M
molnibalage
Guest
Kár, hogy semmiféle alapja nincs.Én azt mondtam, hogy az akkori AIM-7 és R-27R szart se ért volna és ezt a véleményem tartom.
Micsoda? Na az a tragikomikus, hogy a vietnámi összes Sparrow változat arányát összemosod a Békét Gallileának AIM-7F, az iráni indításokat és a USAF féle AIM-7M indításokat Irakban. A teljes vietnámi átlag volt 10%, az AIM-7E-2 a végén ennél már jobb eredményt hozott.Nézd már meg légyszíves, hogy ezen BVR rakéták mire voltak képesek bármiféle zavarás nélkül... Jah, 5-10% körüli találati arányra.
Az iráni F-14-esek Mirage F.1 EQ gépeket lőttek le és külön megjegyezték, hogy a francia gépek soha nem tudták érdemben zavarni az F-14-est. Nem véletlenül volt nagy respektje a gépnek mindkét oldalon.
Nem szúrja ki szemedet azon információ, hogy úgy szelektálsz és tologatod a statisztikában a határokat, ahogy neked tetszik...?Nem szúrja ki a szemedet ezen információ?
Nem fogták le. Szép számmal indítottak rakétákat és a csaliként odaküldött drónokat le is lőtték velül. Csak ugyebár mivel az összes ottlevő rendszer egy célcsatornás volt... Ja, és vesztett gépet az IAF légvédelem által 1982-ben. Vadászgép által légiharcban nem.És mi köze ehhez az SAM rendszereknek? Hogy jön az most ide?
De ha azt nézzük az Izraeliek elég jól lefogták az orosz SAM rendszereket 1982-ben a Beka völgyben...
Egyébként meg úgy jön, hogy ha az EW lenullázza a radarom AAM-et, akkor a istenított szovjet légvédelmi rendszereket miért is nem? Az ugye megvan, hogy a ECM/EW fejlődése során legtöbbször a légvédelmi rendszerek ellen fejlesztették azokat és messze azok ellen tudták kipróbálni azokat a legtöbbször?
Akkor nem értetetd meg. Semmiféle "nagy egyedi szovjet" nem volt abban, hogy volt Szu-27 és MiG-29 jó repteljesíménnyel. Lekövették a jenki 4. gen gépeket, csak "pici" fáziskéséssel...Gyakorlatilag majd minden észrevételed az volt, hogy ezt Xy évvel ezelőtt már az USA is megcsinálta...
Nem, csak te nem értetted meg. Felépítettél egy 4. pontból álló elképzelt valamit, hogy mi volt a szovjet doktrína és miben tért el és hogyan igazolja a BVR képesség másodlagosságát. Apró hiba, hogy több ponton is totál elzakózik, ezekre világítottam rá.A beszélgetés szempontjából ezek full érdektelen információk voltak, de neked valamiért jó volt oda írni.
Ez elég muris, mert a Hornet a haditengerészeti gép a 29-es meg szárazföldi. A jenki MiG-29 az YF-17 koncepciója volt, de nem kellett az USAF-nak, az F-16-ra szavazott.Azt észre vetted már, hogy a MIG-29 az F-18-as ellenpárja volt, nem az F-16-é? Csak mert az F-18 BVR képes volt...
Ne csak a csillogó csúcskat jenki gépeket nézd, mert tévútra visz. (Ez is benne lesz az új HT összefoglalóban.) Az ugye megvan, hogy a USAF és az ANG az F-15/F-16 mellett még 1989-ben is ezres nagyságrendben repülte az F-4 Phantom II-őt? Hát az, hogy az NSZK egymaga 900+ db F-4 gépet rendszeresített? Nem csak a VSz-ben volt mennyiség, a másodvonalasabb technikából a NATO államokban elég szép számmal volt.Teljesen mindegy mit írok, feltételezhetően nem egyezik a véleményünk. De az egész gondolat kísérletem lényege az volt, hogy az SZU iszonyat mennyiségű gépet gyártott, hogy kompenzálja a vélt vagy valós lemaradását. A 70's évek végén doktrínát váltottak.
És mégis mi lenne az? Az, hogy a mennyiség vs minőség? Mindkét oldalon volt a gépparknak csúcsa és a többiek, semmi eltérés nincs ebben.Örülök, hogy észre vetted, hogy én már teljesen más témáról beszélgetek kb. 3 hozzászólás óta
Ami az első mondaton elhasal, mert olyat írsz le, amiek semmiféle alapja nincs.Viszont a BVR-hez a hozzászólásom eleje kapcsolódik.