Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

12038573_1068856396460624_8269797350456567976_o.jpg
 
Hát engem is érdekelne.

1 Volt e rajta fegyverzet ?
2 Hány Szu-30 ment a légtérbe?
3 Mivel lőtték le?

Vagy berepült egy gép fegyvertelenül és lelőtték?
 
Elégggé rendesen bevásároltak. R-73, R-77, R-27-es család (T, R, ET, ER), H-31, H-29T, KAB-500T, FAB és BETAB bombák, UB blokkok, szárnyvégi zavarókonténerek mind megvannak.

Igen, van nekik R-77-esük.
 
Mindenesetre a Flanker csütörtöki elvesztése előtti hétvégén a venezuelaiak 2 nap alatt összesen 3 alkalommal reppentek át Kolumbia légterébe a kolumbiai illetékesek nyilatkozatai alapján.

Először szombaton egy géppár mindkét tagja, egymás után 2 alkalommal mintegy 3 kilométernyit, majd másnap egy géppár egyik tagja nagyjából 10 kilométert.

http://www.bbc.com/news/world-latin-america-34240876
http://www.channelnewsasia.com/news/asiapacific/colombia-says-another-ven/2126600.html
 
Ha jól olvastam a dél-amerikai sajtót, baleset történt. Csütörtök este, 9 körül egy illegálisan közlekedő - valószínűleg csempész - gépet akartak megcsípni.
https://www.youtube.com/watch?v=K7VyUIbXdkc&feature=youtu.be
Los pilotosról még nem tudni semmit, de a legújabb hírek szerint nem élték túl.
Állítólag Elorza térségében vannak a maradványok.

https://www.google.hu/maps/place/Elorza,+Venezuela/@6.8399362,-69.6541356,9z/data=!4m2!3m1!1s0x8e708dd7755e8577:0xb4831b105993e387?hl=hu

http://www.eluniversal.com/nacional-y-politica/150919/localizan-en-zona-de-elorza-fallecidos-y-restos-del-sukhoi

https://rmarquez22.wordpress.com/2015/09/19/las-causas-mas-probables-del-accidente-del-sukhoi-su-30/
 

Nagyon érdekes fotó, mert ilyen nagy átmérőn mint a bal hajtóműnél akkor állnak a GSF-lamellák, ha áll a hajtómű, alapgázon ill közelében üzemel, ill. forszázs-üzemen. A forszázs-üzemmód itt elég egyértelműen kizárható szerintem. A "lógó" GSF is álló hajtóművet, vagy alapgázon üzemelő, de a kormányvezérléssel szinkronban szándékosan kitérített GSF-et jelenthet, viszont kitérített kormánylapként legfeljebb a bal oldalkormánylapot tudom felfedezni, azt is csak minimálisan kitérítve. Van valami magyarázat a fotóhoz valahol, mert kíváncsi lennék rá!?
 
Nekem inkább photoshop, a fény-árnyék és az élek miatt, de maga a jelenség az AL-100-as fúvócsőnél előfurdulhat, még így is, ahogy a képen láthatjuk. Azaz, ha leállítanak egy hajtóművet, a fúvócső ugyanúgy beáll repülés közben is a terheletlen állapotba, mint földön. De ez ritka. Ha alapig van visszahúzva az adott gázkar, akkor a GSF kinyílik, de a szögtartás megmarad, mivel a mozgató munkahengerek üzemanyaga is a repülő tüzelőanyaga, nem pedig hidraulika folyadék.

És most egy másik AL-100-as, a Szu-35Sz 117Sz hajtóművén, ami hasonlóan járt:

171087.jpg
 
Nekem inkább photoshop, a fény-árnyék és az élek miatt, de maga a jelenség az AL-100-as fúvócsőnél előfurdulhat, még így is, ahogy a képen láthatjuk. Azaz, ha leállítanak egy hajtóművet, a fúvócső ugyanúgy beáll repülés közben is a terheletlen állapotba, mint földön. De ez ritka. Ha alapig van visszahúzva az adott gázkar, akkor a GSF kinyílik, de a szögtartás megmarad, mivel a mozgató munkahengerek üzemanyaga is a repülő tüzelőanyaga, nem pedig hidraulika folyadék.

És most egy másik AL-100-as, a Szu-35Sz 117Sz hajtóművén, ami hasonlóan járt:

171087.jpg

Ezért volt nekem gyanús, lehet hogy élesben gyakorolják, ténylegesen leállított egyik hajtóművel az egyhajtóműves üzemet és leszállást?
 
Én nem annak nézem, a bal fúvócsőben kékes színű "gázláng" ég, vagyis szerintem utánégetésen üzemel, és a jobb is alapgáz fölött üzemel a szűkített GSF állása alapján. Ez is elég extra, kérdés hogy ez a fotó leszállás vagy felszállás közben készült?