Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
12038573_1068856396460624_8269797350456567976_o.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Hát engem is érdekelne.

1 Volt e rajta fegyverzet ?
2 Hány Szu-30 ment a légtérbe?
3 Mivel lőtték le?

Vagy berepült egy gép fegyvertelenül és lelőtték?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 372
63 105
113
Elégggé rendesen bevásároltak. R-73, R-77, R-27-es család (T, R, ET, ER), H-31, H-29T, KAB-500T, FAB és BETAB bombák, UB blokkok, szárnyvégi zavarókonténerek mind megvannak.

Igen, van nekik R-77-esük.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 062
9 040
113
Mindenesetre a Flanker csütörtöki elvesztése előtti hétvégén a venezuelaiak 2 nap alatt összesen 3 alkalommal reppentek át Kolumbia légterébe a kolumbiai illetékesek nyilatkozatai alapján.

Először szombaton egy géppár mindkét tagja, egymás után 2 alkalommal mintegy 3 kilométernyit, majd másnap egy géppár egyik tagja nagyjából 10 kilométert.

http://www.bbc.com/news/world-latin-america-34240876
http://www.channelnewsasia.com/news/asiapacific/colombia-says-another-ven/2126600.html
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
Ha jól olvastam a dél-amerikai sajtót, baleset történt. Csütörtök este, 9 körül egy illegálisan közlekedő - valószínűleg csempész - gépet akartak megcsípni.
https://www.youtube.com/watch?v=K7VyUIbXdkc&feature=youtu.be
Los pilotosról még nem tudni semmit, de a legújabb hírek szerint nem élték túl.
Állítólag Elorza térségében vannak a maradványok.

https://www.google.hu/maps/place/Elorza,+Venezuela/@6.8399362,-69.6541356,9z/data=!4m2!3m1!1s0x8e708dd7755e8577:0xb4831b105993e387?hl=hu

http://www.eluniversal.com/nacional-y-politica/150919/localizan-en-zona-de-elorza-fallecidos-y-restos-del-sukhoi

https://rmarquez22.wordpress.com/2015/09/19/las-causas-mas-probables-del-accidente-del-sukhoi-su-30/
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113

Nagyon érdekes fotó, mert ilyen nagy átmérőn mint a bal hajtóműnél akkor állnak a GSF-lamellák, ha áll a hajtómű, alapgázon ill közelében üzemel, ill. forszázs-üzemen. A forszázs-üzemmód itt elég egyértelműen kizárható szerintem. A "lógó" GSF is álló hajtóművet, vagy alapgázon üzemelő, de a kormányvezérléssel szinkronban szándékosan kitérített GSF-et jelenthet, viszont kitérített kormánylapként legfeljebb a bal oldalkormánylapot tudom felfedezni, azt is csak minimálisan kitérítve. Van valami magyarázat a fotóhoz valahol, mert kíváncsi lennék rá!?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 372
63 105
113
Nekem inkább photoshop, a fény-árnyék és az élek miatt, de maga a jelenség az AL-100-as fúvócsőnél előfurdulhat, még így is, ahogy a képen láthatjuk. Azaz, ha leállítanak egy hajtóművet, a fúvócső ugyanúgy beáll repülés közben is a terheletlen állapotba, mint földön. De ez ritka. Ha alapig van visszahúzva az adott gázkar, akkor a GSF kinyílik, de a szögtartás megmarad, mivel a mozgató munkahengerek üzemanyaga is a repülő tüzelőanyaga, nem pedig hidraulika folyadék.

És most egy másik AL-100-as, a Szu-35Sz 117Sz hajtóművén, ami hasonlóan járt:

171087.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Nekem inkább photoshop, a fény-árnyék és az élek miatt, de maga a jelenség az AL-100-as fúvócsőnél előfurdulhat, még így is, ahogy a képen láthatjuk. Azaz, ha leállítanak egy hajtóművet, a fúvócső ugyanúgy beáll repülés közben is a terheletlen állapotba, mint földön. De ez ritka. Ha alapig van visszahúzva az adott gázkar, akkor a GSF kinyílik, de a szögtartás megmarad, mivel a mozgató munkahengerek üzemanyaga is a repülő tüzelőanyaga, nem pedig hidraulika folyadék.

És most egy másik AL-100-as, a Szu-35Sz 117Sz hajtóművén, ami hasonlóan járt:

171087.jpg

Ezért volt nekem gyanús, lehet hogy élesben gyakorolják, ténylegesen leállított egyik hajtóművel az egyhajtóműves üzemet és leszállást?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Én nem annak nézem, a bal fúvócsőben kékes színű "gázláng" ég, vagyis szerintem utánégetésen üzemel, és a jobb is alapgáz fölött üzemel a szűkített GSF állása alapján. Ez is elég extra, kérdés hogy ez a fotó leszállás vagy felszállás közben készült?