Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Na, megvettem az Aranysast. Elolvastam a Szu-35öst. Ez bizony csak egy átfestett Szu-27es, amit éppenhogy felhoztak a kor szinvonalára
Mi maradt a régiben???
-Új a sárkány, újak a szerkezeti anyagok,
-Komplex digitális Fly By Wire rendszer,
-Új a hajtómű,
-Új a radar,
-Új a tűzvezetőrendszer,
-Új a komplett szenzorrendszer,
-PESA radar az orrban, L-sávú AESA radar a szárnyakban,
-Levegőben utántölthető,
-Vektorál,
-Jókora tolóerő/tömeg arány
-Növelt sárkány és hajtóműélettartam,
-2 tonnával több fegyverzet,
-Precíziós csapásmérő képesség,
-Korszerű pilótafülke... stb stb
A Szu-27-es az etalon. Vagyis egy MiG-29-esekéből valamelyest továbbfejlesztett radar, egy 1:1-et alig meghaladó tolóerő/tömeg arány, precíziós fegvyerzet hiánya, régi infradeketor/lézeres távmérő funkciójú KOLSz, 500-750 órás hajtómű élettartam, egy generációval ezelőtti szerkezeti anyagok és gyártástechnológia, hagyományos kabin ergonómia, csak a magassági kormányra dolgozó analóg FbW, egyébként klasszikus hidromechanikus kormányzás stb stb.
"Szuhoj-35... és szépen elmagyarázzák, hogy még mindig a mechanikus kitérítésű radarokat szerelik bele.... (N135 Irbis)
de persze megindokolva, hogy ez jobb nekik..."
Az Irbisz-E egy PESA rendszerű elektronikus sugáreltérítésű antennával szerelt radar, amelynél a látószöget növelendő, az egész antennarendszert rátették egy mozgatható platformra. Ne keverje senki se a hagyományos mechanikus sugáreltérítésű radarokkal. Különösen azok után ne, hogy ez itt a HTKA-n már ezerszer ki lett tárgyalva.
"HUD is régebbi. és ugyanott írja, mivel az OLS nem igazán alkalmas lézervezérlésű eszközök célpontjelöléséhez, cucc fejlesztés alatt, majd lesz...
(2013!)"
A HUD hogyan régebbi? Mihez képest? Ez egy új HUD, csak nem azt a széles üveget kapta meg mint a PAK-FA, vagy a Szu-30SzM. Ennyi. Ez egy új HUD, amelyik funkcióját tekintve teljesen modern. A látószöge annyi amennyi, kevesebb a hasznos üvegfelület, de csak mert a kerete hasonlít a MiG-29-esére meg a Szu-27-esére, még nem ártana améretét is összevetni azokéval. Ha a szerző azt írta, a "HUD is régebbi..." még nem azt írta, hogy "ez egy régi szar, micsoda pazarlás..."
"tehát a sorok között olvasva kicsit antiszeptikus vagyok...."
Inkább ne olvass a sorok közt, mert még rossz következtetéseket fogsz levonni. Anno, úgy kb 15-20 éve a gép korszerűségét a kabinbelső alapján döntötték el egyes szakértők. Idehaza és külföldön egyaránt. MIndenzt úgy, hogy közben az F-15-ösök 100 légigyőzelmet értek el a teljesen anakronisztikus kabinbelsőjükkel. Akkor is soka a sorok közt próbáltak olvasni...
Hát ugye, Allesmor kolega véleménye szerint, ez egy másik gép. A száma szerint is, de szerintem ez inkább marketing fogás. Ilyen alapon az F-16osnak már az ötödik száma kéne hogy legyen.gacsat
Még is mit vártál egy modernizációtól?
Hát ugye, Allesmor kolega véleménye szerint, ez egy másik gép. A száma szerint is, de szerintem ez inkább marketing fogás. Ilyen alapon az F-16osnak már az ötödik száma kéne hogy legyen
Az elektronika háromnegyede, melyet az orosz űreszközökbe építenek, külföldi gyártmány, közölte Gyenyisz Liszkov, a Föderális Űrügynökség vezetőjének helyettese az Állami Dumában tartott kerekasztalnál.
„A nálunk gyártott űreszközök 75%-ban import alkatrészekből állnak” – mondta.
A külföldi alkatrészek alkalmazása a versenyképesség elvesztéséhez vezet, tette hozzá.