 óra 40 perc
... őrjáratozási idővel, 5.5t hasznos teher szállítása mellett.
1968 és 1972 között 18db Tu-142 készült el a No.18 Kuibyshev gyárban, ekkor azonban iparpolitikai döntés miatt, a gyártást kiszervezték a No.86 Taganrog gyárba, aminek semmi korábbi tapasztalata sem volt így a sorozat gyártás csak három év elteltével folytatódott.
1975 és 1977 között további 21db Tu-142 készült el a No.86 Taganrog gyárban.
1970 júniusában érkeztek az első gépek a 76 ОПЛАП ДД (76. önálló nagy hatótávolságú tengeralattjáró elhárító ezred) Kipelovói repterére, az Északi Flotta kötelékébe.
1971 novemberében alakult meg az ezred második százada, és csak 1977 novemberében a harmadik.
Az egyetlen Tu-142 ezred 3 századába összesen 39db gép került.
A gép elvileg fel volt készítve légi utántöltésre, de mivel a flottának nem volt légi utántöltő gépe, a DA (hadászati bombázó alakulatok) meg jellemzően nem adták kölcsön azokat (nekik is kevés átépített M-4 utántöltőjük volt), így még a nagy-távolságú áttelepüléseknél (Vietnám) sem használták ki ezt a képességet.
Mivel Tupoljev megtartotta a hátsó gépágyút, magnetométer nem került beépítésre.
A három szonárbója típust kazettákban lehetett a gépbe betölteni, az РГБ-1 típusból 22db, az РГБ-2 típusból 10db, az РГБ-3 típusból pedig 4db fért egy kazettába.
Mivel a Tu-142 -es húsz kazettát volt képes szállítani, így elvileg lehetséges volt egyetlen gépre 440db РГБ-1 bóját betölteni.
Gyakorlatban a következő volt a normál hasznos teher
- 8 kazettányi РГБ-1 bója, ami összesen 176db
- 1 kazettányi РГБ-2 bója, ami összesen 10db
- 1 kazettányi РГБ-3 bója, ami összesen 4db
- 3db ПЛАТ-2 torpedó
1977-ben 7 gép áttelepült a Csendes óceáni Flotta repterére, és a Fülöp szigetek, és Japán körül végeztek felderítést, 1980-tól 4db Tu-142-es települt Vietnámba.