Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Na, megvettem az Aranysast. Elolvastam a Szu-35öst. Ez bizony csak egy átfestett Szu-27es, amit éppenhogy felhoztak a kor szinvonalára

Ezt a baromságot mintha már korábban is benyögte volna más...

Idézem Allesmor kollégát:

Mi maradt a régiben???

-Új a sárkány, újak a szerkezeti anyagok,
-Komplex digitális Fly By Wire rendszer,
-Új a hajtómű,
-Új a radar,
-Új a tűzvezetőrendszer,
-Új a komplett szenzorrendszer,
-PESA radar az orrban, L-sávú AESA radar a szárnyakban,
-Levegőben utántölthető,
-Vektorál,
-Jókora tolóerő/tömeg arány
-Növelt sárkány és hajtóműélettartam,
-2 tonnával több fegyverzet,
-Precíziós csapásmérő képesség,
-Korszerű pilótafülke... stb stb

A Szu-27-es az etalon. Vagyis egy MiG-29-esekéből valamelyest továbbfejlesztett radar, egy 1:1-et alig meghaladó tolóerő/tömeg arány, precíziós fegvyerzet hiánya, régi infradeketor/lézeres távmérő funkciójú KOLSz, 500-750 órás hajtómű élettartam, egy generációval ezelőtti szerkezeti anyagok és gyártástechnológia, hagyományos kabin ergonómia, csak a magassági kormányra dolgozó analóg FbW, egyébként klasszikus hidromechanikus kormányzás stb stb.

"Szuhoj-35... és szépen elmagyarázzák, hogy még mindig a mechanikus kitérítésű radarokat szerelik bele.... (N135 Irbis)
de persze megindokolva, hogy ez jobb nekik..."

Az Irbisz-E egy PESA rendszerű elektronikus sugáreltérítésű antennával szerelt radar, amelynél a látószöget növelendő, az egész antennarendszert rátették egy mozgatható platformra. Ne keverje senki se a hagyományos mechanikus sugáreltérítésű radarokkal. Különösen azok után ne, hogy ez itt a HTKA-n már ezerszer ki lett tárgyalva.

"HUD is régebbi. és ugyanott írja, mivel az OLS nem igazán alkalmas lézervezérlésű eszközök célpontjelöléséhez, cucc fejlesztés alatt, majd lesz...
(2013!)"

A HUD hogyan régebbi? Mihez képest? Ez egy új HUD, csak nem azt a széles üveget kapta meg mint a PAK-FA, vagy a Szu-30SzM. Ennyi. Ez egy új HUD, amelyik funkcióját tekintve teljesen modern. A látószöge annyi amennyi, kevesebb a hasznos üvegfelület, de csak mert a kerete hasonlít a MiG-29-esére meg a Szu-27-esére, még nem ártana améretét is összevetni azokéval. Ha a szerző azt írta, a "HUD is régebbi..." még nem azt írta, hogy "ez egy régi szar, micsoda pazarlás..."

"tehát a sorok között olvasva kicsit antiszeptikus:) vagyok...."

Inkább ne olvass a sorok közt, mert még rossz következtetéseket fogsz levonni. Anno, úgy kb 15-20 éve a gép korszerűségét a kabinbelső alapján döntötték el egyes szakértők. Idehaza és külföldön egyaránt. MIndenzt úgy, hogy közben az F-15-ösök 100 légigyőzelmet értek el a teljesen anakronisztikus kabinbelsőjükkel. Akkor is soka a sorok közt próbáltak olvasni...

Komolyan mondom, mintha egyesek perverzitása az lenne, hogy házhoz menjenek a pofonért...
 
gacsat

Még is mit vártál egy modernizációtól?
Hát ugye, Allesmor kolega véleménye szerint, ez egy másik gép. A száma szerint is, de szerintem ez inkább marketing fogás. Ilyen alapon az F-16osnak már az ötödik száma kéne hogy legyen.
 
Gyakorlatilag csak a sárkány egyes elemei maradtak a régi SZU-27-ből így beszélhetünk új gépről.
 
Én úgy látom, hogy ez is. Szerintem ez pont véleményes kérdés, mert a konkrétumokban nincs vita.
Na, jócakát.
 
Hát ugye, Allesmor kolega véleménye szerint, ez egy másik gép. A száma szerint is, de szerintem ez inkább marketing fogás. Ilyen alapon az F-16osnak már az ötödik száma kéne hogy legyen

Szerintem meg nem érted a filozofiát, és egyébként meg van.

F-16A/B Block 1
F-16A/B Block 5
F-16A/B Block 10
F-16A/B Block 15 (és ADF)
F-16A Block 15 OCU (ami valójában inkább Block 30-hoz van közel..)
F-16C/D Block 25
F-16C/D Block 30/32
F-16C/D Block 40/42
F-16C/D Block 50/52
F-16C/D Block 50/52 CCIP
F-16C/D Block 50/52+
F-16E/F Block 60

Hanyadig szám kell még neked....? Attól, mert az orosz inkább számozni szeret - bár ott is vannak alfabetikus jelzések - attól a jenki és Szuhoj is megért több generációt. Csak az F-16-ból nagy számban gyártottak, a Szuhojból meg lényegében az MK szériával és a Szu-35 utolsó változatával történt ez meg.

Aki szerint a mostani Szu-35 számozása csak marketing fogás az akkora marha, hogy arra szavak nincsenek. Komolyan mondom, hogy megáll az eszem, hogy ennyi fejtágítás után ekkora baromásogokat képesek leírni egyesek. Ilyekor érzem azt, hogy a francokat írok én bármit is ide. Minek...? Azért, hogy pár szellemi rövidnadrág úgyse értse meg...?
 
A "repül-e a raptor hiányzó félszárnnyal" kérdéshez:
Az ilyen irányító rendszereket rendkívül robosztusra tervezik, szélsőséges állapotokban is működniük kell.
Valószínűleg nem csak kieső kormányfelületek, de szélső állapotban ragadt kormányfelületek kompenzálása is feladat, ameddig a fizika engedi.
Bár ilyen jellegű szoftverekkel csak lelkes amatőrként foglalkozom, azt kell mondanom, hogy ameddig a fizika engedi, nagyobb eséllyel fog elvezetni egy sérült gépet egy automatika, mint egy pilóta "kézzel" (mint az izraeli F-15 esetében).

Természetesen, tökéletes szoftver nincs:
http://www.youtube.com/watch?v=faB5bIdksi8
 
Megkezdődtek a tesztrepülések fegyvermaketekkel.
YbeCwWK.jpg

http://youtu.be/qop9cPpJhlU
 
Akkor most, ha jól értelmezem a hírhalmi cikket, sikerült az oroszoknak 10 év alatt 16 db gépet leszállítani?? nem gyors ez egy kicsit? :D :D
 
"A gépeket gyártó KNAAPO idáig 2 példánnyal tartozott még a szigetállam légierejenének, mely így 16 Szu-27SKM és Szu-30MK2 vadászbombázót számlál flottájában. Az orosz típus üzembe állítására, a pilóták kiképzésére, a logisztikai csomag és a fegyverzet biztosítására 1,17 milliárd dollárt invesztált 2003-tól kezdődően, amikor is megérkeztek az országba az első Flankerek. "

Nekünk ennél azért többe kerül a 14 Gripen, bár tény nincs odaírva, hogy mikori árfolyamon 1.17 milliárd $, illetve nem tartalmazza az üzemeltetés költségeit sem az összeg. De azért ez irritál...
 
khm...
írtam feljebb pátr szót, amikor finoman szólva is kétségbe vontam az orosz hadiipar által ígért paramétereket a 35-ön.

erre itt egy érdekesség:

Az elektronika háromnegyede, melyet az orosz űreszközökbe építenek, külföldi gyártmány, közölte Gyenyisz Liszkov, a Föderális Űrügynökség vezetőjének helyettese az Állami Dumában tartott kerekasztalnál.
„A nálunk gyártott űreszközök 75%-ban import alkatrészekből állnak” – mondta.

A külföldi alkatrészek alkalmazása a versenyképesség elvesztéséhez vezet, tette hozzá.